Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sansalvador Creative Commons License 2002.11.27 0 0 3084
Helló!

Úgy látom mást is felhúzott ennek a fatökű Mazdaguru-nak a francia autókra tett megjegyzései, aki abból él, hogy a Mazda olyan megbizható, hogy csak 20 évente látogatják a szervizt és akkor is csak a futóművet kell átvizsgálni:-) Hazug disznó!:-))) Kaptam egy e-mailt, amit bemásolok, ezt küldték a cikk irójához:

1. levél:

Szia!


Hát, hogy is kezdjem.... az olasz autósokat véletlenül nem sértette meg a cikk, de amúgy mindenkit!
A szakmai obijektivitás minimuma nem található meg ebben a cikkben. Mintha egy buta, műszaki analfabétáknak szóló reklámanyag lenne.

"Autószerelő barátain keresztül volt ismerete a francia autókról, és elszomorította, hogy hiába végeznek minőségi munkát a szerelők, sorban térnek vissza az ügyfelek és alkatrészenként cseréltetik ki az egész kocsit. Mikor ez kész, kezdődik elölről a tortúra. "
Remélem olvasta ezt a Renault, PSA magyarországi képviselete és megteszi a megfelelő lépéseket a hitelrontás miatti kárigényük érvényesítésére! Bár biztos tudná bizonyítani, hogy így van, hiszen az autószerelő barátai, akik teljes lelki agóniában szenvednek azért mert nem tudnak eleget tenni a szakmai kihívásnak és megjavítani egy francia autót (és természetesen ez nem a szakmai hiányosságait a felhasznált "utángyártott" alkatrészek miatt van, hanem azok az autók "javíthatatlanok") ezt mondták.

"Az amerikai autók teljesen más ismereteket kívánnak, így ezek is kiestek" Minél másabbat? könyörgöm! A Mazdánál? Biztos, mint minden autótípusnak, az amerikai típusoknak is megvannak a sajátosságai. Ha már a "guru" ilyen baromságokat mond, akkor legalább te tanultál volna kerek mondatokat fogalmazni!

"A német precizitás köztudottan véget ért a második világháború után" Ezzel meg nemcsak az autógyárakat, hanem egy egész népet sikerült véríg sérteni. Ajánlom a német nagykövetség figyelmébe. De! Ha már autós "szaklap" írt ilyen általánosítást akkor remélem, hogy a VW, BMW, Mercedes, Ford, Opel... képviselete is csatlakozni fog a feljebb említett kárigényhez.

"léteznek hétfői és pénteki autók, amiket rutinos németek nem is vesznek meg" Miért nem? Egy sorozatgyártást végző gyárban egyrészt általában nem a "guruknál" használatos 5 napos munkaciklusok vannak, hiszen ott éjjel-nappal 3 műszakban folyik a termelés. Igen mert ezek az autógyárak olyan hülyék, hogy sok milliárdos gyáraikat nem csak azért tartják, hogy azok értékcsökkenését leírhassák, ami ugye hétvégén is "ketyeg". Szóval a hétfő vagy éppen a péntek nem jelenti az összeszerelést végző személynek a munkahét kezdetét vagy végét és ezért nem is biztos, hogy ezen érzett felháborodását trehány munkavégzéssel fejezné ki. Arról nem is beszélve, hogy a robotoknál nincsen naptár. Sőt mást is mondok: egy automobil sok-sok alkatrészből áll (még a francia és német autók is) és megesik, hogy az alkatrészek egy része kedden, más része szerdán egész más akár vasárnap készül. Valljuk be, azért elképzelhető az az eretnek gondolat is, hogy egy autó nem a végső összeszereléstől, hanem a felhasznált alkatrész tönkremenetele miatt romlik el. A minőségellenőrzésről meg aztán nem is szólnék, hiszen "köztudott, hogy a világháború óta a francia és a német autógyáraknál más tűrésértékeket használnak a hétnek az első és ötödik naptári napján. Ez nemcsak afféle kósza vélemény, hanem megerősítik Mazda Guru Mester Zoltán autószerelő barátai, akik már láttak francia naptárat és német colstokot."

"A japánok mentalitása az autóikon is tükröződik, mert a ha a japán valamit elszúr pénteken, akkor szombaton bemegy a munkahelyére és kijavítja" Szinte látom magam előtt amint gondterhelt arccal beballag a Mazda-gyárba lelkiismeretes japán barátunk, akinek éjjel álmában eszébe jutott, hogy talán a 124337483453487 sorozatszámú Zoom-Zoom egyik hengerfejcsavarját nem olyan nyomatékkulccsal húzta meg, amelynek a hitelesítése tegnap 14 órára lejárt, és ő pedig délután is használta! Erre sajnos csak az éjszaka csendjében döbbent rá, amikor édes álmát aludta volna munkaeszközét és lelki társát a nyomatékkulcsot átkarolva. Azonban a sötétben felcsillant a japán OMH jelzés, amely azonnal kiűzte az álmot mandula szeméből. Tudta csak két lehetősége van vagy még a szombati napnyugta előtt kiköszörüli becsületének szamuráj-kardjának csorbáját, vagy hétfő reggel a munkakezdés előtti reggeli torna során nyilvános szeppukut követ el. Mivel hősünk nem akarta, hogy szégyentől piros orcája halottsápadtra váltson ezért elhatározta, hogy korrigálja a hibát. Hétfő hajnalban két kulcsot vett magához: egy hitelesített egy JOHM által hitelesített nyomatékkulcsot és a 124337483453487 sorozatszámú Zoom-Zoom indító kulcsát. A raktártelepen megkereste szégyenének megtestesülését, majd pótolta a megfelelő szerszámmal történő oldható kötés készreszerelését. Ezt követően felhívta a motorháztető minőségellenőrzéséért felelős munkatársát, hogy bizonyítást nyerjen, hogy a hiba kijavítása során a gyári Mazda szabályzatot követve végezte a motorházfedél felnyitását és visszazárását ezzel megtartva a gyári minőség-előírás szerinti hézag értékeket. (Mert bár köztudott, hogy a Mazda motorházfedele szinte cuppan felnyitáskor, de azért a szélsőséges hőmérsékleti viszonyok miatt kénytelenek hézagot hagyni, hiába a speciális ötvözők hatása a hőtágulást csak csökkenteni tudták megszüntetni nem.) A nagy mozgolódásra felfigyelt a SALES menedzser is, aki 60 napja folyamatosan dolgozik bent a gyárban, igaz kétszer tartott 7 perces ebédszünetet is. A nagyhatalmú vezető megbocsátó pillantást vetett barátunkra, majd mély torokhangon ritmikus szaggatásokkal közölte: még szerencse, hogy korrigálták a hibát, hiszem a 124337483453487 sorozatszámú Zoom-Zoom Budapestre érkezett volna, ami 2015-ben komoly feszültségekhez vezethetett volna, amikor maga Szenszej Guru Zoltán kezébe került volna ez az autó futómű ellenőrzésre. Mi van, ha a motort is ellenőrzi? Olyan közutálatot válthatott volna mint maga a Pearl Harbour-i incidens! Hősünknek ekkor szárnyra kap a kedve és jóleső meleg érzéssel (ami most kivételesen nem a munkahelyi idősporoló kisdolog helybennvégzés miatt van) arra gondol, hogy milyen szerencsés is ő, hiszen születhetett volna akár Svédországban is, ahol a szigorú Volvo az úr! Hiszen ez az "anyacég viszont roppant szigorú megkötésekkel engedélyezte volna a képviseletet" még magának Szenszej Mazda Guru Zoltánnak is! Igen megfelelő szerszámokat kellett volna venni és vizsgát tenni Volvóból! Micsoda kegyetlenség ez még a sokat látott japán gyomor sem tűri!
Ha vízióm kicsit túlzásnak tűnik, akkor csak annyit mondanék, hogy a "japán" ilyen és aki nem hiszi az kérdezze meg Mazda Guru Zoltán bármelyik európai autógyártástól megcsömörlött autószerelő barátját, mert ők ismernek minden japánt, amelyik francia autóval Németországban járt a Volvónál!

"Nem mindenki tudja megfizetni a jó minőségű, gyári alkatrészeket, de mi tudjuk, melyik olcsóbb. Utángyártottal szabad helyettesíteni. Egy fékbetét garnitúra például gyáriban 28.000, míg a jó minőségű utángyártottban is mindössze 8.000. A fékhatás ugyanaz, csak az élettartam rövidebb"

Hát bizony nem mindenki! Aki azonban megtud fizetni egyszerre egy autónyit, az később a szervizelés során cserére szoruló kopó alkatrészeket is meg tudja akár. Mi is tudjuk melyik az olcsóbb, amelyik kevesebbe kerül. "Utángyártottal szabad helyettesíteni" Mit? Ja! ez egy mondat: "mi tudjuk melyik utángyártottal szabad helyettesíteni" Érteném így már.

"A fékhatás ugyanaz, csak az élettartam rövidebb" Micsoda üzlet ez az ügyfélnek. Azonos használat mellett többször is kifizetheti a szerelő munkadíját!


"Teljeskörű szervizelésre vagyunk berendezkedve, a Mazda összes tipusát javítjuk. Csak a legújabbakhoz nem rendelkezünk a számítógépes műszerekkel. Mivel a gyár 3 év garanciát vállal az autókra, ezért nincs is szükség rájuk, de azért folyamatosan tartjuk a lépést, így mire letelik a 3 év, már mi is nyugodt szívvel tudjuk fogadni."


Most eszem meg gépészmérnöki diplomámat! Teljeskörű Mazda szerviz, csak épp az új autókat nem tudják szervizelni. Vagy nem szerviz, hanem javító toldó foltozó műhely? Ha Isten és a Szerencsejáték Rt úgy adja és ma nyerek pár milliárdot, akkor esküszöm veszek egy Mazda 6-ost, mert hát ez az egyetlen autó, aminek nincs szüksége 3 évig karbantartásra a kopó alkatrészek pótlására a használat miatti után-állításokra, betétcserékre, talán még lemosni sem kell. Három évig használom majd a garanciát letudva elviszem Mazda Guru Mester Zoltánhoz, és amikor fizetek majd, akkor az a megnyugtató érzésem lesz, hogy az autómat nem csak szervizelték, hanem tanultak is rajta. Hiszen Mazda Guru Zoltán percek alatt be fogja hozni azt a szakmai tapasztalatot amit a hivatalos(!) márkaszervizek három év alatt sajátítottak el.


Remélem nem hiába ragadtam billentyűzetet és sikerült meggyőznöm téged (mármint a cikk íróját), hogy más pálya felé kacsintgass, mert ez az autós és újságírós dolog nem fekszik!

Üdv ...(emberke neve)...
a totalcar (eddigi) lelkes olvasója

Ui: Elnézést az esetleges nyelvhelyességi hibákért, de Citroen tulajdonos lévén úgy habzott a szám, hogy nem mindig láttam a billentyűzetet és átolvasni még egyszer nem volt lelki erőm! És Különben is bocs, hogy csúnyán írok! :-)

Itt a cikkiró válaszolt, ezt most azonban nem tartanám etikusnak betenni.

2. levél:

Szia

Menjünk sorba:

Ki mit szeret, valamint melyik náció autóiban mennyire bízik, az magánügy! Az hogy valaki pocskondiázó másokat sértő kijelentéseket tesz, sőt közzé tesz az már közügy. Tényleg nem lennék meglepve ha egyes autómárkák hazai képviselete hitelrontásért kifogást emelne (megjegyzem teljes joggal) a totalcarral szemben!

A szerelő ember és a kocsmában a barátainak azt mond amit akar (illetve ott sem) de a totalcart úgy ismertem, mint színvonalas autós magazint. Az újságíró viszont "nem ember" a közzétett véleményekért felelős, ha más nem is etikai korlátainak lennie kell!
Gondolom te sem írnál szívesen népszerűsítő cikket mondjuk faji előítéleteket hangoztató politikusok elméleteiről.

Ez a cikk olyan mintha egy fizetett reklám lenne. Mazda Guru Zoltán urat reklámozza, ráadásul azt is rosszul. Logikátlan tele van szakmai hülyeségekkel, rosszul van fogalmazva. Egyszóval szerintem nem úti meg a totalcar színvonalát!

Nem etikus, sőt nem is célszerű, konkurens márkákat pocskondiázni, főleg nem úgy, hogy az illető nem is ismeri őket. Ettől a cikktől épeszű ember nem fogja megszeretni sem a Mazdát (ami tényleg nagyon jó autómárka szerintem is) sem Mester Zoltánt (aki ezen cikk alapján megismerve egy kisstílű hőbölgő útszéli autószerelőnek tűnik, nem pedig Gurunak).

Az amerikai autóknál a fogalmazás hiányosságaira hívtan fel becses figyelmedet, ami csak a cikkírót jellemzi! Tisztában vagyok vele, hogy minden autótípusnak megvannak a sajátosságai amit meg kell tanulni, de ebben nem más a japán, amerikai olasz francia német svéd autó!

Képes voltál általánosításokat leírni, közhiedelmeket, ez nem méltó sem szakemberhez, sem újságíróhoz!

Ha meg Mester Zoltán fizetett propagandáját adjátok közzé, akkor legközelebb tüntessétek már fel, mert azt nem szeretném elolvasni!

Nem "csak" egy és nem csak gépészmérnöki diplomám van, de ne emiatt tiszteld a véleményemet, hanem azért mert vettem a fáradtságot és elolvastam a cikket és neked írtam nem pedig fórumokat írtam tele azzal, hogy mennyire gyenge ez a cikk. Bár ami késik nem múlik!

Ne egy olvasói levél miatt változtass pályát! Ha az enyém lenne az egyetlen negatív észrevétel, akkor megkövetlek, de félek, hogy ez nem így van! Pályát azért változtass, mert ehhez tehetségtelen vagy!

Neked is további sok sikert!

sansalvador Creative Commons License 2002.11.26 0 0 3083
Üdv!

Hát egy Pug szalonban biztosan adnak hozzá, vagy ott nem akartad valami miatt? Drága? Egyéb ötletem sajna nincs...

Előzmény: hevesmak (3082)
hevesmak Creative Commons License 2002.11.25 0 0 3082
Sziasztok!

Peugeot 406 Break HDI boldog tulajdonosa vagyok, immár 2 éve. Kiváló autó!
Kérdésem a következő: Hol vegyek hozzá tetőcsomagtartót ill. síléc boxot?

Adjatok tanácsot ill. címet!

405GRX Creative Commons License 2002.11.25 0 0 3081
De, kettöt is veszek!:-)
Utoljára a régi 323F mazda tetszett formára, de az is azér', mer' baró bukólámpái voltak:-)
Előzmény: sansalvador (3080)
sansalvador Creative Commons License 2002.11.22 0 0 3080
...nem gondolkozol egy Mazda vételén?:-) Hátha megismerhetnéd Mazdaguru-t!:-))) Én erősen gondolkodom...
Előzmény: sansalvador (3079)
sansalvador Creative Commons License 2002.11.22 0 0 3079
Igyexem!:-))) Hogy megy a traktor?:-)
Előzmény: 405GRX (3077)
sansalvador Creative Commons License 2002.11.22 0 0 3078
Vagy rosszul tudom, hogy a japán autók a japán alkatrészeik miatt megbizhatóbbak az átlagnál?

Mazdaguru szerint, a Mazdák a gyári ár töredékébe kerülő utángyártott cuccokból is ugyanolyan megbizhatóak maradnak, mintha erdeti cuccokból javitanák őket? Király. Tud valamit az a Mazdaguru. Most már kezdek rájönni milyen kivételes ember ő valójában!...:-))))

Előzmény: sansalvador (3076)
405GRX Creative Commons License 2002.11.22 0 0 3077
Tudtam hogy lehet bizni Benned Sansali:-)
Előzmény: sansalvador (3076)
sansalvador Creative Commons License 2002.11.22 0 0 3076
"Az a baj az ilyenekkel, hogy a hozzánemértés, a szerelési útmutatók teljes hiánya, a szar alkatrészek együtt szülik a sok gánymunkát."

Tudod valóban az az igazság, hogy ezt egy teljesen normális autószerelő is tudja és elismeri, sőt ismeri ezt a problémát! Nekem van egy autószerelő barátom, akivel szoktunk ilyenekről beszélni. Ő több továbbképzésen kitanulta a francia autók javitásának furfangjait és ha megcsinál valamit, akkor azt a gazdája nem viszi vissza mégegyszer ugyanazzal a hibával. Ilyen tök egyszerű a képlet. Esküszik a francia autókra. Vajon miért?

Viszont a Mazdaguru, aki az autószerelő tudományok mestere, ügyfeleinek simán bekinálja a gyári 28 ezer forintos '8-szor' leminőségipróbázott fékbetét helyett a 8 ezer Forintos utángyártott vacakot, meg még ki tudja mi mást, hiszen "nem mindenki tudja megfizetni a jó minőségű, gyári alkatrészeket, de mi tudjuk, melyik olcsóbb. Utángyártottal szabad helyettesíteni.
Szabad a frászt. Meg lehet tenni, de hülyeség. A gyári cuccnál nincs jobb. Főleg a fékeken nem szabad spórolni. Tudom, megjártam ennek az utját én is.

De had kérdezzem meg: vajon aki megvesz egy Mazdát, eleve nem nagyon tudom elképzelni, hogy ne lenne pénze alkatrészre akkor, amikor állitólag 'sose' megy tönkre a verda? Magyarul a hibátlan autóra amire alig kell költeni, nyilván megspóról egy rakás pénzt, (amig mi mindent kicserélünk a francia autóinkon) akkor nem jut egy rendes gyári fékbetétre???

Mazdaguru suxxx...:-)

Előzmény: raider (3074)
sansalvador Creative Commons License 2002.11.22 0 0 3075
Erről van szó, amit raider leirt. Kicsit ellihegték ezt a cikket a Totalcaron, amikor ilyen dolgokat leirnak, akkor érdemes lenne szakmai szemmel is átlátni a másik oldalra! A francia autók néha valóban különös technikai fogásokat igényelnek a szerelés terén, ezt tanulni kell a szerelőknek is. Az hogy a Mazdaguru az egyszerűbbet választotta és nem kivánt ilyen dolgokat megtanulni, az csak őt minősiti. Persze pont azzal összhangban amit mondott a francia autókról! Mondjuk mivel nem ismerem a Mazdagurut, ezért az is lehet, hogy a cikkiró lihegte el a dolgot nagy mazdás igyekezetében.

A cikk alapján a következő véleményem van a Mazdaguru-ról:

a cikk irja: "hogy olyan munkát szeretett volna, amire büszke lehet, és az ügyfelek is nyugodt szívvel vihetik el megjavított autóikat."

Ha ő egy ilyen ember, igazán akkor lehetne büszke magára ha ezt a francia autók terén elérte volna, hiszen, ha a véleményéből indulok ki: az "autószerelés számára hobbi is, és egyfajta elkötelezettséget jelent". Nos akkor most ellentmond magának. Ő valójában elmenekült az igazi kihivás elől a semmi különös és elgondolkodtató munkát nem igénylő tipusok irányába.

"Autószerelő barátain keresztül volt ismerete a francia autókról..."

A Trabantokon, Wartburgokon nevelkedett autószerelő barátaitól volt ismerete a francia autókról, amihez lehet hogy a barátainek rendes kulcskészlete, felszerelése sem volt.

"hiába végeznek minőségi munkát a szerelők, sorban térnek vissza az ügyfelek és alkatrészenként cseréltetik ki az egész kocsit"

A minőségi munkát végző magyar szakik, akiket senki nem képzett tovább akkoriban a francia autókból. Ők megmondták az igazat.

"Az amerikai autók teljesen más ismereteket kívánnak, így ezek is kiestek."

Aha, azok egészen más ismereteket kivántak. Milyen érdekes, hogy ilyen egyáltalán van!?:-)

"a mester szerint léteznek hétfői és pénteki autók"

Ilyet mond "Mester Zoltán, aki 23 éve foglalkozik az autószerelés tudományával". Nyilván már többszörös milliomos lehetne, ha ezekből a mesteri tapasztalatokból levonva, mind a francia, mind a német autógyártóknál bevezetette volna a szerelőrobotok részére történő hétfői és pénteki kötelező pszihológusi vizsgálatot és foglalkozást.

...és mégegy: amennyiben a francia autók ilyen szutykok, akkor lehet hogy Mester Zoltán-nak mégis csak azzal kellett volna foglalkoznia, mivel azokon annyi szerelnivaló van, hogy hülye aki egy ilyen jó üzletet nem használ ki! Hiszen mindig tele lett volna autókkal és autószerelő műhelye bevételei a csillagos eget súrólták volna!:-) De nem, ő egy igazi lelkes autószerelő, aki abból él, hogy a japán verdák szinte sosem mennek tönkre, az autószervizeket csak 13 éves korukban látogatják, akkor is csak egy kis futóműjavitásra.

Én is szeretnék egy olyan ember lenni, mint a Mazdaguru, aki egy igazi életművész a szakmájában!:-)

A cikk többi részéről elmondtam a véleményemet a Japán-német topicban.

Ez a cikk csapnivaló, mélyszárnyalás a Totalcar életében.

Előzmény: raider (3074)
raider Creative Commons License 2002.11.22 0 0 3074
Ez nagyon durva amit a figura írt, ilyenektől nekem is feláll a hátamon a szőr, meg a hétfői és pénteki autók a németeknél (régen: SZU), meg a teljesen más ismeretek az amerikaiaknál, ilyen szöveget....
Az a baj az ilyenekkel, hogy a hozzánemértés, a szerelési útmutatók teljes hiánya, a szar alkatrészek együtt szülik a sok gánymunkát. Pl. a régi franciáknál tényleg van egy csomó olyan megoldás, amit konkrétan tudni kell, hogy csináld, különben nem is tudod megcsinálni (pl. fékbetétcserénél a fékmungahenger 7 órára forgatása). Utána meg csodálkozik hogy jé szétesett, mert ő úgy tette össze ahogy az Opelen meg a VW-n meg nemtudom hol látta, és hát bazmeg az pont nem patentes a Pugon. Ha már ismeret kell, akkor az nem jóóóóóó.
Persze, bizonyos szempontból ez tényleg aberráltság, ha ez az a szempont, hogy a Trabant a legjobb autó, mert szerelni egy pillanat műve.
Áhh.

Előzmény: 405GRX (3073)
405GRX Creative Commons License 2002.11.22 0 0 3073
Ez biztos tetszeni fog Nektek, különösen Sansalinak, a japán autók nagy barátjának:-))):

Mazda guru cikk a Totalcaron:

"Autószerelő barátain keresztül volt ismerete a francia autókról, és elszomorította, hogy hiába végeznek minőségi munkát a szerelők, sorban térnek vissza az ügyfelek és alkatrészenként cseréltetik ki az egész kocsit. Mikor ez kész, kezdődik elölről a tortúra."

Ugye Nálatok is igy van, alkatrészenként kell kicseréltetni az egész autót?:-)))

405GRX Creative Commons License 2002.11.19 0 0 3072
T16!
A GRX egy gyári optikai tuningot jelölt annak idején Ausztriában, nem motor- vagy hajtásváltozatot. Volt benne hátsó szárny, sportkormány meg ilyesmi. Valamilyen rejtélyes okból odatették az X-et a végére, hivták ugyanezt a tipust i-luxe-nak is Németországban. (Mo-on szerintem nem forgalmazták, úgyhogy abszolút ritkaságnak számit idehaza.)
Szóval összkerékhez semmi köze...
Előzmény: pugt16 (3068)
Pugfan Creative Commons License 2002.11.19 0 0 3071
sansali!

1. www.atc.hu - szvsz túl hegyes nyomatékgörbét csinálnak, de olcsóbb, mint a
2. www.superchips.co.uk - ez van nekem, padon 107Le és 274Nm átlagban olyan 0,5 literrel többet eszik 100-on (de nem is nyomom neki annyira! Autópályán 170-180-as tempóknál viszont megeszi vele a 8 litert, ugyanakkor megy rendesen!!)

GT

Előzmény: sansalvador (3069)
Baggio605 Creative Commons License 2002.11.19 0 0 3070
Sziasztok!

Köszönöm szépen az infókat. Akkor már nem fogok tudatlanul meghalni. Illetve csak azt hiszem. :o)
Ezekszerint nekem kell jobban kicsit utána néznem az oroszlán történelemnek.

Baggio

Előzmény: sansalvador (3069)
sansalvador Creative Commons License 2002.11.19 0 0 3069
Sziasztok!

Kérném a segitségeteket!

Kaptam egy mailt:

"Én uj tulajdonos vagyok az autom 2éves 90le hdi kérdésem tudsz e infoval szolgálni hogylehetne a 90le. ből 110le csinálni.
vagy eggyáltalán érdemes e vele foglalkozni.
segitséget előre is köszönöm
Üvözlettel: Sz.Jenő"

Pugfan+többiek, kedves szakértők, pls help a Tisztelt Márkatársnak!:-)

San

pugt16 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 3068
GRX!

Akkor miért GRX?? :))
De komolyan! Mi az az X???

A

Előzmény: 405GRX (3066)
SumQuiSum Creative Commons License 2002.11.18 0 0 3067
Sziasztok!

Hogy s mint? Elvileg csütörtöktől már lesz netem és akkor már többet fogok írni!

Viszont szomorúan közlöm, hogy kénytelen vagyok beszüntetni a pug406 oldal általam implementált változatának a hostolását, kell a tárhely. Úgyhogy ezentúl látogassátok Sansali változatát sok szeretettel!
Majd írok.
Üdv!

SQS

405GRX Creative Commons License 2002.11.18 0 0 3066
Lehet, olyannyira, hogy annak idején néha tölem is megkérdezték: "Azért GRX, mert összkerekes?"...gyöztem magyarázkodni, hogy miért nem:-)
Előzmény: capa (3064)
sansalvador Creative Commons License 2002.11.16 0 0 3065
SRI-ben (122 LE) egészen biztosan, GRI-ben (109 LE) nem vagyok biztos, de mintha lett volna 4x4-es kivitel, azon belül is kombiban talán(?).
Előzmény: Baggio605 (3061)
capa Creative Commons License 2002.11.15 0 0 3064
Sőt, szerintem még GR(I)-ből is, bár ez nem teljesen biztos. Az viszont annál inkább, hogy a "régebbi fajtájú" SRI x4 megjelölés alatt futó modellekben nem az SRI-kben akkoriban általában megszokott, hengerenkénti injektoros 1,9i motor van (120-123 LE-vel), hanem a kp.-i befecskendezéses, esetleg karburátoros 109/110 LE-s 1,9-es.
A '93-as modellévtől a négykerékhakajtású változatok már csak a 2.0i XU10J2C motorral voltak megrendelhetők - a T16 kivételével. Ekkor szűnt meg az Mi16 x4 is.

Érdekesség, hogy a Peugeot 405 4x4-es a Citroën BX GTI 4x4 változat hátsó hídját örökölte, így fordulhatott elő, hogy a hátsó tengelynél hidropneumatikus szintszabályozás van, amivel rossz terepviszonyok között lehet pár centit emelni a "seggén".

Előzmény: 405GRX (3063)
405GRX Creative Commons License 2002.11.15 0 0 3063
SRI-kböl is volt ilyen, X4 tipusjelzéssel. Break-ben ugye csak az játszik, MI16 és T16 nem. Ritka mint a fehér holló...
Előzmény: Zoldalma (3062)
Zoldalma Creative Commons License 2002.11.15 0 0 3062
Van ilyen! Most hirtelen nincs időm utánanézni (majd talán este), de valamilyen izmosabb motorral szerelték csak... (T16? Mi16?)
Előzmény: Baggio605 (3061)
Baggio605 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 3061
Pugfan!

Tisztában vagyok vele, hogy nem Xenon izzó mivel tisztában vagyok vele, hogy ahhoz speciális elektronika kell. Nekem csak azért jött be mert szembetünően jobb fénye van mint ami benne volt előzőleg. Szóval teljes mértékben tisztában vagyok vele, hogy NEM Xenon izzó van benne én csak annyit írtam ami a dobozra volt ráírva ami alapján lehet keresni mert ezt az izzót tapasztalatból mondom, hogy jobban látok vele.

Más:

Egy barátom autót akar venni és lehet, hogy ő is oroszlánok közé fog belépni. Most nézegettem az újságot neki mert őt a 405-ös kategória érdekli kombiba. Szóval nézegettem az újságot és találtam benne egy olyat, hogy Peugeot 405-ös 4 kerék hajtás, 4x4-es. Mopst lehet, hogy én vagyok nagyon járatlan az autókban illetve az oroszlánokban, ha igen akkor előre is elnézést kérek és leborulok mindenki elött, de én ilyet még nem láttam és nem is hallottam, hogy van ilyen. Tud nekem valaki segíteni, hogy én vagyok tudatlan vagy az újság írt félre valamit????
Előre is köszönöm

Baggio

Előzmény: Pugfan (3058)
raider Creative Commons License 2002.11.14 0 0 3060
Nem tudom, én már elég régóta haszálok ilyen izzókat, de semmi bajom nem volt vele. Persze állóhelyzetben mindig célszerű lekapcsolni helyzetjelző üzemmódra, mert valóban alapjáraton a generátor nem ad elég áramot+több hő is keletkezik a lámaptestben, amit nem hűt le a menetszél. Valamit valamiért.
Előzmény: Break (3059)
Break Creative Commons License 2002.11.14 0 0 3059
Csak nem szabad elfelejteni, hogy az ilyen teljesitmenyu izzok hasznalát nehany szorakoztato momentum kiserheti:
-Nem alszanak el, pedig lekapcsolod oket
-Nem vilagitanak, pedig bekapcsolod oket
-A muszerfalbol logo drotokkal josz haza a kidobasukat megelozo ejszaka
-Veszel négy relét és bekotod oket, mert mégiscsak a szívedhez(szemedhez) nottek
Ez mind megtortent velem, de volt tovább is
-Az alternator nem birta utanatolteni, amit a drágák lezabáltak
-Akkumulátort úgy vettem, hogy ami belefér-méretre, 89Ah
-Mikor azután megadták magukat a fényszórók (kovek, stb), vettem négy új Hellát (négylámpás Golf I), de a kodfényszórók helyett tévedésbol pótreflektorokat kaptam kozépre, ha azokat felkapcsolom nincs olyan xenonlámpás autós aki le nem kapcsolná az ovéit, pedig csak 55W. Most dicsekedtem (vagy dicsértem a Hellát) egy kicsit, de tényleg brutálisan egy pontra világítanak. Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik, hogy mióta meg van a 406-os, kb.2x ultem benne.
Bocs a hosszu életrajzért.
Break
Előzmény: raider (3056)
Pugfan Creative Commons License 2002.11.14 0 0 3058
Baggio!

Ha lehetséges, akkor csak halkan emlegesd, hogy Xenon, mert annyi xenongáz van abban az izzóban, mint az enyémben: semennyi. Ez mindössze egy jól hangzó név ezen emelt teljesítményű (80W-os, foncsorégető) hagyományos halogén izzó számára.
Ui. a xenonizzók gázkisülés elvén adnak ugyanakkora fogyasztás mellett sokal több látható fényt - ehhez viszont spec. elektronika (gyújtás) szükséges. Arról nem is beszélve, hogy nem véletlenül nem lehet refiként használni: kb. 1 perc a felfűtési ideje...

Pugfan

Előzmény: Baggio605 (3057)
Baggio605 Creative Commons License 2002.11.14 0 0 3057
Sziasztok!

Az én 605-ösöm 94-es évjáratú és ezt a H1-es Xenon izzt raktam bele ami 80W-os. Nekem bejött és jobban látok vele mint az eredetivel ami volt benne.

Baggio

Előzmény: raider (3056)
raider Creative Commons License 2002.11.14 0 0 3056
H1-es megy a 605-ösbe? Mikori széria ez?

Egyébként ilyen izzót H7-esben a Homashitánál is láttam, a XI. ker boltjukban.
H1-et, H4-et emelt teljesítménnyel a Tungsram márkaboltokban lehet kapni, szerintem érdemes utánajárni.
Sajnos H7-ben nem láttam emelt teljesítményűt, csak a fent említett Xenon-utánzatot, ez tényleg nem rossz.
Vannak úgynevezett emelt fényerejű (nem emelt teljesítményű, tehát simán 60/55W v 55 W izzók) amelyeket tapasztalatom szerint viszont nem érdemes megvenni. Javulást akkor tapasztalsz, ha 100/80W v 140/100W v 80W vagy ilyen feliratot látsz a dobozon.

Előzmény: Baggio605 (3053)
Gyuszkó Creative Commons License 2002.11.14 0 0 3055
Halihó!

Mindenkinek köszi a segítséget és az infókat!

Nosza rajta:

Kedves 405GRX (és mindenki Más)!

Büszkén állíthatom, hogy a 1:24 T16-os tényleg mindent kibír! Az enyém teljesen úgy néz ki, mint amelyik kétszer egymás után megnyerte a Párizs-Dakar versenyt és a két indulás között, valamint a versenyek alatt semmiféle javítási munkálatok nem történtek:

4 hónapig álltuk a sarat, hogy Gyermekem a kezébe kapja, de szép lassan a következő állapotokat vette fel:



Így jelenleg büszkén állíthatom, hogy egyedül NEKEM van a tulajdonomban olyan, az eredetitől 1:24 arányban kicsinyített T16, mely hűenk másolja az eredeti állapotát a verseny végével.

Szeretném felhívni minden modell-tulajdonos és egyben gyermeket nevelő figyelmét, hogy:
1. Soha ne mutassa meg Gyermekének féltve őrzött kincsét!
2. A modelleket mindeg a szekrény legfelső vitrinjében, összeszerelt állapotban, dobozban, törhetetlen füstüveg mögött tárolja!
3. A vitrin kulcsát le kell nyeletni a szomszéd pitbulljával!
4. Ha mindezeket nem veszik figyelembe, akkor mondjon le az egészről, és inkább vegyen két vasgolyót!!!!

Üdv Gyuszkó

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!