Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Na ja , a törvények : ha letérsz a földútra, hogy pl. pihenj egyet, akkor gondolod hogy nem vonatkozik rád a KRESZ ?
- Merthogy (a régi módszertől eltérően) már minden út KÖZÚT tehát ha a srácodat vezetni tanítod a falun kívül az egyik szénaboglya táraságában (hogy ne a béna oktatótól kelljen 20ezerért plusz órát venni) ugyanúgy vétkezel mint ha a körúton csapatna a gyermek a Skodával...
- A motoros nem mehet a belső sávban mert (figyelj !) nem elég "dinamikus" ! Mindez a hatvanas évek elejéről.
Szóval ami életszerű azt megszűntetik, ami értelemszerű azt tiltják. Ki csodálkozik hogy nincsenek betartva a törvények ?
Ez nem ATV véletlenül? -tisztelet a kivételnek- mint többször elhangzott, de az említett példák, és ebből van a több - ez is elhangzott - nem a tisztességes kör (az ide nem ír nem is tud). Csak annyit, hogy aki itt most azt írja, hogy így, vagy úgy járja a természetet a vassal, az mind az aktuális törvények ellen vét. Csak ugye errefelé nem szokás a törvényeket betartani. Ja, hogy ez nem APEH csak Természetvédelmi.
Kiviszitek a gépeket tréleren a helyszínre? - Általában igen, ha 20-30 km-nél messzebbre megyünk. Ha nem, akkor (a rendszámmal el nem látható gépek esetében) osonkodás, apró utcákon az első földútig. Nem hiányzik senkinek, de nincs mindenhol családi ház / garázs a futónak.
Sőt, van ahol autó sincs, csak a quad.
Milyen érdekes : a quadosok által kedvelt Suzuki LTZ 400 - ból például idén nem adtak át EGYET SEM rendszámmal, pedig volt rá igény vastagon. Vagyis DE : amit a RENDŐRÖK kaptak járőrözni, az rendszámos volt. milyen fura...
Inkább ne tettek volna rá (esetleg megbüntetik őket ha nincs rajta ???) és a quad-osok is más szemmel néznének rájuk. Így meg, egy újabb tüske...
Na.. a divat és a marketing. Több százezret költök a motorom fenntartására, akkor nehogy valaki azt mondja azért mert divatos! Inkább nem eszek csak a motorom menjen. Más amint látod lepukkant kocsival jár csak hogy motorozhasson.
Tipikus. Vannak emberek akik nem tudják milyen dolog valaminek élni, valamit igazán szeretni. Nem tudják megérteni, hogy miben mi a jó, inkább ráfogják a divatra meg a marketingre, mert ilyen kötődés az ő életükben nincs. Elitélem az erdőben vandálkodást viszont megértem mert nekik az olyan mint amikor én a hungaroringen kergetőzök.
Mondjuk tisztességes munkával igen-igen kevés embernek van rá esélye. - BÁRKINEK van rá esélye, aki mondjuk nem kocsmázza/cigizi/gépezi el... és tényleg, csak hogy az anyagi oldalát lezárjuk : a hátul álló fiatalember 12 órát melózik, ládákat pakol és szállít az országban. 10ezer forintot törleszt havonta a quadjára, és ugyanennyit tankol el kb. De neki megéri a napi plusz 2-3 óra munka érte.
A Bunkó-milliomos-quados témáján azt hiszem túlléphetünk...
Mint korábban már itt elhangzott ez a dolog is az USA-ból jön. Ott közel 300 millió ember egy több Európányi helyen él. Hogy hogyan szerezték az most nem ennek a körnek a témája, de érdemes vele gondolni. Hely és jogrend kíséri az ilyen kezdeményezéséket. Láttam éltem benne, így értem is, hogy hogyan. Itt se jogrend, se hely. A divat és marketing viszont nagy úr. Egy morbid példa. Én nagyon szeretem az automata fegyvereket, és különösen szeretem az embervadászatot velük. Vannak, akik tiltakoznak, hogy azért már ezt mégse, de nyitottam egy nagykert, ahol van ilyen eszköz, amcsi szabályokkal és itt Mo.-n játszunk is ilyet. Ja hogy ez nektek nem teszik. Kit érdekel? Ne általánosíts, mert csak fiúkra és 40 felett lövünk a többi méltatlan céltárgynak.
Mint láthatjátok, így néz ki a túra. Elindulunk egy úton, és majd kiderül (nincs GPS-ünk, csak azt tudná meg az APEH...) Nem csapást ejtünk egy szűz területen, vagy megyünk oda láncfűrészekkel fát lopni.
Sőt - látnotok kellene hány fatolvaj és rabsic (jól írtam?) iszkol el, meglátva a gépeket, és a hangukat hallva.
Igaz az ő Zsigáik, és platós terepjáróik nem 100-200 kilósak, és nem 20-30 lóerősek mint a mi gépeink. Ők VALÓBAN kárt tesznek kétszeresen is, csak épp olyan csoporthoz tartoznak kinek fél 'beszólni' az egyszerű ember - mert vagy tarkón vágják, vagy még rosszabb...
ezekkel gazdálkodnak az erdőb. nem? de jártál -e olyan helyen a természetben ahol akkora csapákat csináltak ezek agépek hogy ksisebb méretü quad lazánbelefér az egyik kerék nyomába.
a vadászokat miért nem kezdik el szidni?
az olyan embert aki fegyvert fog az aszfalt uton és nem a lakott területen közelkedő rendes papírral rendelkező motorosra?
alto: "altalában semmiféle robbanómotoros jármű nem való a természetbe."
Maradjunk ennyiben, ez a te velemenyed. De a robbanomtopros jarm uvekl tulajodnosainak is pont ugy allpolgarok mint te. Nekik is joguk lenne a termeszetben jarni, ugy hogy SE TEGED(a kirandulokat stb) nem zavarjak, te a temeszetet ne karositsak.
Mert ez bizony lehetseges. Csak hozzaallas kerdese.
Konnyen megy olyan dolgok betiltasaert kiabalni ami nekunk nem tetszik. Nehezebb masok velenyet felfogasat elfogadni.
Tudud pl mennyi terepjaros klub szervezettt eddig szemetszedest?
Azért, mert a quad és általában semmiféle robbanómotoros jármű nem való a természetbe - Ahogy az én (nem éppen alaptalan) biológiai úton megoldott egyed-szám szabályzásom utópia, úgy ez is. Tudod vannak ideák, és vannak a tohonya emberek, akik dönthetnének jól sok munkával valamiről, de inkább meggazdagszanak.
100 éve a közutakra sem mehettél ki robbanómotoros géppel mert "zajos, nem oda való,elriasztja az állatokat" és a piros zászlós ember futott előtted ha mégis kimentél.
Egyszerűen olyan nincs hogy SEHOL , olyan van hogy valahová BIZTOSAN NE , és olyan hogy valahová kijelölten.
Azt hittem az "ellen" fogja belinkelni ezt a táblát először. De nekem nagyon tetszik, főleg ha mellette párszáz méterre kint van az ellen darabja a "Kijelölt útvonal" ami hasonlóan szép esetleg, de nem egy nemzeti parkban vezet át.
A törvényeket most egy kicsit félre téve, miért ne mehetnénk az erdőn át fel egy hegytetőre vagy csak úgy bele a "vakvilágba"? Miért elképzelhetetlen az, hogy valaki egy quad nyergéből is szeretheti-óvhatja a természetet?
Azért, mert nincs törvényben rögzítve, hogy nem tesszük fel a lábunkat az asztalra, kultúrember mégsem teszi fel. Azért, mert a quad egy zajos szerszám és a természetben tessék csendben maradni: ott ugyanis mi vagyunk a vendégek és egy vendég nem ordibál a más házában. Azért, mert a quad szennyezi a levegőt. Azért, mert a természetjárás elsődleges eszköze a saját lábad és nem egy motoros szerkentyű. Azért, mert ha nem akarod élvezni a csendet, nem akarod szívni a tiszta levegőt erdei illatokkal, akkor ne zavard ebben azokat, akik viszont akarják. Azért, mert elriasztja azokat az állatokat, akiket inkább megfigyelned kéne, nem pedig elzavarnod. Azért, mert te is nehezen viselnéd, ha a kertedben nap, mint nap egy szarvas bőgne. Azért, mert a természetben nem vagánykodni kell egy bőgő masinával, hanem beleolvadni, átélni, átérezni.
Azért, mert a quad és általában semmiféle robbanómotoros jármű nem való a természetbe.
Miért a természetvédelmi területen használjátok ezeket a gépeket? - Mint írtam, pont arra törekszünk hogy kiszűrjük az ilyet. Erre jött egy KONKRÉT javaslat is még az elején, de az is csak kötekedésre adott okot.
Másrészt ha nem ott megy az ember, akkor is kap bőven hideget/meleget - nem csodálkozom, ha a szolid gyerekből is kihozza a böszmét ha úgy adódik...
(Lásd vétkes földtulajdonos, aki még tettlegességet is kilátásba helyezett ha mersz bárhol szólni a tevékenysége miatt.)
Nézdd én egerben lakom. Ott is megy az álltalánosítás. a köcsög quadosok, csinálják a cirkuszt.
Van 4-5 nagyobb gép. Ebből 1-2 ember volt akik tényleg nem bírtak magukkal. De ők mint alant olvasható sehol /se pálya se zárt verseny/ nem fordultak meg soha. Nekik a lényeg a feszültség és riogatás.
Nekem hiába mondja bárki is hogy így vagy úgy én nem megyek be egerbe a gépemmel. Mert nincs rendszáma, ha lenne nincs jogsim arra a ketegóriára, a gumkat zabálja az aszfalt és alapból kerülöm az ilyet, de ezt hiába mondom, mert érteni nem értik, csak az álltalánosítás.
Szalajkában voltunk kint rengeteget és fogunk is menni, mert lányom élvezi a szabadságot és a természetet. Nekünk sem ár a nagy rohanásban, DE az erdőgazdaság fakitermelést végez a környező terülteken és végzett is mindíg.
Nem kell sokat 1-2 percet kell menni a felkapott fátyolvízeséstől és meglátod, hogy ipari körülmények közt dolgoznak.
Rohadt nagy gépekkel, sok ember.
Akkor nekem nem szóljon be senki, ha én ott hétvégén esteleg /én még soha nem voltam ott quaddal, meg motorral sem/ ne mehessek arra. Az Nem az erdőgazdaság tulajdona, Ők csak használják!
Amúgy meg annyit a nagy természetvédelmi terülteről, mert ugye most aszalajkáról beszélünk, hogy az egy rohadt nagy özlet a helyieknek és leszarják ők kiféle miféle zöld vagy, Neki egy a lényeg a túristákat ne riasszák el az esetleges állatok mert akkor nicsn lé!
Mit érdekli őt, hogy te hol motorozol, vagy hogy mennyi havasi gyopárt szedsz le :P
ha quaddal mész ki, akkor nemhogy meglőni, de látni sem fogsz állatot - A Tátra és a Magyar gyalogtúrás képtár többezer fotót rejt a gépemen. Ezek 'termése' egy - két elaggott mókus, és pár -vélhetően- Hiúz lábnyom.
A quad-os videók meg hemzsegnek az állat-fotóktól, és ezek általában nem rohanó állatok. Erről beszélek már az eleje óta : nagyobb területet jársz be, más módon, más szemszögből mint gyalog.
És ennek az eredménye a nagyobb 'termés' is , mint a lenti videón is :
Én még nem láttam a Tátrában quadosokat, de nem is az a baj, ha vannak, hanem ha olyan utakra mennek be, ahová nem kéne. A Magas-Tátra turistaútjaira biztos nem mennek, ode nem is lennének képesek a terepviszonyok miatt.
De mindig csodálomo, hogy a Magas-Tátra mennyire tiszta, nálunk meg azt a kevés hegységet sem képesek az emeberek megóvni, amink van. Számtanaszor rászóltam már szemetelő bunkókra az erdőkben: még nekik állt feljebb, hogy mi közöm hozzá.
Ettől a kérdéstől szokott elborulni az agyam és onnantól a legenyhébb jelzőm velük szemben az, hogy hülyegyerek. Mert normális ember számára egyértelmű, hogy mi közöm hozzá, csak a hülyegyerekek nem képesek megérteni.
Akinek van pénze egy ilyen vasra az, sok esetben -tisztelet a kivételnek - a rávalót olyan úton szedte össze, hogy az már magában vérlázító. Pont őt fogyja érdekelni a természet? Frászt. - Örülök hogya 'Bunkó'- tól , eljutottunk az 'adócsaló' titulusig. Ez legalább cáfolható, egyszerűen.
Másrészt ezek általában 800 - 1500 EFt-s gépek. Én például lepukkant, 500ezret sem érő autóval járok, hogy ilyenem lehessen. De ebbe belegondolni sokkal bonyolultabb, mint lecsalózni valakit.