Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Ervin által feltett kérdésre válaszolva az alábbiakat mondanám. A Pv honlapon fent vannak ezek a kiegészítők, de a karos jelzőt nem a Pénzverde gyártotta. A Tóth Lajos kezdte forgalmazni talán még az 50'-es éveknben a Váci u.-i boltjában, és lehettett kapni egészen a 80'-as évek végéig különböző változatokban. Ahogy az idő haladt előre egyre kevésbé igényes de kis változtatásokat leszámítva nagyon hasonló formában -az első példányokon pl. még esztergált vasból készült mozgató kar volt az utolsókon egy kissé primitív alumínium lemezből kivágott lap töltötte be ezt a szerepet, és az első szériás darabok még zöld selyemszigeteléssel borított, míg a későbbiek műanyag borítású vezetékkel voltak szerelve. Ami a fényjelzőt illeti a már említett honlapon látható egy eredeti dobozában lévő példány. A dobozban a VH (vagy HV) logó látható, tehát nem Pv ami a Pénzverde logója volt, így kizárható, hogy az Állami pénzverőben készült volna. Ami azt illeti 100%-os biztonsággal a "tekerős" sorompóról, és a zöld utcai lámpáról sem állítható, hogy a pénzverde gyártotta volna, sőt pontosan nem is tudni ki csinálta, a Pénzverde, a Tóth, vagy más kisiparos. Annyi szinte bizonyos, hogy ezek is magyar gyártmányok, és az akkoriban kapható 0'-ás -tehát pl. akár a Pv- vonatokhoz készültek kiegészítőként. Valószínűleg ezért is kerültek fel a Pv honlapra, és nem pedig azért mert bármiféle konkrét bizonyíték lenne arra vonatkozólag, hogy a fent említett kiegészítők bármelyike is a pénzverdében készült.
van pár kérdésem, amire Tőletek várnék egyértelmű választ, mert igen nagy kavarodás az alábbi témában.
Ebben az esetben: a rakoncás kocsi készülhetett annó eredetileg a rajta levő rakománnyal ? ( mert akitől vettem idős bácsi, Ő határozottan állította ezt ).
Ugyanez a kérdés vonatkozik a tehervagonra....
De ami témakörben nagyobb a káosz:
A képeken vajon EREDETI Pénzverde gyártmányok láthatóak ?
A három tárgy eredete egyáltalán nem biztos számomra sem..
Van, aki azt állítja, h ilyeneket sohasem gyártottak a Pénzverdében, csak vasutat, pályát, stb.
Kiegészítőket nem. Általában "Tóth-féle" termékeknek mondja a csapat többsége...
De ismerős ötlet :-). Én elkezdtem még annó egy CaVill-t Pannónia kocsiból és Előre orr részből. Aztán meg is hirdettem. De nem ugrottak rá, egyszer befejezem, ne vesszen kárba. Azt tudni kell, hogy a Pannónia kocsi kaszni egy rozsdás, horpadt vagon volt, az Előre pedig egy házilag narancsos színre fújt (sajnos nem eredeti, különben maradt volna!!!). Az ötlet egyébként nem tőlem származik, egyszer hozzám került egy nagy adag PV, amiben voltak barkács cuccok is. Abban volt egy Pannónia kocsi átalakított alváza, amire csináltak Pannónia hajtás felfüggesztést.
A következő tuning mi lesz vajon: Pannónia személykocsiból GANZ Cavill motorkocsi, ELŐRE mozdony alapjára pedig MOT347 felsővezetékes "plafontapasztó" munkagép?
Padláson talált régi pénzverdés vasútmodell eladó. -P.v.1. vasútmozdony 1db -P.V.2. postakocsi 1db -P.v.3. személykocsi 2 db -egyenes sín 8 db -íves sín 12 db -hiányos szemafor 3 db
Nekem egyszer azt mondták, hogy a régebbi dolgok ( pl. korabeli asztali lámpák stb. ) ilyen kapcsolókkal működtek és a bolhapiacokról fillérekért pótolható ezek az alkatrészek.
Sajnos nekem külön nincsen. Csak egy működő doboz, amitől megválnék...
Nem tudom tesztelni, soha nem is nyúltam hozzá, egy komplett készletet vettem annak idején és most apránként eladom, mert csak a helyet foglalja. A feleségem Ábrók MIklósmé, dekoratőr Zsuzsa.