Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
"na ezt csak gyalog lehet észrevenni? quadról nem?"
Ha biciklivel hajtasz be a gyógyszertárba akkor is kérhetsz gyógyszert természetesen, de biciklivel nem szoktunk gyógyszertárba behajtani. Egyébként semmi ételme ezen példálózásoknak, mert lehet fokozni a végtelenségig.
Az erdő egyik nagy értéke a növény- és állatvilágon túl a CSEND, nem hiszem, hogy lehet úgy motorozni/quad-ozni abban a környezetben, hogy a fentiek egyike se sérüljön.
voltál te már olyan erdőben mikor leesett a hó és te voltál az első aki arra járt a friss hóba. olyankor mikor megáll az ember és gyönyörködik akilátásban?
többség megértette, egy két nagyarcú játszotta az agyát, hogy neki nem ugat egy zöldruhás sem. aztán ezek is leszoktak róla, mert nem szerették nyolc-tíz kilométeren keresztül tolni a lapos kerekű Simsont. bunkóság leengedni a kerekét? az. de ha csak ez hat... - Ilyen velem is megesett. Csak én 14 voltam, a rendőrök meg mázsásak voltak, és vagy 6-an.
Még röhögtek is rajta... Ott az volt az indok h "elloptak egy ilyet, aminek piros szelep gumija vót" "jééé, ez szürke. hazatolhatod hülyegyerek"...
Örömmel látom, hogy a 80-as évek primitív emberei új állásban élik ki magukat. ettől csak az a jobb, hogy ma már nem tolnám haza a motort... Ébresztő : nem mindenki hülye.
Igen egyszer láttam egy sportmotort ahogy kereszteződésben piroson keresztül (bár előtte körülnézett) átegykerekezett, mindezt olyan nyitott kipufogóval hogy az egész városrész süketült meg. Itt döntöttem el, hogy kell ilyen.:):) És szivesen crossoznék is mert ilyen időben csak azt lehet, bár csak pályán.
Az a baj, hogy nem képviselteti magát itt a fórumon senki olyan akiről ez a cikk igazán szól...
Te sem úgy vetted meg, hogy egyik reggel arra keltél, hogy neked egy ilyen kell. Valahol ez a dolog megfogott. Nem csak az oriáspalák a marketing. "Tipikus" ez nem általánosítás, ami ellen itt korábban szót emelt valaki a gépesített szakaszból? Bocsánat, de ez a topic nem azért készült mert szegény QUAD csoport elnyomás alatt van, hanem azért, mert ami érték - talán mindenkinek az - veszélyben van, például a QUAD által. Az erdészet igenis kapja meg a maga sorait az olajfolyató nehézgépeiért, ahogy pusztít, miközban gazdasági hasznot hajt (kinek és mikor?).
Hogy lehet, hogy az ÁLLÍTÓLAG velünk együtt működő EU országokban van UGYANAZON a motoron rendszám, itthon meg nincs ? És ha valaki meg meri említeni válaszában a "differenciálmű hiánya" kifejezést akkor:
a, csatolja az erről szóló KÖHÉM rendeletet is
b, nézzen körül az alföldön, a piros rendszámmal futó ún.: Rocsó-k között. Azok aztán rendszámosak... Legjobban a "beépített demizson-tartó" tetszett az egyiken, biztosan azért ment át a KPM-en.
"De a robbanomtopros jarm uvekl tulajodnosainak is pont ugy allpolgarok mint te. Nekik is joguk lenne a termeszetben jarni..."
joguk is van. csak az a fránya gépjármű nem kellene.
hatalmas demagógia az erdészeti gépjárművekkel érvelni, mivel az egy munkahely, és máshogyan nem elvégezhető a közelítés, kiszállítás. van többféle módszer is, ami környezetkímélőbb, de ezeket csak speciális terepi adottságok mellett lehet kihasználni.
úgy látom, itt sokaknak az erdészeti munkáról az a képzetük van, hogy az úgy működik, hogy az erdész kimegy az erdőbe, meglát egy fát, gyorsan kivágja, a vadász meg meglátja az aranyos kis bambit, majd golyószóróval addig lövi, amíg rángatózik, majd ejakulál.
nem hiszem, hogy nagyon sok olyan munkakör lenne még, ahol évtizedekre kell előre tervezni, és ennyi befolyásoló tényezőt figyelembe venni.
a természetnek a legtöbbet a nagyon zöldek, és a nagyon barmok ártanak.
erre felénk nem a kvadosokkal van/volt a gond, hanem a terepjárós emberkékkel. profi módon b.szták tönkre a közelítőutakat, döntötték ki a vadvédelmi kerítéseket.
erdőben szigorúan csak olyan esetben kellene gépeket használni, amikor másképpen nem megoldható a feladat. A gombázók is okoztak gondokat, amikor bementek az erdészeti utakra szgépkocsival, és szépen megsüllyedtek, miközben dagonyává változtattak körülöttük mindent. figyelmeztetve lettek, hogy csak a "főutakat" használják kocsival, motorral, egyrészt mert azok az időjárásbiztosak, másrészt mert máshol nincs keresnivalójuk a géppel. gyalog aztán mászkálhatnak, amerre akarnak.. a többség megértette, egy két nagyarcú játszotta az agyát, hogy neki nem ugat egy zöldruhás sem. aztán ezek is leszoktak róla, mert nem szerették nyolc-tíz kilométeren keresztül tolni a lapos kerekű Simsont. bunkóság leengedni a kerekét? az. de ha csak ez hat...
Asszem pont erről beszélünk. Akik itt irogatnak, azoknak látszólag fontos, hogy a káposzta is jól lakjon, meg a kecske is megmaradjon. Persze, vannak, akik elgázolnak quaddal, de pl. hallottunk már olyan kamionosról, aki fékezés nélkül hajtott be a tömött buszmegállóba. Akkor most minden kamionos tömeggyilkos??? Ne legyünk már vakok! Ha a két oldal egymást baszogatja, abból nem lesz semmi.
Na ja , a törvények : ha letérsz a földútra, hogy pl. pihenj egyet, akkor gondolod hogy nem vonatkozik rád a KRESZ ?
- Merthogy (a régi módszertől eltérően) már minden út KÖZÚT tehát ha a srácodat vezetni tanítod a falun kívül az egyik szénaboglya táraságában (hogy ne a béna oktatótól kelljen 20ezerért plusz órát venni) ugyanúgy vétkezel mint ha a körúton csapatna a gyermek a Skodával...
- A motoros nem mehet a belső sávban mert (figyelj !) nem elég "dinamikus" ! Mindez a hatvanas évek elejéről.
Szóval ami életszerű azt megszűntetik, ami értelemszerű azt tiltják. Ki csodálkozik hogy nincsenek betartva a törvények ?
Ez nem ATV véletlenül? -tisztelet a kivételnek- mint többször elhangzott, de az említett példák, és ebből van a több - ez is elhangzott - nem a tisztességes kör (az ide nem ír – nem is tud). Csak annyit, hogy aki itt most azt írja, hogy így, vagy úgy járja a természetet a vassal, az mind az aktuális törvények ellen vét. Csak ugye errefelé nem szokás a törvényeket betartani. Ja, hogy ez nem APEH csak Természetvédelmi.
Kiviszitek a gépeket tréleren a helyszínre? - Általában igen, ha 20-30 km-nél messzebbre megyünk. Ha nem, akkor (a rendszámmal el nem látható gépek esetében) osonkodás, apró utcákon az első földútig. Nem hiányzik senkinek, de nincs mindenhol családi ház / garázs a futónak.
Sőt, van ahol autó sincs, csak a quad.
Milyen érdekes : a quadosok által kedvelt Suzuki LTZ 400 - ból például idén nem adtak át EGYET SEM rendszámmal, pedig volt rá igény vastagon. Vagyis DE : amit a RENDŐRÖK kaptak járőrözni, az rendszámos volt. milyen fura...
Inkább ne tettek volna rá (esetleg megbüntetik őket ha nincs rajta ???) és a quad-osok is más szemmel néznének rájuk. Így meg, egy újabb tüske...
Na.. a divat és a marketing. Több százezret költök a motorom fenntartására, akkor nehogy valaki azt mondja azért mert divatos! Inkább nem eszek csak a motorom menjen. Más amint látod lepukkant kocsival jár csak hogy motorozhasson.
Tipikus. Vannak emberek akik nem tudják milyen dolog valaminek élni, valamit igazán szeretni. Nem tudják megérteni, hogy miben mi a jó, inkább ráfogják a divatra meg a marketingre, mert ilyen kötődés az ő életükben nincs. Elitélem az erdőben vandálkodást viszont megértem mert nekik az olyan mint amikor én a hungaroringen kergetőzök.
Mondjuk tisztességes munkával igen-igen kevés embernek van rá esélye. - BÁRKINEK van rá esélye, aki mondjuk nem kocsmázza/cigizi/gépezi el... és tényleg, csak hogy az anyagi oldalát lezárjuk : a hátul álló fiatalember 12 órát melózik, ládákat pakol és szállít az országban. 10ezer forintot törleszt havonta a quadjára, és ugyanennyit tankol el kb. De neki megéri a napi plusz 2-3 óra munka érte.
A Bunkó-milliomos-quados témáján azt hiszem túlléphetünk...
Mint korábban már itt elhangzott ez a dolog is az USA-ból jön. Ott közel 300 millió ember egy több Európányi helyen él. Hogy hogyan szerezték az most nem ennek a körnek a témája, de érdemes vele gondolni. Hely és jogrend kíséri az ilyen kezdeményezéséket. Láttam éltem benne, így értem is, hogy hogyan. Itt se jogrend, se hely. A divat és marketing viszont nagy úr. Egy morbid példa. Én nagyon szeretem az automata fegyvereket, és különösen szeretem az embervadászatot velük. Vannak, akik tiltakoznak, hogy azért már ezt mégse, de nyitottam egy nagykert, ahol van ilyen eszköz, amcsi szabályokkal és itt Mo.-n játszunk is ilyet. Ja hogy ez nektek nem teszik. Kit érdekel? Ne általánosíts, mert csak fiúkra és 40 felett lövünk a többi méltatlan céltárgynak.
Mint láthatjátok, így néz ki a túra. Elindulunk egy úton, és majd kiderül (nincs GPS-ünk, csak azt tudná meg az APEH...) Nem csapást ejtünk egy szűz területen, vagy megyünk oda láncfűrészekkel fát lopni.
Sőt - látnotok kellene hány fatolvaj és rabsic (jól írtam?) iszkol el, meglátva a gépeket, és a hangukat hallva.
Igaz az ő Zsigáik, és platós terepjáróik nem 100-200 kilósak, és nem 20-30 lóerősek mint a mi gépeink. Ők VALÓBAN kárt tesznek kétszeresen is, csak épp olyan csoporthoz tartoznak kinek fél 'beszólni' az egyszerű ember - mert vagy tarkón vágják, vagy még rosszabb...
ezekkel gazdálkodnak az erdőb. nem? de jártál -e olyan helyen a természetben ahol akkora csapákat csináltak ezek agépek hogy ksisebb méretü quad lazánbelefér az egyik kerék nyomába.
a vadászokat miért nem kezdik el szidni?
az olyan embert aki fegyvert fog az aszfalt uton és nem a lakott területen közelkedő rendes papírral rendelkező motorosra?