Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsolt117211 Creative Commons License 2018.12.25 -6 1 46404

Test hiba

Előzmény: kobor1954 (46403)
kobor1954 Creative Commons License 2018.12.25 -3 0 46403

Lombardini nehezen indul milehet a probléma nem az enyém egy barátomé microcar mc2-es tipus meg ojat csinál menet közben töbször ujra izzit és az ora le nullázódik ha tud valaki segiteni azt meg köszön ném

 

kucilajos Creative Commons License 2018.12.25 0 2 46402

Kellemes ünnepeket kívánok minden Fórumozónak .!

brömbi Creative Commons License 2018.12.25 -6 1 46401

Trr Tröm Pa Pa Pa Pa Pa Pa Pa Pa Pa Pa Pa Pa......

Gonda L. Creative Commons License 2018.12.24 0 2 46400

BÉKÉS KARÁCSONYT ÉS BOLDOG ÚJ ÉVET KIVÁNOK MINDEN MOPEDES KOLLÉGÁNAK ÉS EGYBEN KÖSZÖNETET MONDOK A SOK HASZNOS ÉS ÖNZETLEN SEGÍTSÉGÉRT .

Miklós51. Creative Commons License 2018.12.24 0 2 46399

      Boldog Karácsonyt ! 

G é z a Creative Commons License 2018.12.24 0 2 46398

Boldog Karácsonyt kívánok minden mopedautósnak!

Saca33 Creative Commons License 2018.12.24 0 1 46397

BOLDOG BÉKÉS KARÁCSONYT KIVÁNOK  MINDEN MOPEDAUTOS  KOLEGÁNAK ÉS KÖSZÖNÖM A SOK SEGÉTSÉGETEKET

joarak Creative Commons License 2018.12.24 -8 1 46396

Sziasztok Ha valakit érdekel itt tudtok complett mopedautót, alkatrészeket ingyenesen hirdetni.

https://joarak.com/index.php?rendez=&alkat=Mopedautó&page=Jármű&q=használtautó

oljeg12 Creative Commons License 2018.12.24 -5 0 46395

Ezt a módszert a Reneultal, már korábban is írtad. A képeken látom, hogy hova vágod bele a menetet. De én még azt sem tudom, hogy hogy tudok bejutni abba a műanyag burkolatba, amibe a radiátor van. Az, hogy én fél napokat szereljek, hogy tudjam légteleníteni a fűtést, az helyett inkább maradok annál, hogy indulás előtt egy hősugárzóval beenyhítem az autó belsejét és akkor már az elég, hogy kb 1 km megtétele után meleg levegőt fúj be a ventilátor.

Előzmény: Bakancs4 (46392)
lobo62 Creative Commons License 2018.12.24 0 1 46394

Boldog Békés Karácsonyt kívánok mindenkinek!

Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.23 -2 0 46393

A dolog nem teljesen egyedi a francia kocsiknál : ugyanezen barátom jópár éve Renault R-9-est használ-javított . Abban is hasonló volt a módszer , mint a gyári leírásból kiderült : a kiegyenlítő tartályt le kellett oldani arról a pántról , ami a motortérben rögzítette , fel kellett emelni jó magasra és akkor kellett a fűtőradiátort kilégteleníteni .

 

Előzmény: Bakancs4 (46392)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.23 -3 1 46392

Így december végén előjön a gyenge fűtés problémája . A közhiedelem a régebbi mopedautók közül jónak tartja a Ligier fűtését , gyengébbnek a kislámpás Aixamét és még rosszabbnak az újabb nagylámpás Aixamemeket .

Magam részéről úgy vélem , hogy a Ligier kedvezőbb fűtésében szerepe lehet annak , hogy ott a fűtőradiátor viszonylag alacsonyan van , és emiatt ki tud belőle jönni a levegő . Ezzel szemben az Aixam fűtőradiátora -- főleg a nagylámpásé -- magasabban van , mint a hűtő teteje , vagyis fizikailag nem lehet annyira megtölteni a rendszert hűtővízzel , hogy a radiátorba ne maradjon levegő . A motor beindítása után a vízpumpa annyira intenzíven fog hajtani , hogy valószínűleg átsöpri a levegőt a radiátoron és végülis beindul a fűtés , de a motor leállása után "vákumra" fog ülni a folyadék és ... ha ilyenkor kinyitjuk a hűtő tetején a sapkát akkor nemcsak a radiátorból kisöpört levegőt engedjük ki , hanem a nyomást is , ami miatt még jobban "lógni fog" a radiátorban a víz . Jó , tudom , hogy a víz elvileg 10 méterig megtartja magát , de ez a fajta megoldás akkor se kerek nekem .

Én harmad évszázada a távfűtésben dolgozom , munkán legjellemzőbb része a fűtési rendszerek légtelenítése . Ebből kiindulva nem tudom elfogadni azt az állapotot , hogy a fűtésre használt vízkör ne legyen rendesen kilégtelenítve , hogy abban levegő maradjon vissza .

Ezzel valószínűleg nem csak én vagyok így , mert ebben -- a jószerivel velem egyidős -- régi autós szakkönyvben is foglalkoztak a magasan elhelyezett radiátor problémájával .

 

Barátomhoz behozták vidékről a kis 400-as Aixamet ilyen-olyan kisebb gondokkal . A javítások során megejtett próbautakon feltűnt a fűtés nagyon gyenge mivolta -- most nem arra gondolok , hogy ez a kocsi főtt meg Rácalmásról hazafelé jövet a vásárlás napján . Mivel a járgány évekkel ezelőtt volt nálam , és már akkor is mániáztam a légtelenítésen , ezért a fűtőradiátor tetejét megfúrtam és vágtam bele menetet , ekképp téve lehetővé a radiátor alapos kilégtelenítését . A mostani panaszt megelőzően a korábbi időszakban rendben volt a fűtés .

 

A mostani beavatkozást barátom még megtetézte annyival , hogy megemelte a kocsi orrát a hűtő(fűtő)folyadék betöltéséhez és akkor légtelenítette ki a radiátort az általam pár éve vágott nyíláson . És láss csodát ! A fűtés megjavult , hogy őt idézzem : sivatagi levegőt fúj a technika . Amíg csak a gyári technikákat alkalmazta -- vagyis a talajon , vízszintesen álló kocsiban járatta a motort és nyitogatta a hűtő tetejét addig ezt nem tudta elérni . 

Előzmény: oljeg12 (46198)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.23 -3 1 46391

Mint írtam volt :

-- egyrészt nem vennék ilyen problémás járművet

-- másrészt a dolog legálisan elrendezhető , de ezzel szerintem inkább kínlódjon a régi tulaj

-- harmadrészt elsősorban a megyei vizsgabázison ( ahol berendszámozzák a külföldről behozott mopedautókat) kellene érdeklődni

 

Nem ördögtől való dolog az alvázszám ilyen-olyan megsérülése , kopása , korrodálódása , létezik rá megoldás , de körülményes és nincs ingyen.

 

 

301/2009. (XII. 22.) Korm. rendelet az előzetes eredetiségvizsgálati eljárás részletes szabályairól

4. melléklet a 301/2009. (XII. 22.) Korm. rendelethez Az előzetes eredetiségvizsgálat végzésének technológiai folyamata

10. Az eredetiségvizsgálat során alkalmazott minősítések

1-es minősítés

A jármű egyedi azonosító adatainak, vizsgált műszaki adatainak és a járműokmánynak valódiságát megállapítom.

2-es minősítés

A jármű egyedi azonosító adatainak és vizsgált műszaki adatainak, valamint a járműokmánynak a valódiságát megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy a jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható.

3-as minősítés

A jármű egyedi azonosító adatainak a valódiságát megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy a jármű és a járműhöz tartozó okmány vizsgált műszaki adatai eltérnek egymástól, külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható.

4-es minősítés

A jármű egyedi azonosító adatainak valódiságát megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy a jármű vizsgált műszaki adatai eltérnek a járműokmány adataitól, de külső jogtalan beavatkozása nyoma nem látható. A jármű a járműnyilvántartásban nem szerepel.

5-ös minősítés

A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be.

6-os minősítés (2+5 minősítések)

A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be. A jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható.

7-es minősítés (3+5 minősítés)

A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy a jármű vizsgált műszaki adatai és a járműhöz tartozó okmány műszaki adatai eltérnek egymástól, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható. Az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be.

8-as minősítés (2+3+5 minősítés)

A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. A jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, valamint a jármű vizsgált műszaki adatai és a járműhöz tartozó okmány műszaki adatai eltérnek egymástól, de külső jogtalan beavatkozás nyoma egyik esetben sem látható. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be.

9-es minősítés

A jármű egyedi azonosító adatai nem eredetiek. A jármű egyedi azonosító adatainak megváltozása külső, jogtalan beavatkozás következménye.

10-es minősítés

A járműokmány valódisága nem állapítható meg.

11-es minősítés (9+10 minősítés)

A jármű egyedi azonosító adatai nem eredetiek. A jármű egyedi azonosító adatainak megváltozása külső, jogtalan beavatkozás eredménye. A járműokmány valódisága nem állapítható meg.

Előzmény: lobo62 (46390)
lobo62 Creative Commons License 2018.12.23 0 0 46390

Akkor ezzel gáz van nagyon esetleg egy újmüszaki megoldaná a problémát? tudom ez kb 100.000ft.

BIGYO4 Creative Commons License 2018.12.22 -1 1 46389

Eladáskor az eredetvizsgálaton problémás lehet ez az igazítás-

Előzmény: WooDoo (46386)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.22 -3 1 46388

27 én viszik másikhoz meg van beszélve 12 órára. hátha sikerül.

 

Ez szerintem attól az objektív körülménytől függ , hogy van-e (talál-e) benne alvázszám . Olvasható-fényképezhető szám nélkül ő se tud mit csinálni .

lobo62 Creative Commons License 2018.12.22 0 0 46387

27 én viszik másikhoz meg van beszélve 12 órára. hátha sikerül.

Előzmény: kiggyo (46383)
WooDoo Creative Commons License 2018.12.22 -1 2 46386

Tavaly egy alvázat úgy rögzítettem a tréleremen, hogy hozzáért az alvázszámhoz, és kidörzsölte. A műszaki vizsgán egyből tiltó listára tették a trélert, nem volt lehetőség kijavítani, és újra próbálkozni.

Új alvázszámot kellett kérnem, ami kb. 60e Ft-ba került a műszakivizsga díján felül...

 

A szomszédom utánfutóján is olvashatatlan volt néhány szám, de neki volt annyi esze, hogy még a műszaki vizsga előtt "megigazította" egy számbeütővel, és így simán levizsgázott...

Előzmény: Bakancs4 (46384)
lobo62 Creative Commons License 2018.12.22 -2 0 46385

Péter nagyon szépen köszönöm! 

Előzmény: Bakancs4 (46384)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.21 -3 2 46384

Idén  ezzel együtt féltucatnyi olyan JDM-mel találkoztam , illetve kerestek fel amelyiknél alvázszám probléma volt .

A JDM-ek alvázszáma 2 helyen található meg a járműben . Az egyik a motortérbe szegecselt adattábla , a másik az alvázszámba ütve . Ez utóbbi a mértékadó , ennek kéne mindenképpen meglennie . Sajnos a lézergravírozott szám nagyon gyakran ki szokott kopni a rohadásra amúgy is hajlamos JDM-ből .

Az eredetiségvizsgáló tudtommal 9 féle minősítést adhat a járműre . Ha olyat ad ki , hogy a szám természetes korrózió miatt nem olvasható , de illetéktelen beavatkozásra utaló jel nincs akkor a közlekedési hatóság engedélyezi új szám beütését . Ezt ők is végzik , a normál járműveknél ez hatósági műszaki vizsgát is jelent egyben -- hogy az örökműszakis mopedautónál ezt miképp értelmezik nem tudom .

Mivel ezt a számbeütős procedúrát körülményes az átíratással együtt végezni én nem vennék meg ilyen problémás járművet . A (régi) tulaj kínlódja végig , és megoldotta akkor teheti piacra a masináját . Első körben a megyei vizsgabázison kellene érdeklődni .

A lenti kép mutatja hogy hol és milyen számot kéne keresni az alvázban , a jobb elülső nyúlványon . Vagyis letérdelek a jármű jobb elülső kereke mellé , benézek a kerék mögé , és a váznyúlványba van ( kéne legyen ) beleütve , a kerék felé néző oldalon , 10-15 cm-re a zártszelvény elejétől .

 

 

Ami a forgalmiba írt "B" kategóriás záradékot illeti : azt hivatalosan szemlével lehet kitöröltetni . Vagyis be kell vinni a járgányt a megyei hatósági vizsgabázisra és műszaki SZEMLÉT kell kérni . Nem vizsgát , szemlét , kérni kell a záradék törlését  . Ennek díja 1.770 Ft . Megnézik a járművet , körbefotózzák , alvázszám (óhh!) motorszám , rendszám, papírok ... rámegy a délelőtt . Végül kiadnak egy műszaki adatlapot ami alapján az okmányiroda kiadja a záradék nélküli új forgalmit -- baráti 4.800 Ft-ért . Ez utóbbi költség megtakarítható ha az átírással egyszerre intézi az ember -- akkor ugyebár mindenképpen új okmányt kap .

 

Előzmény: lobo62 (46380)
kiggyo Creative Commons License 2018.12.21 0 0 46383

Vigyétek el máshova.

Ha szernecsétek van a jobb első váznyúlványban esetle találtok számot. De erre a korra azok valószínűleg elrohadtak.

Előzmény: lobo62 (46382)
lobo62 Creative Commons License 2018.12.21 -3 0 46382

Ez nem fogadja el azt mondta olyat bárki csinálhat.

Előzmény: kiggyo (46381)
kiggyo Creative Commons License 2018.12.21 0 0 46381

Kell lennie egy szegecselt táblának a motortérben, az akku felőli oldalon a lámpa mögött. Jól látható helyen van.

 

Az alvázban is volt gyárilag valami ugyanezen oldalon az első kerék közelében de legtöbbször az a zárt szelvény már elrohadt és cserélték...

Nekem ott nem volt de nem szívóztak vele 7 éve az eredetvizsgán.

Előzmény: lobo62 (46380)
lobo62 Creative Commons License 2018.12.21 -5 0 46380

udv mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni leginkább Bakancs4 től de masok véleményét is szívesen fogadom. Olyan kérdésem van a vejem vett egy 523 cm jdm titane GLX moped autót de az eredetvizsgan nem találták az alvazszamot pedig mondták a vizsgáztató nak hol keresse elküldte őket hogy keressék meg és menjenek vissza akkor. Mit lehet tenni? A közlekedési hatóság tol lehet ujszamot kérni? A masik dolog a forgalmiba bele van írva hogy B jigsi szukseges ezt törlik az okmányirodában? Koszonom a válaszokat.

csbaúr Creative Commons License 2018.12.21 -4 1 46379

Sziasztok!

Ha valakit érdekelne, van egy igen jó állapotú z482-es kubota, blokk eladó!, Kissé hiányos, de keveset ment cserébe!

brömbi Creative Commons License 2018.12.19 -1 0 46378

A primér rúgón próbálj meg gyengíteni, hogy egy vastagabb hézagolót kiveszel. Egy két tized miliméter is sokat számít. Én is meglepődtem rajta. De hát ez is gatya, mert le, meg fel..

Előzmény: kiggyo (46376)
kiggyo Creative Commons License 2018.12.17 0 0 46377

Annyi még hogy tervezek egy kamerát rakni a motortérbe és felvenni mi történik menet közben, csak nincs időm jelenleg.

Előzmény: kiggyo (46376)
kiggyo Creative Commons License 2018.12.17 0 0 46376

Nem, nem csúszik a szíj, mint írtam ez 7 éve így működik üzemszerűen, csak most az új szekunderrel fokozódott. 

Van fordulatszámmérőm (is), egy saxo vts műdszercsoportját szereltem bele. Rendes vízhőfok, minden van azóta.

 

Szóval induláskor zár szépen kisebb fordulaton is, a szíjat szinte fogja leállítva is, nagyon kicsi a hézag, Sanyi így szerette belőni. Ott nem csúszhat mert érződik hogy van vonóerő. 

 

Egyszerűen annyi a gond hogy nagy fordulat kell hogy érdemben "feljebb váltson". Ez mindig ilyen volt, valószínűleg erős a rugó, gyenge a súly, stb...

Tehát megyek 2000-es fordulaton mondjuk 20-al, lepadlózom és felbőg 3500-ig (addig arányosan fel is gyorsulnunk, nem a szíj csúszik) és onnan kezd el az áttétel érdemben változni. 

 

Milyen színű rugónak kellene benne lennie vajon?

Előzmény: Bakancs4 (46375)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.16 0 0 46375

Valóban , a JDM is a motortérben helyezte el a biztosítékokat , de abban legalább látni lehet -- a lenti képnek a jobb szélén .

A variátoros kérdést nem értem . Csúszik a szíj ? Miképpen szoktad ellenőrizni , hogy menet közben (!) mikor zár össze a variátor ? A fordulatszámot  -- szintén menet közben -- miképp tudod mérni ? Én szereltem fordulatszámérőt az Aixambe , de nagyon macerás volt .

 

Előzmény: kiggyo (46369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!