Lombardini nehezen indul milehet a probléma nem az enyém egy barátomé microcar mc2-es tipus meg ojat csinál menet közben töbször ujra izzit és az ora le nullázódik ha tud valaki segiteni azt meg köszön ném
Ezt a módszert a Reneultal, már korábban is írtad. A képeken látom, hogy hova vágod bele a menetet. De én még azt sem tudom, hogy hogy tudok bejutni abba a műanyag burkolatba, amibe a radiátor van. Az, hogy én fél napokat szereljek, hogy tudjam légteleníteni a fűtést, az helyett inkább maradok annál, hogy indulás előtt egy hősugárzóval beenyhítem az autó belsejét és akkor már az elég, hogy kb 1 km megtétele után meleg levegőt fúj be a ventilátor.
A dolog nem teljesen egyedi a francia kocsiknál : ugyanezen barátom jópár éve Renault R-9-est használ-javított . Abban is hasonló volt a módszer , mint a gyári leírásból kiderült : a kiegyenlítő tartályt le kellett oldani arról a pántról , ami a motortérben rögzítette , fel kellett emelni jó magasra és akkor kellett a fűtőradiátort kilégteleníteni .
Így december végén előjön a gyenge fűtés problémája . A közhiedelem a régebbi mopedautók közül jónak tartja a Ligier fűtését , gyengébbnek a kislámpás Aixamét és még rosszabbnak az újabb nagylámpás Aixamemeket .
Magam részéről úgy vélem , hogy a Ligier kedvezőbb fűtésében szerepe lehet annak , hogy ott a fűtőradiátor viszonylag alacsonyan van , és emiatt ki tud belőle jönni a levegő . Ezzel szemben az Aixam fűtőradiátora-- főleg a nagylámpásé -- magasabban van , mint a hűtő teteje, vagyis fizikailag nem lehet annyira megtölteni a rendszert hűtővízzel , hogy a radiátorba ne maradjon levegő . A motor beindítása után a vízpumpa annyira intenzíven fog hajtani , hogy valószínűleg átsöpri a levegőt a radiátoron és végülis beindul a fűtés , de a motor leállása után "vákumra" fog ülni a folyadék és ... ha ilyenkor kinyitjuk a hűtő tetején a sapkát akkor nemcsak a radiátorból kisöpört levegőt engedjük ki , hanem a nyomást is , ami miatt még jobban "lógni fog" a radiátorban a víz . Jó , tudom , hogy a víz elvileg 10 méterig megtartja magát , de ez a fajta megoldás akkor se kerek nekem .
Én harmad évszázada a távfűtésben dolgozom , munkán legjellemzőbb része a fűtési rendszerek légtelenítése . Ebből kiindulva nem tudom elfogadni azt az állapotot , hogy a fűtésre használt vízkör ne legyen rendesen kilégtelenítve , hogy abban levegő maradjon vissza .
Ezzel valószínűleg nem csak én vagyok így , mert ebben -- a jószerivel velem egyidős -- régi autós szakkönyvben is foglalkoztak a magasan elhelyezett radiátor problémájával .
Barátomhoz behozták vidékről a kis 400-as Aixamet ilyen-olyan kisebb gondokkal . A javítások során megejtett próbautakon feltűnt a fűtés nagyon gyenge mivolta -- most nem arra gondolok , hogy ez a kocsi főtt meg Rácalmásról hazafelé jövet a vásárlás napján . Mivel a járgány évekkel ezelőtt volt nálam , és már akkor is mániáztam a légtelenítésen , ezért a fűtőradiátor tetejét megfúrtam és vágtam bele menetet , ekképp téve lehetővé a radiátor alapos kilégtelenítését . A mostani panaszt megelőzően a korábbi időszakban rendben volt a fűtés .
A mostani beavatkozást barátom még megtetézte annyival , hogy megemelte a kocsi orrát a hűtő(fűtő)folyadék betöltéséhez és akkor légtelenítette ki a radiátort az általam pár éve vágott nyíláson . És láss csodát ! A fűtés megjavult, hogy őt idézzem : sivatagi levegőt fúj a technika . Amíg csak a gyári technikákat alkalmazta -- vagyis a talajon , vízszintesen álló kocsiban járatta a motort és nyitogatta a hűtő tetejét addig ezt nem tudta elérni .
10. Az eredetiségvizsgálat során alkalmazott minősítések
1-es minősítés
A jármű egyedi azonosító adatainak, vizsgált műszaki adatainak és a járműokmánynak valódiságát megállapítom.
2-es minősítés
A jármű egyedi azonosító adatainak és vizsgált műszaki adatainak, valamint a járműokmánynak a valódiságát megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy a jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható.
3-as minősítés
A jármű egyedi azonosító adatainak a valódiságát megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy a jármű és a járműhöz tartozó okmány vizsgált műszaki adatai eltérnek egymástól, külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható.
4-es minősítés
A jármű egyedi azonosító adatainak valódiságát megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy a jármű vizsgált műszaki adatai eltérnek a járműokmány adataitól, de külső jogtalan beavatkozása nyoma nem látható. A jármű a járműnyilvántartásban nem szerepel.
5-ös minősítés
A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be.
6-os minősítés (2+5 minősítések)
A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be. A jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható.
7-es minősítés (3+5 minősítés)
A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy a jármű vizsgált műszaki adatai és a járműhöz tartozó okmány műszaki adatai eltérnek egymástól, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható. Az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be.
8-as minősítés (2+3+5 minősítés)
A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. A jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, valamint a jármű vizsgált műszaki adatai és a járműhöz tartozó okmány műszaki adatai eltérnek egymástól, de külső jogtalan beavatkozás nyoma egyik esetben sem látható. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be.
9-es minősítés
A jármű egyedi azonosító adatai nem eredetiek. A jármű egyedi azonosító adatainak megváltozása külső, jogtalan beavatkozás következménye.
10-es minősítés
A járműokmány valódisága nem állapítható meg.
11-es minősítés (9+10 minősítés)
A jármű egyedi azonosító adatai nem eredetiek. A jármű egyedi azonosító adatainak megváltozása külső, jogtalan beavatkozás eredménye. A járműokmány valódisága nem állapítható meg.
Tavaly egy alvázat úgy rögzítettem a tréleremen, hogy hozzáért az alvázszámhoz, és kidörzsölte. A műszaki vizsgán egyből tiltó listára tették a trélert, nem volt lehetőség kijavítani, és újra próbálkozni.
Új alvázszámot kellett kérnem, ami kb. 60e Ft-ba került a műszakivizsga díján felül...
A szomszédom utánfutóján is olvashatatlan volt néhány szám, de neki volt annyi esze, hogy még a műszaki vizsga előtt "megigazította" egy számbeütővel, és így simán levizsgázott...
Idén ezzel együtt féltucatnyi olyan JDM-mel találkoztam , illetve kerestek fel amelyiknél alvázszám probléma volt .
A JDM-ek alvázszáma 2 helyen található meg a járműben . Az egyik a motortérbe szegecselt adattábla , a másik az alvázszámba ütve . Ez utóbbi a mértékadó , ennek kéne mindenképpen meglennie . Sajnos a lézergravírozott szám nagyon gyakran ki szokott kopni a rohadásra amúgy is hajlamos JDM-ből .
Az eredetiségvizsgáló tudtommal 9 féle minősítést adhat a járműre . Ha olyat ad ki , hogy a szám természetes korrózió miatt nem olvasható , de illetéktelen beavatkozásra utaló jel nincs akkor a közlekedési hatóság engedélyezi új szám beütését . Ezt ők is végzik , a normál járműveknél ez hatósági műszaki vizsgát is jelent egyben -- hogy az örökműszakis mopedautónál ezt miképp értelmezik nem tudom .
Mivel ezt a számbeütős procedúrát körülményes az átíratással együtt végezni én nem vennék meg ilyen problémás járművet . A (régi) tulaj kínlódja végig , és megoldotta akkor teheti piacra a masináját . Első körben a megyei vizsgabázison kellene érdeklődni .
A lenti kép mutatja hogy hol és milyen számot kéne keresni az alvázban , a jobb elülső nyúlványon . Vagyis letérdelek a jármű jobb elülső kereke mellé , benézek a kerék mögé , és a váznyúlványba van ( kéne legyen ) beleütve , a kerék felé néző oldalon , 10-15 cm-re a zártszelvény elejétől .
Ami a forgalmiba írt "B" kategóriás záradékot illeti : azt hivatalosan szemlével lehet kitöröltetni . Vagyis be kell vinni a járgányt a megyei hatósági vizsgabázisra és műszaki SZEMLÉT kell kérni . Nem vizsgát , szemlét , kérni kell a záradék törlését . Ennek díja 1.770 Ft . Megnézik a járművet , körbefotózzák , alvázszám (óhh!) motorszám , rendszám, papírok ... rámegy a délelőtt . Végül kiadnak egy műszaki adatlapot ami alapján az okmányiroda kiadja a záradék nélküli új forgalmit -- baráti 4.800 Ft-ért . Ez utóbbi költség megtakarítható ha az átírással egyszerre intézi az ember -- akkor ugyebár mindenképpen új okmányt kap .
udv mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni leginkább Bakancs4 től de masok véleményét is szívesen fogadom. Olyan kérdésem van a vejem vett egy 523 cm jdm titane GLX moped autót de az eredetvizsgan nem találták az alvazszamot pedig mondták a vizsgáztató nak hol keresse elküldte őket hogy keressék meg és menjenek vissza akkor. Mit lehet tenni? A közlekedési hatóság tol lehet ujszamot kérni? A masik dolog a forgalmiba bele van írva hogy B jigsi szukseges ezt törlik az okmányirodában? Koszonom a válaszokat.
A primér rúgón próbálj meg gyengíteni, hogy egy vastagabb hézagolót kiveszel. Egy két tized miliméter is sokat számít. Én is meglepődtem rajta. De hát ez is gatya, mert le, meg fel..
Nem, nem csúszik a szíj, mint írtam ez 7 éve így működik üzemszerűen, csak most az új szekunderrel fokozódott.
Van fordulatszámmérőm (is), egy saxo vts műdszercsoportját szereltem bele. Rendes vízhőfok, minden van azóta.
Szóval induláskor zár szépen kisebb fordulaton is, a szíjat szinte fogja leállítva is, nagyon kicsi a hézag, Sanyi így szerette belőni. Ott nem csúszhat mert érződik hogy van vonóerő.
Egyszerűen annyi a gond hogy nagy fordulat kell hogy érdemben "feljebb váltson". Ez mindig ilyen volt, valószínűleg erős a rugó, gyenge a súly, stb...
Tehát megyek 2000-es fordulaton mondjuk 20-al, lepadlózom és felbőg 3500-ig (addig arányosan fel is gyorsulnunk, nem a szíj csúszik) és onnan kezd el az áttétel érdemben változni.
Valóban , a JDM is a motortérben helyezte el a biztosítékokat , de abban legalább látni lehet -- a lenti képnek a jobb szélén .
A variátoros kérdést nem értem . Csúszik a szíj ? Miképpen szoktad ellenőrizni , hogy menet közben (!) mikor zár össze a variátor ? A fordulatszámot -- szintén menet közben -- miképp tudod mérni ? Én szereltem fordulatszámérőt az Aixambe , de nagyon macerás volt .