Próbálj ki egy ford fusiont vagy és egy Mazda2-t. Egyik sem a mazdánál készült mégis óriási a különbség mind minőségben mind vezethetőségben! Pedig még ott a karosszéria is majdnem ugyanaz. Hát ennyire nem számít a padlólemez a végeredményben ;) De felhozhatnám Az S40-et a Mazda3-at és a Focust is, ég és föld a különbség.
...szóval nekem egy Mazdában a Mazdánál dolgozó mérnökök által jól megtervezett eredeti mazdamotor ketyegjen már, mert az a lelke az autónak, ne pedig valami fordos gányolás :) Jó hogy nem olasz motor lesz benne, és a Suzuki gyárban szerelik össze.. :)) De lassan már az következik :)
Egy darabig maradok a V6-nál, egyre értékesebb a szememben :)
Hát akkor hasonlítsuk össze a Ford féle 121-et (Fiesta) és a Mazda féle gömbölyűt :) Szerintem ott a Fordnál nem csak a kivitelezéssel voltak gondok :D Teljesen más értékrend, és valószínűleg ez a nem látható alkatrészek tervezésénél is meghatározó szerepet játszik. Jó, talán egy alvázat még nem tudnak annyira elcseszni, de egyebet már nem bíznék a Fordra... :) Akkor már inkább Honda, Toyota, akármi, csak japán legyen. Még mindig közelebb állnak a Mazdához, mint egy Mazda-emblémába bújtatott Ford, szerintem :)
Igen, én is pontosan így vagyok értesülve neten végzett friss kutakodásom alapján,tehát ebben a relációban -soros Otto-motorok- a Mazda a tyúk,a Fordé a tojás :-) Pontosításként:a(z újabb)6 -os és az 5-ös Mazdák 2,0 l-es Disel-motorjainak részecskeszűrője-DPF-önálló japcsi fejlesztés.
Én anno rákérdeztem a mazdánál és a következő választ kaptam. A soros motorokat a mazda fejleszti, a v motorokat a ford. Tehát az új ford mondeoban is mazda motor volt már. (ami nem v vagy dízel)
Hát nem tudom. Sokat vitáztunk itt ezen. Azt kiderítettük, hogy ugyanaz a motor van a Mondeoban meg a 6-osban. És a Mondeoban hamarabb jelent meg ez a dizelmotor, mivel a Mondeo hamarabb jelent meg, mint a 6-os.
Nem a tervezéssel, hanem a kivitelezéssel szokott a gond lenni. Ráadásul egy tömör vasszerkezet önmagában nem fogja befolyásolni a rajta épülő autó egyéb paramétereit szerintem.
Vigasztalódj azzal, hogy legalább keveset fogyaszt. :)) Ahogy régre visszaemlékszem, nekem az 1,6-os benzines nagyon ment, az 1,4-es 8 szelepes dízel még papíron sem tűnik valami rakétának. Cseréld le a gyári "virsli gumikat", és tegyél rá 16" kerekeket és máris jó lesz a kanyarsebessége. :))
Én nem találtam olyan szempontot, ami alapján a 323-asom jobb lenne, mint a focusom, pedig nekem is 1,5-ös BA-s az összehasonlítási alapom. Úgyhogy én egyáltalán nem bántam meg a cserét. Szebb, jobb, kényelmesebb, biztonságosabb, erősebb, stb... Úgy látszik a mazda megtanította autót gyártani a fordot. :))
Egy ember életét vesztette, kettő pedig megsérült, amikor két autó összeütközött Budapesten a XI. kerületben a Bocskai út és a Zsombolyai utca sarkán csütörtökön - közölte a rendőrség az MTI-vel. A BRFK ügyeletese elmondta, hogy az ütközésben az egyik autó utasa életét vesztette, két utas pedig megsérült. Az MTI-nek egy szemtanú telefonon azt mondta, hogy a Kosztolányi Dezső tér felől a Bocskai úti buszsávban egy gyorsan haladó személygépkocsi "oldalba kapott" egy, a főútra kiforduló gépkocsit. "Az ütközés következtében a kiforduló autó egy villanyoszlopra csavarodott".
Lehetséges, hogy 30% autópálya(130-150km/h), 30% helyközi (8-15km szakaszok, 130-150km/h) és 40% helyi (vidéki város, szigorúan nem több, mint 90km/h) sportos stílussal, és csak 6,5l/100km?????? Túl kevésnek tűnik...
Már 3 napja megvan a corolla, így van némi összehasonlítási alapom a 323-assal:
Jó-jó kocsi a rolla, De: A kanyart nem tudom vele úgy venni, az induláskor közel nem ugrik meg, olyan jól, nincs semmi hangja, semmi vérpezsdítő dolog, amúgy meg úgy látom, hogy masszív, tartós szerkezet.
Tehát a zoom-zoom-ot hiányolom, kb. A mazdit kb 10-20 LE-vel erősebbnek érzem így eddig. A kanyarsebessége tuti sose lesz olyan, mint a mazdié. Maga a kocsi irányíthatósága sincs olyan, pedig a mazdiban 110 ezer km van.-)
Tegnap este csapattam egy kört a mazdival és ma is azzal jöttem dolgozni.-))))
Meg szerintem fogom attól még a mazdit használni, hogy ott a céges corolla.
Ennyi erről. Soha többet mazdán kívül más autót!-))))
Míg jót készít a mazda, persze.-)))
/Arról még nem is beszéltem, hogy a világ elől elvonulni nővel se olyan, mint a mazdival. -)/
Sztem lehet egyévesen átcserélem mazdi3 ra, ha a választáson nem lesznek olyan dolgok, mik negatívul sülnek el.-)))
amúgy tegnap láttam egy durva balesetet Budán, pont ott jártam amikor a tűzoltók szedték ki az embert a citroenből., a Kosztolányi tértől nem messze, csináltam a telóval két képet, mindjárt felrakom. egy S merci felöklelt egy citroen xsara-t, és nekinyomta a villanyoszlopnak oldalról, pont a vezetőülésneél, hát izé...
A merciben amúgy a vezetőoldali légzsák nem nyílt ki, csak az utasoldali… bár a merci utascellájának semmi, de semmi baja nem lett, viszont nem gyengén mehetett gyorsan (V12 felirat volt rajta…), hogy így nekiküldte az oszlponak és felöklelte a keresztben menü autót.
A képen annyira nem látszik, de a citroen kb 1 m magasban volt, gyakrolatilag a merci motorháztetején
Ilyenkor mindig megijedek, mert hát izé… 1-1,5-2 tonnás vasakkal száguldozunk az utakon, de ha elvesztjük az uralamt felette,… jaj :(((
nem tudom ki volt a hibás, és sztereotípiáim vannak, úgyhogyi nkább nem mondok véleményt. mehetett a merci is ezerrel szabálytalanul, de lehet, hogy a citroen ment át keresztben tilosban...