Keresés

Részletes keresés

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.04.10 0 0 579

Kedves Miklós !

 

Nem is tudom hirtelen mit írjak !

Annyira beleéltem magam a történetbe...

Gondolatban ott mentem mögötted ! :-D

Nagyon jó, h megosztottad Te is ezt a gyermekkori élményt !

Az ilyen pillanatokért (is) érdemes élni....

 

Üdvözlettel !

Ervin

 

Előzmény: nohabrok (576)
Tutgarage Creative Commons License 2014.04.10 0 0 578

Szia

A Conrad-nál lehet venni 24V 3W-os E10-es  izzót,igaz nem a besűlyesztett,hanem a gömbölyű üvegű izzót,mint amilyen a Pannóniákban is volt. Üdv..

Előzmény: heusinger (574)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.04.10 0 0 577

Egy újabb magyar márka, háromsínes MEJA, váltakozó feszültségű készletek.

 

Budapesti 3600-as villamos. Egy romos példányom van, idén talán sikerül részben eredeti alkatrészekkel újjáépíteni.

 

Személyvonat: háromcsatlós gőzös három tengelyes szerkocsival, hajtás a mozdonyban. Három kéttengelyes MÁV BCx motor-mellékkocsi és egy kalauzkocsi tartozott hozzá.

A poggyászkocsira egy modellbörzén leltem rá.

 

Tehervonat: a mozdony azonos a személyvonati készletben levővel, kéttengelyes Mirelit hűtő, fedett és két, magasfalú nyitot kocsiból állt. Az egyik nyitottba rakományutánzatot pakoltak. Megvan az itt látható fedett, nyitott és Mirleites teherkocsi, illetve a pakli. Mind kiváló állapotú.

 

Katalógusképek: sajnos az M44 modell forgalomba nem került.

nohabrok Creative Commons License 2014.04.10 0 0 576

Tetszett a történeted. Van már vagy húsz éve – talán több is, hogy a Martinelli téri Bizományi boltban megláttam egy PV postakocsit. Sóvárogva néztem, ahogy árválkodik egy csomó nem mellé illő régiség között. Azon gondolkodtam, min mehetett keresztül élete során. Valakinek biztos sok örömet szerzett valamikor. Sajnáltam rá a kiírt összeget, így elbúcsúztam tőle. Mentem a Deák tér felé, a Metro megálló földszinti üvegpavilonjába, aztán sietősen ki is mentem a túloldalon, és visszamentem a vagonért. Hazafelé szinte beszéltem hozzá: „Már nem vagyunk messze, mindjárt otthon vagyunk, várnak a társaid”.  (Akkor már volt egy pár PV modellem). Ma is itt van az íróasztalom mellett a polcon jó pár társával együtt – és jól érzi magát. És én is örülök, hogy velem van.   

Előzmény: heusinger (574)
H0ri60 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 575

Dehogy untuk!!!

Kitartásod és eltökéltséged példaértékű!Nekem nagyon tetszenek az ilyen történetek.Ma már,ha pénz van,mindent meglehet venni a boltban,de annak nincs ilyen"aurája".Ha sikerül,égő ügyben jelentkezem.

heusinger Creative Commons License 2014.04.10 0 0 574

Szervusztok!

Ezen a fórumon még új vagyok. PV-snek is csak botcsinálta, ha van türelmetek elolvasni, elmesélem miért. Van egy PV1 mozdonyom amit elkezdtem felújítani romos állapotából. A mozdonynak különös története van: Gyermekként kb. 1960 körül édesapám építette nekem a külön is megvásárolható alkatrészekből  (a Kálvin téren volt egy játékbolt ott lehetett alkatrészenként is kapni) ahogy a pénztárcája engedte. Emlékszem, ahogy kézzel tekercselte a motort a konyhában és számolta a meneteket. Volt egy korábbi játékvasutam szintén 0-ás méretben ennek a kocsijait húzta, (piszok erős volt, a kocsikat sokszor teleraktam súlyokkal) ha jól emlékszem az egyik sárga a másik piros műanyag volt, valamelyik hozzászólásban rakott fel valamelyikőtök képet is ilyen kocsikról. A sínt szintén édesapám fabrikálta az említett játékvonat „fémtalpfás” sínjeiből, úgy hogy a talpfákat leszedte, és fából készültekre apró szegekkel felerősítette a síneket.  A történet innen kezd érdekes lenni: A nagy becsben tartott (sérülésmentes) vonatomat kb 6-7 év múlva nekiadtam a kb. ugyanannyi idős unokatestvéremnek, mert nagyon tetszett neki. Ő már sajnos nemigen vigyázott rá kisgyerekként, sőt pl. befestette az anyja rózsaszín gyöngyház körömlakkjával a két hátsó égőt ( irányváltó nem került annak idején a mozdonyba), aztán valamikor már felnőttként kirakták lomtalanításkor a többi lommal együtt a kupacba. A poén most jön: Néhány évvel ezelőtt felkerestem egyik már idősebb modellvasutas barátomat, aki beszélgetés közben elővett büszkén egy lepukkant, hiányos, horpadt, PV1-t, amiben én a gyermekkori kedvencemet ismertem fel: gyöngyházrózsaszín égő (sajnos már csak egy db.), irányváltó hiány stb. Mikor ezt elmeséltem, a barátom azonnal nekem ajándékozta a mozdonyt. Neki is álltam felújítani, atomjaira bontottam, de aztán elakadtam, a hiányzó ütközőt pótolni kellett, (azóta esztergáltam egyet) Most elhatároztam, hogy befejezem a munkát. Szükségem volna eredeti égőkre, ha valaki tud segíteni jó volna, gondolom üzletben már nem lehet kapni. Megfelelne nekem is kiégett, akár törött üvegű is. Az egyik áramszedő is törött, ha kerülne másik nem kellene reszelni alkatrészt hozzá. (Azóta reszeltem egyet, és be is építettem.) Most itt tartok. Felteszek néhány fényképet is, szívesen veszek kritikát, javaslatot. A festés nem ilyen hepe-hupás, csak a fényképeken látszik ilyennek a kemény fényben. Elektromosan lehet, hogy átépítem DC-re a forgórész egyenirányításával. Ma rákerült

körbe a fehér csík is Majd rakok fel képeket, ha kész lesz. Ha valaki unta a hosszú hozzászólást, elnézést kérek.

V431371 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 573

Kösz a pontos infót, számomra hasznos volt.

Előzmény: Roglin (571)
V431371 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 572

Igen, ez a "Vörös Szikra".  Nagyon köszönöm a feltett képeket. Ha jól emlékszem, 57, vagy 58 karácsonyára kaptam. Csak a mozdony középső,  két irányba nyúló alsó áramszedővel volt gond, de apám  megoldotta a problémát, és igy üzembiztos lett.  Mivel a haverokkal rengeteget nyúztuk, igy bő tiz év múlva lerongyolódva anyám kidobta. Sajnos. Még egyszer kösz a képeket.

Előzmény: Gondos Arpad (568)
Roglin Creative Commons License 2014.04.09 0 0 571

Sziasztok!

 

A Vörös Szikra vonatot nem a Pénzverde gyártotta, hanem a Vörös Szikra gyár ami többek között orsós magnókat gyártott az 50'-es években. Később beolvasztottáka BHG-be (Beloianisz Híradástechnikai Gyár) itt gyártották többek között a telefonokat és éredkesség képpen megjegyezném, hogy lehallagtó készüléket is amiről állítólag nagyon kevesen tudtak a gyárban -értelem szerűen. A BHG-t a régi játékok szerelmesei az 50'-es években gyártott lendkerekes bakelit autóiról ismerik. Újabb vezetői döntés következtében újra kivált a cég a BHG-ből és BRG néven működött, majd 90' körül megszűnt. A BRG-t a 40'-es korosztályból sokan ismerhetik az MK27 és az MK29 magnóiról, de AKAI magnók is készültek itt a 80'-as években Japán licensz alapján. A Villám kisvasútat pedig a Görgő készítő KTSz csinálta az 50'-es 60'-as évek környékén. Három Típus létezett egy 275-őst mintázó szertatályos-, egy 242-est mintázó áramvonalas gőzős, és egy villanymozdony, ami lényegében egy drótból készült áramszedővel ellátott személyvagon volt amibe a gőzösökével megegyező óraműves motort tettek. A készeletekben sínek és két személyvagon volt, de létezett hozzá nyitott tehervagon is. A zöld négytengelyes mozdony pedig Csehszlovák gyártmány az  50'-es 60'-as évek környékén gyártották Jablonyecben, létezett belőle motorvonat is.

 

Nohabroknak köszönöm a linket! Sajnos már nem aktív valaki megelőzött... :(

 

Üdv: R.

Gondos Arpad Creative Commons License 2014.04.08 0 0 570

Ma láttam egy majdnem teljes, zöld színű mozdonyt az egyik ismerősnél és a képen levő módosított, átépítették. Az eredeti gép 3 tengelyes, minden tengelye hajtott. Súlyos fémmodell-bár nem tudom, melyik hazai villanygép nézett így ki. Akár modell, akár játék, akkor is egy pompás darab. Két kocsija is van hozzá, majd igyekszünk készíteni egy fotósorozatot erről a vörös Szikra gyűjteményünkről.

Előzmény: nohabrok (567)
karikaV43 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 569

Nagyon jól néz ki,kellene szerezni egyet!

Előzmény: Gondos Arpad (568)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.04.08 0 0 568

Gyártó nincs rajta, csak márkajelzés: van egy piros, műanyagházas, Vörös Szikra nevű trafóm. Működik. A pénzverdei trafókhoz hasonlóan a jelzőlámpa akkor világít, ha nincs zárlat vagy más hiba. Van egy 6, 18 és 24V-os kimenete, csak 50Hz váltakozófeszt ad, bimetálos hővédelme van és az is jó, működésekor a jelzőlámpa kialszik.

 

Ha már Vörös Szikra, akkor itt van egy kevéske anyag róla. Majd lövök képeket a trafóról.

Előzmény: V431371 (566)
nohabrok Creative Commons License 2014.04.08 0 0 567

Lehet, hogy ő az?

 

V431371 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 566

Valamikor az 50-es évek végén kaptam egy PV által gyártott " Vörös Szikra " elnevezésű H0 méretű, és Merklin rendszerű készletet, amiből kb. a 70-es évek elejére semmi sem maradt. Már csak a " Villám óraműves kisvasút" nevű készletemnek nek a doboza van meg. Ha valakinek van képe erről a "Vörös Szikra" vonatról, küldje már el mailre, vagy tegye közzé, megköszönném.

pv-vonat Creative Commons License 2014.04.08 0 0 565

Tudomásom szerint a Pénzverő nem készített kiegészítőket.  A honlapra azért kerültek fel mert korban és méretben illettek a PV-hez.

nohabrok Creative Commons License 2014.04.08 0 0 564
Roglin Creative Commons License 2014.04.08 0 0 563

Sziasztok!

 

Ami a jelzők kérdését illeti a karos jelzőt szinte 100%-hogy a Tóth és később az unokaöccse a Deák csinálta -értelemszerűen nem saját kezüleg, hanem csináltattak hozzá szerszámokat, és voltak embereik akik csinálták. Az nem kizárt, hogy a karos jelző utolsó variánsát -mert legalább 4 féle "generáció" létezett kb.- még csinálta a Deák a 90'-es évek elején is. A Pv-nek tulajdonított jelzővel kapcsolatban furcsának tartom, hogy más logóval forgalmazták volna. Tény, hogy a fényjelzőket rövid ideig csinálták -valószínűleg akkoriban amikor a Pénzverdei vonatokat- de az is, hogy a karos jelzők korai változatai sem gyakoribbak. Tehát a dolgok tisztázása végett a karos jelzők utólsó variánsai a szó szoros értelmében nem Tóth, hanem Deák féle jelzők, egyébként ezutóbbi változat létezett H0-ás méretben is...

A Pv vagonok rakományaival kapcsolatosan annyi megjegyzést még tennék, hogy biztosat kijelenteni azért nem lehet ott sem, mert tény, hogy egyes gyártók Pl. Vörös szikra, Tóth- tettek "gyárilag" fa rakományt egyes tehervagonokra, de még a Meja katalógusban is szerepel ilyen, bár eztutóbbival a valóságban nem találkoztam.

 

Üdv: R.

Előzmény: jgyurka (561)
Roglin Creative Commons License 2014.04.08 0 0 562

Köszi a visszajelzést!

 

Néztem az apródon, de nem találtam meg. Lehet, hogy elvitték már, vagy csak én kerestem rossz néven, pedig próbálkoztam minden féle variációval. Vonat, vasút, Pénzverdei, Helikon, stb. :( Ha estleg emlékszel milyen címszó alatt láttad megköszönöm, ha tudsz segíteni.

 

Üdv: R.

Előzmény: nohabrok (558)
jgyurka Creative Commons License 2014.04.08 0 0 561

Szia!

 

Én annyit tudok hozzáfűzni (egybevágóan Roglinnal) konkrét infók nélkül, hogy én a kilencvenes évek legelején kaptam karos jelzőt újonnan, fehér műanyag szigetelésű vezetékkel és sárga gumi borítású alumínium karocskával. Lehet, évekig állt a boltban a megvételig, de biztos hogy jóval a pénzverdei gyár bezárása után készült. Különben megjelenésében, gyártástechnológiában és anyagában is kicsit elüt a többi kiegészítőtől. Sokkal inkább realisztikus az ábrázolása, nem annyira stilizált/elnagyolt. Ugyanakkor olyan alkatrészeket tartalmaz, amiket célgépek csináltak sorozatgyártással, és nagyjából 5-ször, 10-szer annyi kering belőlük a piacon, mint fényjelzőből. Nem hiszem, hogy Tóth lenne, de ki tudja.

 

Szögletes fényjelzőt pedig egy olyan Előre készlettel együtt vettem, amivel sokat nem játszottak, évtizedekig állt egy padláson és egy dobozba voltak csomaglova. Valószínűleg külön vették, de azzal egy időben. A vezetékezése is ezer éves technológia ugyanaz mint a PV-jé, és ha jobban megnézed, csak élhajtott felületeket tartalmaz, préselt/ mélyhúzottat nem. Úgyhogy azt tippelem, hogy kis sorozatban készült, még azt is el tudom képzelni, hogy a pénzverdében, még ha más néven is.

 

üdv,

gyurka

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (560)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.04.07 0 0 560

Kedves Roglin !

 

Köszönöm szépen az építő jellegű hozzászólásodat !

Érdekes téma ez minden esetre, kár, hogy semmi írás, dokumentum sem maradt fent - hitelt érdemlően - , pedig Magyar játékokról van szó a fórumon.

Várnám a többi hozzászólást is, hogy azokkal is gazdagabbak legyünk, mi gyűjtők.

 

;-)

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: Roglin (552)
H0ri60 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 559

Köszönöm,Elnök úr!

Előzmény: karikaV43 (556)
nohabrok Creative Commons License 2014.04.07 0 0 558

Lehet, hogy még fent van az apród.hu-n

Előzmény: Roglin (554)
karikaV43 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 557
Előzmény: H0ri60 (555)
karikaV43 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 556

Google Pestám!

 

Előzmény: H0ri60 (555)
H0ri60 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 555

Szia!

A PV-s honlapot hogy találom meg?

Előzmény: Roglin (552)
Roglin Creative Commons License 2014.04.07 0 0 554

Szia!

 

Érdeklődnék, hogy ez a gép eladó-e? Ha igen küldöm a privát elérhetőségemet.

Előre is köszi a választ!

 

Üdv: R.

Előzmény: nohabrok (537)
pg54 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 553

A karos jelzőből nekem is van egy: alumínium-állítóműves, műanyag szigetelésű kábeles, Tóthnál vettem 1971-ben vagy 1972-ben.

Előzmény: Roglin (552)
Roglin Creative Commons License 2014.04.07 0 0 552

Sziasztok!

 

Ervin által feltett kérdésre válaszolva az alábbiakat mondanám. A Pv honlapon fent vannak ezek a kiegészítők, de a karos jelzőt nem a Pénzverde gyártotta. A Tóth Lajos kezdte forgalmazni talán még az 50'-es éveknben a Váci u.-i boltjában, és lehettett kapni egészen a 80'-as évek végéig különböző változatokban. Ahogy az idő haladt előre egyre kevésbé igényes de kis változtatásokat leszámítva nagyon hasonló formában -az első példányokon pl. még esztergált vasból készült mozgató kar volt az utolsókon egy kissé primitív alumínium lemezből kivágott lap töltötte be ezt a szerepet, és az első szériás darabok még zöld selyemszigeteléssel borított, míg a későbbiek műanyag borítású vezetékkel voltak szerelve. Ami a fényjelzőt illeti a már említett honlapon látható egy eredeti dobozában lévő példány. A dobozban a VH (vagy HV) logó látható, tehát nem Pv ami a Pénzverde logója volt, így kizárható, hogy az Állami pénzverőben készült volna. Ami azt illeti 100%-os biztonsággal a "tekerős" sorompóról, és a zöld utcai lámpáról sem állítható, hogy a pénzverde gyártotta volna, sőt pontosan nem is tudni ki csinálta, a Pénzverde, a Tóth, vagy más kisiparos. Annyi szinte bizonyos, hogy ezek is magyar gyártmányok, és az akkoriban kapható 0'-ás -tehát pl. akár a Pv- vonatokhoz készültek kiegészítőként. Valószínűleg ezért is kerültek fel a Pv honlapra, és nem pedig azért mert bármiféle konkrét bizonyíték lenne arra vonatkozólag, hogy a fent említett kiegészítők bármelyike is a pénzverdében készült.

 

Üdv. mindenkinek.

 

R.

karikaV43 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 551

A rakományokról nem tudok,de a többi pénzverdés kell,hogy legyen.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (550)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.04.05 0 0 550

 

 

Ő kimaradt az előző csoportból...

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!