Keresés

Részletes keresés

balacy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1563
emlekeim szerint vettek ki reszeket a bibliabol...
Előzmény: seszosefelelet (1558)
balacy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1562
Azt mondod, hogy nehezek ezek a torvenyek?

Ne ölj
Ne paráználkodjál
Ne lopj
Ne hamis tanuzzal
Tiszteled szuleidet
Szeretedd felebarátodat

Miert? A valami elvont es hudenagyonmagasroptu eszmefutatast irj, hanem konkretan, felsorolva.

Ne olj: ezt azert nem lehet vagy nehez betartani, mert... stb.

Szerintem ezek nagyon egyszeru es ertelmes torvenyek, mindegyik tavoleges, akaratlagos dolgot kivan. Ne olj: nem szabad mas ember eletet elvenni: ezt csak tevolegesen tudod megszegni es altalaban akaratlagosan stb. Neked melyik betartasa okoz gondot?
Előzmény: seszosefelelet (1555)
balacy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1561
is-is :)

Kezdem atlatni a dolgokat. Kezdem atlatni a dolgokat, ahogy a bibliat kell ertelmezni.
Előzmény: seszosefelelet (1556)
balacy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1560
miert? Igaza van, legalabbis most es ebben. En eltoroltem az ilyen torvenyeket, a magyar jog is letorolte ezeket, az eu. jog is. Az, hogy a bibliat nem valtoztatjak meg az mas dolog. Nyugodtan ragaszkodhatnak a sajat torvenyekhez, amig nem utkozik a vilagiakkal. (ezt most nem elvi sikon, hanem tevolegesen ertem)



Előzmény: bejuma (1547)
balacy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1559
ez nem csak a keresztenyseg alapelve. ez minden elnyomo/iranyito rendszerre igaz.
a vezeto/iranyito retegnek mindig azt kell ereztetni az elnyomott/vezetett reteggel, hogy barmikor buntetheto es fegyelmezheto, mert mindig talalhato olyan torveny amit nem tart be maradektalanul. Az mar csak kis kulonbseg, hogy a be nem tartas azzal jar, hogy a rendor elvisz es jol becsuknak, vagy azzal jar, hogy irany a kulso sotetseg orokre.
Előzmény: Törölt nick (1545)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1558

Hogy biblikusan fejezzem ki magam: elobb a gerendat kellene helyretenni es azutan a masik szalkajat...

 

A gerenda mindig saját hibát jelent. Itt a Bibliáról van szó. A Biblia nagyon sok gerendával van tele, közülük Jézus személye a legnagyobb. A kivennénk a Bibliából minden gerendát, ami szúrja a világ szemét, a végére nem is maradna Biblia. Ezért szokás mondani, hogy a Biblia vagy semmi vagy pedig egységes egész. Nincs köztes állapot. Tehát vagy tűzre vele, vagy pedig maradjon így. Aztán akinek fáj, annak hadd fájjon...

 

[Tudom: stílus!]

Előzmény: balacy (1553)
balacy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1557
Ez igy igaz. de az adott helyzetben nem arrol van szo, hogy lsr maskeppen ertelmezne a bibliat, hanem "csak" arrol, hogy mashova helyezi a hangsulyt. Van aki arra, hogy "marpedig en vagyok a fej, es az lesz, amit en akarok es kesz" vagy van aki arra, hogyha igenyli az asszony az iranyitast, azt szeretetben es felelosegvalalasban es eroszak nelkul stb. kell megtenni.

Persze mindenki ugy ertelmezi az iget, ahogy akarja, es ugy iranyitja a csaladjat, ahogy akarja.
Előzmény: a_x (1549)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1556

pontosan.

 

Jó. És akkor most elfogadod a választ, vagy csak "megint sikerült jól megmagyarázni"?

Előzmény: balacy (1540)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1555

  az altalam felsorolt Nagyparancsolatokra (amik nem is olyan nagyon nehezek) azt a valaszt kaptam, hogy:
Hát legyen: nem!

Ezt viszont te értetted félre, mégpedig elég csúnyán. Válaszom azt jelenti:

Legyen akkor ahogy te akarod, válaszolok a kérdésedre. A válasz nem, vagyis nem tudom ezeket maradektalanul megtartani. Ahogy a Biblia is kifejti, hogy nem lehet őket megtartani (Zsolt. 14,3.; Zsolt. 53,2. 4.; Róm. 3.10-12), úgy nekem is be kell vallanom: nem tudom őket megtartani. De mindez az eredeti válaszom folytatásából is kikerül.

Egyébként pedig nagyon is nehezek.

 

Előzmény: balacy (1552)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1554

   Azzal, hogy nem vagy hivo, ugyanugy ahogy en sem, eltorolted az ilyen torvenyeket.

 

Nagyon jó meglátás! Mikor azt írtam Bejumának, hogy "töröld el", pontosan erre gondoltam, hogy tkp. ő már rég eltörölte magában. Csak nem vette a lapot.

Előzmény: balacy (1552)
balacy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1553
De: már korábban írtam, hogy ha ennyire elszomorít a keresztény feleségek sorsa, akkor miért nem előbb inkább a muzulmán világban próbálod ki nőjogi elkötelezettségedet? Ott tényleg volna kit felszabadítani.

mert itt nem a muzulman nokrol volt szo, hanem a bibliarol. Mert itt nem a masok hitvilaga altal kimondott torvenyekrol van szo, hanem az itt hato hitvilag rossz vagy annak velt torvenyeirol. Az, hogy a mondjuk a talib rendszer torvenyei milyenek az meg nem menti a kereszeteny-zsido eszmerendszert fel a rossz vagy annak velt torvenykezes alol.

Hogy biblikusan fejezzem ki magam: elobb a gerendat kellene helyretenni es azutan a masik szalkajat...
Előzmény: seszosefelelet (1550)
balacy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1552
Akkor miért ne lehetne az alávetettséget is eltörölni ?

Azzal, hogy nem vagy hivo, ugyanugy ahogy en sem, eltorolted az ilyen torvenyeket. Azzal, hogy a vilag egy reszen nem vallasi biraskodas van, el lett torolve a vallasi torvenyek egy resze.

Az, hogy egy konyvben benne van es vannak olyanok akik erre alapoznak, az mar sajat egyeni dolguk es addig meg is csinaljak, amig a feleseguk is egyet ert vele. Amugy pedig nem olyan veszes a dolog, amig ra nem akarjak kenyszeriteni a mas csaladokra a velemenyuket.

Azert erdekesnek es eleg vilagisasnak tartom azt a felfogast, hogy ezen torvenyeket be kell tartani (feleseg feje) es be is tartjak, de mondjuk az altalam felsorolt Nagyparancsolatokra (amik nem is olyan nagyon nehezek) azt a valaszt kaptam, hogy:
Hát legyen: nem!

erdekes. nem?

Előzmény: bejuma (1544)
balacy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1551
Szerintem az "ószövetségi alávetettség" a maga "torz" formájában el lett törölve
Hát legyen: nem! Isten megmondta, hogy nem lehet

Akkor elmondhato, hogy az Isteni torvenyek, amik elhangzottak az Isten szajabol:

a, betarthatatlanok es ennek ellenere az Oszovetsegben szamonkerhetoek a be nem tartasuk. Kerdes: az mindenhato hatalommal ferluhazott leny tud-e akkorat tevedni, vagy pedig szandekosan adott betarthatalan torvenyt? (mindegy erositve a bunosseg erzetet)
b, kesobb meg lettek konnyitve, tehat az Ur rajott, hogy azok betarthatatlanok. Kerdes: lasd az elozot.
c. olyan torvenyeket alkotott amik a sajat alkotasa (ember) szamara nem betarthatatlanok igy elismerve azt, hogy a sajat teremtesenek (ember) tulajdonsagait rosszul merte fel? Kerdes: tevedhet-e ekkorat, vagy szandekosan szivatta meg az embert?
Előzmény: lsr (1548)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1550

Rosszul látod. Arról van szó, hogy különbözőek vagyunk. Te az a fajta vagy, aki a kákán is csomót keres. Én elfogadóbb típus vagyok, viszont ha valamire tudom a megoldást, akkor nem szoktam tökölni, hanem rögtön a tettek mezejére lépek. A te helyedben a következőt tenném (mivel van megoldás, igaz kevés eséllyel):

 

Utánaolvasnék a modernkori vallási perek történetének, majd megállapítanám, mi lett általában a kimenetelük. Ezután keresnék egy jó ügyvédet, gyűjtenék egy csomó pénzt (mert anélkül nem megy), aztán zsupsz a közepébe: bírósági úton támadnám az egyházakat és a bibliakiadókat, hogy változtassák meg a Bibliát. Természetesen nemzetközi bíróság előtt, mert egy számomra kedvező magyar döntés legfeljebb csak a magyar Biblia-kiadásokat érintené. Ha elég ügyességgel és megfelelő szorgalommal teszed fel rá az életedet, akár még sikerrel is járhatsz. ;-)

 

De: már korábban írtam, hogy ha ennyire elszomorít a keresztény feleségek sorsa, akkor miért nem előbb inkább a muzulmán világban próbálod ki nőjogi elkötelezettségedet? Ott tényleg volna kit felszabadítani.

 

Már többször lehurrogtak érte, és most is le fognak hurrogni, de akkor is leírom: Ezt a topikot nem azért nyitották, hogy az itteni hozzászólók leszavazzák a Bibliát. Sokkal inkább azért, hogy értelmezzék. Nézd meg a te értelmezésedet a férj-feleség-főségről és az ebből fakadó következtetésedet (kb: tűzbe az Írással, fujj), és nézd meg Isr 1548-as értelmezését ugyanarról a kérdésről. Ég és föld a különbség a kettő között. Én Isr véleményét osztom, teljes mértékben, pusztán csak a stílusom különbözik az övétől.

Előzmény: bejuma (1547)
a_x Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1549
Ezért remek a Biblia, és valószínűleg ezért oly népszerű: mert mindent, és mindennek az ellenkezőjét is le lehet vezetni belőle.
Előzmény: lsr (1548)
lsr Creative Commons License 2006.01.22 0 0 1548

"Akkor miért ne lehetne az alávetettséget is eltörölni ?"

 

Szerintem az "ószövetségi alávetettség" a maga "torz" formájában el lett törölve (Gal. 3:28). A férjnek úgy van "alávetve" a feleség az "újszövetségben", mit Krisztusnak az Ő követői (Ef. 5:23). Azaz szabadon dönthet: Ha igényli, akkor oltalmat kap, ha nem, akkor nem. Ha elfogadja a szelíd (a Krisztuséhoz hasonló) vezetést, akkor azt kap (kellene kapnia), ha elutasítja, akkor járhat a saját útján... nincs (nem lehet) erőszak. Persze ez (>> Ef. 5:23) feltételezi azt, hogy az adottságokhoz mért szerepkörök még nem cserélődtek fel... Mert hogy van olyan is, sőt egyre inkább.

 

Ha egy férj nem olyan szelídséggel, nem olyan a személy szabadságát tiszteletben tartó, féltő és önfeláldozó szeretettel vezetgeti a feleségét, mint ahogy Krisztus teszi az övéivel, akkor nem a Biblia tanítása érvényesül e dolgaiban. És ha így nézzük, akkor nem másról van itt szó, mint hogy felelősségvállalással való szolgálatra van felszólítva a férj, mégpedig úgy, ahogy azt a feleség igényli, illetve elfogadja (miképp Isten is úgy szolgálja minden értelmes* teremtményét, ahogy azt igénylik, illetve elfogadják Tőle).

 

*Nyílván a nem értelmeseket is szolgálja...

Előzmény: bejuma (1544)
bejuma Creative Commons License 2006.01.21 0 0 1547
Nem sok türelem szorult beléd...
Előzmény: seszosefelelet (1546)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.21 0 0 1546

   Akkor miért ne lehetne az alávetettséget is eltörölni?

 

Hát töröld el! Mi tart vissza? :-)

Előzmény: bejuma (1544)
bejuma Creative Commons License 2006.01.21 0 0 1544
Mózes V. könyve 24. rész

1.

Ha valaki asszonyt vesz magához, és feleségévé teszi azt, és ha azután nem találja azt kedvére valónak, mivelhogy valami illetlenséget talál benne, és ír néki váló levelet, és kezébe adja azt annak, és elküldi őt házától;
2.

És kimegy az ő házából, és elmegy és más férfiúé lesz;
3.

És a második férfiú is meggyűlöli őt, és ír néki váló levelet, és kezébe adja azt, és elküldi őt házától; vagy ha meghal az a második férfi, a ki elvette azt magának feleségül;
4.

Az első férje, a ki elküldte őt, nem veheti őt másodszor is magához, hogy feleségévé legyen, minekutána megfertéztetett; mert útálatosság ez az Úr előtt; te pedig ne tedd bűnössé a földet, a melyet az Úr, a te Istened ád néked örökségül.

A Biblia ismeri a válás fogalmát. A fentiek szerint lehetett válni. (Abba most ne menjünk bele, hogy tiszta férfisovinizmus az egész.)
A későbbiekben tiltja a válást.

Tehát van arra példa, hogy az előírások változnak a korral együtt.

Akkor miért ne lehetne az alávetettséget is eltörölni ?
actionman Creative Commons License 2006.01.21 0 0 1543
ha ez ennyire evidens dolog, akkor miért kell ilyen intenzitással firtatni.

Ez evidens neked, meg nekem, meg sokaknak meg, de nem mindenkinek. Nem latok semmi problemat abban, ha valaki rakerdez. Ha meg erre csak legyint, hogy akkor meg mirol beszelsz ....
Előzmény: seszosefelelet (1541)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.21 0 0 1542

   csak azt nem, hogy miert nem lehet erre valaszolni igennel vagy nemmel.

 

Hát legyen: nem! Isten megmondta, hogy nem lehet (Zsolt. 14,3.; Zsolt. 53,2. 4.; Róm. 3.10-12), miért tagadnám? Ez annyira evidens és igei, hogy nem értem, miért kell így firtatni? Továbbra is fenntartom, hogy ez csak rám és Istenre tartozik. Amikor Pál az írja, hogy "valljátok meg egymásnak bűneiteket", azt nem azért írja, hogy akkor boldog-boldogtalant avassunk be ebbe a belső ügybe, hanem azért, mert a bűnvallás a hitnek egy igen erős próbaköve - vetekszik a tizedfizetéssel és az adakozással. De a bűnvallásba bizalmi embert szokás bevonni, olyasvalakit, aki közben is Istenre figyel, nem pedig arra, hogy mit mondunk.

Előzmény: balacy (1539)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.20 0 0 1541

   En be merem vallani, hogy tokeletesen, maradektalanul nem tudom ezeket be/megtartani.

A Biblia is kijelenti, hogy lehetetlen megtartani mindent. Éppen ezért küldte el az Atya Jézust, hogy elvegye a világ bűneit, hogy ne legyen többé semmi, ami elválaszthatja az embert Istentől. És éppen nem dicsekedhet majd senki, hogy "bezzeg én kiérdemeltem a kegyelmet". Ha azt állítanám, hogy tökéletes vagyok, Istent tenném vele hazuggá. Csak azt nem értem, ha ez ennyire evidens dolog, akkor miért kell ilyen intenzitással firtatni.

 

   Bar a szeretet olykor valami meg nem teteleben is kifejezodhet, de en megis inkabb pozitiv (=mit tegyel) modon tekintem.

 

Ez tökéletesen igaz. Én arra hivatkoztam itt, hogy a Biblia inkább azt magyarázza, hogy mi nem a szeretet, mint azt, hogy mi az pontosan. Annyi számomra nyilvánvaló, hogy a szeretet nem gyűlölet. Természetesen a szeretetnek cselekedetekben is meg kell nyilvánulnia, és itt a cselekedeten van a hangsúly, mert azt sehol nem olvasom a Bibliában, hogy a szeretetet érezni kell valaki iránt. Jézus nem valami elhordozhatatlan terhet rótt a népére, amikor azt mondta, hogy szeressétek egymást.

Itt még sokat lehetne vitázni, hogy igen, de nem. Tudom nagyon jól, mire gondolsz, és ne gondold, hogy én arra nem vagyok képes. Egyszerűen csak nem jön át az interneten a mondanivalóm.

Előzmény: actionman (1538)
balacy Creative Commons License 2006.01.20 0 0 1540
pontosan.
Előzmény: seszosefelelet (1537)
balacy Creative Commons License 2006.01.20 0 0 1539
megtartod-e ezeket hianytalanul?
Az Isten dolga és az én dolgom, ugye érted?


igen ertem. csak azt nem, hogy miert nem lehet erre valaszolni igennel vagy nemmel. Nem kell sok sort leirni ahhoz, hogy megfeleljel vele.

Ha valaki keruli az ilyen valaszokat es magyarazza a dologt, akkor az erdekes kovetketetesre ad okot.

Előzmény: seszosefelelet (1534)
actionman Creative Commons License 2006.01.20 0 0 1538
Az Isten dolga és az én dolgom, ugye érted?

En be merem vallani - kovezzetek meg erte batran - hogy tokeletesen, maradektalanul nem tudom ezeket be/megtartani.

s többnyire arról szól, hogy mit ne tegyünk, és ha tényleg nem tesszük meg, akkor már majdnem szeretünk.

Ez a 'majdnem' kb. olyan, mint a gazdag ifju, aki mar majdnem benn van Isten orszagaban, azaz megsincs benne. Bar a szeretet olykor valami meg nem teteleben is kifejezodhet, de en megis inkabb pozitiv (=mit tegyel) modon tekintem.

ActionMan
Előzmény: seszosefelelet (1534)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.20 0 0 1537

   pedig meg sem kerdeztem, hogy hogyan all a korlatod a hazadnak tetejen... nem vicc, ez is parancsolat.

 

Ismerek néhány tetős igehelyet, de erre így most nem ismerek rá. Segítenél? Talán az 5 Móz. 22.8?

Ez egy olyan törvény, ami arra vonatkozik, hogy a háztartásodban és környezetedben minimálisra kell csökkenteni a balesetveszély lehetőségét. Nem ismerem a Talmudot, de nem tartom kizártnak, hogy ehhez az egy igéhez többoldalnyi magyarázat van, hogy tételesen hogyan kell kinéznie a házad tájékának.

Szó szerint nem is tudnám betölteni ezt a törvényt, mert:

1) Nincs új házam.

2) Egyáltalán: házam sincs, csak lakásom.

A társasházi közgyűlésre viszont el szoktam járni, és szavazni szoktam olyasmire, mint liftfelújítás, nyílászáró-csere stb. És nem ellenük szoktam szavazni. Úgy gondolom, hogy a magam módján és lehetőségeim szerint megfelelek ennek a törvénynek.

Előzmény: balacy (1533)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.20 0 0 1536
Ugyan már! Te még soha nem voltál úgy, hogy néhány napig nem vagy netközelben? Munkámból kifolyólag vannak néha többnapos útjaim, amikor nem tudok internetezni. Vagy ha be is ugrok egy netcaféba, legfeljebb csak olvasni van időm, írogatni már nem. Elfogadod a választ?
Előzmény: balacy (1533)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.20 0 0 1535

   megszegtek az idezet torvenyt es nem hajtottak vegre?

Jól értetted. Aki ott volt, ha más bűnük nem is volt, akkor és ott törvényszegővé lettek, mert megszegték azt a törvényt, amely kimondja, hogy mindkét parázna félt meg kell kövezni. Azok ott pedig csak az egyiket hurcolták oda. Hogy Jézus mit írogatott a földre, nem tudni. Talán éppen ezt a törvényt, és aki látta, az szépen elsomfordált onnan.

 

  az a kerdesem, hogy Jezus egy egy peldabeszede, hatarozata csak az adott esetben ervenyes vagy altalanosan, mindig es mindenkor, mindenkire?

Jézus nem határozatot hozott, hanem igazságot szolgáltatott. Amikor vakokat és sántákat gyógyított, akkor is igazságot szolgáltatott. Közben persze az is kiderült, hogy ki az, akinek az igazságszolgáltatás szúrja a szemét.

Ha az evangéliumban azt olvasom, hogy Jézus valakinek parancsolt vagy tanácsolt vagy csak egyszerűen mondott valamit, akkor az számomra a következőt jelenti: Jézus azt egy adott szituációban, egy adott személynek mondta, kimondottan annak a helyzetnek az orvoslására. Mivel nincsen új a nap alatt, ezért hasonló szituációk hasonló személyekkel újra és újra adódhatnak. Ha Jézus valami csoda folytán megjelenne közöttünk, az ilyen személyeknek valószínűleg ugyanazt vagy valami hasonlót mondaná. De csak nekik. Az a Szentlélek feladata, hogy nekem megmutassa, hogy olyan személy vagyok-e vagy sem, hogy számomra egy bizonyos igehely üzenet vagy sem.

És itt érkeztünk el arra a pontra, hogy akik nem hisznek Istenben és a Szentlélek vezetésében, elkezdhetnek kritizálni: ami a hívő számára a Szentlélek vezetése, az őnekik belemagyarázás. Na, ez az, amire nincs gyógyír, itt véget ér a dolog. Ha Jézus azt mondja, hogy "vedd fel a hordágyadat, és menj haza", én pedig ezt nem érzem magamra kötelezőnek, akkor kezdődhet a gyalázkodás, hogy "jól megmagyarázom". Ez van, de tényleg nincs tovább.

 

Neked például nem azt mondaná Jézus egy ilyen elképzelt helyzetben, hogy pap előtt is házasodj össze Angyallal, sem azt, hogy kövezz bárkit is, sem azt, hogy add el mindenedet, de még csak azt sem, hogy ne lopj. Mert Isten célja a te üdvösséged, és ennek megfelelően ezeknél fontosabb dolog is létezik. Szerintem inkább azt mondaná neked Jézus, hogy higgyél benne, hogy Ő a Messiás. Én legalábbis ilyennek ismertem meg az eddigi olvasmányaim alapján. Egyet tudsz ezzel érteni?

Ez alapján már talán ki tudnád keresni az evangéliumokból, hogy mi az, ami rád vonatkozik. Igazából azért kell közvetítő (egy már megtért, Szentlélekkel betöltekezett személy) a megtéréshez, mert a Szentlélek neki, őrajta keresztül tudja megmutatni, hogy számodra mi az üzenet. Mivel benned nincs Szentlélek, ezért neked nem biztos, hogy meg tudja mutatni.

 

Mióta Biblia a Biblia, Isten csak néhány embert szemelt ki arra, hogy közvetítsen közte és az emberek között. Még a zsidóságon belül is voltak ilyen közvetítők, őket hívták prófétáknak. Az áldozó közbenjárás pedig egyértelműen a papság feladata volt. Ott tehát nem volt meg a lehetőség minden hívő (zsidó) számára, hogy közvetlenül Istenhez forduljon.

A kereszténységgel ez annyiban változott, hogy most a főpap maga Jézus Krisztus, és minden hívő közvetlenül Őhozzá fordulhat. Ezt akár te is megteheted, de mivel nem teszed, és ezt Isten is látta előre, ezért adta ki Jézus a parancsot, hogy "Menjetek, tegyetek tanítvánnyá minden népeket...".

Előzmény: balacy (1514)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.19 0 0 1534

   megtartod-e ezeket hianytalanul?

 

Az Isten dolga és az én dolgom, ugye érted?

 

Ami pedig a lényeget illeti: Ezeket ha valaki megszegi, nincs magyarázkodás. Ezek bűnök, melyeket ha valaki elkövet, akkor azok el vannak követve. Meg lehet őket vallani, bocsánatot lehet miattuk kérni és értük kapni. De kimagyarázni nem lehet.

Mivel ezek a parancsolatok a zsidóknak adattak, ezért nemzsidókat és nemkeresztényeket (egy szóval: pogányokat) nem köteleznek semmire. Mégis, a legtöbb embernek nincs rá ingerenciája, hogy megtegye őket. Már csak azért sem, mert az állam szankcionálja őket. Egyébként a gyilkosságért járó büntetést Isten Noénak és fiainak is kijelentette, tehát az egyetemes érvényű. A Jób. 19.29 azt jelenti ki, hogy a fegyver a bűn szankcionálására szolgál. Márpedig Jób története a zsidóság előtti időből való.

 

A szeretetről (agape) már kifejtettem korábban, mi az. Röviden összefoglalva: A szeretet nem érzelem. A szeretet egy magatartásforma, ami tudatosan tanulható, alakítható, fejleszthető, és többnyire arról szól, hogy mit ne tegyünk, és ha tényleg nem tesszük meg, akkor már majdnem szeretünk. Természetesen több is kell ehhez, az, amit Szentléleknek hívnak, de szárazon ennyi is elég. Ha a szeretet érzelem volna, a szeretet parancsa lenne a legelhordozhatatlanabb parancsa a Bibliának.

Előzmény: balacy (1511)
balacy Creative Commons License 2006.01.19 0 0 1533
huha, ugy latom nagyon elgondolkoztal a teman, mert harom nap alatt sem jutottal valaszhoz...

pedig meg sem kerdeztem, hogy hogyan all a korlatod a hazadnak tetejen... nem vicc, ez is parancsolat.
Előzmény: balacy (1511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!