Tarlós István főpolgármester Dörner György színművészt nevezte ki az Új Színház új igazgatójának a teátrumot eddig vezető Márta István helyett. A szinhaz.hu értesülései szerint a szakmai bizottság többsége Márta újbóli kinevezését javasolta, és két minisztériumi delegált voksolt Dörner Györgyre. A színész pályázatában intendánsának Csurka Istvánt nevezte meg.
ja és kérlek ne azt mond, hogy a 2/3-dal a demokratikus népakarat minden döntésre felhatalmazást adott... mi a fenének kellet ez a bizottságosdi, vagy mifene a maga 6:2 es döntésével?.. ez itt a kérdés...
ezt én nem vitatom... de tessék mondani minek megjátszani a demokráciát ha ugyis az lesz amit a hatalom akar... és ez nem csak itt ebben a pályázat elbírálásban érhető tetten...
Nézd, a művészet egy furcsa dolog. R.Wagner politikai nézeteitől függetlenül a zenéje csodálatos. Tar Sándor művei, Bódy Gábor filmjei maradandóak, pedig mindketten besúgók voltak. Egy színdarab akkor is értékes lehet, ha Gyurcsányról szól, mert a mű értéke nem a témától függ. / Van Gogh a sáros csizmájáról festett zseniális képeket /
Csurka is, Dörner is alkotott már értéket a művészetben és ha jó színházat csinálnak, azok is elmennek majd az előadásokra, akik nem értenek egyet a politikai nézeteikkel.
Néhány színházigazgató nyílt levele Tarlós Úrhoz(?).
Ahogyan nálnuk működik a demokrácia nem lennék meglepve ,ha levélíróknak kellemetlenségei lennének a későbbiekben.
"Tisztelt Főpolgármester Úr!
Alulírott budapesti színházigazgatók az Új Színházban történt igazgatóváltás kapcsán fordulunk Önhöz.
Megismerve a győztes pályázatot, az a véleményünk, hogy az szakmai program helyett szélsőségesen radikális manifesztum, amelynek felháborító tartalma 2011-ben Európában elfogadhatatlan.
Tisztelt Főpolgármester Úr, a fővárosi színházi élet az elmúlt évtizedekben számos mély társadalmi változás közepette őrizte meg nézőit, minőségét és nemzeti elkötelezettségét. Ennek oka mindvégig a megalapozott szakmaiság volt.
Nézőink és színházi műhelyeink megtartása közös felelősségünk.
Budapest, 2011. október 8.
Tisztelettel:
Bálint András, Eszenyi Enikő, Mácsai Pál, Máté Gábor, Meczner János, Puskás Tamás, Szabó György, Szirtes Tamás, Zimányi Zsófia"
A tehetséges Vidnyánszky Attila a POSZT-on alulmaradt Alföldi Róberttel szemben, ő a Revizor c. darabbal pályázott, ahonnan a nézősereg egy része elszivárgott előadás közben. A szakmai és közönségdíjat elsöprő többséggel Alföldi nyerte.
Ami a József Attila-, és Új színházzal történik, nem meglepő. Hiszen a vidéki színidirektorok kiválasztása évek óta nem szakmai, hanem politikai alapon történik. És ez egyértelmű volt már a 2006-os önkormányzati választások után, hogy mi várhat Budapest színházi és kulturális életére.
Nagyon sajnálom a színészeket, hiszen nagyban befolyásolja a munkájukat hogy olyan rendező keze alatt kénytelenek dolgozni, akivel a többségük se szellemileg, sem kulturálisan nem tud azonosulni.
A Valóvilág típusú "kultúrára" szoktatottaknak meg kell mutatni, van valódi irodalom és színház is.
"Valódi" irodalom és "valódi" színház is van Magyarországon. Lehet választani. Próbáld csak meg, szerintem neked is sikerül felismerni, melyek azok.
Igazad van. Valódi színház és valódi irodalom kell. De hogy teremtik meg ezt azok, akik elképesztő módon csúfolják meg szép magyar anyanyelvünket? Akik úgy beszélnek, hogy minden második mondatukban szélballibbeznek, zsidóznak, gyűlölködnek?
Az egész Dörner-Csurka pályázatban nincs egyetlen mondat, amelyben ne lenne súlyos magyartalanság, stilisztikai és félanalfabétákhoz illő helyesírási hiba? Ennyit a "valódi" irodalomról, a magyar kultúra ápolásáról.
Ha pedig neked az a "valódi" színház, ahol Gyurcsányról szóló darabokat játsznak a busszal odaszállított közönségnek, háááát, tiszteltetem az ízlésedet.
A másik. Az aktuálpolitikai hitvallások helyett lehetett volna pl. becsületesnek lenni.
"A különbséget jól mutatja, hogy mindkét pályázatban szerepel a kiváló Bocsárdi László, a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház vezetőjének neve. Márta István egy aláírt szándéknyilatkozatot mellékelt a rendezőtől, talán a darab címe is szerepel, amit rendezett volna. Ugyanezt a művészt Dörner Bocsárdi Miklósként mutatja be; darabot nem mellékel, csak úgy általában számít rá. Bocsárdi közlése, hogy őt Dörner nem kérte fel, nem kereste meg, csak beblöffölte a nevét."
Ugyanezt tették a tehetséges (jobboldali) Kossuth-díjas Vidnyánszky Attilával is. Úgy hivatkoztak rá a pályázatukban, hogy neki említést sem tettek róla. Jogosan vannak most mindketten felháborodva, s vélhetően ahogy most sem, a későbbiekben sem lesznek hajlandóak együttmúködni ezekkel a habzó szájú, inkorrekt emberekkel.
tudható ez kérdezés nélkül... anno kunbéla fiuknak hívták az államaparátust látszólag irányító elvtársak mögött álló börkabátos urakat, akik szépen megmondták az elvtársaknak, hogy mit vár el tőlük a pártvezetése... nos a 6:2 es szavazáson a mostani bőrkabátosok voltak ketten...
Pontosan. Ezt mondtam mindig és ezt mondom most is.
A probléma ott van, de mamics megelőzött, hogy van az emberi elaljasulásnak olyan foka, amelyet tisztességes ember ( legyen az bármilyen színű,hitű, vallású) már nem vállal be, mert onnantól fogva már nem nevezhető tisztességesnek.
Csurka nem buta, és ez a legrosszabb. Viszont nemcsak kiszolgálója és haszon élvezője, de besugója is volt a korábbi rendszernek. Ezen nincs mit vitatni, mert Antall leleplezése után ezt nyilvánosan be is vallotta. Dörner csak egy közepes színészecske, nem sok vizet zavar. Csináljon színházat, ha már ilyen jól fel tudott ülni a lóra. A másik majd feltalálja magát. A tehetséget csak időlegesen lehet lenyomni....
Ha ezek után őCs.-t bárki hiteles embernek tartja, már maga agyrém....legyen bármilyen tehetség. A mostani nézetei pedig hullaszagúak.
Tarlóst eddig tisztességes embernek tartottam, mert vannak dolgok, amit néha be kell vállalni egy politikusnak...de még ott is van egy határ....itt már nincs megértés. Tarlóst mint embert és politikust is részemről leírtam.
A jobboldalt járatják le...de ez legyen annak a baja, aki majd egyszer szembesülni fog ezzel.
Gyanítom, hogy a kultúra nem a Broadwayen termett.
Ideje már kivenni - legalább részben - a szadeszes megélhetési kultúrmaffia kezéből (kik a szerzői jogdíjak visszacsorgatásából egészítik ki lopományaikat) művelődésünket.
Németh László, Gyurkovics és még sok magyar szerző maradandót alkotott, nem csak macskanyávogást.
A Valóvilág típusú "kultúrára" szoktatottaknak meg kell mutatni, van valódi irodalom és színház is.