Keresés

Részletes keresés

kombi Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34888
Mert jobb és olcsóbb volt így.

- közvetlen fuvarozás esetén drágább díjat kaptak volna (ált. kocsirakományos díj elég drága)

- Közvetlen kocsirakományos forgalomban a sok össze- vissza rendezés miatt lassabb és követhetetlen a továbbítás, nem lett volna tervezhető rakodás

- Macerás elszámolás a vasutakkal

A továbbítás Bologna és BILK között, Ljubljanai átrakással a kombinált forgalmat bonyolító operátorok két (más küldeményt is továbbító) zárt irányvonatával történt, persze lényegesen gyorsabban.

- A berakott mennyiség bár nem érte el egy komplett vonat mennyiségét, mégis a zárt vonati továbbítás előnyeit élvezte.

- Olcsóbban is jött ki, mert az operátorok által letárgyalt köteléki tarifa előnyeit élvezték a dobozok.

- Az olasz cégnek nem kellett a vasúttal tárgyalnia, sem papíroznia, hanem csak az operátorokkal állt kapcsolatban.

- A operátorok folyamatos felügyeletet adtak, az ügyfél mindig tudta, merre járnak a holmijai.

- A BILK pufferként működött, a közbenső tárolással a rakodások pontosan ütemezhetők voltak, a vonatra váró berakott egységek gyűjtése is megoldható volt A tárolás és a daruzás költsége pedig lényegesen olcsóbb volt, mintha vagonon kellett volna várakoztatni a bödönt a megrakáshoz vagy a továbbító vonathoz.
Előzmény: Törölt nick (34878)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34887
Jó lépés volt a Cargot eladni.

Hollandiának mindíg óriási vasúti áruforgalma volt. (pl: Rotterdam) Tovább kellett lépni, fejleszteni. Ezt a Holland állam már nem vállalta. Pedig kicsit tehetősebb mint a miénk.

Keresztül-kasul vannak átfedések a különböző vasútvállalatok tulajdonosi szerkezetében szerte Európában.

Az Adria-kombi pl. szintén DB AG. tulajdon. Közép-Európa egyik legnagyobb vasúti fuvarosa a Metrans (CZ) szintén. Ez utóbbinak több ezer kocsija van.

És még sorolhatnám.....
Előzmény: gbeatle (34885)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34886
Dehogy haragszom! Utólag látom, hülye kérdés volt, senki sem lehet mindentudó. ;-)
Előzmény: koller andor (34884)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34885

Hollandián belüli forgalomra gondoltam, hogy az van-e.

 

De valószínűleg Hollandia vasúti áruforgalma mindig is nagyban függött Németországétól, így akár logikusnak is mondható, hogy a holland vasút árufuvarozási üzletágát megvette a DB. Ilyen viszont Ausztria/Magyarország viszonylatban kétlem, hogy lett volna valaha is. :-(

Előzmény: koller andor (34882)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34884
Ne haragudj, de honnan tudjam?
Előzmény: gbeatle (34883)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34883
Azt felfogtam. Nem ez volt a kérdés.
Előzmény: koller andor (34881)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34882
EU-n belül minden fuvar belföldi.
Előzmény: gbeatle (34880)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34881
A Holland vasút (NS) nem rendelkezik teherfuvarozó céggel, mert megvette a Német Szövetségi Vasút a DB AG.
Előzmény: gbeatle (34880)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34880
Belföldi teherforgalom van?
Előzmény: koller andor (34879)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34879
Árufuvarozás 100% DB AG. tulajdon. (személyfuvarozás is liberalizált egyedüliként Európában)
Előzmény: gbeatle (34877)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34878
Miért is kellett volna beiktatni a láncba a BILK-et, ha a konténert a cukorgyár iparvágányán rakják be?
Előzmény: kombi (34872)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34877

Ott milyen utódcég van külföldi tulajdonban, és mely más ország tulajdonában van?

Előzmény: koller andor (34874)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34876
Bánná a fene hogy külföldi tulajdonba került, ha valóban vasutazni akarna. De az RCH egy folyamatosan zsugorodó területen szolgáltató lomha cég (a területi zsugorodás nem fogja rugalmasabbá tenni, csak a közút számára jelent további versenyelőnyt).
Előzmény: gbeatle (34873)
M62-156 Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34875
Igen,igaz,de ez a cég örökölte a teherszállítást a MÁV-tól.
Előzmény: koller andor (34871)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34874
Hollandia jó lesz?:-))
Előzmény: gbeatle (34873)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34873
Mondjuk kíváncsi lennék (de tényleg), hogy van-e Európában még olyan ország, ahol az államvasút bármely utódcége külföldi tulajdonban van... :-(
Előzmény: M62-156 (34870)
kombi Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34872
Amikor ez a cukros buli beindult, az olasz speditőr komolyan vette az előkészítést, 3 fős delegáció jött körülnézni. Voltak a terminálon, elmentek mindkét cukorgyárba, no meg a fuvarosokkal is tárgyaltak.

A vasúttal (bár eredetileg a valamivel magasabb berakható tömeg miatt ezt preferálták volna) több gondjuk is volt.

1. A közvetlen megrakás a silóból talán csak az egyik telephelyen lett volna lehetséges. (vagy talán ott sem...erre már nem emlékszem)

2. Egy rakodási ciklus (BILK-cukorgyár-BILK) legalább 4 napot vett volna igénybe, míg a fuvaros optimális esetben akár napi két kanyart is meg tudott csinálni (ez be is bizonyosodott később)

Érthető és megfontolt döntés volt, hogy megrakásra a közutat választották.
Előzmény: Törölt nick (34861)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34871
RCH az egyik a sok közül.
Előzmény: M62-156 (34870)
M62-156 Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34870
Akkor még valóban a MÁV fuvarozott.Ma már RCH a rövidítése a fuvarozó cégnek,és semmi köze a MÁV-hoz.
Előzmény: Törölt nick (34867)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34869

"Ott a kulcsszó! MÁV! Igen, a vasút legrosszabb gazdája maga a MÁV. El kéne venni a MÁV-tól az összes vasútvonalat."

 

...vagy a MÁV-ot gatyába rázni végre, és normális hozzáállású embereket ültetni (legalább) a kulcspozíciókba.

Előzmény: Törölt nick (34867)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34868
Jöhetne már egy "valódi árufuvarozási szakember", aki konkrét választ tud adni.:-))
Előzmény: kombi (34866)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34867
"Másképp tapasztaltam."

Én meg úgy láttam évtizedeken keresztül amely sémát én írtam. Úgy látszik felétek úgy megy, nálunk meg így.

"De hajlandó vasúton szállíttatni, ha kap árengedményt. Nem kapott. Abban az évben egyetlen vagon répa sem utazott vonaton. Pedig ott volt a vágány, a kocsi, a mozdony és az ember. Ha a MÁV..."

Ott a kulcsszó! MÁV! Igen, a vasút legrosszabb gazdája maga a MÁV. El kéne venni a MÁV-tól az összes vasútvonalat.
Előzmény: manhattani (34865)
kombi Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34866
Tényleg ki leszünk vágva, mert agyonoffoljuk a topikot.. :o)))

Nevezéktanból eléggé vakaródzós határesetek már ezek a vackok mert:

1 Szvsz inkább siló mindkettő, mert :szárazárusak, gravitációs megrakás és ürítés mindkettőnél lehetséges (igaz túlnyomásos kirakás is)
2. Mindkettőnek volt C kodifikációja Buzatti 2,55m széles volt.a kék meg 2,5 m volt
3. A tartálykonténerhez inkább hasonlító kék meg ráadásul piggyback megfogóval is is emelhető
4. Kombinált forgalomban közlekedtek :o))
5. Mert csak... .o))))
Előzmény: koller andor (34858)
manhattani Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34865
>Általában a mezőgazdasági vállalkozó tulajdonában vannak a traktorok, és az öreg Ifák.

Másképp tapasztaltam. A mezőgazdasági vállalkozó föld tulajdonosa vagy bérlője. Az öreg IFÁ-k és traktorok (vagy elődjük) a "gépállomásokról" származnak. A mezgazd vállalkozónak nem kell egész évben sem traktor, sem IFA, jobban jár, ha alkalmanként szól a szállítási vállalkozónak, hogy jövő héten gyere, Józsi, lenne egy kis vinnivaló. A Józsi meg a köztes időkben visz mást, ami nem idényfüggő.

>az egyik cukorgyár szállításvezetője kamionos céget alapított, és ezután csak az az egy cég szállította a gyár évi 500.000 tonna répáját. A gyár vonzáskörzetébe tartozó összes állomás és megállórakodó cukorrépafuvar nélkül maradt.)

Meg olyan is volt, amit nagyon komoly vasúti szakember mondott nekem, hogy egyik vidéki vasúti igazgatóságot megkereste egy cukorrépa szállíttató, hogy közúton sokkal olcsóbb lenne. De hajlandó vasúton szállíttatni, ha kap árengedményt. Nem kapott. Abban az évben egyetlen vagon répa sem utazott vonaton. Pedig ott volt a vágány, a kocsi, a mozdony és az ember. Ha a MÁV megcélozza azt a kisebb bevételt, csökkenti az össz veszteséget.

(A cég szállításvezetője saját cégével szállított a cégnek: Mikor megvette egy nyugati tulaj a pécsi sörgyárat, elborzadva látta, hogy a sört egy alkalmazott a saját cégével fuvarozza. Azonnal megszüntette az egészet :-) )
Előzmény: Törölt nick (34857)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34864
Több oka lehet.

A világ négy sarkából hozták az üres dobozokat.
Olcsóbb volt a közúti előfuvarozás.
stb.
Előzmény: Törölt nick (34861)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34863
Ha műszaki választ kérsz, én megadom: míg a vasúti pályában semmilyen mérhető vagy látható elváltozást nem okoz évente 10-20 ezer tonna áru (esetünkben cukorrépa) elszállítása, ezzel szemben - és rátapintottál a lényegre - a vicinális közúton már komoly kátyúkat, nyomvályúkat okoz a nehéz kamion, ugyanennyi áruval. Ugyanis nem arra tervezték. Túligénybevétel...
Előzmény: gbeatle (34859)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34862
Ezzel a hozzászólásoddal egyet tudok érteni. A maximum, amit elvárhatunk az állami szabályozás részéről z, hogy egyenlő feltételeket biztosítson a pályahasználatot illetően a vasút és a közút számára. Ez most jelenleg úgy néz ki, hogy kötöttpálya esetén valahol 2-3ft/tonnakilométer, míg közúton ez 20-30fillér/tonnakilométer.

Ez a mérték lehet a magasabb, de az alacsonyabb is.:-))

Nem véletlen, hogy a Hungrail egyetlen állami beavatkozást sürgető követelése is ez.
Előzmény: Törölt nick (34793)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34861
Egészen a gyárépületekig, iparvágányon? Az jó hír, az szép és okos dolog. De arra mi a magyarázat, hogy iparvágánnyal rendelkező cukorgyár szállítási igénye (az olvtárs által leírt módon) a BILK-en történő közút-vasút átrakással bonyolódott?
Előzmény: koller andor (34860)
koller andor Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34860
Magyarország - jelenleg- egyetlen működő cukorgyárát, vasúton szolgáljuk ki konténerekkel.:-))
Előzmény: Törölt nick (34799)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.23 0 0 34859

Rendben. Akkor amit elfelejtettem leírni (az előbbi kicsit kibővítve):

Van a vasúti pálya, amin a répaszezonban elszaladgál pár plusz tehervonat. A tengelyterhelést ugyebár nem lépheti túl, tehát normál igénybevételnek tekinthető a vágányzat számára.

Vagy van a közút, amin a répaszezonban elmegy a rendesnél tízszer több kamion. Eleve sokkal nehezebbek, mint amire az úttest tervezve lett. Tehát túl van terhelve az út.

Nos, melyik is van jobban igénybevéve? Melyiknek kerül többe így a fenntartása/javítása nagy valószínűséggel?

 

Persze félre lehet dobni minden szakmai érvet az egyes vezetők, döntéshozók, cégek érdekeire, vagy a MÁV esetében bénázásaira, esetleg "sz..unk az egészre" hozzáállására épülő maszlaggal, de akkor fölösleges vitatkozni szerintem...

Előzmény: hmsoft (34856)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!