"De még a Ride The Lightning-on is ott van Mustaine mester kéznyoma."
Nem tudom, kinek tűnt fel, hogy a Call of the Ktulu és a Hangar 18 nyitóriffje ugyanaz! (csak az egyik torzítatlanul, akkordbontásban, a másik torzítottan, bontás nélkül)
én ezt nem így látom, de mindegy, végülis szar lenne mindenkivel egy húron pendülni. :-) De ha már itt tartunk én úgy gondolom, hogy először is Mustaine az az ember, aki elmondhatja magáról két kurva jó zenekarnak is volt már tagja: Metallica/Megadeth. Másodszor, pedig igaz, hogy a Metallica sokra vitte (ez nem is kétség), de nem biztos, hogy Mustaine nélkül... sztem óriási kezdőlöketet adott Mustaine anno a Metallicának, ami pedig egyáltalán nem mindegy milyen egy kezdő zenekar életében. (ha túl flegmán kéne fogalmazni, én talán azt mondanám, hogy Mustaine tette sínre és a megfelelő vágányra a Metallicat) A Kill' em legkomolyabb riffjei, szólói az ő munkássága, amit soha nem tudott azóta sem megemészteni, hogy az egészet a Metallica lenyúlta, pedig kirúgásakor megállapodtak (igaz csak szóban), hogy nem fogják felhasználni. Ennek ellenére, amikor kijött '83-ban a Kill és Mustaine meghallotta, majd szét robbant. De még a Ride The Lightning-on is ott van Mustaine mester kéznyoma. Éppen ezért sem volt az igaz, amit Lars megpróbált elhitetni, hogy Mustaine csak egy 'temporary guy' volt a zenekarban. Ha ez így lett volna valóban, akkor nem hívták volna meg 20 évvel később Mustaine-t a SKOM film felvételeire. (Egyébként ezt maga Mustaine is hangoztatja, de sztem teljesen logikus is, és igaza van.) Ami sztem Mustaine-nek szarul eshet, az talán az, hogy ha nem rúgják ki drog- és alkohol problémái miatt, akkor most ő pózolhatna ott Kirk Hammett helyén, a világ első számú metálbandájának tartott v. kikiáltott Metallicában, és a hozzá tartozó rivaldában, ami sajnos a Megadethnek (bármennyire is profi és jó zenekar) nem adatott meg, csak az örökös második hely.
Szerintem inkább azt nem tudja megemészteni, hogy a metallica ilyen sokra vitte nélküle is. Ha a metallica sikertelen lett volna, egy kicsit sem izgatná fel magát Mustaine, amikor eszébe juttatják a Megadeth előtti időket...
öcsém, szegény Mustaine. ezt soha nem fogja tudni megemészteni ezt a metallicaból való kirúgását. még jó, hogy nem ugrot ki az ablakon. nagyon komoly érzelmek vannak benne, amikor erre a korszakára tekint vissza. a SKOM-ban is, amikor beszélgetett Lars-al, a végére elég komolyan elérzékenyült. és nem véletlenül mondta azt Larsnak, hogy most tudja mit érez (ugyanis ekkor volt az, hogy a metallica totál szétesett: hetfield elvonón volt, jason lelépett stb.), mert ő 18 éve ezt érzi...
az anyagozásról meg annyit, hogy sztem nem drogozik. legalább is legutóbbi nyilatkozatában (argentínában egy exkluzív interjút adott) ezt mondta. aztán ki tudja mi az igazság... a piát viszont ma sem veti meg. ezt is nyilatkozta.
Greg Puciato: "You know, I couldn't really tell. We aren't really a bro down band so it wasn't like we were trying to get bombed with Dave Mustaine, but I didn't see him drink or do anything. He had a pastor walking around with him on tour and riding on his bus, I think to help keep him on the straight and narrow path. The amount of visible drug intake on that tour was surprisingly low, but then again like I said we don't really hang out a lot anyway so if there was blow being hoovered off 50-year-old metal moms in the back of a FEAR FACTORY bus, I was probably sitting on a fucking laptop eating a hotdog."
Lambgoat: What's the most insane thing you saw Mustaine do during the Gigantour?
Greg Puciato: "This story is insane but not in the way you would expect. One day we were all in the catering area of this club fuck, what was it the one in Milwaukee, Eagles Ballroom? I think that's it. Well in the catering room there were all these collages on the walls with pictures of musicians on them. Right in the center of one there was a big picture of glory days James Hetfield. Like 1987 Hetfield with the white ESP explorer, roaring like a lion. Mustaine walks in and starts looking at all the collages, gets to that one, and just stares at the Hetfield picture for like three minutes. We're all like, 'Holy shit, look, look, he's gonna have a fucking freak-out or a breakdown or something.' Then he walks over to an open window, leans on the windowsill, and just stares out the window for 15-20 minutes. It was pretty intense. Just the shit that must have been going through his head. He was obviously affected. It was crazy just seeing 25 years of metal history colliding in that dude's head."
köszi, bár még sohasem volt "kapcsolatom" torrent klienssel. rákerestem a google-ban, de csak olyat találtam, amiért fizetni kell. ez létezik? vagy van ingyenesen letölthető is?
Eszméletlen koncertet adtak Argentinában 10 napja.Letöltöttem a rádiós közvetítést (2 változat kering,az egyik közvetlen "stream" felvétel,a másik keverőpultos,normális). Először is a közönség úgy viselkedik,mintha foci vb-n volna,ahol a zenekar a világbajnok,felhallatszik az énekmikrofonokba,mit művelnek a dalok alatt is. Másrészt a zenekar is kitűnő formában játszik,nagyon meggyőzően,nem is hiányzik egyetlen régi tag sem.A dobosra voltam kínáncsi leginkább:szerintem ütemről ütemre betanulta a Menza témákat,és kellő súllyal hozza;a Tornado of souls szólója pedig kétfelé osztja a gitárosok országát-a jelenlegi alak azok közé tartozik,akik el tudják játszani,már ketten vannak Friedmannel.Ha nem tudnám,ki játszik,az az érzésem volna,hogy Márti az.A Főnök a szokásos,inkább pozitív értelemben.Nagy jövőt jósolok nekik,csak el ne tolják az új albumot.
-------
Gyerekként hallottam a Rust in peace-t,és nagy hatással volt rám.Először a kalózkazetta borítóját láttam (hatalmas sárga alapon kicsiben az eredeti);aztán hallottam a zenészek drogos múltjáról,majd megismerkedtem a zenével,és a borító(a rádióaktivitásos szimbólummal)-zene kombináció "elvarázsolt".Abban az időben egyszer utaztunk külföldre buszon éjjel,és ezt hallgattam,s közben elaludtam.Állati jót álmodtam,azt,hogy a busz hátuljában atomreaktor van,nagyon veszélyes,és senki nem tudja,csak akik a buszon utaznak-emellé mindenféle háborús képeket is láttam,a Terminátor első részének megfelelő stílusban.
----
A Killing is my business tényleg újjászületett.Persze így sem egészséges,akkor még kevésbé volt tapasztalt Dávid,kicsit kapkodósak a dalok,de akkor mi van?!Semmi.
A So Far hangzása nem lenne rossz, a gitároknak jó a soundjuk, de mégsem dörrennek meg igazán. A számok rajta nagyon tetszenek nekem, főleg a Mary Jane meg a Hook in Mouth, csak ezzel is az a baj, hogy rövidke...
A Justice pedig nem szól jól. Pár hónapja egyenesen döbbenetes volt, amikor az Among The Living után raktam be, ami pedig egy évvel korábbi lemez... Túl száraz az a sound. A dalok persze mind nagyon jók, de kicsit olyan élettelen, hideg-rideg hangzása van, hiányoznak róla az igazi mélyek. A dobhangzás önmagában persze nagyon állat, az a lábgép-sound szerintem hosszú éveken át irányadó volt.
A So Far hangzása szintén nem az igazi, szerintem sokan ezért nem is szeretik azt a lemezt. Ott meg pont a dobbal van a baj: nagyon visszhangos. A gitársound viszont gyilkos, az egyik legjobb a zenekar történetében. A Peace Sells szerintem rendben van.
Ha nem hallottad az újrakevert Killinget, sürgősen pótold a mulasztást. Minden idők egyik legjobb újrakeverése, mintha nem is ugyanaz a lemez lenne. Tényleg.
Hát, épp ez az! Lehet, hogy pont így lett olyan durva a hangzása, hogy levették a basszusgitárt. Én csak azt vettem észre, hogy olyan erőteljesre sikerült az album, hogy még mai füllel is leszakítja a fejedet. Egyszerűen majd szétveti a hifi-t (meg a szobát) a torzított gitár. És én ezt imádom.:-) A dob pedig... Mikor Lars rácsap, mintha kalapáccsal döngölnéd a falat. A kétlábgép sound is bejön. Kb. ugyanaz a helyzet a Rust in Peace albummal. Menza dobjai olyan erővel másznak az ember arcába... Jó kis döngölős thrash album mindkettő. Tuti, hogy mikor bementek a stúdióba felvenni, az volt a cél, hogy ők legyenek a legkeményebbek... Ami nagyjából sikerült is akkor.:-)
Pont ez az egyik lényege a metalnak szerintem, hogy a jó számokat iszonyatos erővel a hallgató arcába zúzzuk, nem? Ezért is imádom (na persze a zseniális nóták mellett) a Nevermore-t, mert leszakítja a fejedet a gitárok hangzása. Pl. a Megadeth Killing is My B. albuma a System has F. hangzásával iszonyat király lenne, de így csak prüntyög, és totálisan élvezhetetlen... Tudom, hogy Mustaine újra kiadta, és állítólag jobb lett a hangzás, de sajnos én azt nem hallottam...
jó hát persze, nem is tükörfordításban értendő, amit írtam de valójában én nagyon erősen ezt érzem mögötte, illetve sztem Poland is ezt akarta mondani, akinek most amúgyis egy kicsit savanyú a szölő azután, hogy csunyán kidobta Mustaine a system stúdió munkálatai után. de egyébként ha megfigyeled azt sem mondta, hogy jó gitáros, cserében ilyen szavakat használt, hogy jó dalszerző, tehetséges...
A félreértések elkerülése végett: a szóban forgó interjúban egyébként Poland nem azt mondta, hogy Mustaine nem jó gitáros, hanem azt, hogy amellett, hogy nagyon jó dalszerző és tehetséges zenész, mindig a legjobban válogatta meg a társait (és itt elsősorban magára meg Gar Samuelsonra utalt).
A jazzes sznobériát meg szerintem legalább itt hanyagoljuk. ;) A jazz is csak egy ugyanolyan műfaj, mint a többi, és nem a zene csúcsa.
Ez a "mekkora zenész valaki" dolog olyan, hogy általában a jazzt játszó emberek sokkal jobban értik a zenét, és meglátják azok hiányosságait, akik "csak" egy műfajban tevékenykednek. Poland jazzgitáros (is), Mustain nem. Hasonló ez ahhoz, mintha Portnoyra mondaná Steve Smith vagy éppen (a System-en doboló) Colaiuta, hogy nem annyira jó dobos. Mert hozzájuk képest szinte sehol sincs.
Emléxem, mikor elmentem dobolni tanulni, akkor az első órán a tanár azt találta mondani, hogy Ulrich nem olyan nagy dobos. Hát én ezen ki is akadtam, mert örültem volna, ha annyira tudok dobolni, mint ő. De a jazzerek szélesebb látókörűek.
Így van,a Justice nekem pl fejfájást okoz a rettentő hangos gitárjaival.De ami még annál is rosszabb:a dob hangzása,a pergő és a lábdobok is idegesítőek. Más topicokban dícsérték,szóval ezt mindenki maga dönti el,de pl a Peace sells sokkal elviselhetőbb. Csak a Killing is my business és a So far lett elrontva.
"Pl. a Master meg az And Justice még mindig keményen szól mai füllel is"
nem akarom metallica irányba elvinni topicot, de sztem a Justice hangzásilag kibaszott szar lett azáltal, hogy Jason basszusjátékát nullára letekerték... semmi basszus nincs azon a lemezen, ezáltal a dinamikája kicsit sérült lett, én úgy érzem.
"Vajon miért van ez? Nem volt pénze rendes hangzást kreálni?"
A So far idején nemcsak a tagok,de a hangszerek és a stúdióberendezés is tele volt nyomva heroinnal. A pénzhiány nem is rossz tipp,volt a VH1-en Megadeth-es műsor,és Ellefson mondta,hogy az Peace sells/So far korszakban tényleg nem volt pénzük,elverték vegyszerekre, koncertre érkező rajongók zsebében több pénz volt,mint a sztárokéban.
Ha már írok,akkor felteszek egy kérdést,talán tudja valaki a választ:ki dobol a So far-on olyan gyengén?Valami Beehler nevű arc,de a keresztnevét nem tudom.Azért érdekel,mert volt egy ugyanilyen nevű alak,aki az Exciter nevű zenekar dobosa és egyben énekese volt.A két zenekar akkoriban turnézott együtt,nagy volt a cimboraság,az egyik Exciter lemez borítófotóján ott is van Beehler és Mustaine,az utóbbi árulkodó arckifejezéssel.Tehát a két Beehler ugyanaz?