Keresés

Részletes keresés

pg54 Creative Commons License 2014.04.14 0 0 600

Hát egy picit ellenkeznék...

Egymás mellé raktam egy V40-es képét meg ezt a most emlegettet:

- a homlokfelület az ablakokkal,

- a sarkok levágása,

- az oldalán a szellőzők és az ablakok elosztása,

- a tető viszonylag lapos volta,

mindez fölöttébb hasonlít.

Persze nem egy profi modellező szintjén, hanem az akkori játékvasutak szintjén - ez bizony egy Kandó-modell.

(Legalább annyira hasonlít, mint a PV Előre a V55-re!)

Előzmény: Roglin (599)
Roglin Creative Commons License 2014.04.14 0 0 599

Szia Tibi!

 

Aranyos darab, nehéz lenne megmondani ki csinálta, így a fénykép alapján egy picit a motor és a kefetartó híd -már amennyi látszik belőle- valóban emlékezetet a Tóth féle mozdonyokéra, viszont főleg az alváz nem olyan szépen kidolgozott, és amennyire előttem van a Tóth nem "fülezte" a mozdony kasznikat, hanem forrasztotta, ráadásul az ütközője is egészen más mint a Tóth dolgoké. Mondjuk érdekes, hogy a kaszni engem nagyon emlékezetet a Kandó V40-esére, de léteztek azért külföldön is hasonló gépek amik mintául szolgálhattak. Volt két osztrák gyártó, akiknek a dolgai szintén kicsit hasonlítanak, az sem kizárt hogy valamelyik a kettő közül -az egyik a Ditmar a másik a  Gnadler. De ez inkább tipp. Még az sem kizárt, hogy valamilyen magyar kisiparos terméke, de a fentiek figyelembevételével nem gondolnám, hogy Tóth.

Ami a vörös szikra mozdonyt illeti, semmi köze a Kandó mozdonyokhoz, bár tény, hogy akkoriban úgy forgalmazták, hogy "Kandó típusú" mozdony, de akkoriban minden villanymozdonyra rá mondták, hogy "Kandó" így ismerték a gyerekek. Valójában ha kerestek képeket a Kandó mozdonyokról még véletlenül sem hasonlít sem a V40-es sem a V60-as Kandóra de még a prototípus változatokra sem. Egyszerűen egy nagyon szép fantázia mozdony. Legalábbis én nem tudok olyan magyar mozdonyról ami így nézett volna ki.

 

Üdv: R.

Előzmény: budapestjatekgyar (588)
tomlindudek Creative Commons License 2014.04.13 0 0 598

Szervusz!

 

A második képen látható PV mozdonyt megvenném!

 

Üdv.

 

Kocsis Zoltán

 

Előzmény: budapestjatekgyar (589)
jgyurka Creative Commons License 2014.04.13 0 0 597

Sziasztok! Én egy erősen rossz állapotú pannónia mozdonynak örülnék :) Van valakinek ilyesmi?

Üdv: gyurka

Gondos Arpad Creative Commons License 2014.04.12 0 0 596

Kandó V40/V60 az eredetije. És erről mintázták a Vörös Szikra mozdonyait is (bordó villany, zöld villany, mindkettő 3 tengelyes eredetileg, nemrég volt róla szó és pár kép).

Előzmény: budapestjatekgyar (588)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.04.12 0 0 595

A MEJA járműveket, alkatrészeket, romokat  szeretném-szeretnénk megvenni nyilvános gyűjteménybe (Füsti modellezőklub - Magyar Vasúttörténeti Park állandó modellkiállítás részére).

 

mavoe1kukacfreemailponthu

Előzmény: budapestjatekgyar (586)
pg54 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 594

Engem a romos dolgok is érdekelnének!

Előzmény: budapestjatekgyar (589)
karikaV43 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 593

Bár én fiatal vagyok hozzá,egy kiállításon valaki mesélt erről a mozdonyról.

Elvileg PV alkatrészek felhasználásával Tóth-ék csináltak ilyet,a leírás alapján eléggé hasonló a dolog.

Előzmény: budapestjatekgyar (588)
karikaV43 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 592

Marklin nekem is jöhetne.

Előzmény: budapestjatekgyar (589)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.04.11 0 0 591

Ó be sok szép holmi :-)

A Marklin vagonokat átvenném......

 

Cserébe tudok adni   A Tonal Diktatur koncerbelépőket !

Illetve keresek a fenti banda pólóját.

 

Üdvözlettel !

Ervin komád

Előzmény: budapestjatekgyar (589)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.04.11 0 0 590

jajjjjj, itt a LGy "lapos autója"  :-D

 

Előzmény: budapestjatekgyar (587)
budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.04.11 0 0 589

Az eladó holmikhoz köthető pár kép de majd csinálok többet:

Előzmény: budapestjatekgyar (586)
budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.04.11 0 0 588

                                                                   Ki, Mit, Tud?

 

 Erről a 0-ás bádog mozdonyról?

Előzmény: budapestjatekgyar (584)
budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.04.11 0 0 587

Erwin!

 

 Csatoltam fotókat de nem jelentek meg az elküldés után. Biztos van valamilyen moderálási idő. Soxor üdvözöllek: M. Tibor

 

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (585)
budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.04.11 0 0 586

                              Eladó 0-ás vasút régiség:

 

- Zeuke "T-48"-as mozdony óraműves és elektromos.

- Zeuke 0-ás dobozos készlet sínekkel.

- Märklin 880-as vagy 890-es óraműves gőzös a hozzávaló szerkocsival.

- 2 Szerkocsi külön.

- Märklin buheratúra elektromos gőzös.

- 1 Kraus kis óraműves gőzös.

- Märklin és Kraus, Bub alap és kicsit jobb 2 tengelyes vagonok (kb. 20 db).

  

 Mindez barkács, játszani való állapotban.

 

- Egy Shell és egy marhavagon. Mindkettő fékezőházas. Azt hiszem Paya-féle. Jó állapot, kicsit hiányos.

 

                                           00-ás:

 

- Cseh Jabloneci keki műanyag mozdony és készlet.

- Meja nyitott, csukott tehervagonok.

 

                                         0-ás házak:

 

 Van egy csodaszép fa, részletes kidolgozású Német, háború előtti formát idéző emeletes családi házam ami tökéletesen passzol a 0-ás vasúti világhoz.

Továbbá egy hatalmas, papírból, fából készített parlament-szerű, ódon egyetemi vagy valami Magyar híres középület. Amikor vettem még megmondták, hogy az minek a modellje de annak már több mint 15 éve... Nagyon részletes, egyedi készítés és tökéletesen illik egy 0-ás terepasztalra, vasúti, akár vasút nélküli környezetbe. Csere-bere lehetséges de csak gyűjtői jellegű darabokra.

 

                                                                     1-es:

 

- Bing postavagon hiányosan.

- Nagy bádog állomás felújítandó.

- Ritka régi Märklin gőzmozdony felsőtest.

 

 budapestjatekgyar@freemail.hu tel: 06-30-282-53-70

 

                                                                    

Előzmény: Gondos Arpad (568)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.04.11 0 0 585

Egy kép sokat segítene

 

:-D !

Előzmény: budapestjatekgyar (584)
budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.04.11 0 0 584

Emberek!

 

 Valaki tudna nekem bővebb tájékoztatást adni erről a 0-ás bádogmozdonyról? Nagyon hálás lennék! Köszönöm.

budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.04.11 0 0 583

Köszönöm! Fékfülke nélkülit is veszek jó pénzért, ha meggondolod esetleg vagy bármi hasonlót! Köszönöm: Tibor 06-30-282-53-70

Előzmény: nohabrok (582)
nohabrok Creative Commons License 2014.04.11 0 0 582

A vagon sajnos nem az én tulajdonom, nekem fékfülke nélküli van, de annak is nagyon örülök.

Előzmény: budapestjatekgyar (581)
budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.04.11 0 0 581

 Üdvözöllek! Vannak hasonló vagonjaim mivel gyűjtöm őket! Szívesen megvásárolnám ezt a példányt, ha eladod! Az alatta Magyar modellsín, házi készítés vagy Csehszlovák Merkur vagy valami más? Megadom az elérhetőségem és várom szíves válaszod: Tibor

 

budapestjatekgyar@reemail.hu

 

06-30-282-53-70

Előzmény: nohabrok (455)
a_hollo Creative Commons License 2014.04.10 0 0 580

Szia,

ne aggódj, sokan osztjuk a lelkesedésed! Ha esetleg segít, találtam neked 2 db kiégett galléros izzót. 

Üdv,

Holló Ákos

Előzmény: heusinger (574)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.04.10 0 0 579

Kedves Miklós !

 

Nem is tudom hirtelen mit írjak !

Annyira beleéltem magam a történetbe...

Gondolatban ott mentem mögötted ! :-D

Nagyon jó, h megosztottad Te is ezt a gyermekkori élményt !

Az ilyen pillanatokért (is) érdemes élni....

 

Üdvözlettel !

Ervin

 

Előzmény: nohabrok (576)
Tutgarage Creative Commons License 2014.04.10 0 0 578

Szia

A Conrad-nál lehet venni 24V 3W-os E10-es  izzót,igaz nem a besűlyesztett,hanem a gömbölyű üvegű izzót,mint amilyen a Pannóniákban is volt. Üdv..

Előzmény: heusinger (574)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.04.10 0 0 577

Egy újabb magyar márka, háromsínes MEJA, váltakozó feszültségű készletek.

 

Budapesti 3600-as villamos. Egy romos példányom van, idén talán sikerül részben eredeti alkatrészekkel újjáépíteni.

 

Személyvonat: háromcsatlós gőzös három tengelyes szerkocsival, hajtás a mozdonyban. Három kéttengelyes MÁV BCx motor-mellékkocsi és egy kalauzkocsi tartozott hozzá.

A poggyászkocsira egy modellbörzén leltem rá.

 

Tehervonat: a mozdony azonos a személyvonati készletben levővel, kéttengelyes Mirelit hűtő, fedett és két, magasfalú nyitot kocsiból állt. Az egyik nyitottba rakományutánzatot pakoltak. Megvan az itt látható fedett, nyitott és Mirleites teherkocsi, illetve a pakli. Mind kiváló állapotú.

 

Katalógusképek: sajnos az M44 modell forgalomba nem került.

nohabrok Creative Commons License 2014.04.10 0 0 576

Tetszett a történeted. Van már vagy húsz éve – talán több is, hogy a Martinelli téri Bizományi boltban megláttam egy PV postakocsit. Sóvárogva néztem, ahogy árválkodik egy csomó nem mellé illő régiség között. Azon gondolkodtam, min mehetett keresztül élete során. Valakinek biztos sok örömet szerzett valamikor. Sajnáltam rá a kiírt összeget, így elbúcsúztam tőle. Mentem a Deák tér felé, a Metro megálló földszinti üvegpavilonjába, aztán sietősen ki is mentem a túloldalon, és visszamentem a vagonért. Hazafelé szinte beszéltem hozzá: „Már nem vagyunk messze, mindjárt otthon vagyunk, várnak a társaid”.  (Akkor már volt egy pár PV modellem). Ma is itt van az íróasztalom mellett a polcon jó pár társával együtt – és jól érzi magát. És én is örülök, hogy velem van.   

Előzmény: heusinger (574)
H0ri60 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 575

Dehogy untuk!!!

Kitartásod és eltökéltséged példaértékű!Nekem nagyon tetszenek az ilyen történetek.Ma már,ha pénz van,mindent meglehet venni a boltban,de annak nincs ilyen"aurája".Ha sikerül,égő ügyben jelentkezem.

heusinger Creative Commons License 2014.04.10 0 0 574

Szervusztok!

Ezen a fórumon még új vagyok. PV-snek is csak botcsinálta, ha van türelmetek elolvasni, elmesélem miért. Van egy PV1 mozdonyom amit elkezdtem felújítani romos állapotából. A mozdonynak különös története van: Gyermekként kb. 1960 körül édesapám építette nekem a külön is megvásárolható alkatrészekből  (a Kálvin téren volt egy játékbolt ott lehetett alkatrészenként is kapni) ahogy a pénztárcája engedte. Emlékszem, ahogy kézzel tekercselte a motort a konyhában és számolta a meneteket. Volt egy korábbi játékvasutam szintén 0-ás méretben ennek a kocsijait húzta, (piszok erős volt, a kocsikat sokszor teleraktam súlyokkal) ha jól emlékszem az egyik sárga a másik piros műanyag volt, valamelyik hozzászólásban rakott fel valamelyikőtök képet is ilyen kocsikról. A sínt szintén édesapám fabrikálta az említett játékvonat „fémtalpfás” sínjeiből, úgy hogy a talpfákat leszedte, és fából készültekre apró szegekkel felerősítette a síneket.  A történet innen kezd érdekes lenni: A nagy becsben tartott (sérülésmentes) vonatomat kb 6-7 év múlva nekiadtam a kb. ugyanannyi idős unokatestvéremnek, mert nagyon tetszett neki. Ő már sajnos nemigen vigyázott rá kisgyerekként, sőt pl. befestette az anyja rózsaszín gyöngyház körömlakkjával a két hátsó égőt ( irányváltó nem került annak idején a mozdonyba), aztán valamikor már felnőttként kirakták lomtalanításkor a többi lommal együtt a kupacba. A poén most jön: Néhány évvel ezelőtt felkerestem egyik már idősebb modellvasutas barátomat, aki beszélgetés közben elővett büszkén egy lepukkant, hiányos, horpadt, PV1-t, amiben én a gyermekkori kedvencemet ismertem fel: gyöngyházrózsaszín égő (sajnos már csak egy db.), irányváltó hiány stb. Mikor ezt elmeséltem, a barátom azonnal nekem ajándékozta a mozdonyt. Neki is álltam felújítani, atomjaira bontottam, de aztán elakadtam, a hiányzó ütközőt pótolni kellett, (azóta esztergáltam egyet) Most elhatároztam, hogy befejezem a munkát. Szükségem volna eredeti égőkre, ha valaki tud segíteni jó volna, gondolom üzletben már nem lehet kapni. Megfelelne nekem is kiégett, akár törött üvegű is. Az egyik áramszedő is törött, ha kerülne másik nem kellene reszelni alkatrészt hozzá. (Azóta reszeltem egyet, és be is építettem.) Most itt tartok. Felteszek néhány fényképet is, szívesen veszek kritikát, javaslatot. A festés nem ilyen hepe-hupás, csak a fényképeken látszik ilyennek a kemény fényben. Elektromosan lehet, hogy átépítem DC-re a forgórész egyenirányításával. Ma rákerült

körbe a fehér csík is Majd rakok fel képeket, ha kész lesz. Ha valaki unta a hosszú hozzászólást, elnézést kérek.

V431371 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 573

Kösz a pontos infót, számomra hasznos volt.

Előzmény: Roglin (571)
V431371 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 572

Igen, ez a "Vörös Szikra".  Nagyon köszönöm a feltett képeket. Ha jól emlékszem, 57, vagy 58 karácsonyára kaptam. Csak a mozdony középső,  két irányba nyúló alsó áramszedővel volt gond, de apám  megoldotta a problémát, és igy üzembiztos lett.  Mivel a haverokkal rengeteget nyúztuk, igy bő tiz év múlva lerongyolódva anyám kidobta. Sajnos. Még egyszer kösz a képeket.

Előzmény: Gondos Arpad (568)
Roglin Creative Commons License 2014.04.09 0 0 571

Sziasztok!

 

A Vörös Szikra vonatot nem a Pénzverde gyártotta, hanem a Vörös Szikra gyár ami többek között orsós magnókat gyártott az 50'-es években. Később beolvasztottáka BHG-be (Beloianisz Híradástechnikai Gyár) itt gyártották többek között a telefonokat és éredkesség képpen megjegyezném, hogy lehallagtó készüléket is amiről állítólag nagyon kevesen tudtak a gyárban -értelem szerűen. A BHG-t a régi játékok szerelmesei az 50'-es években gyártott lendkerekes bakelit autóiról ismerik. Újabb vezetői döntés következtében újra kivált a cég a BHG-ből és BRG néven működött, majd 90' körül megszűnt. A BRG-t a 40'-es korosztályból sokan ismerhetik az MK27 és az MK29 magnóiról, de AKAI magnók is készültek itt a 80'-as években Japán licensz alapján. A Villám kisvasútat pedig a Görgő készítő KTSz csinálta az 50'-es 60'-as évek környékén. Három Típus létezett egy 275-őst mintázó szertatályos-, egy 242-est mintázó áramvonalas gőzős, és egy villanymozdony, ami lényegében egy drótból készült áramszedővel ellátott személyvagon volt amibe a gőzösökével megegyező óraműves motort tettek. A készeletekben sínek és két személyvagon volt, de létezett hozzá nyitott tehervagon is. A zöld négytengelyes mozdony pedig Csehszlovák gyártmány az  50'-es 60'-as évek környékén gyártották Jablonyecben, létezett belőle motorvonat is.

 

Nohabroknak köszönöm a linket! Sajnos már nem aktív valaki megelőzött... :(

 

Üdv: R.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!