Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Aranyos darab, nehéz lenne megmondani ki csinálta, így a fénykép alapján egy picit a motor és a kefetartó híd -már amennyi látszik belőle- valóban emlékezetet a Tóth féle mozdonyokéra, viszont főleg az alváz nem olyan szépen kidolgozott, és amennyire előttem van a Tóth nem "fülezte" a mozdony kasznikat, hanem forrasztotta, ráadásul az ütközője is egészen más mint a Tóth dolgoké. Mondjuk érdekes, hogy a kaszni engem nagyon emlékezetet a Kandó V40-esére, de léteztek azért külföldön is hasonló gépek amik mintául szolgálhattak. Volt két osztrák gyártó, akiknek a dolgai szintén kicsit hasonlítanak, az sem kizárt hogy valamelyik a kettő közül -az egyik a Ditmar a másik a Gnadler. De ez inkább tipp. Még az sem kizárt, hogy valamilyen magyar kisiparos terméke, de a fentiek figyelembevételével nem gondolnám, hogy Tóth.
Ami a vörös szikra mozdonyt illeti, semmi köze a Kandó mozdonyokhoz, bár tény, hogy akkoriban úgy forgalmazták, hogy "Kandó típusú" mozdony, de akkoriban minden villanymozdonyra rá mondták, hogy "Kandó" így ismerték a gyerekek. Valójában ha kerestek képeket a Kandó mozdonyokról még véletlenül sem hasonlít sem a V40-es sem a V60-as Kandóra de még a prototípus változatokra sem. Egyszerűen egy nagyon szép fantázia mozdony. Legalábbis én nem tudok olyan magyar mozdonyról ami így nézett volna ki.
Kandó V40/V60 az eredetije. És erről mintázták a Vörös Szikra mozdonyait is (bordó villany, zöld villany, mindkettő 3 tengelyes eredetileg, nemrég volt róla szó és pár kép).
A MEJA járműveket, alkatrészeket, romokat szeretném-szeretnénk megvenni nyilvános gyűjteménybe (Füsti modellezőklub - Magyar Vasúttörténeti Park állandó modellkiállítás részére).
- Märklin 880-as vagy 890-es óraműves gőzös a hozzávaló szerkocsival.
- 2 Szerkocsi külön.
- Märklin buheratúra elektromos gőzös.
- 1 Kraus kis óraműves gőzös.
- Märklin és Kraus, Bub alap és kicsit jobb 2 tengelyes vagonok (kb. 20 db).
Mindez barkács, játszani való állapotban.
- Egy Shell és egy marhavagon. Mindkettő fékezőházas. Azt hiszem Paya-féle. Jó állapot, kicsit hiányos.
00-ás:
- Cseh Jabloneci keki műanyag mozdony és készlet.
- Meja nyitott, csukott tehervagonok.
0-ás házak:
Van egy csodaszép fa, részletes kidolgozású Német, háború előtti formát idéző emeletes családi házam ami tökéletesen passzol a 0-ás vasúti világhoz.
Továbbá egy hatalmas, papírból, fából készített parlament-szerű, ódon egyetemi vagy valami Magyar híres középület. Amikor vettem még megmondták, hogy az minek a modellje de annak már több mint 15 éve... Nagyon részletes, egyedi készítés és tökéletesen illik egy 0-ás terepasztalra, vasúti, akár vasút nélküli környezetbe. Csere-bere lehetséges de csak gyűjtői jellegű darabokra.
Üdvözöllek! Vannak hasonló vagonjaim mivel gyűjtöm őket! Szívesen megvásárolnám ezt a példányt, ha eladod! Az alatta Magyar modellsín, házi készítés vagy Csehszlovák Merkur vagy valami más? Megadom az elérhetőségem és várom szíves válaszod: Tibor
Egy újabb magyar márka, háromsínes MEJA, váltakozó feszültségű készletek.
Budapesti 3600-as villamos. Egy romos példányom van, idén talán sikerül részben eredeti alkatrészekkel újjáépíteni.
Személyvonat: háromcsatlós gőzös három tengelyes szerkocsival, hajtás a mozdonyban. Három kéttengelyes MÁV BCx motor-mellékkocsi és egy kalauzkocsi tartozott hozzá.
A poggyászkocsira egy modellbörzén leltem rá.
Tehervonat: a mozdony azonos a személyvonati készletben levővel, kéttengelyes Mirelit hűtő, fedett és két, magasfalú nyitot kocsiból állt. Az egyik nyitottba rakományutánzatot pakoltak. Megvan az itt látható fedett, nyitott és Mirleites teherkocsi, illetve a pakli. Mind kiváló állapotú.
Katalógusképek: sajnos az M44 modell forgalomba nem került.
Tetszett a történeted. Van már vagy húsz éve – talán több is, hogy a Martinelli téri Bizományi boltban megláttam egy PV postakocsit. Sóvárogva néztem, ahogy árválkodik egy csomó nem mellé illő régiség között. Azon gondolkodtam, min mehetett keresztül élete során. Valakinek biztos sok örömet szerzett valamikor. Sajnáltam rá a kiírt összeget, így elbúcsúztam tőle. Mentem a Deák tér felé, a Metro megálló földszinti üvegpavilonjába, aztán sietősen ki is mentem a túloldalon, és visszamentem a vagonért. Hazafelé szinte beszéltem hozzá: „Már nem vagyunk messze, mindjárt otthon vagyunk, várnak a társaid”. (Akkor már volt egy pár PV modellem). Ma is itt van az íróasztalom mellett a polcon jó pár társával együtt – és jól érzi magát. És én is örülök, hogy velem van.
Kitartásod és eltökéltséged példaértékű!Nekem nagyon tetszenek az ilyen történetek.Ma már,ha pénz van,mindent meglehet venni a boltban,de annak nincs ilyen"aurája".Ha sikerül,égő ügyben jelentkezem.
Ezen a fórumon még új vagyok. PV-snek is csak botcsinálta, ha van türelmetek elolvasni, elmesélem miért. Van egy PV1 mozdonyom amit elkezdtem felújítani romos állapotából. A mozdonynak különös története van: Gyermekként kb. 1960 körül édesapám építette nekem a külön is megvásárolható alkatrészekből (a Kálvin téren volt egy játékbolt ott lehetett alkatrészenként is kapni) ahogy a pénztárcája engedte. Emlékszem, ahogy kézzel tekercselte a motort a konyhában és számolta a meneteket. Volt egy korábbi játékvasutam szintén 0-ás méretben ennek a kocsijait húzta, (piszok erős volt, a kocsikat sokszor teleraktam súlyokkal) ha jól emlékszem az egyik sárga a másik piros műanyag volt, valamelyik hozzászólásban rakott fel valamelyikőtök képet is ilyen kocsikról. A sínt szintén édesapám fabrikálta az említett játékvonat „fémtalpfás” sínjeiből, úgy hogy a talpfákat leszedte, és fából készültekre apró szegekkel felerősítette a síneket. A történet innen kezd érdekes lenni: A nagy becsben tartott (sérülésmentes) vonatomat kb 6-7 év múlva nekiadtam a kb. ugyanannyi idős unokatestvéremnek, mert nagyon tetszett neki. Ő már sajnos nemigen vigyázott rá kisgyerekként, sőt pl. befestette az anyja rózsaszín gyöngyház körömlakkjával a két hátsó égőt ( irányváltó nem került annak idején a mozdonyba), aztán valamikor már felnőttként kirakták lomtalanításkor a többi lommal együtt a kupacba. A poén most jön: Néhány évvel ezelőtt felkerestem egyik már idősebb modellvasutas barátomat, aki beszélgetés közben elővett büszkén egy lepukkant, hiányos, horpadt, PV1-t, amiben én a gyermekkori kedvencemet ismertem fel: gyöngyházrózsaszín égő (sajnos már csak egy db.), irányváltó hiány stb. Mikor ezt elmeséltem, a barátom azonnal nekem ajándékozta a mozdonyt. Neki is álltam felújítani, atomjaira bontottam, de aztán elakadtam, a hiányzó ütközőt pótolni kellett, (azóta esztergáltam egyet) Most elhatároztam, hogy befejezem a munkát. Szükségem volna eredeti égőkre, ha valaki tud segíteni jó volna, gondolom üzletben már nem lehet kapni. Megfelelne nekem is kiégett, akár törött üvegű is. Az egyik áramszedő is törött, ha kerülne másik nem kellene reszelni alkatrészt hozzá. (Azóta reszeltem egyet, és be is építettem.) Most itt tartok. Felteszek néhány fényképet is, szívesen veszek kritikát, javaslatot. A festés nem ilyen hepe-hupás, csak a fényképeken látszik ilyennek a kemény fényben. Elektromosan lehet, hogy átépítem DC-re a forgórész egyenirányításával. Ma rákerült
körbe a fehér csík is Majd rakok fel képeket, ha kész lesz. Ha valaki unta a hosszú hozzászólást, elnézést kérek.
Igen, ez a "Vörös Szikra". Nagyon köszönöm a feltett képeket. Ha jól emlékszem, 57, vagy 58 karácsonyára kaptam. Csak a mozdony középső, két irányba nyúló alsó áramszedővel volt gond, de apám megoldotta a problémát, és igy üzembiztos lett. Mivel a haverokkal rengeteget nyúztuk, igy bő tiz év múlva lerongyolódva anyám kidobta. Sajnos. Még egyszer kösz a képeket.