Casalini Sulky 4 kerekű tesztje a Speedzone Youtube
Ja , megszoktam már , hogy az autós újságírók nem látnak ki a fejükből . Csak autó , csak legalább száz lóerő , csak az amit abban az élhetetlen közlekedésű Büdöspesten is használni lehet . Itt tartanak .
Köszönjük a részletes beszámolót -- ezek alapján mindenki eldöntheti , hogy miképp ítélje meg az árat . Nagyon árnyalja a képet amikor az ember a másik ( eladó kontra vevő ) oldalról nézi a képet .
Nagyon régen lakott egy figura itt a szomszéd lépcsőházban , még ő mesélte az autó ( normál gépkocsi ) vásárlási dolgait . Hogy jött a vevő és elkezdte sorolgatni az általa (mármint a szomszédom által ) árult autó hibáit sorolgatni , erre a szomszéd : Mondom neki , nézze az új autókat ott a túlsó oldalon árulják , azoknál nincsenek ilyenféle problémák , de nem is ennyibe kerülnek , ez ezért ennyi . Majd mesélte miképp vette meg a jelenlegi saját kocsiját ( ami egyébként később különféle életviteli gondok -- buli , ivászat , kártya -- miatt a lakással együtt elúszott ) , akkor szépen részletezte az eladónak miféle fogyatékosságokat talál kapásból a párszázezer forintos használt járművön és beajánlott egy lényegesen alacsonyabb árat , amiért természetesen meg is kapta a masinát , nézzük meg milyen príma vétel volt ...
A jelenség nem újkeletű , már a szakállas viccek korában is létezett :
A méhecske elrepült.Balatonszemesre került.Nálam 2évet töltött 750e.ft vettem.Azóta cserélve lett 4új hankook téli gumi,2új hátsó fékdob 2 új hátsó teló.,új hátsó variátor új generátor szíj,új gyári variátor szíj,elsőbe új röpsúly ház,szénpersely,kormány hardy,új első fék betétek.64e.km nél a váltó ujra lett csapágyazva.Nyáron komplett kipufogó rendszer újra lett festve.Plusz egész motortartó keret ujrafestve.Durván 300e.ft költöttem rá csak anyagárba.Az eladás oka nem más mint nagyobbra cserélés. :)
Illik , nem illik ; fene tudja . Ez üzlet , szabadáras termék -- vagy ahogy a jog fogalmaz : szerződési szabadság van . Mindenki annyit kér a kacatjaiért amennyit akar -- és a vevő maga dönti el , hogy milyen cókmókért mennyit ad . A népnyelvi megfogalmazásban : senkit sem kergetnek az asztal körül , hogy éves minimálbért adjon egy közel 20 éves mopedautóért . Én amikor nyáron a találkozón közelről láttam ezt a kocsit akkor nem ilyen szemmel néztem .
Ezzel együtt persze tudni kell , hogy a mopedautó kínálat nagyon megcsappant , evégett az árak az egekbe szöktek . Korábban is voltak különféle szélsőségek az áraknál , de a 100 darabos kínálatban kevésbé volt feltűnő -- most a negyedakkorában megakadunk rajta .
Ezzel együtt nem tudom, hogy reális-e , de nem is érint -- sem venni , sem eladni nem akarok ilyen jellegű mopedautót . Azt tudom , hogy nem sokkal olcsóbban vették , és azóta az árak felfelé mozdultak el .
Véleménye persze lehet az embernek , ami témát ad itt a fórumon .
Én is láttam már régebben az említett hiányosságokkal , és akkor asszem csak a nagyon baráti 600 ezret kérték érte ... Ezek szerint ha majd beledobnak egy félhalott aksit és be is kötik a töltést akkor felmegy 700-ra ? A variátor is elég érdekesen néz ki .
Ha lesz egy kis időm és rendbe tudom valamennyire tenni a kocsimat akkor eladó lesz az az Ambra amivel most éppen járok -- az rendszámos , üzemképes ; és alig kétharmadára értékeltem mint ezt a jogilag igencsak zűrösnek tűnő masinát a saját gazdája .
Azonkívül van néhány Ligier még nálam amik rendszámozandók-rendszámozhatók , ha nem rakom őket teljesen rendbe akkor feléért-harmadáért adom majd el őket , mint amiért ezt a gyöngyösi csodát hirdetik .
Az utóbbi időben már kezdtek megritkulni a rendszámtalanul is használhatóságot ígérő hirdetések , a Hahu-n és a Jófogáson legalábbis . Bár a kis 50-es kvadoknál még tartja magát a nézet , hogy csak úgy ki lehet menni biztosítással a forgalomba a közúti változatokkal .
Érdekes piaci jelenség a kis 3 kerekűek ( Sulky , Amica ) megdrágulása , mintha mentek volna az általános áremelkedés után .
Nagyjából fél éve már volt hirdetve. akkor még nem volt a motor és a variátor között szíj, és talán a kipufogó sem volt összehozva. Mindenesetre az én felfogásom szerint ez egy valószínűleg motorhibás mopedautó ami nem rendszámozható, a visszaalakítás plusz munkát jelent, bónuszként adnak egy újonnan kb.30-35 ezret érő 5,5-6,5 le teljesítményű szivattyú vagy áramfejlesztő hajtására használt kínai motorkát. Ezzel nem leszólni akarom a hirdetést. Mindenki döntse el a lehetséges vevőjelöltek közül hogy kinek mi és mennyit ér.
A képen is jól látszik, mint már említettem, hogy a "doblemezre" az akksi mellé, érdemes fel erősíteni egy gumilemezt. Oldható kötéssel, a szerelhetőség miatt (pl.szárnyasanyával). A sarukhoz a kerék, az akkumulátor tetejére, akkor nem tudja fel hordani a sarat.
Hogy megmaradjon az utókornak is idemásolom a hirdetés szövegét minden kommentár nélkül -- ne mondja senki , hogy uszítok az újító szellemű alkotó emberek ellen ...
Eladó- Cserélhető. Egy Ligier Ambra mopedautó, 9-Le- új benzin motorral, Számlát is adom hozzá), működő önindítós- kézi berántós új motorral. A régi dizelt is adom vele. Én csak sima biztosítást fizetek rá, ugy használom munkába járásra. Egyetlen hibája az, hogy egy értelmes autó villamossági szerelő be kösse a motorból jövő áramot az aksi töltésére. ( Aksi nlkül adom).Kinézete korához képest jó. Lámpák- irányjelzők- tolató lámpa működik. Elkel jönni kipróbálni, és már vihető is, a legnagyobb utánfutóra éppen rá fér, szállításban nem tudok segíteni. Telefonos egyeztetés után, meg tekinthető Gyöngyösön. Ár: 650 000 Ft
Csereérett lett az akkumlátorom Aixam 400 ,hogyan tudom kiszedni? A motor felé ugylátom nem fér ki.Aki csinált már ilyet kérem irja meg,hogyan oldotta meg.Köszönöm