Dehogy tudnák. A Carplayt azért tudja kibontani, mert úgy van megcsinálva, hogy kívülről egyszerűen akár egy sima szerelőnek is kódolható legyen. Viszont ha csak OTA upgrade van mindjárt elhagyhatod ezt a primitív megoldást és rakhatsz olyan védelmet amit nem fog kinyitni senki, mert nem jutnak ki a megfelelő kulcsok mivel nem kell a szerelőknek is eszközöket biztosítani a kódoláshoz. Nézd meg hány Teslát nyitottak ki az évek során és kapcsoltak be rajta fícsöröket? Én egyről nem hallottam.
De te abból indulsz ki ahogy most működik minden. Ez a baj az egész iparággal, hogy mindenki így gondolkodik és nem képesek kicsit más szemléletmódot átvenni. Lásd a Tesla. Pl. miért van szükség manapság egy kulcsra egy autóhoz amikor mindenkinek van telefonja egész fejlett autentikációval. A Tesla megcsinálta, nincs kulcs és sokkal kényelmesebb az egész. Közel van a telefonod az autóhoz az kinyit ha eltávolodsz bezár. Ugyanígy mennyibe kerül egy kamera. 150e bontottan. De miért? Mert újonnan is ekörül van és nyilván a gyártó nem fogja az alkatrészeit olcsóbban adni. Viszont biztos vagyok benne anyagáron pár ezer forintnál nem kerül neki többe. Ha pedig minden 20-ikat megrendelik már nyereség.
Csak ugye bele vannak ragadva a saját kis világukba és az nem engedi őket más szemléletet felvenni. Gondolom a BMW-nél az egész gyártási folyamat erre van beállva, hogy egyedileg rendeled az extrákat.
A Carplay szerintem rendelhető konfigurátorban, az a legbiztosabb. Utólag csak akkor, ha átregisztálsz másik országba.
Mit szeretnél a saját SIM-el csinálni? Ilyen lehetőség nincs. Van benne SIM gyárilag, de nem cserélhető.
Az, hogy mire kell figyelni, pénz kérdése. Én HUD-ot és adaptív LED-et mindenképpen rendelnék, Sport Line-t vagy M csomagot is, a többi pénztálca szerint...
sziasztok! most tervezem a vásárlást. típushibákról vannak adatok? illetve amire oda kell figyelni vásárláskor. carplay mukodik mar? sajat sim kartyat lehet a fedelzetibe rakni? vagy elofizetos szisztema? koszi a valaszokat elore is.
A HUD sajnos nem játszana mert ahoz másik szélvédő is kell ami megfelelően tükröz a sima nem ilyen ,akkor új műszerfal mert a hűtés fűtés csövek teljesen másképpen mennek mint a nem HUD -osban ,ha be akarod tenni a HUD kijelzőt ami vetít a simába nem tudod mert útban vannak a csövek.
Szóval szélvédő csere,műszerfal csere,HUD egység megvétele,felprogramozás + munkadíj bontott cuccokból is horror.
Egy tolató kamera utólag bontottan beszerelve 150 ezer ft ,mennyi lehet újonnan ,nem fogják beletenni ha nem rendeled az újban mert nem éri meg ,mi van ha soha nem fog előfizetni rá a tulaj utólag :/
BMW-nél az enyémnél egy vezetéket találtam ami be lett húzva a komfort elektronikába úgy hogy nincs bent ez az extra az autóban ez pedig az F1 váltóhoz a vezeték.Így csak veszek egy M-es F1 váltós kormányt és csak kódolni kell ,de minden mást a bmw tuti nem tett bele pluszban,ez is csak 2014-es utániakban van benne f széria .
Amúgy minden más autómárka ugyan így van vele :/
Alvázszámra meg tudják adni neked milyen utólagos hardverek vannak arany áron ,bontottan olcsóbb ,már G szériában is vannak bontott cuccok.
Egyetértek, jó ötlet lenne a "minden hardware-t bele", aztán később aktiválható lenne, de ez elég komoly változás a gyártó oldalán, és nem biztos, hogy megtérül. Őrületes pénzeket kérnek el néhány extráért, nem tudom elképzelni, hogy a hardware-t csak úgy odaadják, abban reménykedve, hogy utólag aktiválja majd a felhasználó csillió pénzért...
(Bár a VW id3-ban az adaptív LED ilyen lesz, ha jól hallottam)
Ha belegondolsz tök jó ötlet. Mondjuk lenne a BMW-nél három négy "felszereltségi szint" és megmarad minden ugyanúgy mint eddig csak ha pl. megkéred a tolatókamerát akkor berakja a surround view-hoz is az összes kamerát amit utólag bármikor aktiválhatsz, pénzért. A szintek meg azt mondanák, hogy pl a surround view-hoz kell tolatókamera meg elsötétedő tükrök. Ha bármelyiket kéred akkor ugrat egy szintet a háttérben és akár a tudomásodra is hozza. Olcsóbb lenne a gyártás és utólag rengeteg lóvét le lehetne az ügyfeleken húzni még. Főleg amikor használt autó eladás van. Az új tulajnak kéne még két feature, hát megveszi bele.
Black Friday akció most 150e helyett csak 100e a surround view. Vagy plusz 200e a HUD. A legjobb lenne, hogy lehetne ilyen trialt adni a felhasználónak. Figyelj akarod, hogy bekapcsoljam neked a 1 hónapra ingyen a driving assistant prot? Most csak az online szolgáltatásokra van ez pedig akár a hardverre is lehetne. Ha nem mindenre amit felsoroltam, de néhányra biztos.
Lassan a "hagyományos" gyártók is követik a Tesla-t, lásd az online BMW update, vagy az új VW id3-ban is lehet funkciókat utólag venni. Kiderül, mennyire terjed majd el.
A Tesla alapból erre épül, egy meglévő modell ilyen irányú módosítása elég nehézkes.
A legújabb "geg" a Teslában, hogy 2.000USD-ért vehetsz kb 1,2 sec 0-100 gyorsulást (a 3-as Long Range modellhez) - 4,5 helyett 3,3. Hogy ki fizet ennyit érte, az már másik kérdés...
Igen, ez igaz. A Tesla úgy tekint az autóra meg a tulajra mint felhasználó és gyakorlatilag van után követés. Jön az új szoftver akkor azt megkapja a régi autó is, valami félrement az autóban akkor jön a szoftveres javítás ha lehet az updateel.
A régi klasszikus gyártók meg megkaptad az autód örülj. Akarsz szoftver update-et akkor könyörögj és talán ha indokolható akkor kapsz update-et, de a legjobb lenne ha autót is vennél ahhoz a szoftver update-hez.
Amúgy ezzel azért a klasszikus gyártókat is presszionálják. Pont néztem, hogy a G20 konfigurátorában van ilyen, hogy preparation for driving assistant (akkor mínuszolja ha beikszeled a driving assistant prot). Bár lehet rosszul gondolom de ez valami olyasmi lehet mint a Teslánál, hogy belerakják a hardvert és később szoftveresen megveheted hozzá a funkciót ha akarod.
Ha minden jól megy, nálunk a családban jól összehasonlítható lesz: feleségemnek a napokban rendelek egy Model 3 Long Range-t, az 530i meg megmarad.
A kidolgozási minőség egyértelműen nem egy szint, de cserébe szoftveresen megeszi a Tesla a BMW-t. Carplay is jöhet bele bármikor, csak fejlesztés kérdése.
Nagyon más világ a Tesla, (nem mondom, hogy minden szinten jobb, csak más) sok szoftveres újdonság a tulajok kérésére jön bele, ilyet másik gyártó egyszerűen nem csinál.
F széria is nagyobb mint egy tesla ,de a G 3-as széria biztosan jóval nagyobb,aki 90% -ban városozik annak tökéletes ,viszont ha horvát fele megy nyaralni akkor igen tervezni kell ,nem tudom arra hogy állnak töltőkkel meg milyen erős töltő ,mert az sem mindegy hogy hány órát állsz a családdal,főleg ha kis gyerek is van az nem valami fa....a :/ + ha valami kis baja van gondolkozol hogy érvényesítsed e a garanciát ,van e kedved Bécsbe menni és hónapokat várni .......
Még várni kell hogy megfelelő alternatíva legyen sokaknak.Én csak városba tudom elképzelni néha vidék ,bár a balaton északi parton lakunk szóval ,még az is helyben van .
Asszonynak boltba ,oviba ,de arra ott az 1.6-os 1-es bmw ,nem tudom beleképzelni magam mint alternatíva egyenlőre.
Meg a Model 3 inkább egy 3-as mérete. Egy új 330e-t még ha *.* extrázol akkor is 21-22M-re jön ki amiből simán 3M-et tudsz alkudni. Na most 18M-ért van egy 292 lóerős autód ami még 40-50 km-et tud menni villannyal is.
A Model 3 szándékosan olcsó autónak lett tervezve/gyártva. Ezért ilyen. Egyik oldalról tényleg csúcstechnika, a villany hajtás a brutál erővel, az akkumulátor hőtechnika, a Tesla töltőhálózata, az OTA szoftver update vagy az, hogy nem kell baszódni kulccsal mert ott a telefonod a zsebedben.
A másik oldalról meg látszik, hogy ha egy BMW minőséget akartak volna hozni akkor bizony ez az autó pl a Performance esetén ami amúgy is 20M fölött van inkább alulról súrolta volna a 30-at. Plusz ott van a rengeteg minőségi probléma.
és akkor az olyan problémákat nem is említette, hogy felnyitod a csomagtartót és befolyik róla a víz, északi országokban rohad az alja az autónak. Vannak norvég videók, hogy egyből viszik alvázvédelemre az új autót. A festés ugyancsak botrányos bár ezt elvileg az utóbbi időben javították.
Ja és nincs szerviz itthon csak Bécsben. Casco rá több mint kétszer annyi mint egy BMW-re mert a bécsi szerviz óradíját kell kifizetni. Amikor megjelent az egyik Tesla reseller itthon akkor nagy büszkén hirdette, hogy ő 700e-ért tud Cascot a Model 3-ra per év.
Egyik haverom viszont épp pár napja lecserélte az 530e-jét egy Model 3-ra (New Yorkban él), ígért egy részletes reviewt ha már megy az autóval többet. Ha érdekel majd bemásolom.
Én ugyanezen gondolkoztam/gondolkodom. Nekem a legnagyobb csalódás a belső tér gombjai.... Kimondott gagyi műanyag a hatása és maga a gomb is. Mennyibe került volna megcsinálni azt alumíniumból vagy acélból? Lehet, hogy gáz de emiatt egyenlőre kizártam :)
Vitaindítónak jó, egyébként nem bírtam végignézni ezt a tabletnyomkodó homárgyereket. Mikor megláttam hogy fogdossa a kormányt elszörnyedtem, hogy: úr isten ezek tesztelnek autókat?! Egyébként semmi bajom a villanyhajtással, de ne hasonlítunk már egy model3-at egy 850-hez. Teljesen más kategória.
Röviden összefoglalva: a tesztelő szerint a BMW olyan a Tesla ellen, mint a Blackberry volt, amikor megjelent az iPhone - ott már lefutott a meccs, mi lesz itt? :)
Nem probléma, a kérdéses motornál a gyári feltöltési folyamat nem volt optimális. Jelenleg a gyártósoron is + 0,2L folyadékkal jön le az autó a sorról, később a menet folyamán ezt benyeli a kocsi.
1 liter az elég soknak tűnik , ha akarod csináltatok neked egy olaj tesztet ha érdekel, abban minden benne lesz , és kiderül hogy merre megy a fagyálló ,ha a motorba akkor az azonnal kiderül , mert nyomot hagy az olajban, ha meg nem akkor majd utána ráérsz megkeresni hogy merre :)
39e km van a 2017 májusi 530i-mben, és már 2. kellett utánatölteni hűtővizet, kb fél liter ment bele. A fórumokon olvasgatva ez másnál is előfordul, lehet ez jele bármiféle problémának?