a magyar családok megsegítése és a munkába járás megkönnyítése érdekében a felére csökkentjük az 1600 köbcentiméteres benzin- és 2000 köbcentiméteres dízelüzemű, és az ennél kisebb személygépkocsik éves autópálya-használati díját.'
és így is lett. az éves matrica helyett lett olcsó megyematrica.
Jó-jó, de akkor nem kormányon voltak, ellenzékből írták még ezt. Ebből következően nem kellett azzal foglalkozniuk, hogy sok állami gondoskodást igénylő magyar néptől miként lehet az adóbevételeket színpadra állítani.
Most kormányon már kénytelenek ezzel is foglalkozni. Nincs ebben semmi meglepő. Ahogy abban sincs, hogy a tömegpolgárok hada sosem érti meg, az állami gondoskodásnak ára van, amit közvetlen és közvetett adók formájában nekik kell megfizetni. Ezek a tömegek sosem fognak arra a pártra savazni, aki felhomályosítja őket erről az összefüggésről.
'Ma a magyar családok többsége azért nem használja a magyar autópályákat, mert drága a matrica: 1 km autózás Magyarországon 51 forint, Ausztriában 9 forint. Mi a családok oldalán állunk, ezért a magyar családok megsegítése és a munkába járás megkönnyítése érdekében a felére csökkentjük az 1600 köbcentiméteres benzin- és 2000 köbcentimé- teres dízelüzemű, és az ennél kisebb személygépkocsik éves autópálya-használati díját.'
"Ma – különösen vidéken – a személygépkocsi a munkába járás és a munkához jutás szinte egyetlen eszköze. Ezért a családok támogatása és munkához jutásának megkönnyítése érdekében 2007. január elsejével eltöröljük az 1600 köbcentiméteres benzines, a 2000 köbcentiméteres dízel, és az ennél kisebb személyautók regisztrációs díját, és számukra felére csökkentjük az éves autópályadíjat."
Kreatív vérszívással indított az autósok ellen a kormány
Legkevésbé az autósok terheit akarta mérsékelni, sokkal inkább az útdíjrendszer bevételeinek növelését célozta meg a gyorsforgalmi utak fizetési rendszerének átalakításával a kormány. A lapunk által megismert előkészítő anyagok pedig arra utalnak, hogy a személygépkocsikra is kiterjeszthetik a használatarányos útdíjfizetést.
A dokumentumokból – amelyeket a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) már áprilisra elkészített – többek között kiderül, hogy idén januártól a személygépkocsival közlekedők akár részben matricás, részben használatarányos rendszerben fizethettek volna. Mindenki maga dönthette volna el, hogy kilométerenként tíz forintot ró le a fizetős utak használatáért, vagy 42 980 forintért, esetleg a kormány döntésétől függően akár húszezer forintért éves használati jogosultságot vált.
De sem ez, sem a kevésbé kreatív lehetőségek nem kaptak szabad jelzést. A kormány elvetette a 978 kilométernyi fizetős rendszer kiterjesztését a teljes, 23 238 kilométeres főúthálózatra. Felmerült az is, hogy a megyei matricák az adott megye úthálózatának adottságaitól függően eltérő összegbe kerüljenek, ám elvetették.
Van válasz arra is, mennyivel kerül többe a kormány igazságossága a közúti fuvarozóknak. Legalábbis az M0-s és az M31-es fizetőssé tétele azzal járt volna, hogy a 3,5 tonnásnál nagyobb tehergépkocsik évi 17,5 milliárd forinttal többet dobtak volna a kasszába. Méghozzá úgy, hogy ennek az összegnek a 45 százalékát a külföldi, a fennmaradó 55 százalékát hazai kamionosok adták volna össze.
Egyébként persze, teljesen igaz, csakhogy nemcsak a Mari néni a piacon, hanem itt is rendszeresen felbukkannak a fideszhítűek, mint Mária, Nagyanyó, Paulus és a többiek, és rendre el akarják nekünk magyarázni, hogy de nem ám, azt juszt is a cégek fizetik, nem mi.
Az minden józan parasztnak világos, hogy a megszorítás ellenes kormányzati retorika egy hámozott léggömb.
A valóság az, hogy a lakossági kiadások nem csökkennek a kormányzati intézkedések következtében, csupán arról van szó, hogy a kiadásaink szerkezete átstruktúrálásra került.
A formális lakossági adók csökkennek, de a versenypiaci szolgáltatók áraiban megjelenenek ugyanazon összegek. Amit megtakarítunk nagy csinnadrattával, tüzijátékkal övezett lakossági közteher csökkenéssel, kifizetjük azokban az árakban, amit ráterhelnek a vállalkozásokra.
Azért van könnyű dolgok, mert a magyar népesség gazdasági alapképzettséggel sem rendelkezik, így el lehet hitetni a választó tömegekkel, hogy amit az orruk elé tesznek politikai szlogenekben az a valóság. Az kevesek értik, hogy minden teher, amit a vállalkozások fizetnek meg, a fogyasztói árakban átterhelik a végfelhasználókra. Ez igaz az adókra, vállalkozói közterhekre, és ugyanúgy igaz minden olyan költségre, amit a vállalkozás azért vállal be, mert a terméke, szolgáltatása előállításához az adott minőségben, elengedhetetlenül szükséges.
Nehéz veled.. Lősz vaktában, oda sem figyelsz, mit ír a másik, és még visszaolvasni sem vagy hajlandó. Tessék, itt van kettő a mostani hszeim közül, amiben megírom: 8044 és 8144.
Volt még ezen kívül lesújtó véleményem a bevezetés módjáról is, de azon már egy hónappal most már lassan túl vagyunk, nem keresem vissza most. Tömören amúgy csak annyi, hogy a mostani Fidesz-kormány még semmit nem volt képes működési összeomlás nélkül bevezetni (e-útdíj, tankönyvellátás, EKÁER vagy mi a neve, nem tudom sose megjegyezni, NAV-pénztárgépek, kapásból pár hasonló, amit ugyanígy összedőlt rögtön az elején). De ha akarod, vigye el a csuda, ugorjuk át, ne reagálj rá, csak a fenti kettőre, nem bánom.
Továbbra sem azzal vitatkozol, amit írtam. Én eddig is jártam eleget autópályán (nem csak a nulláson), fizettem, most is fogok, kevesebbet. Leírtam már itt sokszor. Én is azok közé tartozom, aki jól jár a megyeivel. Ettől még van véleményem az egészről: az, amit írtam. Próbáld meg végre elolvasni, tételesen, és azzal szemben érvelni, amit konkrétan írtam. Szállj le a ballibezésről meg eszdéeszezésről meg minden egyéb ilyen marhaságról, mert engem úgysem hatsz meg vele, fel sem veszem, nem fogsz kihozni vele a sodromból. Összpontosíts a tényekre. Remélem, azért menni fog. :-))
Azért elég jól ismerünk minden korábbi és aktuális neveden, hidd el.
Sokszor, sokan leírták már, kénytelen vagyok megint, újra és újra. Két módosítást vezettek be, a megyei matricát és a fizetőssé tételt. Az elsővel senkinek nem volt baja (eltekintve a lejáratoktól, amit azóta kénytelenek is voltak kijavítani, ámbár első nap előtt tudta mindenki, hogy teljesen rossz, tehát akár be sem kellett volna úgy vezetni, ha gondolkodnak, de ilyet már nem nagyon vár el tőlük senki). A másodikkal van baj. Ha ellenérveket próbálsz találni, ne arról beszélj vagy érvelj, amivel mindenki egyetért, hanem azzal, amivel nem, különben semmi értelme nincsen a mondanivalódnak, legfeljebb annyit érsz el, hogy bólogatunk.
Ne mesélj. Pont azért lett bevezetve a megyei, mert nem érte meg meg az embereknek az éves! S ezért zsufolódott a forgalom a kerülő utakra. Az új rendszerrel meg ezeknek a többségét az autópályákra/utakra lehetett terelni, mindenki hasznára és a ti szívbajotokra.