A tér megújulásának lépései. Tervek, elképzelések, és azok megvalósulása. Ha marad a nemzeti kormány, akkor jó esély mutatkozik, hogy a tervek nemcsak tervek maradnak, hanem lesz is belőle valami.
azert az apolo okosabb nalad , o tudja hogy koltoznom kell meg hetekig es nincs idom a magyar abc-s gepemet megjavitani , kegyelmet kaptam azt hiszemn az index szoftveretol nem az elo modiktol
erre en is gondoltam NA DE .....tenyleg....komolyan......azt nem veszik eszre hogy demszki 20 ev alatt se tudta atadni a negyes metrot , felujitani a kalefot , fonodo vellanyost epiteni stb stb STB miert kell hulyet csinalni magukbol ?
Feltételezem, az a bajuk vele, hogy nem az MSZP-SZDSZ kormány tudta megvalósítani a felújítást, hanem az Orbán kormány. Ezért az minden lehet, csak jó nem.
nem ertem mi bajuk van a terrel ? tegnap voltam a farkasretin es a kalefon szalltam fel az 59-esrte ? mi faj a szerencseteneknek ? azt olvastyam hogy az apolo ott akar sult kolbaszt enni zsirpapirbpoles az nincs !t....RETTENETESS !!!!!!!!!
Nem tudom, hogy máshol hogy csinálják. Nem csak bulvárlap szintje, de a BKK gyakorlatát hozták.
Lehet, sőt biztos, hogy az űrszelvény mérete megvolt, de nem voltak biztosak a dolgukban:)
Nem tér ki a cikk, sőt senki arra, hogy más egy több kocsiból álló szerelvény és egy "hernyó" igénye a kanyarokban, bukkanókban...Persze a hernyónál még a harmonika sűrűsége is lényeges. (Fix kocsihossz) Nem a falat fogja dörzsölni, hanem a pálya melletti cuccot takaríthatja le.
Egyébként, tegyük hozzá, az Index teljesen normális volt, megírták, semmi kacarászás nem volt mellette, nyilván valaki megsúgta nekik, hogy nincs ezzel baj.
Na de hát pontosan tudjuk, miért csinálták, mi vele a bajod? Oké, én elhiszem, hogy egy bulvárlap szintjén ez röhejesnek tűnhet, de valójában?
Az alagútról mindenki tudta, hogy elfér benne, hiszen az űrszelvényt ismerik. Azt meg kellett nézni, hogy a peronoknál (főleg az elején és a végén, ha kis ív van) biztosan nincs-e gond, és ezt mindenhol a világon úgy csinálják, hogy valami puha anyaggal nézik meg, mert ha acélból csinálnák, akkor nyilván kárt okoznának vele, ha mégis baj van. Annak idején a BKV elmondta, hogy az Alstom kocsik méretét vették, plusz még rátettek öt centit biztonsági tartaléknak, és kipróbálták. Igazuk volt, így kell, nincs ebben semmi rossz, fejemet rá, hogy az oroszok is hasonlóképpen csinálják hasonló helyzetben.
Az tényleg egy másik kérdés, hogy ebből a sajtó olyasmit akart kihozni, hogy milyen vicces, vagy jujj, ezek előre azt sem tudták, hogy el fog-e férni a metrókocsi.
Ha nem hiszed, járj utána, miért csinálták.Szerinted mi volt az oka?Ha az alagút nem is megy össze, (kivéve a 3-as metro patak feletti átvezetése deformálódik) a benne menő szerelvények nem pontosan ugyanolyanok, kilengés, fordulókör, stb. Az Alstom nagyobb:) Húsz éve más szerelvények szambáztak arra.
Nagyon rákattantál erre a hungarocellre, látom... :-) Természetesen nem volt arról szó, hogy az Alstom nem férne el, mindenki ismeri a centit. Űrszelvényt ennek ellenére állandóan szokás ellenőrizni, egyébként rendszeresen megcsinálják üzem közben is, pedig se az alagút nem megy össze, se a húsz éve ott szaladgáló kocsik nem híznak meg.
Van egy alagút, benne a sín, és bárkinek a modern metrója futhat rajta, mint a másik két vonal fényesen bizonyítja is.
Azért egy kicsit többre van szükség. (Mint látható volt, a hungarocellezéssel.) Nem olyan fényesen.:)
Az tény, hogy nagyon drága, ha úgy igaz. Nagy tétel a vonatbiztosító rendszer, mint láthattuk, az öszvér nem biztos, hogy jó, pláne, ha az igények menet közben változnak:)
Úgy gondolom, feltalálták a zöldítés magyar szabványát:) A következő lépcsőfok a járdákon történő lépésálló fű kitenyésztése:)
Az igazi az lenne, ha az Unió pénzosztóit nem levekkel, hanem egy körutazással bombáznák, hogy na, látjátok mibe öltétek Hans, Jean és a többiek pénzét:)
Mintha egyébként nem te lennél az, aki szakmányban bizonygatja, hogy minden, amire a kormány szerződik rossz; Tizianót venni rossz befektetés, az online pénztárgépekre nincs szükség, vagy nem így, nem most, szélkerék kell atomerőmű helyett, és így tovább a végtelenségig.
Aztán amikor kiderül példának okáért, hogy az online kassza fényes sikert arat, akkor arra egy szót sem vesztegetsz, sőt a megnövelt fogyasztást próbálod vele degradálni, hogy úgy könnyű, hogy online a kassza.
Gondolom, te az árból csak 1 tételt számolsz, ahogy ez a "szakértői oldalon" szokásos.
Például az autó költségeit meghatározod a benzin árából, esetleg még hozzáteszed, hogy persze vannak még egyéb költségek is, pl. parkolás.
Kiszámolod a metrókocsi árát, de azzal már nem foglalkozol, mi mindent kell még hozzáigazítani az alagúttól a peronon át a személyzetig, mibe kerül a javítás stb.
Ezért is szoktatok rendszeresen csődbe vinni mindent, amit üzemeltetni van szerencsétek.
Szerintem ez rosszabb döntés volt. Ott tényleg lehet amellett érvelni, hogy miért érdemes ugyanazokkal csinálni tovább, akikkel a korábbi is volt (bár ott sem kötelező, persze, hogy csak azokkal lehetne), de itt semmi ilyen technikai érv nincsen. Van egy alagút, benne a sín, és bárkinek a modern metrója futhat rajta, mint a másik két vonal fényesen bizonyítja is.
De ezzel nem azt akarom mondani, hogy csak Alstom, nyilván. De első számú kiindulási pontnak kellett volna azt venni a pályázatba, hogy csak olyan ajánlatokat kérünk, amelyik technikai színvonalban és kiszolgáló rendszerekben kompatibilis a már meglevő új kocsikkal. Akkor is ezt kellett volna, ha ettől tízmilliárddal több lenne az ára. Kitelt volna, legfeljebb Mészáros kettővel kevesebb megrendelést kap.
Most már mindegy, és úgyis jön mindjárt Pöröly és Mária, hogy megmagyarázzák, miért következik ez a "nemzeti" kormányból.