Szia! Nálam is elöjött..Bp Pásztor: valamikor tipushibaként volt kezelve, most már nem az...habozás 50 e ft.. ha akkor is nyikorog hátsó hid csere: 360 e:)...kedvesek....
A legutolsó térképfrissítést idén áprilisban adták ki. A benne lévő térképfájlokat dátuma 2019. július közepi. Gondolom a térképet készítőknek is kellett nemkevés idő, hogy a korábbi felmérésük óta megjelent új útszakaszokat vagy egyéb változásokat összegyűjtsék, szóval lehet, hogy a júliusban lezárt fájlokban lévő legfrissebb adat is pár hónappal korábban lett begyűjtve.
"Szumma szummárum", a legfrissebb kiadott térkép jó eséllyel úgy max. egyéves újdonságokat tartalmaz, annál frissebeket csak igen elvétve (de inkább sehogy).
A többi térképgyártó térképeihez képest ezek a térképek mindig jóval elavultabbak. Szóval ne lepődj meg, ha még a legújabb térképen sem lesz rajta amit keresel.
Koszi. Az enyém külföldi autó, az elő története alapján Belga lízingcég adta ki Milanoba. De lehet tölteni ingyen, csak nem a legfrissebb. Sztem kb fel éves csúszásban van a valósághoz képest. Majd ra guglizok 😀
Lejjebb van bővebb info a térképekről. Ha jól tudom évente 2 frissítés azért biztos van. A Citroen nem szokta ingyen adni, legalábbis Magyarországon. Minden frissítésért fizetni kell. A gugli jobb barátod e tekintetben mint az autógyár.
Sziasztok. Navigációs térképpel kapcsolatos a kérdésem. Olvasom hogy néhány autóhoz pénzért lehet letölteni a legfrissebb térképet, de pl az enyémhez a Citroen oldalán az alváz szám megadásával letölthető egy csomag. Igaz a Pest alatti m4 és meg nem az igazi. Tehát lehet a frissítéssel járnak az autóhoz ? Továbbá a Citroen nél milyen gyakran jön a frissites? Ha jól emlékszem V 150. 1 települt rá. 2.0 hdi 2015
Be kell fúrni egy 8 átmérőjű lyukat a kereszttartó szintjén a jármű mindkét oldalán:
Be kell helyezni a purhab befúvó csövét a lyukakba (mindkét oldalon) és rögzíteni kell :
Mindkét oldalon be kell injektálni a habot és 1 órá elteltével kell eltávolítani a csövet, majd 8mm-es gumi dugót kell beragasztani a lyukba és erre vmi borítást is tenni kell :
Kétkomponensű habot kell használni , ezek cikkszámai: 16 285 638 80 vagy 16322 660 80
Ezekben az országokban a TSB B3DW0105Q0 készüléket kell használni.
2.1. javítás
Győződjön meg arról, hogy a nyikorgó zaj a hátsó tengelytől származik:
Ha a hátsó felfüggesztés remegő zajt okoz: használja ezt a dokumentumot Ha nyikorgó zaj nem merül fel a hátsó felfüggesztésből: ne használja ezt a dokumentumot; Végezzen mélyebb kárkeresést
Ne cserélje ki azonnal a hátsó felfüggesztést, és magyarázza el az ügyfélnek, hogy a szerviz kapcsolatba lép vele, amikor az autó javítható. Tájékoztassa az ügyfelet arról, hogy az őrlési zaj nem jelent biztonsági veszélyt és nem változtatja meg a jármű viselkedését. A későbbi javításokat a gyártó, valamint a garanciaidő letelte után a gyártó költségén kell elvégezni.
A későbbi autójavításokhoz szükséges pótalkatrészek fenntartása érdekében el kell küldenie a jótállási protokollt mind a jótállás, mind a jótállás vonatkozásában. (Hozzárendelt kód: 3M3).
A jótállási jegyzőkönyv lehetővé teszi az ügyfelek látogatásának regisztrálását és a javításhoz szükséges alkatrészek fenntartását.
Amint rendelkezésre állnak a részletek, az ügyfeleket rendes levélben értesítjük. Végezzen el egy látogatást az ügyféllel, hogy alkatrészeket rendelhessen javításra."
Az oroszok szerint a Soudal soudafoam 2k típúsú habot használja a PSA a híd kitöltéséhez.
Sajnos azt nem tudom hol kell megfúrni a hídat erről nem írtak.
Ha esetleg valakinek előfizetése van a Service Box-hoz és letudná tölteni nekem/nekünk ezt a dokumentációt , nagy szívességet tenne.
Diagnosztika alatta Funkció menüt kell választani és a legalsó Zaj és remegés, szivárgás, víz bejutása alatt a Zajok és vibrációk -ra klikkelve jön elő a csatol képen az alábbi lista.
Csatoltok egy képet:
A szervízben megköszönték hogy elmondtam nekik ezeket az információkat, természetesen ők letöltötték ezt a dokumentumot és ki is nyomtatták maguknak. De fizetős munkaként akarták/akarják elintézni a javítást.
De említettem hogy én olvastam hogy ezt a gyártó költségén kellene elvégezni.
Nagyon kedvesek segítőkészek voltak úgyhogy azt mondták utána járnak a dolognak és szólnak majd.
Jut eszembe: miért nem hívnak fel egy olyan szervizt, ahol már találkoztak a problémával? Én a debreceni OMP-be vittem anno, ahol már ismerték a problémát, azaz bizonyára már előtte is találkoztak vele (vagy csak valaki figyelemmel követte náluk a belső szervizes híreket - már, ha volt/van ilyen). De szerintem a budapesti szervizekben (pl. M5) is ismert ez a probléma és annak megoldása...
Esélytelen. Bocsi, de elhiheted - ha tudnám, már rég megírtam volna. Sajnos a szervizelés során max. távolról (kamerán keresztül) látja az ember, hogy mit csinálnak javítás gyanánt, esetleg kutyafuttában valamelyik cserealkatrészt valamelyik szervizesnek a kezében, de a javítást követően az én kezembe hivatalosan már csak annak a papírnak a másolata marad, amin leírtam az általam tapasztalt hibajelenséget, majd később az aláírásommal elismertem, hogy kijavították. De azon nincs rajta, hogy mit csináltak, mit cseréltek - ilyen tételes kimutatás csak a fizetős javításoknál "jár"...
Sajna ez nem fog menni. Egyrészt fogalmam sincs, hol fúrták meg - mint mondtam, nem mehettem be a szervizben, másrészt nem is tudok a kocsi alá befeküdni, mivel nincs aknám. De, mint azt a 3 évvel ezelőtti hozzászólásomban írtam, gyári, cikkszámmal ellátott javítócsomagot rendeltek hozzá (dugók, ragasztó stb.), tehát tuti ismert kell legyen mind a probléma, mind a megoldás.
Ez jó hogy 3 év elteltével is hatásos ez a megoldás.
Esetleg megkérhetlek hogy egy fotót készítesz a gumidugóról és arról hogy ez hol van?
Szerdán viszem márkaszervizbe az autót evvel a problémával, de sajnos annyira új ez a szerviz (kb egy éve foglalkoznak Citroennel) hogy amit telefonba elmondtam nekik most hallottak először .
Lassú előre-hátra guruláskor a hátsó futómű felől sercegő, pattogó fémes hangot hallani, ha nem egyenes a talaj.
Korábbi hozzászólásokban olvastam , hogy ez típus betegség és eleinte cserélték a hátsó futóművet, majd mostanság két lyukat fúrnak a hátsó hídba, ezen keresztül bejuttatnak valamilyen anyagot , ami megszilárdul, a két lyukat pedig bedugózzák.
Szeretném megtudni, hogy pontosan hol fúrják meg a hídat és mekkora átmérőjű lesz a lyuk?
Valamint ha már nem csinálják meg garanciában akkor kb. mennyibe kerülhet (2015.12.hó az autó)?
Esetleg okoz-e hangon kívűl a későbbiekben nagyobb problémát?
Sziasztok. Pár napja vettem egy 2015 végi C 4 grand blue hdi 150 lovas picassot. Biztos volt már szó róla, de megkérdezném, van e valahol javítási kézikönyv Magyar esetleg Angol nyelven ? Továbbá hogy lehet kikapcsolni végleg az eco funkciót ?
Kicsit régi kommentre válaszolok, de ma is aktuális, nem vagy mosóban érdemes kitalálni valamit, hanem bevásárlóközpontban is, én vettem kemény 1 ezresért egy faraday bag nevű kis autókulcs tokot, ennek a belseje olyan anyaggal van kibélelve, ami teljesen elzárja a belső részt mindenféle rádióhullámtól. A mosó csak egy előny, ha otthon vagy, és a kocsi a hát előtt áll egy jelerősítővel már lopható a kocsi, mivel akkor azt fogja érzékelni, hogy a zsebedben van, miközben akár 100m-re is lehet. Sajnos ez a trükk működik bevásárlóközpontban, bárhol, ezzel a kis tokkal viszont megszabadulsz az ilyen módon ármánykodóktól.
Pontosan ez az, én bátran ajánlom, a kulcs tökéletesen belefér, én minden autóm kulcsát nyakpánton hordom, és sose hagytam még el egyet sem, még ebben sem vészes méretű a kulcs, és onnantól azzal a módszerrel lophatatlan a kocsi.
2014-es 2.0 HDI nekem azt csinálta, mikor az akksi elérte az 5 évet, hogy először elment a start-stop, mikor akksitöltővel feltöltöttem, akkor működött 3-4 alkalommal, utána megint nem, ezzel tudtam együtt élni, utána ilyen- olyan hibakódokat dobott, amik el is tűntek, végül már kihangosított telefonhívások után nem jött vissza a rádió hangja, csak újraindítás után, de az első hívás utánig tartott, a legvégén már nem akart menni az ABS, táphibakód megmaradt, erősen fékezve blokkoltak a kerekek. Akksicsere megvolt egy olajcsere mellett, a gyári akksit egy átcímkézett varta, egy ugyanolyanra, de boltban kapható vartára cseréltem, ez újonnan 47 ezres volt, bekerült, varázsütésre minden probléma elmúlt, és minden működik ahogy kell. Érdekesség, hogy az akksi nem merült meg, nem volt indítási gond, jól tartotta a feszt, de mégis érzékelte a rednszer, hogy már nem elég, ahelyett viszont, hogy kiírta volna, proodukált mindenféle más hibát.
Köszi a választ - reménykedtem benne, hogy működik, de sajna kipróbálni a saját kocsimon nem tudtam, mert a 2014-es modelleken (SMEG+) még nincs MirrorScreen funkció (és így Android Auto sem).
A tiéd mikori? Azért kérdezem, mert a nemzetközi fórumokon azt írják, hogy valamikor 2015/2016 váltása környékétől kezdve a legtöbb Picassot már csak 1 működő USB aljzattal szállították, a másik (bár felirat volt mellette) csak egy letakart lyuk. Állítólag a JukeBox funkciót is ekkortájt távolították el. Ez utóbbi van neked?
WiFi: nem is tudtam, hogy van WiFi egyes Picassokban. Nálam csak Bluetoothon keresztül lehet a mobilhoz csatlakozni, s ha a mobilon Hotspotot csinálok, akkor azon keresztül netezni a beépített böngészővel (ami, mit is mondjak, elég izzadtságszagú :-).
nálam a google maps és a waze is működik, teljesen jól (samsung s7, s9). a gond inkább ott van, hogy 1 kijelző van a zenére, klímára, navira... kicsit sok ez így.
így marad inkább a a teló képernyőjéről való navi.
ha már itt tartunk. az autóban elvileg 2 usb csati van, de én az istennek nem tudom levenni a fedelet a msodikról (jobb oldali szabad, a másikon van valami fedél).
továbbá: wifi-re csatlakoztatni bár tudom az autót, de az alkalmazások, vagy micsoda résznél azt írja, hogy nincs kapcsolat, pedig sikeresen csatlakozik wifi-re... valaki jutott már tovább?