Keresés

Részletes keresés

vanhensing Creative Commons License 2021.02.10 0 0 4801

Ezzel úgy nagyjából képbe voltam.Elöre esetén voltak kétségek mivel a legtöbb info váltó áramot említ de volt köztük egyen is!  Most vettem egy pannonia szettet Ez tökéletesen ketyeg = röl Egyenlőre dilemmába vagyok vele hogy kitakarítsam vagy se mert még a csavaron rajta (a talán gyári) piros lezáró festék

Előzmény: Zoli1949 (4799)
vanhensing Creative Commons License 2021.02.10 0 0 4800

Szia! Akkor Én benéztem a sok infót mivel meg voltam győződve rola hogy ez egy 24V  váltó áramú motor! Amit alátámasztott

hogy szépen forgott 18V váltó feszel! A próba is megerősített hogy a mágnes és a kommutátor polaritás cseréjénél fordult az irány. A labortáp os próbánál. ez a motor csak akkor váltott forgás irányt ha a mágnesba is fordult az É-D irány!Én 4db 5A diódával oldottam meg hogy ne legyen benne mechanikus kapcsoló! De az is lehet hogy valamit én néztem el! (rég tanultam a szakmát és hamar megutáltatták velem anno) Köszi az infot Jelenleg már csak a világítás van hátra Ide egy egy diódát tervezek berakni!

 

 Sajnos egy kérdés még úszik hogy szerelhette a Pénzverő ezzel a motorral vagy sufni tuning!!!!

Előzmény: Zoli1949 (4798)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.02.09 0 0 4799

Még annyival egészítem ki magam, hogy a leírtak csak tekercselt állórészű motorokra vonatkoznak, Állandó mágnesű állórészes motor esetén ( mint a Helikon mozdony motorja ) nincs szükség külön egyenirányításra, mert ezeknél csak a forgórészre kerül a működtető egyenáram. A tápfeszültség polaritásváltása esetén a forgórészre kerülő egyenáram polaritásváltása miatt a forgásirány eleve megfordul.

Előzmény: Zoli1949 (4798)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.02.09 0 0 4798

Szia!

Igazán az egyenáram van egyenirányítva. A kocka  + és - kivezetéseire a motor állórész egy -egy kivezetése van kötve. Így a tápfeszültség polaritásváltásának ellenére , állandó polaritást kap az állórész.  A  kocka ~  ~ kivezetéseire a kerék áramszedők  egyik, illetve másik oldala van kötve. Természetesen az áramszedők eredeti kötésére is  szükség van. Így a tápfeszültség polaritásváltása esetén a forgórészre jutó feszültség polaritása is változik és megfordul a motor forgásiránya. Nekem csak analóg mozdonyaim vannak, ezért mindegyiknél ezt használom. Digitális mozdonnyal nincs tapasztalom, mert még nem volt a kezemben és nem tudom, hogyan van a motorja kötve.

Üdv: Zoli

Előzmény: vanhensing (4797)
vanhensing Creative Commons License 2021.02.08 0 0 4797

Ezzel a graetz kockával hogyan sikerült a forgásirány váltás?

Előzmény: Zoli1949 (4795)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 4796

Szia!

Az elektromágnes blokk mindkét végén van egy -egy fekete színű hengeres fejű csavar, amiknek  látszólag a tekercsek  rögzítése a feladatuk. Valójában a tekercsekben mozgó vasmag végállásának beállítására is szolgálnak. Az általad leírt hiba oka a helytelen végállás. Próbálkoznod kell óvatosan kifele- vagy befele hajtanod a megfelelő végállás elérésér. Gyakori hiba, hogy aki nem ért hozzá, teljesen beszorítja a csavarokat, és így nem megfelelő lesz a végállás. 

A lámpák alatt van egy textilbakelitre szegecselt " U "  alakú érintkező. Ennek a gyűrődése, vagy a letörése miatt nem világítanak a lámpák. Sajnos nagyon gyakran ez a hiba.  Kellő ügyességgel meg tudod javítani egy új érintkező készítésével. Előfordul, hogy a vasmag egy kissé elfordult  ( ez a szerencsés, de ritka eset )  és emiatt nem mozog az érintkező.

Jó munkáz hozzá!

Üdv: Zoli

Előzmény: boci57 (4792)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 4795

Szia! 

Nekem is volt egy Előre mozdonyba begyömöszölt Csepel teherautó ablaktörlő motoros hajtás. Sajnos a kaszniról nem készítettem fényképet anno, csak a hajtásról. Ime:

 

 

 

Ilyen lett korszerűsítve:

És itt van a Muki tehervillamosba építve:

 

Üdv: Zoli

Előzmény: vanhensing (4793)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 4794

Szia Sándor!

Biztosan igazad van a túlságos retusálásokkal, de ahogy írtam, az eredeti füzetben szereplő képek alapján egyáltalán nem lehet biztosra menni . Az "Ezermesterekben"  szereplő tervek, fényképek minősége és maga a nyomdatechnika is sokkal jobb, ezért  legalább azonosítható. Ezek sem az Állami Pénzverőnek  készültek, hanem a magamfajta utángyártóknak.  Viszont sem a Kandó, sem a füzetben lévő képeken szereplő vagonok  terveire ( kivéve az általam említett villanymozdony ) sehol sem leltem. Padig az általam emlegetett " Ifjú Technikus " és az " Ezermester " összes vasútmodellel foglakozó példányát átnéztem. Persze ez sokat nem jelent, mert lehet, hogy máshol közölték, viszont ebben a témában a tudásom csak eddig tart . Hozzá kell tennem, hogy Ákos által feltett Kandó fényképet sem láttam, viszont  valamelyik Tóth Lajos gyártmányit ismertető leírásban szerepel Petrik Ottó korai halála, mint ok. Lehet, hogy a " még egyszer a keleti vasutmodellekről " című német , a  régi német  vasutmodellekkel foglalkozó  oldalon olvastam. Ott elég gazdag  és sok fényképekkel  illusztrált adat olvasható mind Tóth Lajosról, mind az  Állami Pénzverőről.                Netán Te vagy a Sándor nevű hozzászóló ??? 

Üdv: Zoli

Előzmény: Cavill (4790)
vanhensing Creative Commons License 2021.02.08 0 0 4793

Üdv! Létezett ilyen motorral gyári szerelésű előre mozdony?

boci57 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 4792

Szervusztok,

 

Ezzel az (talán átalakított? - mivel baloldali-lenti csatlakozót egyedinek gondolom)  váltóval babrálok: a sínpár mozog ide-oda, de nem marad a végállásokban és a jelzőlámpái sem világítanak, amikor kellene.

Esetleg van bárkinek megosztható leírása, hogyan kellene működnie?

 

  Köszönöm előre is, ha fellelhető ilyen, 

Üdv,

András

 

 

 

 

Cavill Creative Commons License 2021.02.07 0 0 4791

..az persze könnyen keltheti a grafika érzetét, hogy azon idök olcsó kiadványainak olcsó nyomdatechnikája miatt a legtöbb fotó agyon lett retusálva. Üdv! S.

Előzmény: Cavill (4790)
Cavill Creative Commons License 2021.02.07 0 1 4790

Szia Zoli,

 

csak úgy csendben kérdezem, hogy ez mit micsoda, ha Petrik Ottó csak szerette volna a Kandót elkészíteni:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139802471&t=9213335

 

A sorozatgyártás nem jött össze, de a Kandó prototípus köszöni szépen jól van. Egyébként lehet nem is a PV-nek szánta, hanem Tóth félének, de erröl jó lenne hallanni a hozzáértök véleményét.

 

A kocsikkal kapcsolatban pedig gondolod "grafikákat" fotóztam a Füstiben? Azok a kocsik ott vannak teljes valójukban, s egy régi dokumentumfilmben is szerepelnek. Azért tettem fel anno azokat a fotókat.

 

Üdv! S.

Előzmény: Zoli1949 (4789)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.02.07 -1 1 4789

Szia Ádám!

Az általad ismertetett Petrik Ottó füzetben benne van a villanymozdony komplett terve, aminek megépítése szerepel az elképzeléseimben. A  PV Előre mozdony alvázát és motorját használták alapnak. Abban az időben a Pénzverdei vasút tervezői, többek között Petrik Ottó  is rendkívül aktívak voltak a továbbfejlesztésben. Szerette volna a Kandó mozdonyt is 0-ás méretben elkészíteni, de sajnos ebben a korai halála megakadályozta. Nekem is megvan ez a füzet ,de az  általad feltett képeket az eredeti nyomtatványban sem tudom  100 %- ban fényképként azonosítani. Hajlok arra, hogy grafikák.  Igazán szakértőként Ábrok Miklós  grafikus művész  társunk tudna erről korrekt véleményt mondani. Amennyire a véleményem valós, egyáltalán nem biztos, hogy a  prototípusok el is elkészültek, mert nem lettek a tervek publikálva  Az 1957- es  "Ezermester" egyes példányaiban van rakoncás vadon és zárt tehervagon terve és fényképe is. Ez utóbbi PVC lemezből készült.  Viszont ezekről jól azonosítható fényképek is vannak. Pár éve beszkenneltem az összes 0-ás méretű, PV vasúttal foglakozó cikket az Ezermester barkács  magazinokból. Ha valakit érdekel, szívesen felteszem. Az " Ezermester "  havilap előzménye az 1956-os forradalomig az "Ifjú Technikus " című havilap volt, ahol szintén foglalkoztak a Pénzverdei vasúttal, annak megszületése után.

Üdv: Zoli

Előzmény: Nagyadamka (4787)
Cavill Creative Commons License 2021.02.06 0 0 4788

Szia Ádám, nagyon hasonlókat (vagy talán éppen ezeket a személykocsikat) a Füstiben lehet megtekinteni. Üdv! S.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139801181&t=9213335

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150690235&t=9213335

 

 

Előzmény: Nagyadamka (4787)
Nagyadamka Creative Commons License 2021.02.06 0 0 4787

Kedves PV-vasút barátok!

Ezeket a képeket a Petrik Ottó-féle vasútmodellezés c. könyv ábra mellékletében találtam. Itt-ott láthattunk már hasonló gyakorlati megvalósulásokat. 

boci57 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 4786

Szervusz,

 

Köszönöm! :O)

 

András

 

 

Előzmény: ZésZoli (4784)
boci57 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 4785

Szervusz Zoli,

 

A motorok szinkronizálásához értenem kéne, ezzel nem tudtam tenni semmit  ... :O(

 

 

A motorokon klf. feszültségeken mértem az áramfelvételeket, meg mezei módon a nyomatékot. Az eredményt összehasonlítva párosítottam őket.

Amit módosítottam a régiségen: a szelének sajnos kikerültek, diódák helyettük, az áramszedőket összekötöttem a kasznin belül, gondolva, hogy ha a négy tengely közül minimum egyiken lévő kerekek kapnak feszültséget, akkor már pörög mindkét motor. (Meg egy engem ellenállhatatlanul vonzó piros led is került egyik felső lámpába.) 

 

Közös pályán is mennek a gépek egyidőben, de akkor már 100 W-ot fogyaszt a kettő együtt, és a nyomatékkülönbség miatt egymást utolérik, sok a baleset. Az analóg vezérlés szépsége. :O)

  

Unokáid...

Hasonló elhivatottságot, lelkesedést  -mint nagyapjuké- kívánok nekik majd felnőttként, és szeressék amit profi módon csinálnak, bármi is legyen az :O))

 

Üdvözlettel,

András

 

 

Előzmény: Zoli1949 (4783)
ZésZoli Creative Commons License 2021.02.04 -1 0 4784

Szia András!

 

Nagyon klassz videó lett! Köszönjük szépen a bemutatót! :-)

 

Rovábbi szuper játékot a gyerekekkel és felnőttekkel is!

 

Üdv.

Előzmény: boci57 (4782)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.02.04 0 1 4783

Szia András!

Nagyon tetszett a kis videód. Kíváncsi vagyok, hogyan sikerült a két motort egymáshoz szinkronizálnod, mert  szépen  egyenletesen működnek. Biztosan  nem fog olyan katasztrófa bekövetkezni, mint a videó elején bemutattál. További sikeres restaurálást és sok, unokákkal együttes  játékot kívánok. Használd ki az időt, mert az én unokáim  már sajnos kinőtték. Most  el kell telni még jó pár évnek, hogy felnőttként újra kedvet kapjanak hozzá.

Üdv: Zoli

Előzmény: boci57 (4782)
boci57 Creative Commons License 2021.02.04 0 4 4782

Szervusztok,

 

 

Egy 60'-as években kapott Pannónia játékkészlet felújításához sok segítséget kaptam Tőletek itt a topicon, amelyet ezúttal is köszönök.

A játékot annak idején használtan vették szüleim a tévészerelőnktől -aki gyakori vendég volt nálunk-, a vasútnak eredeti doboza, trafója, vezérlése, tápellátása már akkor sem volt. Egy építkezés során került legközelebb kézbe ez a készlet, 1991 körül, amit akkor egy átcsomagolással megúszott.

A mostani hobbi jellegű felújításom végül a motorokra korlátozódott, minden más elem festése maradt az eredeti ütött kopott, mert nekem így tetszik. A munka legfogósabb része egy forgórész kollektor javítás volt: Kiválóan működött is, egészen addig, míg egy óra üzemet követően az öntőgyanta gyengének bizonyult. :O(

 

Örülök, hogy unokáim érdeklődését is felkeltette a munkálkodásom, a nagy bódog'ságban készítettem egy klipet a Pannónia Expresszről. Ha bárki unatkozik annyira, hogy megnézné ezt a vonatot a mályvaszínű járólapunkon száguldva, mutatom a linket és köszönöm:O))

 https://youtu.be/KZ6WyxGQqdg

 

 

 Üdvözlettel,

 

András

 

 

 

 

   

 

 

 

benidoki Creative Commons License 2021.01.30 0 0 4781

Sziasztok!

 

Ilyen 0-ás kandelábert, kandelábereket keresek.

Nagyon örülnék, ha néhányat találnék!

Ha valaki tud segíteni, írjon kérem.

Köszönöm!

benidoki@gmail.com

 

 

CanGuruX Creative Commons License 2021.01.24 -1 0 4780

Eladó a képeken látható 0-ás (nullás) nagyságú Bowser amerikai villamos.

 

Tin plate jellegű modell. Késői gyártású darab, szép állapotban. Egy csavar hiányzik az alvázáról, ami a pályakotrót tartja.

 

A ritkább, kétsínes, egyenáramú kivitel. Működik, tisztításra szorul.

Eredeti doboza nincsen.

 

Irányára 68000 Ft

 

Átvehető Budapest 11. vagy 12. kerületében, érdeklődni lehet a canguru (kukac) freemailponthu címen.

 

Nagyadamka Creative Commons License 2021.01.23 0 0 4779

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 0-ás hidat. Mikor megtisztítás céljából szétszereltem egy feliratot találtam. Hirtelen azt hittem, hogy nem is magyarúl van. Lefotóztam, majd a hidat összeszereltem. A feliratból most valami ilyesmit hámoztam ki:

Gyorsvonatra is érvényes Fly-???

-Három.

Szedres Ferenc P.........

Orvhanka Otto lak           -lakatost jelentene?

 

Aki látott már hasonlót, vagy tudja az eredetét, vagy jobban olvas a sorok között kérem írja meg, hátha kiderül valami az eredetéről.

De annak örülök, hogy Magyar!

Üdv, Á.

 

benidoki Creative Commons License 2021.01.14 0 0 4778

Kedves Ernő!

Szeretném megvásárolni ezt a motort, írjon nekem kérem egy árat rá!

benidoki@gmail.com

Köszönöm

Előzmény: teknoserno (4774)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 4777

Szia Sándor!

Megerősítem a gyanúdat. Nemrég volt a kezemben egy elég szétszórt állapotban lévő Hruscsov Moskabel mozdony . a négyzete oszlop alakú szénkefetartók alatt lévő pöcök eltolásával lehet a menetirányt váltani.

Üdv: Zoli

Előzmény: Cavill (4775)
VarKat Creative Commons License 2021.01.11 0 0 4776

 Bocsánat a zavarásért! Ez a motor érdekelne engem! Tel: 06703036882

Előzmény: teknoserno (4774)
Cavill Creative Commons License 2021.01.11 0 0 4775

Kedves Ernö,

 

én azt gyanítom, hogy ez egy Moszkabel dízel (Sztálin/Hruscsov mozdony) motorja.

 

Üdv! S.

 

 

Előzmény: teknoserno (4774)
teknoserno Creative Commons License 2021.01.11 0 0 4774

Kedves vasútbarátok!

 

Nem vagyok gyűjtő, szüleim leharcolt állapotú készletét szeretném játszható állapotra hozni, ezért kezdtem követni a fórumot.

 

A meglévő, hasonlóan roncs PV1 mozdonyon kívül, melyhez alkatrészeket keresek, kezembe akadt az alábbi gépezet, milyen mozdony lehet?

 

 

nixon61 Creative Commons License 2021.01.10 0 0 4773

Kedves Urak!

Keresek rozoga Előre mozdonyt, elfogadható áron. 

A lényeg nem érdekel új állapotú, át lenne alakítva. Áramszedő nem kell.

Üdv.: nixon

pizo Creative Commons License 2021.01.09 0 0 4772

Uraim,

 

Egy csomó PéVé hirdetés van fenn a vaterán. 

 

Zoli

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!