Valaki szedett már szét Csepel billencset és Volvo F12-est? Csak rongálással lehet a fülkéket levenni? A Volvónál a kardántengely, a Csepelnél a pótkeréktartó akadályozza a csavarozást, ahogy látom.
Az egyik legjobban sikerült lett ez a Csepel szerintem. Részletes, jól kidolgozott, minden fixen a helyén van, és nagyjából jól is áll (a plató nekem egy picit görbe, de nem vészes). A színe kicsit világosabb, mint a fotókon, a felső narancssárgás rész a modellen inkább rózsaszínes beütést kelt.
Az újság messze a legjobb az eddigiekhez képest. Nincs benne sok rizsa, érdekes tények vannak magáról a lemodellezett darabról, a képek persze lehetnének jobbak. Ehhez képest a HC Volvo újságja papírszemét, nem pazaroltak karaktert arra, hogy a modell vonatkozásáról is írjanak.
A választás tényleg furcsa, ennél ismertebb változatot is tudtak volna kiadni, de én ennek is nagyon örülök!
Megjelent a Csepel D710 billencs. Ez az első csak magyar piacos modell, ha jól tudom ez nem jelent meg máshol, a cseh és lengyel tervek között sem szerepel.
Nagyon szép lett, jól sikerült. Érdekes a modellválasztás, még az újság is elismeri, hogy az eredetiből is csak egy létezett, a neten látható egyetlen kép arról van. Annak a piros/narancs fényezését viseli a modell.
A futóművek 4-4 bekötési pontjánál az átmenő furatokban felülről lefúrtam a rögzítőcsapok felé, majd a maradékra felülről egy illeszkedő tüskét téve, az arra mért koccintással engedett a rögzítésük törés nélkül.
Az apróbb alkatrészek többségénél eltörik a rögzítés. Itt vagy önmagában a felületre cseppentett pillanatragasztóval lehet őket majd összerakni, erősítésnek a csonkokba bele lehet fúrni 0.3-as furatokat és egy darabka vékony drótszál mehet bele teherviselőnek ragasztás előtt.
Már a küszöbön a Premium ClassiXXs 1:43 Csepel sorozata. Ugyan még csak egy-egy gyártói képpel, de már bekerültek a webáruházak "hamarosan érkezik" ajánlataiba ugyanennek a gyártónak az Ikarus 280-asával eurocentre megegyező, 74,95 €-s árával, azaz itthon a várható ár 30 000 forint.
Én egyetértek az általad leírtakkal. Az, hogy mi olcsó vagy drága, szerintem mindenkinek a saját pénztárcájától függ. Kerül, amibe kerül, de elvárható, hogy a felsorolt hibák ne legyenek. Az oroszoknál létezik egy hasonló sorozat, Legendás szovjet teherautók címmel. Hasonló megjelenéssel, újságmelléklettel, 1500 rubel (6000Ft). Mielőtt kapok egymillió mínuszt, mert idehaza elérhetetlen, vagy megfizethetetlenül drága az egyéb költségek miatt. Igen tudom, hogy drága a posta és a magyar posta még egyszer megfizetteti a költségeket +ÁFA…stb. Csak és kizárólag a minőség miatt hoztam fel példának, tehát lehet valamit hasonló ár fekvéssel jól is csinálni. Pár kép csak szemléltetésnek. Azt is tudom, hogy a magyar sorozat sok mindenben hiánypótló és köszönet érte, de ha egy modell ferde, görbe, nem érnek le a kerekei minden oldalon, az igen is ront az összhatáson.
Én pedig soha nem fogom megérteni, hogy miért ne lehetne véleménye a modellről bárkinek. Azért, mert viszonylag olcsó, még nem kell selejtes darabokat eladni. Nem, nem arról beszélek-beszélünk, hogy nagyítóval keresünk rajta egy aprócska hibát, hanem amikor megveszed X forintért, kiteszed a vitrinbe, és szúrja a szemed. De lehet neked így is jó, te dolgod, én nem szeretnék hibás modelleket nézegetni!
Különbség van aközött, hogy valami selejt vagy gyenge minőségű. A minőség általában minden darabon megmutatkozik, a selejt jó esetben csak néhányon.
Ne hibás termékek eladásával olcsósítsanak, van rá jobb módszer is, mint a festetlen beltér (pont a Rábánál erre külön odafigyeltek, hisz az olaszok barna ülésekkel kapták, nekünk csak a műszeregység lett megszínezve), vagy egyes tamponnyomások lehagyása (pl. HC Volvo esetében az ajtókról hiányzó logók).
Előre bocsátom, hogy én is vásárolom ezt a sorozatot!
Ezt is figyelembe véve:
"Soha nem fogom megérteni azokat , akik egy relative olcsó modell minősége miatt panaszkodnak."
Tehát ha olcsó, akkor lehet sz*r minőségben összeszerelt kivitel?
A kiadó bevállalta, hogy olcsóbb árért gyárt normál minőségű, nem pedig hibás modelleket.
Az olcsóbb legyen azért olcsóbb, mert kevésbé részletesen vannak kidolgozva a részletek!
De a minőségben hozzák azt amit kell, amit tulajdonképpen bevállaltak! Az olcsóbb árért sem kellene rossz minőségű modellt gyártani, csak egy kicsit egyszerűbbet.
Valamit rendesen megcsinálni -adott feltételek mellett- csak kicsit több odafigyelést igényelne!
És ugyan ez kellene vonatkozzon a kor- és típushűségre is.
Az "olcsósítás" egyik példája (bár nem újságos árfekvés) pl. a nemrég megjelent TATRA-815 (mindegy, hogy a billencsről, vagy a platósról beszélünk) az olcsóbb AIST-s és a drágább Premium ClassiXXs kiadások összehasonlítása.
Mindkét modell összeszerelése megfelelő, akár az olcsóbb, akár a drágább változatról beszélünk. A különbség csak a modellek festésének részletességében van. Az olcsóbbnak egyszerűbb a festése. Már pl. a rendszámtábla elhagyása is elég nagy megtakarítást jelenthet nagy darabszámnál.
Azt azért még hozzátenném, hogy a prémium minőségnek számító SSM, vagy Classicbus modelljeimen is találtam már hibát, pedig ezek aztán egyik sem az olcsó kategóriába tartoznak.