Érted ugye,hogy mit mondok? A szenzor helyett kéne bekötni egy 200 ohmos trimmert és ha azzal be lehet lőni egy normális értékre a kijelzőt,akkor nyertünk!Azt irja,hogy 100 ohmhoz 0 fok tartozik,138 ohmhoz pedig 100 fok.Azt kéne megnézni,hogy ha 100 ohmot teszel a szenzor helyére,akkor mit mutat a ketyere.Ha nullát,akkor ez a szenzor kell hozzá.Lehet persze kis eltérés,de arra szolgál a kalibráló.
Egyébként van rajta poti. Nem tudom hányas ,de kipróbálom amit mondtál. Ezt mondtam hogy túl nagy az ellenállása . Rendeltem egy K típusút a TC től. Kíváncsi leszek.
Nézd meg ezt: http://www.tcdirect.hu/deptprod.asp?deptid=245/1
Azt írja,hogy 0 fokon 100 ohm az ellenállása,100 fokon pedig 138.Tegyél már a szenzor helyére lécci egy 200-as trimmert és nézd meg,hogy mit csinál.Ha azzal be lehet kalibrálni,akkor ez kell neked.
Köszi a képeket! Mondtam ugye,hogy nem kéne...Szegény SU-27 most igy hogy néz ki?:-) Este én is küldök egy párat! Nem találtam semmit.Kecskeméten van javító bázis,meg még annyit találtam,hogy Isaszegen is volt,de bezárták.Mos a fickó hazudott,vagy csak be volt rugva?Nekem két éve azt mondták,hogy:"...itt csináljuk ezeket és nálunk lehet..." Érdeklődök én is és ráhajtok a témára!
A gyártó letesztelte. Szerintem túl nagy ez a mérő szenzor a kis műszerhez.Én erre gyanakszok! Hol lehet venni kis méretű K szenzort? Ha megnézed a kis pici szenzorokat azok vékonyak 0,5 mm átmérő. Szerintem itt az ellenállás kapacitással lesz valami ,túl nagy.
Holnap elviszem a másikat is és leteszteljük.Viszek egy müszert is,tudományosan dolgozunk...:-) Valami nem frankó ott,mert az egy K szenzor és azt mondod,hogy azzal lett tesztelve.Rákötjük a müszerre azt a szenzort és megnézzük,hogy jó-e.Ha jó,akkor lehet reklamálni a gyártónál.
"van-e különbség a "K" és "J" tipusu hőelem között? mas anyagbol van, es a J magasabb feszultseget ad, tehat nem cserelhetoek fel, de a nagy negativ homerseklet arra utal, hogy forditott polaritassal kototted be. http://www.thermalcorp.com/documents/TCCHART.pdf"
Itthon a "J" van,ugyhogy a "K"-t küldtem el,aminek müködnie kell,mert egyrészt vadi új,másrészt lepróbáltuk.Nézd már meg lécci,hogy van-e valami ráírva?
Hát,kivallattam a szakértőket a cégnél...Semmi uj.Azt mondták,hogy a különbség a hőfok korlátjában van,a "J" többet tud.Ezen kívül többet nem tudnak.Annyit tehetünk,hogy megmérem az ellenállását a "K"-nak és a kimeneti feszkót bizonyos hőmérsékleten,aztán összehasonlítjuk a "J"-vel.
Írtam a "Hobbi elektronika" topicba erről,hátha valaki tudja. Repnapra elviszem "K" tipusut,hátha az jobb lesz!Megmérjük a kipufogót a Mig-29-en...:-)
Holnap kivallatom odabent a szakértőket a témával kapcsolatban.Ha a "K" tipusuval jól működik,akkor elküldöm azt is. Ezek hőelemek és nem hőellenállások,lehet hogy ez a baj.Szerezz egy hőfokmérős multimétert valahonnan és próbáld ki azzal.
Megkérdezem,hogy van-e különbség a két szenzor között elektromos szempontból.
Sziasztok. Elkészült a hőfokmérő elektronika. Az a baj hogy ami szenzort kaptam Xantiától ezzel nem akar működni. Szerintem a kapacitása túl nagy a mérőelektronikához. Vélemény?
Xantia99 . Kész van a hőfok mérő elektronika. Kipróbáltam ,de nem akar a te szenzoroddal működni. Szerintem túl nagy az ellenállása ehhez a kis műszerhez. Vélemény?
Nincs teljesen azért rövidzár,de nagy az áramfelvétel.Ezt említette Padisah is,meg azt is,hogy az áramfelvétel fordszámfüggő.Ezért kell kicsi(kissebb) feszültséggel inditani,mert leégetné a rendszer saját magát.Ezek inditómotor-generátorok,ezért egy pár relén is keresztülmegy a kakaó ami kapcsolgatja a dolgokat.
Ez mondjuk elég érdekes,ugyanis inditómotor-GENERÁTOR a nevük,de kommutátoros motorok lévén ez ugye dinamó.Gondolom,hogy inditás után az állórészt gerjesztik-szabályozzák valszinü,hogy rezgőnyelves ketyerével.Látni kéne egyet,mert ez igy csak találgatás.
Ugye amikor indítod a hajtóművet egy pillanatra rövidzárba kerül az aksi addig amíg el nem kezd forogni a forgó rész. Az orosz hajtóművemet szerintem 12 volt meg sem mozdítja.Vagy ha igen bazi nagy áramfelvétele lehet.Én már kérdeztem , MI-24 es helikopáter szerelőt azt mondta előforgatják az biztos.Csak érdekesség képpen említettem a kondikat.
dc motornál a fordulatszám is befolyásolja a felvett áramot, alacsony fordulatnál nagy áramot vesz fel, és ebből fakadóan nagy a nyomaték is, magas fordulatnál a felvett áram (a fordulatszám függvényében) csökken, egész addig amíg az áramfelvétel, és így a tejesítmény épp csak a fordulat tartására elegendő, a további növelésére már, nem és akkor beáll egy adott fordulatszámra
ez a fordulatszám a feszültség és a motor fizikai jellemzőitől függ, a fesz növelésével a fordulatszám növekszik, a csökkentésével meg csökken
elvileg lehet olyat is csinálni, hogy a motoron a fordulatszám növelésével párhuzamosan magasabb feszültséget kapcsolnak rá, mintegy stabilizálva a felvett áramot