"Az első esemény, na kéremszépen az a hozzánemértés "gyümölcse"."
Tiszta szerencse, hogy itt a topik bővelkedik a hozzáértőkben. Mindig úgy szeretem az olyan embereket, akik a fotelből meg tudják mondani az okosságot,hogy kinek mikor mit kellett volna tennie. :-(
Igen...sajnos ezért tart itt ez az ország... Régebben minimum követelmény volt egy műszakis diploma legalább...Ma a minimum követelmény a pénz és a kapcsolat. Én sokkal inkább biztonságban érzem magam egy olyan pilóta mögött aki tudja hogy mit vezet és amit vezet tudja, hogy hogyan működik és nem egy olyan mögött akinek tánctanári vagy épp pszichológus végzettsége van(igen, van ilyen).Nem vitatom, ők is nagyon kiváló pilóták, de a kritikus helyzetekben előjönnek ezek a dolgok..Egy-egy ilyen helyzetben a szakmai tudás életeket menthet. A való élet tud olyan eseményeket produkálni ami nincs benne a kézikönyvben.
A pilóta úrnak az a dolga, hogy a kidolgozott rutinok közül az aktuálisat kiválassza, és azt kövesse. Erre van pl a kézikönyv is, de a kiképzés maga is. Ha pedig van döntési lehetőség leszállás és folytatás közt, az a keptén jogköre, hogy megítélje, melyiket teszi. Ez nem ETOPS az óceán felett, hogy muszáj legyen repülni.... :))))
Régebben voltak a Carpatair és Moldavian által repült MA járatok. Ezek még megvannak illetve ha igen várható, h a Dashok átveszik? Mert emlékeim szerint Velence, Zágráb pl. ilyen volt, de ezt már akkor sem értettem h miért jó.
Az első esemény, na kéremszépen az a hozzánemértés "gyümölcse"... Simán haza tudtak volna jönni,mindkét hajtóművel, ha nagyon muszáj lett volna akkor egy hajtóművel is. Ez az az eset mikor a tisztelt pilóta úr igazából repülni tud. De ezen felül nemigazán van rálátása az általa vezetett masina műszaki(!!) mivoltára. Hibajelzés, pánik, csak előkapni a kézikönyvet, jó, hajtómű lekapcs és forduljunk vissza... És itthon kit vesznek ezért elő? Nem a pilótát, hanem a repülőgép szerelőt.. De hát, sebaj, a lényeg hogy XY fiacskája/ismerőse már igazi pilóta, ráadásul a MALÉVnál....
még jó, hogy a fapadosok nem repülnek ilyennel :) http://www.kbsz.hu/legi_kozlekedes/20090213_es.htm http://www.kbsz.hu/legi_kozlekedes/20090119_es.htm
A magyarországi regisztráció sorrendje és betűkiosztása nem feltétlenül azonos a tényleges gépátadás sorrendjével. Más típuson is előfordult már ilyen. Ez adódhat abból is hogy mondjuk egyszerre lett beadva az összes kiszemelt bérgép papírja, de a fizikai "malévesítés" és átadás nem ugyanabban az ütemtervben készül odakint, hanem mondjuk gyári szám, eredeti lajstrom sorrendje, vagy technológiai különbségek (szükséges javítások, átalakítások hossza) alapján alakul a sor.