Ez Tata, Tatabánya, Oroszlány és vonzáskörzete vasútmodellezőinek topicja. Itt lehet megbeszélni a klubhoz tartozó dolgokat, segíteni egymásnak. Lehet csereberélni. infót közölni kiállításokról, börzékről. A haragszom rád tipusú üzeneteket , azt kéretik nem itt nyilvánosságra hozni.
http://gvk-egyesulet.hu/
284db van meg plusz 3db a kajáról amit ettünk :) Sok szép dolog volt, bár a többiek elmondása szerint némileg kevesebb volt a felhozatal mint tavaly. Ami meglepő volt a magyar szó hiánya, már fura volt ha valaki magyarúl beszélt. Jó pár gyermektől hallotam, hogy hiányolták a vonatokat :) Válság ellenére sokan vásároltak is a másik épületben ahol a börze volt. Azt beszélgetük, hogy Olgának és zotyának érdemes lenne valami diórámával indulni jővőre.
H0riékkal voltunk a XIV. Nemzetközi Makett Kiállításon Mosonmagyaróváron, itt többek között látható Vasútörült fiának diórámáját is, illetve Zsoltnak fotóztam egy kis rendörségi dolgot.
A Teringettét már nagyon bonyolítod. Tulajdonképpen hány száz váltód lesz?
A váltók vezérlésének legáttekinthetőbb, és mellesleg a valósághoz is közelebb álló módja a vágányhálózati terven elhelyezett nyomógombok. Ezek kiegészíthetők visszajelentő fényekkel is. Kevesebb váltóhoz jó az egy, vagy több sorban elhelyezett un. kapcsolópult is. Ha azon van visszajelentő fény, akkor mondjuk zöld=egyenes állás, piros=kitérő állás a kapcsolópultok ügyes térbeli elhelyezésével pedig könnyebb azonosítani melyik váltóhoz is tartoznak.
Lehet még megoldás az egy nyomógombbal több váltó állítása vagyis a vágányút egyszerre történő beállítása (honnan-hová terminológia) ilyenkor feliratozható a kapcsolópult pl. nyíltvonal I-ről a II. vágányra stb.
Valamint ha saját magad tervezed és építed (és nem csak fél évente használod) akkor úgyis tudni fogod melyik melyik. Bátren vágj bele. Sok sikert.
Némileg megnyugodtam akkor, hogy ez nem csak nekem probléma. Eddig én is főleg szemrevételezéssel néztem a vas állapotát, csakhát ha elkészül az asztal, sötétben vagy kisebb megvilágítás mellett érvényesülnek a fények, ilyenkor meg nem látni semmit. Maradnak a ledek. A valóság modellezésénél - végtére is ez lenne a modellezés célja - pályaelrendezés szerű kapcsolópultot kellene csinálni az egyes szakaszok foglaltságával együtt. PC segítségével ez viszonylag könnyebben megoldható, de egy régi hangulatú asztalhoz mégiscsak az állomásokon használt kapcsolópult illene..
A saját tapasztalatom alapján gondoltam és írtam meg az észrevételemet. Én egyenlőre ( most épül az asztal ) Multimaussal kezelem a váltóimat. Pillanatnyilag 16 üzemel és ezeket a "sorszámaik" alapján kell kiválasztani, már most gondjaim vannak. Ha a váltócsoportokhoz nem teszem ki a rajzot, ahol a számozás is szerepel, azonnal csődöt mondok. A billentyűsor és a Multimauszos váltóállítás között ebből a szempontból nem gondolom, hogy érdemi különbség lenne.