Keresés

Részletes keresés

PJ Proby Creative Commons License 2009.09.03 0 0 2034

 

A térség negatív példája lettünk

Ami szűkebb régiónkat illeti, a második negyedévi előzetes gyorsbecslések alapján a térségből csak Magyarország van technikai értelemben véve recesszióban (a két negyedévnél tovább tartó negyedévenkénti visszaesés meghatározását alkalmazva a recesszió fogalmára), állapítja meg a londoni Lombard Street Research gazdaságelemző ház szerdán közzétett elemzése.

Előzmény: Törölt nick (2025)
PJ Proby Creative Commons License 2009.09.03 0 0 2033

Júliusban már 10,3%! Ha így megy tovább, ebben igencsak hamar utolérjük Szlovákiát.

 

 

Előzmény: Törölt nick (2030)
PJ Proby Creative Commons License 2009.09.03 0 0 2032
sereghajtók lettek.

 

Hmmm… Mindezt egyetlen negyedév statisztikája alapján?

Az tény, hogy a szlovák GDP visszaesése az I. n.é.-ben 11%-os volt a magas bázishoz, az akkor még növekedést mutató az előző n.-évhez képest, de elfelejtetted megemlíteni a cikk kulcsmondatát, hogy a II. n.é.-ben – az EU-ban egyedüliként - már 2,2%-kal nőtt(!!). Nálunk nemcsak az I. negyedévben, hanem a II.-ban is és az év hátralévő részében is csökken a GDP, s éves szinten örülnénk a szlovák teljesítménynek, mint majom a farkának.

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-02092009-BP/EN/2-02092009-BP-EN.PDF

Előzmény: csabiman (2024)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.03 0 0 2031
Megközelítette a lélektani határt a munkanélküliségi ráta

A második negyedévben átlagosan 3,765 millióan voltak állásban a 15-64 évesek között, 72 ezerrel kevesebben, mint egy évvel korábban. Ezzel már 401 ezer munkanélküli van, 9,6 százalékra növekedett a munkanélküliségi ráta, ami egy évvel korábban még csupán 7,6 százalék volt – közölte a KSH.


Rövidesen ebben is "jobbak" leszünk.
Előzmény: ruha és mókatáros (2028)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.03 0 0 2030
Nálunk mi az ábra ezen a téren?
Előzmény: ruha és mókatáros (2028)
ruha és mókatáros Creative Commons License 2009.09.03 0 0 2028

Valóban igaz.

Szlovákiában júniusban 11,81 százalékra nőtt a munkanélküliség a májusi 11,39 százalékról.

 

 

Forrás
Előzmény: Törölt nick (2026)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.03 0 0 2027
Hülyén bizony.
Úgy kellene írni, hogy az előnyét stabilan megőrízte.

Mekkora recessziót jeleznek előre ott?
Előzmény: Törölt nick (2025)
csabiman Creative Commons License 2009.09.02 0 0 2024
http://www.bumm.sk/32963/fico-igeretevel-szemben-az-allam-egyre-tobbet-kolt.html

Hála istennek, kipukkadtak a nagyszájú hülyegyerekek, pedig még egy fél éve is azt hitték, hogy ők majd oázisként vészelik át a válságot, erre Lettországgal holtversenyben sereghajtók lettek.

:))
bopat Creative Commons License 2009.09.02 0 0 2023
A Pozsonyi repteret már rég be kellett volna zárni, BP és Bécs mellett nincs esélye.
A másik a parkolás: rablóbanda üzemelteti, qrva drága, mi egy kisebb vagyont fizettünk 2 évvel ezelőtt.
Előzmény: Maotai (2022)
Maotai Creative Commons License 2009.09.02 0 0 2022

"Csődeljárás indult a szlovák SkyEurope ellen, amivel egy időben a légitársaság be is szüntette tevékenységét, azaz törölte összes járatát. A lépés nagymértékben érinti a pozsonyi repülőteret is, hiszen a kvázi szlovák nemzeti légitársaságként funkcionáló SkyEurope adta az első számú szlovákiai reptér forgalmának nagy részét. Véget vethet -e a SkyEurope bukása a kis reptér nagy álmainak, vagy van még remény a pozsonyi légikikötő számára? "

 

http://portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=120512

Buck the Dog Creative Commons License 2009.08.14 0 0 2021
Jelenleg a kinai autok kisse messze allnak az europai piacon torteno megjelenestol, legfokeppen muszakilag.... 15 evvel ezelott a korai autok meg eppen csak megutottek a minimalis szintet amivel bekerulhettek a piacra, eros 10 ev kellett ahhoz, hogy versenykepesek legyenek muszakilag: erre meg minimum 4-5-6 ev kell a kinaiaknak is. Az optimista elemzok 2009-vegere, a nagy tobbseg 2010 kozepere josolja a fellendules erezheto kezdetet...
Előzmény: Törölt nick (2017)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.14 0 0 2020
>>Kik vettek a roncsprémiumon autót? Akiknek öregebb autóik voltak. Kiknek voltak ilyen öreg autóik? A szegényebb középrétegnek.

Nem egészen így.
Azok cserélték le, akiknek a második autójuk öregebb volt, a szegényebb középrétegeket épp a válság előtt ültették autókba, amikor már dobálták utánuk az autót.
A második autó lecserélése különben logikus, hiszen azok többnyire az előző családi szedánok, amiket nyomott áron nem volt értelme eladni, a zasszonynak jó lesz alapon tartották meg a családnál, ami egy logikus lépés.
Ezek helyett a nagyobb szedánok helyett viszont új kiskocsikat vettek az akcióban, mert ez így jó bolt, megéri, hiszen az üzemeltetésen és a kedvezményen megspórolják a különbözetet és nyernek 7-8 évet.
Na, most ezek az új, második autók nincsenek teljesen kihasználva, a felcseperedő gyerekek alá is jó egy-két évig, hiszen új, azoknak sem snassz.

Én úgy látom, hogy itt igazából még tovább feszítik a húrt és most már annak is kitolják az új autót, aki még nem is akar(felnövő gyerek).

A legelőször feleszmélő vásárlóréteg valóban a középréteg lesz, de azok már teljesen új modell paletta kell, új technológia, a mostani motorok, típusok csak gyenge próbálkozás.

Egy kínai cég megvette a Fordtól a Volvót, ami azt jelenti, hogy a kínaiak lépni akarnak a járműbiztonság terén, amiről a Volvó pl. híres. A kínai belpiacra készülő max. 6000 eurós autókat(SUV, szedán, közép kat.), ha a legnagyobb gyengéjük mentén, a biztonság mentén felfejlesztik, 3 év múlva elérhetik a koreai gyártók mai szintjét.
A koreai gyártók természetesen előrukkolhatnak olyan fejlesztésekkel, amik segítik az előny megtartását, de az olyasmi trükkök, hogy belepakolnak az ótóba két CD lejátszót, azok nem játszanak, azokat már a kínaiak is tudják.

A lényeg pedig az, hogy a fullra tömött autózó társadalom mikor elkezdi cserélni a most vett autóit, akkor már ott lesz a kínai is és árul vagy 80 típust, fele annyiért, amennyiért a konkurencia. Az autói pedig nem lesznek roszabbak és már ellenállás sem lesz velük kapcsolatban, hiszen amit megcsináltak 30 éve a japánok, 10 éve a koreaiak, azt a kínaiak is megcsinálják.
Előzmény: Demokrapia (2018)
Demokrapia Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2019
Ne hidd! Ahhoz brutális nagy gazdasági fellendülésnek kellene lenni Európában és az USA-ban, amiben nem hiszek. Ha nem lesz ilyen fellendülés, akkor a kínai exportorientáltságnak annyi és csak a belső fogyasztás növelheti gazdasági teljesítményét, de ez felértékeli a munka árát Kínában és felemeli a kínai áruk árát.
Előzmény: Törölt nick (2017)
Demokrapia Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2018
Szerintem nagyon sok elemző gyakran téved. Ebben a roncsprémiumban sincs teljesen igazuk az elemzőknek, gazdasági kocaszakértőknek. Mi lesz a roncsprémium után? Nagyon egyszerű, még jobban felfut az autóeladás. Természetesen nem azonnal varázspálcaütésre, hanem fokozatosan. Tudod miért? Gondolkodjunk. Kik vettek a roncsprémiumon autót? Akiknek öregebb autóik voltak. Kiknek voltak ilyen öreg autóik? A szegényebb középrétegnek. Kik halasztották főleg az autóvásárlást a válságban? Akik 2-4 évente új autót vásároltak. Ez a réteg kihagyta a vásárlást mert kivárnak, az autó még viszonylag új. De telnek az évek. Lassan ezek az autók 5-6 évesek lesznek és ez gazdagabb középréteg elkezdi lecserélni autóját, mert már szokatlanul régi autóval járnak. Hogy olcsóbb, vagy drágább autók mellett döntenek, azt a válság további eseményei fogják meghatározni. Nem szabad elfelejteni, hogy ennél a viszonylag gazdag rétegnél két éves autóvásárlás nélküli "fekete lyuk" keletkezik napjainkban.
Még egy dolog fogja TALÁN lassítani a fellendülést, a lízingek nehezebb hozzáférhetősége. De ez sem lesz jellemző minden országra.
Előzmény: Törölt nick (2016)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2017
Szerintem előbb lesz az, már az elkövetkező fellendülés elején megjelennek.

A kínai állam segíteni fog a típusok bevezetésében a piacra, amikortól megvan a papírmunka, akár magánimportban is beszerezheted otthonról, a számítógéped előtt ülve.
Az lesz majd a nagy szopás.
Előzmény: Buck the Dog (2015)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2016
Nézd, mondani kell valami.
Azt mégsem mondhatják, hogy a KIA Sportage2 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert az égbe szökő kőolajárakra figyelemmel levő kisemberek nem vásárolták az alsó középnek szánt SUV-okat a tervezett mértékben, sőt talán ez ült le a legjobban.
Erre történt a váltás, hogy a koreaiak modernizáltak, felújítottak, belepakoltak extrákat és ezeket az autókat próbálják most elsózni, hátha megy alapon.
A tervek szerint a Tucson(ami nem sokban különbözik a Sportage-től) Csehországba került volna, míg Szlovákiában tovább folyt volna az éppen gyártani kezdett Sportage No.2 összeszerelése.
Az alacsony eladásra tekintettel megkeverték a dolgot és Szlovákiába tették a Tucsont, míg Csehországba megy a Sportage No.3.
Teljesen logikus, hogy a Sportage No.2 gyártása Szlovákiában be fog fejeződni.

A lényeg tehát itt van.
Alig két év után váltani kell, mert a típus a megcélzott közönség körében nem váltotta be a reményeket.
Arról beszélni, hogy nagyobb érdeklődésre számítanak a típus iránt, az egy pozitív gondolat, van mélység, ahonnét el lehet indulni.

Egyébként teljesen logikus -és erről már beszéltünk is-, hogy a kelet-európai alsó közép, ami meg lett célozva ezekkel az autókkal, nem fog a vezető cipőjétől függően 8-12 lityit bedobó verdákat venni, ha arra számít, hogy drágulni fog a benzin.
Most tehát az történik, hogy bepróbálkoznak egyel magasabb kategóriában, de ott meg kínos meglepetésként fogja érni őket az, hogy ott már van márka sznobság.

Én úgy gondolom, hogy egyrészt a roncsprémiumnak vége fog szakadni egyszer és akkor ül csak le majd igazán a piac, másodszor pedig a SUV, mint műfaj visszaszorul, hiszen az emberek nem szeretik a gatyájukat eltankolni.
Előzmény: Demokrapia (2014)
Buck the Dog Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2015
Igaz, azzal az elteressel, hogy tavaly 210edb volt a termeles. Februarban alltak at a 2*6-oras muszakrendre, juliusban alltak vissza a 2*8-ra. Viszont egy uj motorgyarto uzemet inditanak be 2011-re.

A Kinaiak meg kb 5 evig nem igazan fognak labdaba rugni Europaban az autopiacon.
Előzmény: Törölt nick (2013)
Demokrapia Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2014
Márpedig én úgy tudom, hogy ezt a típust nem is tervezték az EU-ban gyártani, de a válság miatt nagyobb érdeklődésre számítanak Európában a típus iránt és a vám miatt jobban meg fogja érni az EU-ban gyártani, mint Ázsiából importálni.
Előzmény: Törölt nick (2013)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2013
Nem, a KIA sem fokozta a termelést.
170 k kerül idén gyártásra a tavalyi 230 k-val szemben.
Ez annak a fényében értelmezendő, hogy a gyárat 500k-s kibocsátásra tervezték felfuttatni 2010-ig.
A gyár június közepe óta már nem 6 órás csökkentett műszakban dolgozik, hanem helyreállt a korábbi munkarend.
Az ok, hogy a Hyundai Tucson gyártása most kezdődik a helyszínen, amit eddig Koreában gyártottak és elméletileg a csehországi nosovicei Hyundai gyárban szereltek volna össze. A Tucson-t 30k darabban szeretnék gyártani, tehát, ha matematikázunk, akkor a visszaesés 45% a bővítés nélkül értelmezve, bővítéssel 25%.

A roncsprémium hatására élénkülő európai kisautó piac kedvezményezettjeként és egy új modell beindításával sem érik el a tavalyi szintet.

A csehországi üzemben pedig a130 millió eurós beruházás ellenére eddig az i130 és i130cw-ből összesen 50k-t gyártottak , a terv az, hogy a beruházással az eddigi évi 200k helyett 300k gyártására legyenek képesek és sebváltóból az eddigi 300k-ról 500k-re emeljék a kibocsátást.
Hozzák új modellként a KIA No.3-at és jövőre egy új családi szedánt.

Tehát úgy tűnik, hogy a válságból előre menekülve, árletörő konkurenciaharcra rendezkednek be, ami vagy bejön, vagy sem.

Akkor lesz majd még érdekes a csata, ha a kínaiak is kitolják a placcra a koppintott kisautóikat és SUV-jaikat, amik semmivel sem lesznek a következő szériákban rosszabbak a koreai cuccnál.

Szlovákia számára elméletileg ott a lehetőség, hogy a KIA lelépi konkurenseit és akkor dübörgés, de ott a lehetőség, hogy a KIA bukik,akkor meg lakat kerül a friss gyárra. Háború már csak ilyen.
Előzmény: Buck the Dog (2012)
Buck the Dog Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2012
A PSA meg fokozta is a termelest, ha jol tudom.

A PSA inkabb csak kevesbe csokkent, a KIA fokozta a termelest. A VW leepitese volt a legdurvabb, de 2010-tol a pozsonyi gyarban egy uj kisautot kezdenek gyartani (vmi !Up a neve talan), egyutt a VW, Seat, Skoda verziot.
Előzmény: M.Zoli (2011)
M.Zoli Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2011

Udv.

 

Nagyot zuhant az autoipar, viszont nem altalanosan. A PSA meg fokozta is a termelest, ha jol tudom. Azonkivul a roncspremium is lokott az iparagon, no nem a szlovakiai roncspremium, hanem a nemetorszagi. Azonkivul mar irtam szamtalanszor, hogy a szlovak ipar nemcsak autoiparbol all, bar ketsegtelenul jelenleg az a legjelentosebb. Ha jol emlekszem az ipar 25-30 %-kotheto hozza. Azert ennek a szamnak nezzetek utanna. Azonkivul a bevasarloturizmus mostanra nagyjabol lecsengett.

 

Mindazonaltal szlovakia durvat kapott a pofajara, es a mostani fantasztikus kormany nagyjabol annyit tud vele kezdeni, hogy verbalisan demonstraljak, hogy kuzdenek ellenne, meg probaljak visszalapatolni a szart a loba a szabadrablasaik ugyeben.

 

Udv.

Előzmény: Demokrapia (2006)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2010
>>Egy roma ember valóban nehezen talál munkát, de otthon miért nem tartják meg a tisztaságot és a rendet?

A kulcs az igény.
Korábban tévesen hittük, hogy a kulcs az emberi nemesség lenne és elég megtanítani, aztán csinálni fogja.

Nálunk ezért is van ez a csatazaj, mert a szociális hálón keresztül kitolt,( többség által igazságtalanul soknak tartott pénzek) fogyasztási igényeknek ágyaznak meg, ami jó, mert előbb-utóbb munkával elégítik ki, csak addig nehezen vezet az út.

>>A cigányvezetőknek miért nincs épkézláb javaslatuk?

A többségük buta megélhetési, a kisebbség pedig érti, hogy a szerkezetbe kell kialakítani a kényszerítéseket, de hát ezeket a kényszerítéseket nem igazán lehet jól eladni.

>>Egy kivétellel nem ismertem rendes cigányt

Magyarországon jobb a helyzet, van egy elég széles réteg, amelyik a többség mintája alapján szervezi az életét, azok szinte mind 'rendes cigányok'. Nekem sok ilyen ismerősöm volt/van és tulajdonképpen őket magyarnak tekintem.
Nekem gyermekkoromból vannak olyan élményeim, hogy az echte sváb, zsidó család is élt olyan körülmények között mint a cigányok: két részes fa, fakilincses ajtó, roskadozó vályogház, benti rakott tűzhely füstje, egy ágyban heten, tartalmatlan rossz ételek, legyek,a sarokban fejt kecske teje, hogy én, a kőházban lakó, jó ruhákban járó kisgyerek soha sem akartam bemenni hozzájuk a szüleimmel.
Kicsivel később szédületes fejlődésnek indult mindkét család, mára a társadalmi elít megbecsült tagjai.
Előzmény: Demokrapia (2005)
Buck the Dog Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2009
Azert, mert a magyar gazdasag legyengulve, kivereztetve jutott el a valsag kapujaba, koszonhetoen a szoclib kurzus 'aldasos' tevekenysegenek, kulonosen kiemelve a 2. ciklus idiota gazdasag es penzugypolitikajat.

Egyszeru: az atlagos egeszsegi allapotu ember egy influenzatol 1 hetre agybadol, taknya-nyala egybefolyik oszt meggyogyul. Egy legyengult szervezetu esetleg egyeb bajokkal megvert paciens meg ugyan ettol az influenzatol az intenzivre kerul ozt lehet imadkozni.
Előzmény: Demokrapia (2006)
korieander Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2008
http://www.erdely.ma/jotekonysag.php?id=56161&cim=bojte_csaba_gyerekotthonai_szaszvaros_video

ha ugyanolyan nevelést kap 1 cigány 1 román és 1 magyar nem lesz köztük nagy különbség átlagban (de mást hoznak magukkal otthonról)
Előzmény: Demokrapia (2005)
korieander Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2007
1 éve a szlovák GDp növekedett 6%-kal a magyar már akkor is csökkent...ehhez képest idén már csak 1-2 % közötti a különbség (tehát relatíve kisebbet zuhan a magyar gazdaság csak máshonnan indullt
Előzmény: Demokrapia (2006)
Demokrapia Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2006
Elég érthetetlen miért csökkent jobban a magyar gazdaság mint a szlovák. Elvégre Szlovákiában jelentősebb az autóipar és azt sújtja nagyon a válság. Ráadásul Szlovákiából sokan vásároltal a 2. negyedévben Magyarországon, ezzel tulajdonképpen a magyar GDP-t növelték. Érdekes!
Előzmény: Buck the Dog (2004)
Demokrapia Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2005
Egy szlovák fórumon a magyarországi cigánygyilkosságokról volt szó, ahol a hozzászólók a magyarok nacionalizmusát, rasszizmusát itélték el, volt egy provokatív hozzászólásom. Mintha szlovák lennék azt javasoltam, hogy lakosságcsereként a magyarok menjenek Magyarországra és a magyarországi cigányok jöjjenek Szlovákiába. Erre a nagy szlovák magyargyűlölő soviniszták lehurrogtak, hogy inkább a magyarokkal élnek, mint a cigányokkal.
Ezen valóban nagyon elgondolkodtam. Miért nem szeretik sehol a cigányokat? Inkább az agyongyűlölt magyarokkal élnek, mint a romákkal. Kanada megszűnteti a vízummentességet Csehországgal, csak a cseh cigányok ne vándoroljanak ki Kanadába. A szlovák cigányok gondot okoznak Nagy Britániában is. Így folytathatnám.
Régebben volt egy cigány munkatársam és meg kell mondjam nagyon jó volt vele dolgozni, mert becsületesen és kiválóan dolgozott. Addig a barátom is volt míg el nem költözött a városból. Volt több cigánnyal dolgom, de nem találkoztam más becsületes cigánnyal. Miért nem? Ha azt az egy rendes romát nem ismertem volna, akkor azt mondanám, hogy minden roma ingyenélő. Csak az a kérdés, miért olyan kevés a rendes cigány?
Nem kellene a cigányvezetőknek is ezen elgondolkodniuk? Nem kellene a fejlett nyugati demokráciáknak is elgondolkodniuk, hogy miért nem kellenek a romák nekik sem? A cigányvezetőknek miért nincs épkézláb javaslatuk? Miért nem jár viszonylag sok cigánygyerek rendesen iskolába? Miért nem tanulnak legalább az iskolában? Egy roma ember valóban nehezen talál munkát, de otthon miért nem tartják meg a tisztaságot és a rendet? Ahhoz nem kell pénz, hogy rendet rakjanak. Rasszista vagyok, ha előitéleteim vannak a romákkal szemben? Egy kivétellel nem ismertem rendes cigányt (évekig az utcánkban néhány roma család élt, de kiköltötették őket, mert sok gond volt velük és tulajdonképpen a város központjáról van szó), ellenben volt roma barátom, mert az rendes srác volt.
Előzmény: korieander (1999)
Buck the Dog Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2004
A vártnál is brutálisabbat zuhant a magyar gazdaság

A második negyedévben 7,5 százalékkal csökkent a GDP – tette közzé a KSH az Ecostattal készített gyorsbecslés alapján. Az előzetes várakozások 7 százalék körüli visszaesésről szóltak, de volt 8 százalékosnál is nagyobb recessziót váró elemző.

Öt százalék feletti szlovák visszaesés

A szlovák gazdaság 5,3 százalékkal zsugorodott az idei második negyedben reálértéken, az egy évvel korábbihoz képest. A szlovák statisztikai hivatal gyorsbecslése jobb a 6,1 százalékos gazdasági visszaesést valószínűsítő elemzői várakozásoknál. Az első negyedben éves szinten 5,6 százalékkal csökkent a szlovák GDP, ez volt az első negyedév, amikor a válság nyomán visszaesett a szlovák gazdaság teljesítménye.
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.11 0 0 2003
Az is érdekes, hogy mennyire egy tömböt képeznek Ólubló, Késmárk,Léva,Szepesújvár,Eperjes,Bártfa városok által bezárt vidéken.
Ezekben a városokban és az egész területen csak idő kérdése a cigány többség ilyen szaporodási ráta mellett.
Előzmény: korieander (1998)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.11 0 0 2002
Már értem, hogy mi az oka Zsolna megyében a szembeötlő népesség gyarapodásnak.
A Szlovákiában is átlagos, 8-9 ezrelék körüli éves gyerekszüléssel szemben a cseh és lengyel határon levő hegyvidéki falvakban, a szlovákság autentikus lakóhelyén, szlovákul: Cadca, Bytca, Bolny Kubin , Námestovo járásokban az átlagot meghaladó a gyerekszám 11-12 ezrelék környékkén, sőt Namestovo járásban masszívan 15-16 ezrelék.


Előzmény: Törölt nick (1996)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!