Most megyek Érde szervószivattyú cserére fél kettőre,utána elvileg ráérek,ha nem jön közbe semmi,máris léptem,mert mást is el kell intéznem,e-mailen vagy telcsin tudjuk folytatni,ha megérkezem a szervizbe:)
Én már feladtam,pedig Nokia 9210(i) Kommunikátor szoftvert is forditottam magyarra hivatalosan,de,ha hiszitek,ha nem magyar felhasználót nem is érdekelte ez a jó kis,praktikus szoftver:(((
Odáig eljutottunk, hogy a kocsiba tulajdonképpen egy PDA van beszerelve, rajta rendszerként Windows Mobile for Automotive van. Erre van telepítve egy elég fékezett habzású médialejátszó (gondoljunk csak a "beletekerés" hiányára, lista szerkeszthetőségre stb.) illetve a Bluetooth kapcsolaton kommunikáló kihangosító, ami a PDA kontaktlistáját szinkronizálja a telefonéval (ezértis voltam felháborodva, hogy a WinMobile telefonommal segédprogram nélkül nem kompatibilis, holott WinMobile mindkettő...no komment, Microsoft)
A hangvezérlésnél a szövegfelismerést, a kiválasztott menü nevének visszaolvasását és az sms felolvasást viszont egy telepített szoftver, a Nuance VoCon3200 végzi. Egyszer már megtaláltam a letöltőoldalt ahol minden elérhető nyelvből 5-6 féle hangot lehetettválasztani, ezt most nem találom...viszont a szoftverről található leírás alján sorolják az elérhető nyelveket, ott sincs magyar.
Azért másztam bele ennyire, mert már mi is akartuk "magyarítani", munkahelyemen stúdió körülmények között tudok hangot rögzíteni/vágni/masterelni. Gondoltam, mint már annyi progamban azelőtt, simán kicserélem az audio fájlokat, összesen nem olyan sok...(call, folders, artists, playlists, 10-9-ig a számok stb.) Aztán kiderült hogy nem ilyen egyszerű, nem kész rögzített szövegek vannak, a rendszer minden utasításhoz "felolvassa" az adott nyelvhez beírt szót. Átírni magyarra sem megoldás, ugyanaz az eredmény mint jelenleg sms felolvasásnál - magyar szöveg+angol fonetika=érthetetlen maszlag. Szóval a magyar blue&me szerintem továbbra s csak ígéret...
Ma mit csinálsz bakker,mert esküszöm,hogy eljövök a melóhelyedre és csinálunk egy vezetés tesztet,ok?Én most is a napokban csak lakott területen jártam az autóval és csak 5.4-5.5 l/100 km a fogyim...el kellene vinni az autót a szervzbe,hogy nézzék meg mi a gond vele,mert,hogy van gond vele,az biztos!!!
Sajna a tegnap este,pont a tegnap este jött a hír,hogy nem tudjuk folytatni tovább,a Microsoft nem engedi,állítólag a Fiat nem engedi sem nekik,mert a szoftver tovább feldolgozása már nem 3. ügyfélé lesz,hanem a 4. és ezt világviszonylatban nem engedi a liszenc.....az a fránya liszenc:(((
Csak, hogy hozzam a szokott elégedetlenkedő formámat:
(Ráadásul kettő is van)
1. Fogyasztás: 550 km, ebből kb 150 sétatempós főút, a többi Bp, de nem dugós: 6.5 liter :-( (Nem összesen, átlag)
2. Az autót egy igen ocsmány középszürke üléshuzattal vettem át. Annyira herótom volt tőle, levettem. Bár ne tettem volna.....Az autóhoz képest egy halottaskocsi a vigalmi negyedben puccparédé.
Fekete oldalak között fénylő szürke közepű üléshuzatok..... OK, hogy a tetszés az egyéni, meg nem lehet vitát nyitni róla, de van, akinek ez tetszik?
Jól mondod! Tavaly augusztusban voltam a Linea-val Olasz-ban, Velencében. Hát volt sikere! Többen megkérdezték, hogy ez mi?! Milyen Fiat? Nem ismerik. Azt hitték, hogy rátettem egy emblémát. Megmutattam a srácnak a Fiat könyvet, akkor kezdte elhinni. Azt mondták rá hogy szép! Mikor mondtam, hogy Törökben készül csoválták a fejüket, de azért elfogadták Fiat-nak. 3 ilyen kalandom volt, hogy nézték a kasznit és nem értették hogy ez Fiat! De azért mindenki szépnek mondta, és szerintem nem csak udvariasságból. Egynek megmutattam a motort, csak leste a kis dieselt! Nagyon mondták a magukét egymás közt, de azt nem értettem. Elmondtam, megmutattam a paramétereket leesett az áluk! /1.3 Mjet, 90LE, 4,5 fogyi. Szerintem a beszédükből ítélve jónak tartották a Linea-t!
Hát ennyi az Olasz élményekről, majdnem egy év távlatából.
Szia, úgy értettem a kérdésedet, hogy leparkolt, de be nem zárt autónál (garázs) miújs' a LED-del, erre értettem a kihunyást. Menet közben vagy világít, vagy ajtók zárva - más állapota nincs :-( ...hacsak ki nem kötjük. Széles utat! p
Látod, én is épp ilyen meggondolásból kapcsoltam ki, de mint mondtam, a LED... Nekem egyáltalán nem hunyt ki még Miskolcig sem, nemhogy a belső világítás kialvásáig!:-(
,,Érdeklődöm hogy lehet a hang vezérlést be kapcsolni a kormányon melyik gomb az? És meg kell csak nyomni vagy hosszabb ideig tartsam benyomva? Még egy amikor eléri a 20km/h akkor lezár és hogy tudom ezt belülről feloldani mert addig nem tudnak be szállni a kocsiba ha csak ki nem nyitom az ajtómat pl szóval erre biztos van egy gomb belül csak melyik az? "
A kolléga már válaszolt a kilincsel kapcsolatosan...ha nem szeretnéd,hogy automatikusan lezárjon 20 km-él,akkor a MENU-ből vedd ki ezt a funkciót!
A hangutasítást pedig a Windows jellel tudod kezdeményezni a kormány bal oldaláról:)
,,Azt mondta a szervízvezető, hogy már létezik magyar nyelvű menű is, csak még hivatalosan nincs náluk, állítólag a net-ről le lehet tölteni, de hát töltsék le ők, hisz ők tudnak frissíteni. Remélem, hogy Torinóból ezt a cd-is hazahozza a szaki."
a tudattal még csak megbékéltem volna, de sötétben, pláne rossz látási viszonyok között, "Balra nézz!"-nél elvakított. Persze rátehetném a zárat, de arról így gondolkodom: a zárak tervezésénél a mérnökök minden bizonnyal meghatároztak egy elvárt élettartamot (mondjuk, hasamra ütök, egy 10 000-es működési darabszámot), amit ki kell bírnia hiba nélkül. Na ezt a tízezer működési ciklust oszthatom be magamnak a zár elromlásáig: ha minden utazás során lezár magától, azzal kb. megfelezem azt az időt (évben, mondjuk), amit hiba nélkül kibír, mielőtt javítani kell. Nem akarom. (remélem érthetően sikerült monitorra vetnem... :-)
Ha becsuktad az ajtót, de nem zárod be, nagyjából a belső világítással egyidőben a LED is kihuny.
Az ablakemelőkkel kapcsolatban lehetséges, hogy a koppanásig fel nem húzás okozta a hibát. A jobb hátsón tudtam húzni, a lányom biztos játszott. Most lezárom a hátsó ablakokat. Bevittem a szervízkönyvet, lemásolták amit akartak/könyv sorszám, meg az adatok/. Valószínűleg a jövő héten értesítenek, hogy mi lesz, mert a héten Torinóban van az aki ezt javítja, remélem, hogy kiokosítva jön haza. Azt mondta a szervízvezető, hogy már létezik magyar nyelvű menű is, csak még hivatalosan nincs náluk, állítólag a net-ről le lehet tölteni, de hát töltsék le ők, hisz ők tudnak frissíteni. Remélem, hogy Torinóból ezt a cd-is hazahozza a szaki.
Odajött hozzám az értékesítő, aztán elmondtam a hibát és azt is, hogy a barátok lebeszéltek a C200kompresszor-ról, mert rossz az elektrónikája és drága a javítása. Hát tessék itt a 0km-es és már rosszúl van átadva, akkor most miről beszéljünk.
Ettől függetlenül a kocsi jó, a hiba elviselhető csak bosszantó.
Az a legnagyobb baj, hogy az asszonyomnak elmeséltem ezeket a hibákat és tudjátok, hogy milyen egy nő, ha nem, akkor viszont irigyellek benneteket!
Köszönök minden segítséget már mindenre rá jöttem, de ezt ablak emelő gomb villogást én is láttam én sem tom mi az?? vagy hogy tüntetem el, fogalma sincs!
Törökországban készül, ott is mutatták be először a nyilvánosságnak (Isztambuli Motorshow) Olaszországban elvileg nem is nagyon ismerik a Lineát, mivel ott nem forgalmazza a Fiat, viszont tetszik az olaszokbak, ha kijut oda 1-2 példány.
Csá! Az enyém is emotion, csak T-Jet. Most viszem a szervízkönyvet a szervízbe, mert nekem egyáltalán nem működik a telefon vezérlés és a pendrivet sem ismeri fel. Múlt héten volt a szervízben és a számítógépet sem tudták összhangba hozni, hogy szoftvert frissítsenek. Valószínűleg az egész Blue&Me rendszert cserélni fogják. Most azt kérték, hogy vigyem be a szervízkönyvet és a múlt héten a FIAT cég csinált egy saját szervíz internetes oldalt belső használatra és most azon keresztül fognak okoskodni, hogy mégis mi legyen a szarommal. Aztán aki múltkor nézte a kocsit az meg kint van Olaszban továbbképzésen, remélem, hogy okosabbak lesznek. Tudtátok, hogy a LINEA nem olasz? Azt mondta a szervízvezető, hogy a Torinóiakat látványosan nem zavarja a Linea, mert nem ők csinálják és nem is nagyon futnak náluk.
Na most elviszem a könyvet, hogy az alapján okoskodjanak ki valamit, hogy működjön, már minden.
Olyat is észrevettem, hogy az ablakemelő gombok elkezdenek villogni, ezt már észrevette valaki, vagy ez is nekem jár ajándékként?
DSZ jól írta! A kinyitást csak a kilincssel tudod megoldani. Vagy, a BC-ben kikapcsolod az automatikus ajtózárat. Én megcsináltam. Csak akkor meg az a gond, hogy az ajtón lévő piros LED foylamatosan világít. Tehát visszaállítottam az automata bezárást.
".......nem tudnak be szállni a kocsiba ha csak ki nem nyitom az ajtómat pl szóval erre biztos van egy gomb belül csak melyik az? "
Nincs gomb. A kilincsel tudod oldani a lezárást. Nem kell kinyitni az ajtót, csak egy kicsit meghúzni a kilincset. (Figyeld meg, amikor lezár. Látni fogod, hogy "beljebb ugrik" a kilincs - ha visszahúzod alaphelyzetbe, akkor nyitja a zárat)
Érdeklődöm hogy lehet a hang vezérlést be kapcsolni a kormányon melyik gomb az? És meg kell csak nyomni vagy hosszabb ideig tartsam benyomva? Még egy amikor eléri a 20km/h akkor lezár és hogy tudom ezt belülről feloldani mert addig nem tudnak be szállni a kocsiba ha csak ki nem nyitom az ajtómat pl szóval erre biztos van egy gomb belül csak melyik az?