Aki szereti ezt a garázst, illetve bánná a megszüntetését itt leírhatja az érveit! Valamint szedjük össze -lehetőleg fotókkal- a tőlünk "elvándorolt" buszokat és megszüntetett(Alvállalkozósított) viszonylatainkat.
Aha, akkor ezért maradtam le, nyáron mentem le Balatonszentgyörgyre.
05-03 tt.-nak: tudom, "tartozok" egy válasszal, de hosszú idők után most jött el az a pillanat, hogy egyedü vagyok itthon. Napközben elméleti oktatáson voltam a Budai Tűzőrségen (nekünk is ugyanúgy. beleszámít a munkaidőben, mint pl. BKV-nál a MORV), telezabáltam magam, megittam a napi tej adagomat teljes egészében, ami azt jelenti, hogy most elnyargalok a tollasbálba. Melinda kedvesem, csak reggel jön haza az anyjától, így igyexem kihasználni a lehetőséget! Ami késik, az lehet, hogy el is marad...
02-49-cel voltam tegnap, mint cserekocsi, abból is már ki akarta valaki szedni a ködlámpát, mert a jobb oldali lámpatestet már csak a szentlélek tartja a helyén. kb 5 cm-es holtjátéka van minden irányban. Ha lett volna nálam szerszám, akkor meghúztam volna, hátha, de így meglátjuk meddig marad meg benne.
"Ezzel csak azt akartam mondani, hogy bizony ide is kijutott a sültparasztokból."
Mint mindenhova, de ha már itt tartunk, a legjobb csapat szerintem Gazdagréten van. (A legjobb csuklós vonalunk pedig egyértelműen a 139.)
Sültparasztok pedig mindenhol vannak, voltak, lesznek. A 7-n, a 27-n és a 139-n is, ez elkerülhetetlen, pláne ennyi emberből.
A járműpark az vegyes, mint mindenhol. Egy szerencse, hogy a 435-eink aránylag egész jók, a Volvok egyre rosszabbak. (Pl. az I-156 is egészen rendbe lett kapva)
Akármit írsz, nem jobbak, csuklóson is ismerek olyan embereket, akiknek a hobbijuk a félreállás. Ilyen is van mindenhol.
"Visszahozható állapot, de most ne menjünk bele ennek részleteibe!"
És nem csak nekünk kéne akarni, hanem a fentieknek is.
A tisztán látás érdekében mondtam. Ha mindenki csak feleannyira lenne jóember, már nem itt tartana a Czég.
"Hát igaz, jó kérdés. Szopjak egy olyan vonalon ahol nem túl szimpatikus a tartózkodó, vagy szopjak egy olyanon ahol a vonalon nem túl emberiek a körülmények, de jó a tartózkodó? Hát... inkább az előbbi. Tény, a 102 és a 7 között van középút is. A 102-t rendszeresen én sem járnám, halálra unnám magam. De a 7-t se, nincs az a fizetés."
Izlések & pofonok. A körülmények már sehol nem jók, de a 7-esen valamelyest normális a csapat. De, hogy ne az elfogultságom villogtassam, mondok erre egy történetet: még hetekkel ezelött történt, hogy egyik este Melindával a Savoya Parkban jártunk, & a 7-es busszal utaztunk volna. A treff mellett állt egy busz, vezetője tombolt, örjöngött, üvöltözött, néha a buszába rugott. Én egy piros nadrágban voltam (ami a mentősöknek van) & fehér pólóban, rajta "OMSZ", Vízimentő" meg stb. Kérdezem az embert, hogy segíthetek-e. Elküldött a p...ba, hogy mit okoskodok. Mint kiderült, ő a 7/3-as volt, ami 21:12-kor végez gar.-ban. Az időpont valamivel 9 óra után esett, de nem indult a busz. Rászóltam, hogy nem a félhülye rokonaival beszélget, szóval qrva gyorsan váltson stílust! Az AVM azt mondta neki, hogy 1-2 órát biztos várni kell a szerelőre, mert annyira elvannak havazva a srácok. Én voltam olyan fasza gyerek, hogy beinditottam neki hátulról. Még a lélegzete is elállt, azóta imába foglalja a nevem. A többiek mondták neki, ki vagyok, erre ő elnézést kért a stílusért. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy bizony ide is kijutott a sültparasztokból. Állitólag vendégmunkás volt a vonalon, de ez nem gátolt volna meg abban, hogy elpicsázzam. Ha én valakihez szépen szolok, akkor joggal várom el, ő is szépen szóljon. 2 lábbal beleszarok, hogy neki már a diszpécsereknél kellett volna toporogni. Továbbá: Nem olyan rosszaz a 7-es: van egy 3 kanyaros szám, a javarésze 4 kanyaros, ill. van 2 5 kanyros szám. A kocsiparkot meg ismered: O-552, 564 amik állandó számot járnak, I-158 csak hébe-hóba.
"Erre csak annyit írok: a csuklós haverjaid sem jobbak, az biztos. Úgyhogy nagyon kérlek, faszságokat ne beszélj! Főleg olyanokról ne akiket nem is ismersz."
A haveroktól messze vannak a "csuklósok". Jó eséllyel kollégák, Keresztfatert leszámítva. Egy ember van a 33-ason másodállásban (néha 33E-n, ill. 233E-n jár), akit még a BKV elött is ismertem, de vele együtt "tűzoltózunk" októbertől. (Ő már évek óta csinálja, de én csak októbertől csatlakozom a Doktorszolgálathoz - Dél-pesti Mentési és Tűzoltási Parancsnokság.)
"Ismét csak a lényeg felett siklottál el: VALAMIKOR. Ami nem most van.
Igen, a 8-n meg az 53-n is van ilyen nap, csak elég ritka. És sokszor tényleg szerencse kérdése, lehet, hogy 2-3 busz is hiányzik a vonalról, csak te nem vagy érintett. Ennyi.
A 7-n nagyjából akkor volt utoljára lerobbanásmentes nap, amikor a 8-n. (bár a 8-n volt nemrég egy). Úgyhogy ezt ne erőltesd."
Visszahozható állapot, de most ne menjünk bele ennek részleteibe!
"A Moszkva térről lehetne hosszasan elmélkedni, de azt inkább másik topikban vagy személyesen, ne offoljunk."
E-mail megy majd ennek tisztázára!
"A 216 a vári programok alatt volt csak, Deák - Dísz tér között, mint a régi időkben a sima 16. Semmi érdekes."
Nah, ezt nem tudták elmondani félóra alatt a Széll Kálmán téren.
"Máshol sem különb a helyzet, de ha már szenvedni kell, akkor ott szenvedjen, ahol emberibbek a körülmények."
Hát igaz, jó kérdés. Szopjak egy olyan vonalon ahol nem túl szimpatikus a tartózkodó, vagy szopjak egy olyanon ahol a vonalon nem túl emberiek a körülmények, de jó a tartózkodó? Hát... inkább az előbbi. Tény, a 102 és a 7 között van középút is. A 102-t rendszeresen én sem járnám, halálra unnám magam. De a 7-t se, nincs az a fizetés.
"De, komolyan gondoltam. A terület "szóló" részét tényleg nem nagyon ismerem, a "gyökér általánosítás" a meztelen igazság."
Erre csak annyit írok: a csuklós haverjaid sem jobbak, az biztos. Úgyhogy nagyon kérlek, faszságokat ne beszélj! Főleg olyanokról ne akiket nem is ismersz.
"Ilyen szerencse minden napos a vonalon. A valamikori 7-esen/173-ason (+ az "E"-ken) a régi csoprtvezetők idejében voltak jó kocsik. Ők addig verték a garázsban az asztalt, amíg használható nem kocsit kaptak. Most nézd meg!"
Ismét csak a lényeg felett siklottál el: VALAMIKOR. Ami nem most van.
Igen, a 8-n meg az 53-n is van ilyen nap, csak elég ritka. És sokszor tényleg szerencse kérdése, lehet, hogy 2-3 busz is hiányzik a vonalról, csak te nem vagy érintett. Ennyi.
A 7-n nagyjából akkor volt utoljára lerobbanásmentes nap, amikor a 8-n. (bár a 8-n volt nemrég egy). Úgyhogy ezt ne erőltesd.
A Moszkva térről lehetne hosszasan elmélkedni, de azt inkább másik topikban vagy személyesen, ne offoljunk.
A 216 a vári programok alatt volt csak, Deák - Dísz tér között, mint a régi időkben a sima 16. Semmi érdekes.
Mitől olyan nagy hülyeség ez? A hsz.-od végén még a hozzáállásod is szinte megegyezik az enyémmel.
"Nem nagyképű, ezt én is aláírom."
Az említett személy külösen nem az.
"Most ezt úgy mondod, mintha máshol nem ez lenne a helyzet...
A 102-n abszolút változó a menü, az adott kolléga emlékeim szerint az O-512-vel volt, ami egy kifejezetten jó autó, arra nem panaszkodhat. De ez a 7-n sincs másképp."
Máshol sem különb a helyzet, de ha már szenvedni kell, akkor ott szenvedjen, ahol emberibb a körülmények.
"Remélem, ezt nem komolyan gondoltad. Mert ha igen, az azt jelenti, h nagyon nem ismered a csoportot, pluszban még gyökér módon általánosítasz is.
Mind a 8-n, mind a 112-n majdnemhogy beszélőviszonyban vagyok az összes újonccal. Egyik sem örül annak, ha félre kell állni. Mivel pont, hogy úgy NEM TELIK az idő. És nem azért jönnek be ők sem, h szerelőre várjanak.
Plusz a 102/112-n van jónéhány olyan kolléga is, aki a 1X, 2X-t tapossa a cégnél."
De, komolyan gondoltam. A terület "szóló" részét tényleg nem nagyon ismerem, a "gyökér általánosítás" a meztelen igazság.
"Ez tudod mi volt? Egy óriási adag szerencse, semmi más. Azt remélem nem akarod beadni, h a 7/173-n meg az expresszen tökéletes kocsik vannak... (most hirtelen nem jut eszembe ki volt az, csak sejtésem van."
Ilyen szerencse minden napos a vonalon. A valamikori 7-esen/173-ason (+ az "E"-ken) a régi csoprtvezetők idejében voltak jó kocsik. Ők addig verték a garázsban az asztalt, amíg használható nem kocsit kaptak. Most nézd meg!
"A Moszkva téren valóban elég vegyes a társaság, ill. arra a tartózkodóra is ráférne némi felújítással egybekötött bővítés, ez tény. A társaság? Vegyes... sajnos mostanában inkább lefelé megy a színvonal."
Ezek szerint valahol igazam van. Hazudnék, ha azt mondanám, nincs olyan ember a Várfok u.-i részlegen, akivel ne ugratnánk egymást. Akárcsak oda "sziszeg", oda dudál, ha meglát, de előveszi emberi énjét.
Szép, hogy mexünt már a 216-os, de valahogy még mindig nem tudok róla sokat. Sőt! Annyira nem izgat, csak gondoltam...
Erre annyi mondok, az elejét olvasva: kibaszott nagy hülyeségeket beszélsz.
Nem nagyképű, ezt én is aláírom.
"Ilyen kocsikkal járnak"
Most ezt úgy mondod, mintha máshol nem ez lenne a helyzet...
A 102-n abszolút változó a menü, az adott kolléga emlékeim szerint az O-512-vel volt, ami egy kifejezetten jó autó, arra nem panaszkodhat. De ez a 7-n sincs másképp.
"Szóló vonal, járják az 1. telesek. Ők még örülnek neki, ha félre lehet állni. Az idő ketyeg, & még fizetik is."
Remélem, ezt nem komolyan gondoltad. Mert ha igen, az azt jelenti, h nagyon nem ismered a csoportot, pluszban még gyökér módon általánosítasz is.
Mind a 8-n, mind a 112-n majdnemhogy beszélőviszonyban vagyok az összes újonccal. Egyik sem örül annak, ha félre kell állni. Mivel pont, hogy úgy NEM TELIK az idő. És nem azért jönnek be ők sem, h szerelőre várjanak.
Plusz a 102/112-n van jónéhány olyan kolléga is, aki a 1X, 2X-t tapossa a cégnél.
"Ill. még egy gondolat: pár napja a 7/1-est, egy 102-esen/112-esen járó krampusz csinálta. A szám hidegváltós, a kocsi letámasztása után megjegyezte, hogy egész nap nem szólt hozzá az AVM, a módosított indulási időkkel zaklatva. Elmondása szerint ilyen a Szél Kálmán téren/Szendrő u.-ban nincs."
Ez tudod mi volt? Egy óriási adag szerencse, semmi más. Azt remélem nem akarod beadni, h a 7/173-n meg az expresszen tökéletes kocsik vannak... (most hirtelen nem jut eszembe ki volt az, csak sejtésem van.
A Moszkva téren valóban elég vegyes a társaság, ill. arra a tartózkodóra is ráférne némi felújítással egybekötött bővítés, ez tény. A társaság? Vegyes... sajnos mostanában inkább lefelé megy a színvonal.
A 216 annyira ideiglenes, hogy már meg is szűnt.
Ennyi hülyeséget összeírni kedves barátom... hát nem tudom, sírjak-e vagy nevessek...
- Egy árva szóval nem mondtam, hogy "nagy mellénnyel" járt volna fel-alá a Széll Kálmán téren. Pusztán megjegyeztem, aznap az elöbb említett téren volt a nővéremmel megbeszélve egy kb. 10 perces találkozó. Lefele sétáltam, amikor kilépett a pihenőből az említett személy. Pár szót beszélgettünk, megkérdeztem, "Hogy teccik a mai menü?". Erre mondta, hogy állandóan nem járná, de 1 napot kilehet bírni. Olyan tájog kocsikkal nem is csodálom, nincs olyan nap, hogy ne legyen kirohadás. (Erre azt mondta a Területvezető, hogy ők ilyen kocsikkal dolgoznak. Minden tiszteletem B. felé, de no komment.) Szóló vonal, járják az 1. telesek. Ők még örülnek neki, ha félre lehet állni. Az idő ketyeg, & még fizetik is. Aki 10 éve, 20 éve, 30 éve tekergeti a kormányt, az vajon hányszor állt már félre műszaki hibával? Erről van szó. Azok az idők már elmúltak, amikor még elit vonal volt a 7A, 7Gy, 73, 73Gy, 173Gy. Ehhez alkalmazkodott a BKV-s társadalom is (irányítás, szerelők). Jó pl. erre a következő, múlt heti történet: Menyasszonyommal a Kelenföldi kocsiszínben voltunk nyugdíjas bucsúztatón. Eztán gyalog az Etele téri Volánbusz pu.-ra igyekeztünk. Az Etele út & a Somogyi u. kereszteződésében szerettüünk volna átkelni. A zebra elött pár m.-rel hátra néztem. Jött egy vonali szerelőkocsi nagy sebességgel. Meg se' fordult a fejemben, hogy ő jobbra akar kanyarodni (az Etele térre). Az egyik lábunk már a zebrán, amikoris a mandró úgy gondolta, hogy ott & akkor befordul. Olyat b...m a dobozoskocsi oldalára, szentül megvoltam győzödve, elöl berobbantak az üvegek. "Gyerek" padlófékkel megállt (a dinnyéket az anyósülésen hagyta), majd neki állt volna feljebb, de tőlem visszhangzott az Etele tér. Mindegyik pillanatban benne volt, hogy adok egy csárdást neki, & páros lábbal ugrálok a fején. Eközben folyamatosan jöttek a buszok a Bártfai u. felől (7E, 103, 141, 173E), & sorra érdeklődtek, mi az üvöltözésem tárgya. Mind megkérdezte tőle: "Normális vagy, mi a f...t száguldozól?". Ha bármi baja esett volna a 6 hónapos várandós Menyasszonyomnak, ma nem él a csávó, az biztos. Ilyen régen nem volt. Jelen állapotokról igazán Villámhetes tt. tudna mesélni. Vadabbnál vadabbnál embereket sikerült odaválogatni. Nem a sebességükre gondolok, inkább a dolgaikra. (Ebbe most ne menjünk bele, de inkább a Trolisok gerjesztik a feszültséget.) Ill. még egy gondolat: pár napja a 7/1-est, egy 102-esen/112-esen járó krampusz csinálta. A szám hidegváltós, a kocsi letámasztása után megjegyezte, hogy egész nap nem szólt hozzá az AVM, a módosított indulási időkkel zaklatva. Elmondása szerint ilyen a Szél Kálmán téren/Szendrő u.-ban nincs. Ez (is) a különbség. Sokakat nem a 20%-os vontatási pótlék megvonása vág földhöz, inkább a környezet. Pl. a Széll Kálmán téri (Várfok u.-i) tartozkodó. Siralmas látvány, ahogy az a sok "savanyú uborka" ücsörög bent, mint ha nem lenne bennük élet. Soha nem felejtem, amikor 59-esenn jártam, & az akkori Moszkva térről fogtunk vissza este 9 után 59A-ként. Egyik este nálam "csőtörés" veszélye, villamos lezár, irány a pihenő. Kifele jövet azt látom, ül az ember az asztalnál, mintha enne, de nem volt pulzusa, & buszvezető volt. kb. 5 mp.-et álltam felette, mire valaki viccesen megjegyezte, még él, & jót nevetett rajta. (Ez a jelenség még nem kopott ki.) Köszönés az nem igen megy, némelyikben, mintha tényleg nem lenne élet. Csoszog, dünnyög, alig lélegzik. A hideg kiver, ha belegondolok, nekem így kéne élnem. Izlések & pofonok. Lehetne még ezt taglalni, de hagyom, hogy egyelőre ezt sikerüljön feldolgozni.
- 216 ideiglenes? Igen, mintha valami ilyesmit próbáltak volna magyarázni, de még a 2 vá.-ról sem sikerült megegyezniük.
Az sajnos már több mint egy éve úgy füstöl (mondjuk még mindig egész normálisan megy)... De lassan csatlakozik hozzá a GNX, 12-05, 12-08, ezek is egyre jobban eregetik a kékes füstöt.
12-81: ez szerencsére tényleg tűrhető lett, csak az a q**** azonosító.