No épp itt van a bökkenő, mármint hogy tényleg "ugyanaz" van-e 7.800-ért és 11.000-ért, illetve 140-ért meg 97-ért. Hogy pontosan mi/melyik kell, azt én nem tudom megítélni, és olyan szerelőm sincs, aki meg tudná ítélni. Örüljetek neki, hogy nektek van. (Szerintem már eleget boncoltuk a márkaszerviz versus varázsgarázs kérdést.)
Egy komplett motor szerintem van 2 -2,5 millió, egy vátómű meg olyan 1 milló. Ezeket lehet szétütni egy hibásan kiválasztott (értsd: valójában nem a gyárival egyenértékű) vezérműlánccal/olajjal, amin persze a vételkor spórolni lehet spórolni pár tízezret. Én ehhez a fajta spóroláshoz nem vagyok elég bátor.
Ha megmondod, hogy pontodsan milyen feltöltési adatra vagy kíváncsi, szívesen megnézem neked a könyvben.
Tudod ez itt nálunk valahogy nem működik. A fiamnak van egy NISSAN 350Z sportkocsija. 2011.-ben vette 1 évesen. Lementünk Szolnokra, a srác bejelentkezett az ottani BISSAN kereskedésbe állapotfelmérésre, nehogy lutrit vegyen.
Hát kapaszkodjatok meg: Akkor a NISSAN kereskedések nem voltak összekötve (akkor még??)informatikailag, tehát megnézték az aktuális állapotot (ha jól emlékszem 12.000 Ft-ért), de a múltjáról semmit nem tudott meg.
Ráadásul ha nagy gáz van, akkor gondolhatod, hogy nem fog "történelmet" csinálni belőle, hanem "becsülettel" megcsináltatja farsban és ketyeg tovább szépen minden.
Ebből a szempontból minden autóvásárlás lutri, inkább visz magával szerelőt az ember ha tud, de számomra már az gondoskodás, ha valaki alkatrész és munkadíj számlákkal (bármilyen szerelőtől) tudja felmutatni az előéletet. Egy gondosan lefűzött "életrajz" szerintem bőven elárulja, hogy milyen gondoskodó volt a gazda.
Kerülni akartam a dolgot, mert nem akartam hülyeséget mondani - nem vagyok hozzáértő. De nem a váltómű hibásodott meg! Szóval valahol az üzemanyagbefecskendezésnél van ez a cucc. Ahogy elmagyarázták nekem, valahogy úgy működik, hogy gázadásnál egy dugattyútszerűséget mozgat és ez szabályozza az üzemanyagot. Ez a dugattyú a vezérlőegység meghibásodása esetén nem mozdul, vagy szakaszosan mozdul el és ez okozza a hibakódot.
A váltóolajat - ezt egyedül - nem cseréltettem le, 180.000-nél tervezem majd, lévén ez most egy feles intervallumos szervíz volt. De mikor vettem, a szerelő mondta, hogy gondoljam meg az autómatát, mert a márkaszervízben 10.000 Ft felett adják a váltóolajat és - ha jól emlékszem - 13 liter kell belőle. Hát felballagtam a netre és rákerestem. Most is ha ránézel van akcósan (!) 11.000 Ft-ért és 7800 ért is.
De ma például a vezérműláncot néztem :) : Volt a feszítőkkel együtt összesen 140.000 Ft-ért és találtam szettet 97.000 Ft-ért is.... nem mindegy!
A műszaki leírás nekem a feltöltési mennyiségek miatt kellene, meg a trükkökért, hogy pld. hogyan tanítod újra a visszapillantó tükröket.
A hogyan cseréljek kereket meg egyebek nem érdekelnek, bár gyenge angolosként kihívás volt a boardkomputer is....
Még jó, hogy gyerekeink már szinte anyanyelvi szinten beszélnek angolul és tudnak segíteni a szülőknek :)
a nissan kulcsból nem tudsz kilométert visszaolvasni. innentől kezdve az összes, magyarországon bepecsételt javítás, szervíz csak hit kérdése.
ebből a szempontból a külföldi pecsétek talán még többet is érnek.
én is megnéztem a papírokat, örültem, hogy rendben vannak, de sokkal többet ért, hogy a szerelőm is rábólintott, miután alulról-felülről átnézte, kipróbálta.
Jó nektek, hogy van típus specifikus ismeretekkel / diagnisztikával / szerszámmal rendelkező szerelőtök. Ha én ismernék olyan márkaszerviztől eljött, ott kiképzett szerelőt, akinek Nissan-os "magánpraxisa" van (műszerekkel/szerszámokkal), talán és is megfontolnám a varázsgarázsos karbantartást. Ami a szervizkönyvet illeti, szerintem nem a papír könyvecskébe történő beírás a lényeg, hanem hogy az elvégzett munkák - márkaszervizes karbantartásnál - bekerülnek egy központi adatbázisba, ami alapján később ellenőrizhető az autó múltja. Az én szememben ez nagy érték, de másnak nem feltétlen fontos. Azt is megértem / elfogadom.
Ezek szerint a váltómű hibésodott meg, és annak hidraulika rendszerében kellett valami szelepet cseréltetned, ha jól értem. Érdekelne a váltóolaj kérdése, mert én 100 ezer km-nél le akarom cseréltetni a váltómű, az osztómű és a diffik olaját. Tudom, hogy nem kötelező, de hosszútávra tervezek...
Szóval hol vetted az ATF-et és mennyiért? Utaltál rá, hogy sokkal olcsóbban jutottál a gyári ATF-hez mint ha márkaszervizben vetted volna. A váltóművet illik ilyenkor átöblíteni, amihez a normál olajtöltettel nagyjából megegyezp mennyiségű olaj kell, vagy tán másfélszeres. Szóval sok ATF kell majd.
Igen, használtan vettem 150.000 km-el. Most 166.000 van benne. 165.000 km-nél jött elő. Műszaki vizsgás volt a kocsi és 15.000-el az időszakos szervíz után. Mivel még nem végeztem rajta karbantartást, a jó érzés kedvéért megcsináltattam az olaj és szűrőcseréket. Aztán elvittem műszakira. Rohadtul nem tetszett, hogy rákapcsolták a számítógépet aztán hol üveghangra bőgette, hol hagyta alapjáraton. Tiszta extrém volt, soha nem tapasztaltam ilyet. Persze benzineseim voltak eddig, nem tudtam, hogy normál e ez így. Este meg jött a meglepetés. Az is eszembe jutot, hogy nincs e összefüggés... Nem tudom. Alighanem is-is. Döglődhetett a szabályzó és ez a kis műszaki előhozta rajta a hibát. Ugyanis előtte amikor nagy gázzal gyorsítottam, egy kicsit mintha megtorpant volna a kocsi mielőtt elindult volna. Az alkatrész cseréje óta ez nincs, tökéletesen vált. De persze azért azt is láttam, hogy a műszakin sem nagyon futnak össze ilyen géppel, mert mást sem hallottam az aknából, mint hűha -t. (Autóklub) Gondoltam: Ezt nézegethetitek, mikor csupa lemez az alja. Amikor feljött a muksó, csak annyit mondott, hogy "ennek aztán baromi futómű van alatta" :)
Ja igen - automatás az enyém is. 2,5D. Lehet hogy azért ilyen a fogyasztás mert többségében nem használom hosszú távon, főleg csak a környéken, városban. Illetve amikor használtam akkor általában tele emberrel, motyóval. Többségében Erdélyben, hegyek között. (Ez a másik imádott hobbim) Egy olyan igazi, nem rohanós, normál menetet még nem mentem vele. Biztosan le lehet kicsit szorítani, mert tavaly júniusban a haverom bazi vitorláshajóját lerángattam a Balcsira és még én lepődtem meg mikor visszatankoltuk a 12,5 átlagot. Na persze ott hímestojás üzemmód volt a hossz és a súly miatt. Igazából elfogadtam ezeket az értékeket, mert elolvastam róla minden tesztet mikor még nem volt és azokban kivétel nélkül a nagy fogyasztásra panaszkodnak.
A vezérműlánccal betetted a bogarat a fülembe, erre ránézetek.
Köszi a leírást a tükörről, visszatanítom a "kicsikét".
Szerelő - Na jó azért elárulok egy kis "titkot": Mikor bejött a hiba azért keresnem kellett megfelelő megoldást, mert a hibakódot ki tudták olvasni, de mást nem. Ekkor kerestem kapcsolatot "szőr mentén" a szervízzel....
De ezek a Renaulttal társított Nissan boltok... hát??? Pont oda kellene hordanom, mint ahová a korábban említett Renaulokat a cégnél. Na nem! Pedig azokkal is próbáltunk 2-3 szervízt 100 km-es körzetben. Sehol jó tapasztalat. A régi szerelőm meg eddig még mindig korrekt volt, immár kb. 15 éves kapcsolatom van vele. Akkoriban alaposan megdolgoztattam, mert az építkezéskor használt ócska BX-em nap nap után - mindig máshol - elpisilte a hidraulika olajat :)
Ja és a szervízkönyvemet ugyanúgy beírja. Az alkatrészt pedig mindig én veszem, a számlát lefűzöm. Ez olcsóbb is, mert ha járod a netet, biztosan te is tudod, hogy még ugyanazon gyártású alkatrésznél is tízezres különbségek lehetnek. A Pathfindernél tökéletes példa a gyári NISSAN váltóolaj az automatához. A szalonban meg ugyanezeknek a szerelőknek az "iskolatársai" vagy inasai dolgoznak, max. van egy komputerük pluszban.
Hát ez az előzős nem gyorsulós esemény izgalmas lehetet...
Az elmondottak szerint használtan vetted a gépsárkányt. Hány kilométerrel, hol volt előtte szervizelve, hány kilométernél jött elő ez a hiba?
A tükör lebillenése programozható, tehát újra "megtaníthatod", hogy merre/mennyit billenjen tolatáskor. Az eljárásra fejből nem emlékszem, de megnézem neked a könyvben, és majd bepötyögöm.
A kézikönyv nemigen másolható, mert már sima olvasásnál is hajlamos a gerincénél megtörni és széthullani. Már az enyém is két darabban van. VISZONT: az interneten keress rá, angol nyelvűt egész biztosan le ehet tölteni.
A fogyasztásod meglepően magas. Nekem a 2.5D automata 11 liter körül fogyaszt pedig elég gyakran araszolgatok budapesti dugóban (nekem ott eszik 12,5-öt, országúton elmegy 9 alatt/körül). A Tiéd is automata? Azt csak feltéteezem, hogy 2.5D, nem 4.0-s benzines. Ha benzines, akkor szerintem örülni kell egy ilyen baráti fogyasztásnak :-)
A vezérműláncot lehet ellenőrizetni, és ha hidegen fura hangot ad a motor, de aztán melegedve elmúlik a zaj, akkor szerintem célszerű is a lehető leghamarbb megnézetni.
Téged is irigyellek a megbízható és hozzáértő szerelődért!
Nekem egy 2006. 11. havi Pathfinderem van. Tavaly május óta van meg, egy meghibásodásom volt azóta, igaz az majdnem tragikusra sikerült :(
Novemberben hazafelé "ballagtam" estefelé egy nyíl egyenes úton. Előzni kezdtem egy pótos tehert. Jött szembe egykamion, de tudtam (gondoltam), hogy simán tudok előzni. Intenzív gázadás, aztán egyszer csak kigyulladt a műszerfalon a 4WD felirat és hiába nyomtam a gázt nem gyorsult. Sőt szépen lassulni kezdtem. Háát elég izgalmas volt mire visszakerültem a pót mögé. Megálltam az út szélén, leállítottam. Újraindítottam és mehettem tovább. Persze - ellenőrzött körülmények között - újra próbáltam: Az eredmény ugyanaz volt. Lényeg a lényegben, valamilyen szabályozó szelep ment tönkre, 50.000 volt szereléssel együtt. Amióta a számítógépen kiütötték a hibakódot, a kocsi visszapillantó tükrei "elfelejtettek" tolatáskor tolatópozícióba állni. Nem nagyon hiányzik, de majd megnézetem...
A fogyasztásról: ... hááát ..... nem igazán sikerül alább vinni annál a 12,5 -es átlagnál. De úgy gondolom, hogy aki Pathfindert használ, az úgy van vele, hogy meglátta és szerelembe esett. Így meg aztán a szeplő(ke)t is jobban elviseli a leányzón :)
Nálunk egyébként is harcos volt a vásárlása, mert ugye nálam már régóta szerelem, de a család (asszony, leány mindkettő jogsival) nagyon ellenkezett. Lányom eleinte halottaskocsinak nevezte. Persze azóta egyre kevesebet hallottam, majd el is maradt a jelző. Hja, a jót könnyű megszokni! Az a lényeg, hogy sikerült a családon keresztülvinnem a dolgot, pedig kellet e kompromisszum, mert ez az egy autónk van. Régebben próbáltunk a "nagyautó" mellé egy másikat is tartani, de - mivel az asszony itt a faluban dolgozik, engem meg visz-hoz a céges járat - nem igazán volt kihasználva. Sőt inkább nyűg volt, mert mindig az állt a garázsfeljárón amelyik nem, és az a garázsba amelyik meg kellett volna :)
Olvasva a hozzászólásaitokat, azért most elgondolkodtam: Nálam is észlelhető, hogy hideg motornál gyorsításkor "kopogó" hangot hallok, azonban ez ahogy melegszik a motor, nagyon hamar elmúlik. Gondoltam, hogy ez a hideg diesel velejárója (ez az első dieseles autóm) .... Lehet, hogy vezérműlánc?????? Mondjuk extrém füstöt nem látok rajta.
A 30.000 km-kénti szervízintervallumot én is feleztem. Nem hordom márkaszervízbe, hanem egy régi szerelőmhöz, aki a francia autókra szakosodott még anno a Citroen BX-es korszakban. Sajnos a márkaszervízzel csak negatív tapasztalataim voltak. Előző cégemnél Renault flotta volt és bizony oldalakon keresztül tudnék mesélni a leszámlázott és el nem végzett munkákról. Saját kocsival is jártam úgy az első garanciális szervizen (Volkswaden group), hogy az első gari. szervizen leszámlázták a gyári ablakmosó folyadékot, amit én vittem, mert a kocsival ajándékba adták...
Szeretném megkérdezni, hogy nem tudnátok e használati kézikönyvet részemre? Akár másoltatni, vagy eljuttatni és én lemásoltatom alapon? A szalonban már kérdeztem de horror árat (11.000 Ft) kérnek érte!
nekem nincs nagy jelentősége, másnak mint láthatjuk van. egyébként nem ez a helyzet, bár tudom, hogy pár ezresért kerülhetne bele akár az is. nálam az ő szervízének a pecsétje kerül bele, ne aggódj!
Szerintem pontosan értem. Épp ezt mondtam azzal, hogy nem jó/rosz megközelítés van, hanem "más" megközelítések vannak, más költséggel és kockézatokkal.
Kérdés: amikor az embered otthon a műhelyében elvégzi az olajcserét és elviszi az autót a márkaszervizbe hibakód olvasásra/kiütésre, akkor bepecsételnek a szervizkönyvbe és bejegyzik az adatbázisba, hogy el lett végezve a megfelelő kötelező szerviz? Vagyis neked is "hivatalosan" vezetett szervizkönyved lesz? Ha igen, akkor értem miért mondtad, hogy nincs nagy jelentősége egy vezetett szervizkönyvnek. És - ha ez így van - akkor teljesen igazad is van. Sajnos. (Úgy értem, akkor eladási/vásárlási szempontból valóban nincs plusz értéke annak, hogy valaki végig márkaszervizben szervizelteti az autóját.)
nem, sajnos nem olyan. de szerintem felesleges ezt tovább boncolgatni, csak azt kéne megértened, hogy nem márkaszervíz (jó szervíz) - falusi kendács műhely (rossz szervíz) bontás létezik.
ha neked ezek a tapasztalataid, akkor jó neked. nekem nem, így az eddig nissannál szervizelt kocsim, mostantól a saját emberemnél fog karbantartódni, akivel eddig soha nem volt bajom és mindent megoldott. mellesleg a computer hibaüzeneteinek kiütéséhez, a szervíz intervallum törléséhez úgyis kell a márkaszervíz, úgyhogy ott is fog járni alkalomadtán, csak hozzáértő kezekben, nem pedig velem.
Tojnak a fejedre??? Nem lehet, hogy olyan fogadj isten, amilyen az adjon isten?
Én azt tapasztalom, hogy udvariasak, készségesek, odafigyelnek (az én érdekemben proaktívak), olykor még nagyvonalúak is (pl. garanciában megoldanak erősen határeset dolgokat), és rendszeresen hívogatnak, hogy elégedett vagyok/voltam-e a kiszolgálással.
A típus specifikus műszaki információk/eljárások ismerete, diagnosztikai eszközök és szerszámok megléte abban a pillanatban válnak nélkülözhetetlenné, amikor a sima olajcserénél bonyolultabb feladványt kell megoldani. Akkor egy rossz szaki próbálkozik és kókányol a Te kockázatodra/károdra, a jó szaki pedig beutal a márkaszervizbe. (Az interneten nincsenek fent a gyári információk.)
De még egy sima olajcserénél is nekem megéri valamivel több (nem sokkal, nem többszörös, de még csak nem is kétszeres) pénzt kiadni a márkaszervizek által biztosított szakmai háttér (ami azért nyilván inkább adott, mint egy varázsgarázsban), a környezet, az ÁFA-s számla és a vezetett szervizkönyv miatt.
Engem elriaszt egy ellenőrizhetetlen előélet, nem vezetett szervizkönyv, varázsgarázsos karbantartás. Soha nem vennék ilyen autót. Senkitől. Illetve csak rettenetesen olcsón.
Látszik, hogy nagyon különbözik a megközelítésünk, de hát ez nem baj. Ettől szép az élet. Kívánom, hogy a jövőben sem csalódj. És persze magamnak is ugyanezt kívánom, hisz ebben a kérdésben senkinek sincs igaza, nincs jó vagy rossz megközlítés. Különböző megközelítések vannak, különböző költségekkel, kockázatokkal és mellékhatásokkal. Kinek ez szimpatikus kinek az...
mondom, ízlések és pofonok, engem pld absz nem tud meghatni egy magyar szervízkönyves előélet. ha neked ez segít, akkor hajrá, nem vagyunk egyformák. szerintem kicsit eltúlzod a típusismeret rejtelmeit a mai, internettel terhelt korban. és ismét leírom, hogy tudok arról, hogy vannak olyan hibák, esetek, amikor nincs más, csak a márkaszervíz, hisezn ott áll rendelkezésre minden infrastruktúra egy típushoz, de pld az olajcsere és a szűrők cseréje pont nem az. mellesleg amikor új, garanciális az autóm és kötelező vele márkaszervízbe mennem, ott állok a kocsim mellett és én viszem az olajat, szűrőt, ugyanis sikerült már olcsó olajba és használt szűrőbe is belefutnom nagyra becsült márkaszervízben.
megjegyzem eddig (lekopogom) csak jó autót vettem és mindegyik eladott autóm után hálásan hívott fel a következő tulaj és nem az alkalmankénti pár ezres spórolás miatt nem vagyok híve a márkaszervízeknek egyszerűen az a tapasztalatom, hogy magasról tesznek 89+áfáért a fejemre.
Teljesen igazad van. Ha nekem lenne ilyen emberem, talán én is vele / rajta keresztül szervizeltetnék. De nincs...
Amúgy a márkaszervizes olajcserére vonatkozó 40 ezres munkadíj becslésed túlzó. Direkt előkaptam egy szervizszámlát, hogy megnézzem, valójában mennyi is az annyi.
A 60 ezres szerviz (technológia szerinti átvizsgálás + motorolaj csere) munkadíja 16.5 eFt +ÁFA (bruttó 20.5) volt. Vagyis 16 fél, nem 40. Azért a nettót mondom, mert a "szaki" valszeg nem ÁFA-s számlázik...
Erre persze rájött még egy fékolaj csere 5,3 eFt + ÁFA-ért (bruttó 6,6)., illetve üzemanyagszűrő csere 3,8+ÁFA-ért (bruttó 4,7). Az össze-vissza 25,6 + ÁFA (vagyis ÁFA-s számlával, anyag/munka jótállással, vezetett szervizkönyvvel stb.) bruttó 32. Ez természetesen csak a munkadíj. Nem tudom, hogy a Te 40-es becslésed ezeket a munkákat is tartalmazta-e, vagy tényleg csak az olajcserét (nyilván a típus specifikus átvizsgálás nélkül, hiszen olyat egy "általános jószerelő" szaki nem tud). De még ha tartalmazta is a 40-es becslésed ezeket a folyadék/szűrő cseréket akkor se nettó 40-volt a számlán, hanem nettó 25,6.
Ha az anyagköltséggel együtt nézzük (volt 1-2 izzócsere is, pollenszűrő, klímatisztító, fékolaj, motorolaj, ilyen-olyan segédanyagok, miegymás satöbbi), a teljes 60 ezres revizió (meg pár általam kért, nem kötelező dolgok, pl. klíma pucolás, nanotechnológiás szélvédőkezelés) anyaggal, munkadíjjal (külső-beslő tisztítással, kávékínálással) tokkal-vonóval összesen 89 eFt + ÁFA volt.
És típus specifikus ismerettel rendelkező szerelő nézte át az autót... és pecsét került a szervizkönyvbe, meg bejegyzés az adatbázisba...
nem vitatom, hogy vannak olyan javítások, amiket csak ott tudnak megcsinálni, de mint írtam, azokat is inkább intéztetem a szerelőmmel, neki nem fogják kilopni a szemét, én meg tudom róla, hogy nem ver át. az viszont, hogy egy olajcseréért fizessek 40ezer munkadíjat, nevetséges. mivel magam nem csinálom meg, marad a szerelőm, aki beszerzi, megcsinálja, házhoz hozza.
a megboldogult fiat boldizsárnál anno a gatyámat is le akarták gombolni rólam, majd egy sima karosszéria javításnál valamiért kibuherálták a kocsimból a computert.....nem csoda, hogy utána arrafelé sem néztem és az olasz autóimat a szamosihoz vittem, akinél becsületesebb, hozzáértőbb szerelőt nem sokat ismertem. az egyik autómmal, ami korábban egy elég komoly pozícióban lévő pénzügyi vezetőé volt, kaptam a mostani szerelőmet, aki nem mellesleg a munkahelyem mellett dolgozik. ha kocsit veszek eljön velem, megnézi, megemeli, kipróbálja, intézi a műsuakit, karbantart és ha nagyobb gond akad levezényli a szervizelést. tényleg ideális.
Bárcsak nekem is lenne ilyen megbízható/hozzáértő szerelő szakim! De sajna nincs - marad a márkaszerviz. (((Mondjuk én eddig még mindig... ööö... túlnyomórészt korrekt bánásmódban részesültem a márkaszervizekben. Ahol nem, oda nem mentem többet.)))
All a garazsaban egy 30as evekbeli rolls, szerel ennel sokkal dragabb autokat, mellesleg versenyzett es offroadozott. Ha vmihez celszerszam kell, elviszi vmelyi markaszervizbe, ahol ha nem ismer valakit, akkor is sokkal kevesbe valoszinu, h atvernek.
Nagyon rosszak a tapasztalataim a szakszervizekben o viszont a negyedik automat tartja karban.
Hmmm... sajátos. Úgy értem irígylem azokat az embereket, akik 1) minden autómárkához/típushoz egyformán értenek, és bátran szerelgetnek mindent, 2) akik képesek megbízni az ilyen szakikban. Ne vedd sértésnek, nem bántó szándékkal írom. Tényleg irígyellek. Én ennél sokkal jobban féltem az autóimat - talán/valószínűleg feleslegesen, hiszen egy jó szaki - amilyen nyilván a Tiéd is - biztos megmondja/bevallja, ha valami meghaladja az ő típus ismeretét, szakértelmét, szerzámozottságát stb., és "beutal" egy szakszervizbe. Valszeg emiatt a parám miatt sokkal több pénzembe kerül a ()márkaszervizes üzemben tartás, mint ha nagyobb bizalommal lennék a mezítlábas műhelyek iránt.
Akkor valami nagyon triviális marhaság miatt rendetlenkedik. (A feleségem Renault Grand Scénic-jén is van hasonló jelenség. Ott mosatás után - vagyis ha víz megí a szerkezetbe - fordul elő, hogy néha nem hajlandó visszanílni.) Ha nem wagy egy barkács típus, akkor szerintem nézz be egy márhkaszervizbe. Valszeg ingyen meg fogják kendácsolni neked, hacsak nem kell benne valamit kicserélni. A diagnózis minden esetre ingyenes kéne legyen.
nem rángat, egyszerűen nem úgy vált, ahogyan egy modernebb automatától megszoktam, bár az is igaz, hogy ezen az egyszem vw-n kívül, eddig csak felsőkategóriás autókban vezettem automatát. valószínüleg a tesztelők is a hasonló árkategóriájú, de sokkal személyautósabb suvokkal vetették össze.
a tükör behajtására nekem napi szinten lenne szükségem, úgyhogy ennek a végére kell járnom. fura, hogy hőmérséklet függő, hogy egyáltalán valameddig becsukja-e, lehet, hogy ha megvárom a tavaszt, kutya baja sem lesz. :-)
:-) Lehet, ki kéne próbálnom valami mai modern automataváltós autót, hogy rájöjjek: tényleg nem olyan kafa a Pathfinder váltóműve. De amíg ezt nem teszem meg, addig teljesen boldog vagyok ezzel. Az én igényeimet tökéletesen kielégíti.
Viszont: ha rángat a váltó, az biztosan nem normális dolog. Az egyém vajpuhán vált, és gyorsan...
Ami a visszapillantót illeti: nekem gond nélkül ki-be csukódik, de ezt a funkciót én műtyúkszemnek érzem. Négy év alatt csak egyszer volt rá VALÓBAN szükség: a Bazilika melletti robotgarázsban be kellett hajtanom a tükröt, különben nem fért be a fakkba az autó. Ettől eltekintve sose kellett behajtanom. Se kézzel, se elektronyosan.
Előző vmelyik hozzászólásban írtam, h a jobb oldali tükör nem hajlik be semennyire. Kézzel simán behajtható, mint a másik, de az az egy sérült volt, állítólag a
a hátlap sérült csak, sajnos vételnél nem ellenőriztem. Szóval az meg sem mozdul, és ahogy mondtam korábban is, meg sem tudom mozdítani, de amint jobb idő lesz, nekiugrunk apámmal, és belenézünk, h mechanikai hiba, vagy esetleg cserélték az egész tükröt és nem motoros verzióra, vagy drót sérült, stb stb...
A legutolso osszehasonlitasi alap egy vw tiguan, aminek mesteri az automataja. Nem tudom,h milyen tipusu, de vajpuha, gyors es valamiert erzi amit akarok. De azert nem panaszkodom, egyszeruen csak hozza kell szoknom a nissan teherautosabb jellegehez. Hulyeseg ezt egy szemeyautoval osszevetni.
Azt hiszem, h ha megtanulom nem bekapcsolni a board computer fuel economy alpontjat, akkor joban leszunk. :-)
Amit viszont meg kell nezetnem, az a visszapillanto. Nem csukodik-nyilik rendesen. Hidgben egyaltalan, de garazsban allas utan is csak felig. Ez masnaln is elofordult mar?