Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Volt a háttérben a bal oldalon lévő eredeti kocsitípusról későbbi későbbi kép:
Aminek a tamponozását a Quabla egy Roco kocsin el is készítette:
Korábban a börzén találtam egy ilyen típusú Lima kocsit, kissé sérült állapotban:
Később a börze topikban meghirdették ugyanezt Roco változatban, így azt is megvettem, így a fenti kocsi számomra feleslegessé vált. Úgy döntöttem, hogy megcsinálom úgy, mint a Quabla (átalakítás nélkül, átfestésként), és odaajándékozom az egyik topiktársnak, aki sokszor segített nekem sokféle módon. Természetesen a sérült kapcsolót is megjavítottam. Ilyen lett:
Nem állítom, hogy ez lenne életem fő műve, de az ő M31-eséhez a fenti kép alapján használható lesz.
Aztán - milyen az élet - annak ellenére, hogy úgy mentem ki a börzére, hogy nem szándékoztam venni semmit, belebotlottam egy Bax 5909 alapba:
Úgyhogy lesz egy ilyen MÁV-os kocsim is, ha egyszer elkészülök vele. Igaz, ABmot-om nincs, úgyhogy nem tudom, mi után fogom kötni.
Bizonyára van az olvasók között olyan, aki mindenhez ért. Ő majd jelentkezik. Én csak a fiatal, friss hús fotómodellek átnézését, tesztelését vállalom.
Az elmúlt időszakban a Ba (ex. Ca) kocsi végét bütyköltem megcsináltam a peronablakokat.
Most az ABa (ex. BCa) kocsi van terítéken.
A kinematika helyét itt másként alakítottam ki, a koncepció az, hogy kivágom a Symoba kinematika helyét, majd az alvázra felkerül egy lemezke, amire majd ráragasztom. Jelenleg ezt próbaképpen egy maszkolószalaggal tettem meg.
A következő lépés az alváz imitációja volt, amit hasonlóan készítettem el, mint a Ba kocsinál, csak egy kicsit pontosabban.
Majd egy alkalmas feszítőművet is előszedtem, olyat, ami a forgóvázak között elfér. Ezek illesztő tüskéinek a helyét kifúrtam az alvázon. Az alvázimitációt oldalt ki kellett keskenyíteni, hogy a feszítőmű elférjen.
Hát valóbban, csak a videó alá vágtam a hangot az izgalmasabb hatás végett. Analóg a mozdony teljesesen ahogy az asztalom is. Bár frankó lenne de én maradtam a hőskorban 😊
Hát valóbban, csak a videó alá vágtam a hangot az izgalmasabb hatás végett. Analóg a mozdony teljesesen ahogy az asztalom is. Bár frankó lenne de én maradtam a hőskorban 😊
Tehát a hanganyagot digitálisan szerkesztetted, feldaraboltad és dekóder hang-alapot készítettél belőle? És akkor még a motorvezérléssel való szinkronizálást nem is említettem - ami egy dízel-hidraulikusnál elég komoly feladat.
Amikor csinálsz pár képet...de jó lesz ez felkiáltással, majd megnézed az eredményt.
Na akkor egyengessük még a korlátot kicsit, mi a csudáért akadt be ferdén a forgóváz gondolatok, (szőrtelenítsd a kutyát) és kérjünk még egy pályaszám matricát a következő rendelésben, mert erre a fekete festékre, hááát, ez nem tapadt jól.
Nem kell felelőtlenül képeket készíteni, mert van amikor teljesen elégedett voltál, eddig....:)