Minden, ami a jogtiszta iGO navigációs szoftverrel kapcsolatos. A warezolásnak, illetve a warez linkek közzétételének ebben a topikban tiltás a következménye.
MIELŐTT MEGKÉRDEZED:
- iGO Primo kizárólag eszközre telepítve került és kerül forgalomba, telepítős változatban nem.
- Az iGO8 által támogatott készülékek listáját a http://www.igomyway.com/hu/support oldalon találod.
- A térképfrissítések a http://www.naviextras.com oldalon érhetők el.
- A navigációs készülékekkel kapcsolatos kérdéseidet a szomszédos szaktopicokban tudod feltenni.
Köszönöm. Hát nézegettem, a hétvégén lejár a 168 óra, de lesz egy bő 200 km-es fuvarom, az még kipróbálható vele. 9 ezer valamennyi az európa, lehet beválalom ;)
Nem.. sajnos nem... és érdekes módon ez döntő többségében az itt habzó szájjal acsarkodó warezolóknak (is) köszönhető.
Az NNG kvázi befejezte a saját Magyarország térkép készítését (minek is készítene? Úgyse akarja megvenni a többség) így csak Here és TomTom liszenszek érhetőek el a térképek közül. Ennek apropóján örülhetünk, hogy legalább EEU és WEU térképliszensz létezik.
Megjegyzem az EU térképszett sem egy elvevtemült összeg...
Köszönöm szépen részletes leírásodat, ami egy hozzám hasonló navi laikusnak tökéletesen érthető és lényegre törő. Sokat segített a döntésben, hogy ne kelljen magam azon ostorozni, hogy melyik programmal járhattam volna jobban.
A Sygic mellett döntöttem. Mégpedig azért, mert volt 2013. márciusából egy Shell Smart programban 6990 pontért vásárolt licenszem, amit még nem használtam fel, csak nice-to-have alapon megvettem (egyéb értelmes dolog a Shell Shopban nem volt, illetve ami volt, arra kevés volt a pontom).
Ezt most elfogadta a program.
Cc. 7 EUR összegért megvettem a Real View Navigation add-on-t (ez többször már előjött Facebook reklámokban és tetszett), valamint a szoftverből cc. 17 EUR-ért prémiumra upgradeltem (érdekes, a felajánlott softveren belüli upgrade lényegesen olcsóbb volt, mintha honlapon keresztül vásároltam volna meg az egyes add-on-okat...). Így van Dashcam-em & Head-up Display üzemmódom is EU & világtérkép és traffic infoval. A license lifetime. Azt nem néztem, más telefonra átvihető-e, de mivel az elkövetkező 1-1,5 évben nem tervezek készülékcserét, ez legyen a jövő gondja.
Csak Magyarországot nem lehet megvenni? Ha megveszem az örökös frissítést jelent, és ha új telefonom van bármikor újratelepíthetem? Arra sem jöttem még rá, hogy az álló tájolást hogyan lehet fekvőre kapcsolni...
Majdnem teljesen mindegy, hogy Here, NNG, TomTom vagy Sygic programot választasz. A különbség csak az egyes programok használatában van, a térképi adatbázisa mindegyik programnak (általában) a két nagy térképszolgáltatótól érkezik. (TomTom és Here).
Az NNG sajnos híres arról mennyire leszarja a supporot, bár meg kell jegyeznem a Here vagy a TomTom esetében sem leszel sokkal előbbre, ha őket választod, hiszen mindegyik esetben maximum levelezni tudsz majd a supporttal, ha problémába ütközöl.
Android esetében arra figyelni, kell hogy a 7-es verzió megoldásai miatt egyes programok már nem lesznek kompatibilisek vele (ahogyan iOS 11-nél sem) így pl. régebbi NNG programokat bár a Play áruház felajánl vásárlásra, nem érdemes megvenni.
- Sygic esetében a szlovák gyártó egyre több mindent pakol bele a programba, azonban minden egyes fícsört külön megfizettet majd veled (az is igaz, hogy nem túl drágán). A térképek gyakorlatilag ugyanazok, mint az NNG térképben, ennek alapján nem lesz különbség, azonban a felületét, a logikáját megszokni nem lesz egyszerű a többi szoftver után.
- NNG esetében csak a Nextgen alapra készített programot szabad megvenni, azonban ahogy olvasom a legújabb frissítéssel sokaknak akadt problémája ezért tiszta szívvel jelenleg azt sem merném ajánlani. Mellette szól ugyanakkor, hogy néhány vadhajtás még megmaradt benne abból az időből, amikor a usereket is megkérdezték mit tudjon egy navi... Ennek kösznhetően azért jó pár olyan dolgot is tud, amit a vetélytársak nem, vagy csak korlátozottan.
- A TomTom azt tudja amit kell... saját térképekkel, saját motorral, szépen teszi a dolgát, bár a térképek ebben sem a legfrissebbek és a kezelését ugyancsak meg kell tanulni.
- A Here saját Android programja sajnos butácska és itt/ott komoly tervezési hiányosságokkal küzd. PL. Míg az előbbi két programban meg tudod csinálni, hogy felvigyen "nem fizetős" autópálya szakaszokra, a Here esetében erre nincs lehetőség. Ez tervezésnél azért okozhat érdekes szituációkat.
Összességében ha most kellene navit ajánlanom Androidra, kb. pénzfedobással döntenék (vagy az ára alapján) az NNG a TomTom és a Sygic navija között.
A 7 napos próba verzióból arra tippelek, hogy Androidos a telefonod. (nem ártott volna legalább az alap paramétereket leírnod.. :)) )
A 7 nap lejárta után az NNG program felajánlja a térképek és a program megvásárlását. Elég az áruház fülön a megfelelő térképre kattintanod (Európa), ezután automatikusan bedob a Play áruház fizetési oldalára, ahol megveheted a teljes programot.
Tanácsot kérnék. Online Vaze, offline Garmin navigációt használtam. Ez utóbbit elkevertem/szervízben privatizálták - mindegy is.
Telefonon (android) szeretnék offline, legális navigációt, skin meg egyéb dolgok régebben igen, ma már nem érdekelnek, out-of-the-box állapotban használnám.
Kérdésem: Igo vagy Sygic? Pros & cons?
Igo8-at használtam igen jó pár évvel ezelőtt, SD kártyáról PDA-n, arról van elképzelésem.
Sziasztok! Letöltöttem az IGO 7napos próba programot a telefonomra. De szeretném meg is venni véglegesen. Hogy tudom megvenni? Mit kell tennem hogy aktiválni tudjam véglegesen?
Ha esetleg leírod milyen készülék, az sokat segít. :D
De telefonszámot sose kapsz az NNG-hez. Adhatok, de úgyse fognak foglalkozni veled, csak a support. Nekik pedig mailan lehet írni, kedvüktől függően 1-2-3-5-.... hét alatt válaszolnak.
Ez ugyan OFF topic, de pár mondat erejéig menjünk bele.
A Waze kontra iGO kontra akármi más tekintetében azt kell alapul venni, hogy ámbáron a Wazze előnye a közösségben rejlik, ugyanakkor van egy hatalmas hátránya is (jelenleg). Egy térinformatikai szoftverben a megfelelő adatok bevitele elengedhetetlenül szükséges a jó működéshez.
Azt mondod itt-ott nincsenek rajta új utak egyik/másik offline navin.. sőt azokban is megeseik (sokkal kevesebb alkalommal) hogy nem létező, vagy más útburkolatú utakra visznek. Az első navi megjelenésétől mondja minden szakembe... a navi nem helyettesíti az agyat... azaz ha "moha" azt mondja "fordulj jobbra" és ott csak a Duna van, akkor nem fordulsz....
De tény, hogy Európát tekintve a Waze nagyon le van maradva.. Ennek egyszerű oka van. Magyarországon és főként Kelet-Európában a Waze nagyon kedvelt lett, köszönhetően a viszonylag gyors reagálásának az új utakra. Azonban itt van egy LÉNYEGES probléma, amivel a Waze fejlesztői vagy nem számoltak, vagy nem érdekelte őket. A Waze-ban igazából un. útosztályokat nem tudsz megadni... azaz nem lehet megfelelően rangsorolni az utakat, így a tervezésnél sok helyen csupán a távolság és az esetlegesen beérkező forgalmi információ alapján számol. Ahol kevesen használják (jellemzően egész Európa leszámítva a főutakat) ott bizony nem lesznek javítások, nem lesz információ arról, ha a régi térkép ma már nem aktuális. Szerintem nagyobb baj az, ha egy navi tökön-uborkán keresztül akar elvinni 250km-re, mint az, ha helyben nem ismeri a házszámokat, vagy a tegnap épült körforgalmat.
A magyar Waze "adminok" sajnos igazából csak a fórum felügyelői, a Waze Hungary amolyan moderátor a magyar fórumban. Természetesen tehetnek javaslatot (ahogy más is) a fejlesztők felé, de SEMMI ráhatásuk nincs arra, hogy a Waze mit hogyan tervez, vagy hogyan működik, esetleg mit tud és mit nem most és a jövőben. Ráadásul néha nem kicsit érzem dilettánsnak őket. Lásd amikor statikus adatokkal nyomják tele a programot (pl a rendőrségi előrejelzések alapján kipakolnak egy halom traffipax jelzést oda ahol "talán" mérhetnek".... Volt ebből vita már évekkel ezelőtt is, én akkor határoztam el, hogy nem spriccelek széllel szemben, mert felesleges. Ha nem értik meg, hogy a Waze előnye a közösség által szolgáltatott VALÓS(!!) és azonnali információ és ezt tele szemetelik statikus adattal, az kb. káoszhoz vezet...
De visszatérve a "melyik jobb navi" kérdésre. 2003 óta foglalkozom navikkal és bizton állítom, hogy egy európai nyaraláson előbb bízom magam bármelyik offline navira, mint a Waze-ra. Lentebb írtam a legutóbbi tapasztalataimat... Persze a PR sokat számít és a "Waze" fanok azonnal kórusban állítják, hogy "de Pesten a legjobb"... csak éppen egy navi nem erre való. Én a mai napig a saját NNG szoftveremet használom Európában és mellette esetleg fut a Waze a forgalmi és ellenőrzési információk miatt.... macera, de egyik ebben, másik abban erős... és sajna a navigálásban hosszú távon a Waze még mindig alul marad.
Horvátországban meg se próbálja az ember a Waze-ra bízni magát a szűk horvát utakon, mert könnyen "anyázás" és komoly probléma lehet belőle. (Lásd amikor Trogir utcácskáin át akarja vezetni a 2 m magas, és 5m hosszú Mercedes Viano-t, vagy Opel Insigniát...) Amikor bevezet egy mindkét oldalon 1m magasan kővel kirakott utcára, majd egy 120 fokos kanyarban közli "fordulj jobbra".... jahh.. csak éppen lehetetlen ekkora mérettel és előre pedig a behajtani tilos tábla miatt nem is mehetsz tovább... :D De ugyanilyen szopás Mezőtúr-Battonya között amikor mintegy 25km-t földúton akar keresztül vinni, mert arra valóban le lehet vágni 40 km kerülőt.... jahh.. csak épp a 40 km kerülő nem véletlen a környéken... :D
Szóval pártatlan a Waze vita, mert általában olyanok mondanak véleményt róla, akik vagy csak egy adott környezetben (amit egyébként jól ismernek??) használják, vagy kamionnal, amikkel pedig kvázi csak a főutakon közlekednek.
De persze tőlem mindenki azzal téved el amivel akar. :D :D :D
Majd ha egyszer nem Budapesten, meg az M1-M7 bevezőjén használod a Waze-t akkor rájössz miért használja még mindig épeszű ember az offline navikat. (Értve ide azokat akik valóban navigálnak vele, nem csak divatból van nekik)
Próbálj majd egyszer vele vidéken (értsd bivalybasznád külső) navigálni. Javaslom pl a Mezőtúr-Battonya útvonalat próbaképp... (ugyanitt olcsó autómentés)..."
Hát a fittyfene tudja ...
Nekem volt "hivatalos" IGO-m annak idején , regisztráltam , küldözgettem a környékemről térképmódosításokat , házszámokat ( mikor még a térkép cég külön cég volt ) . Általában figyelembe vették helyre raktam a környezetemet ( Észak-dunántúl , falu ) .
Mostanság az IGO-khoz HERE , TOMTOM térképek vannak .... na azok kifejezetten rosszak , több helyen leírtam már csak a lakhelyem 20km-es körzetében
kb 50 km nem létező út aszfaltosként szerepel ....olyan is van a lakhelyemen belül ami konkrétan még gyalog sem járható ,mert csak a rendezési tervben szerepel , de ott lakott ház van kerítéssel , kutyával :-) stb....
HERE céget kerestem , de nem találtam magyar kontaktot ahol szóba ( levélbe ) álltak volna velem térképjavítás céljából ... leszarják ... pont ..
A HERE online térképen is aszfaltosak azok az utak amik a a valóságban gázvezeték nyomvonal , földút , erdei gyalogút , vadcsapás vagy semmi csak rajzoltak oda utat ... ..
Ha nem hiszed , magánban elküldöm a koordinátákat .. már google mapson is látszik a hülyeség ...
Ezzel szemben WAZE : Én magam rendbe raktam a térképet még pár éve a lakhelyem körül , illetve amerre jártam és lett jogosultságom szerkeszteni .
Amihez meg nem volt van megfelelő fórum , illetve kapcsolat ahol megszerkesztik és már másnap jó ...
Térképileg a WAZE már jobb , és napról napra jobb mint a HERE , TOMTOM , ( meg az előd cégeik térképei )
A TOPMAP térképek Győrben szintén zenész ... itt hetente új utak , lakótömbök épülnek , keleti , nyugati elkerülő , ipari park kiépülése ...
Az OFFLINE térképek sehol sincsenek ( ezért járnak még mindig kamionok a Fehérvári úton a belváros mellett , mert hiába az új szuper sztráda , ha MOHA bá nem mondja be , hogy hajtson be az új körforgalomba ... )
Amúgy az IGO jobb , kézben tarthatóbb navigáció mint a WAZE sokkal .... sokkal ....
A WAZE azoknak jó akik nem tudnak térképen tájékozódni , nem látják át előre mi a jobb nekik ....
Amitől kiütésem van : a WAZE-nál nem lehet / tudom letiltani , hogy az elfogadott útról ne vigyen le ha kedve van ...