Köszönöm a választ. Kéziváltóst vagy inkább automatát érdemesebb venni? Olvastam,hogy a 239lóerős változatban már 7sebesség van a többi meg 6. Megbízhatóak ezek az autómaták?
A VW -mint korábban említettem- 6,5; 7; és 8 col széles felniket kínál. A 7-es felniknél az offset 40-41mm a 8-as felniknél 44mm tehát egy 7,5-es felninél a 42 körüli méret lenne az ideális. Mindenesetre a 40-es érték közelebb van a gyári értékekhez, mint a 35!
Attól a 35-ös felninél sem félnék, hogy bármibe is beleérne, sőt! Bőven van ott hely mindenre... az alapvető futómű geometria már más kérdés. Ilyen szempontból (persze nem csak, de) a legördülési-sugár az ami kritikus. Ezért célszerű a különböző értékeket lehetőleg az eredetileg megtervezetthez a lehető legközelebb tartani.
Az offset (ET szám) megváltoztatásával az abroncs középvonalának a helyzetét tologatjuk ki és be az autó alá. Ez egyenes futáskor nem olyan kritikus helyzet, de kanyarban már más a leányzó fekvése! ...és persze megint más olyankor ha az egyik vagy másik kerék defektet kap. Olyankor nagyon nem mindegy, hogy a futómű geometria alapvetően stabil vagy instabil. A két helyzet között adott esetben akár pár mm is döntő lehet.
Sziasztok.Passat B8 motor kínálat közül melyik megbízhatóbb?(150/190/239lóerős) Akinek van valamilyen tapasztalata szívesen fogadom és köszönöm a választ.
Igen közelebb van hozzá csak ugye a felni szélesebb is. Nem 6,5j mint ahogy a gyári előírás van, és így nem tudom hogy túl széles lenne-e vagy sem? Vagy ez nem akkora eltérés? Mert ugye online rendeléssel mind a kettő méret jóa kiválasztott autóhoz az ET35 meg a 40 is.
Megnéztem a rendelésemet (mert nekem fogalmam sincs ezekről), anno elküldtem a szervizesemnek rendelés előtt (eleve több webshop alapján választottam, hogy ellenőrizzem mindnél, hogy jó-e a kocsihoz), hogy jó-e, azt mondta teljesen jó, 5/112 17X7.5 ET35. Volt már aki megkérdezte, nincs-e túlságosan kint a felni, mintha túllógna :) (nem)
Lassan két éve van fent - télre is ugyanezt a felnit használom. Annyi, hogy nekem 3.2 van, fogalmam sincs milyen különbségek vannak fotóműben.
Szia. Köszönöm válaszod. És ha az ET 40 lenne ugyan ezekkel a gumi paraméterekkel valamint a felni szélesség maradna 7,5j? Melyikkel lenne jobb? Tehát gumi paraméter 215/55 r17 ET 35 vagy 40? Ugye mert a gyári az csak 6,5j és 41 ET.
- egy 6,5-es felnire az ideális abroncsméret a 195-ös vagy a 205-ös! A maximum szélesség a 215-ös
- egy 7,5-es felnire az ideális abroncsméret a 215-ös vagy a 225-ös!
Tehát ebből a szempontból a 7,5-es felni simán jó lesz!
Az offset:
Jelenleg a VW nem kínál 7,5-es felnit 17-es átmérőben, mondjuk másban sem. Csak 6,5; 7,0 és 8,0 széles felnijei vannak. Az ET számokban általában a 40-41 illetve egy esetben a 7Jx17" méretű "SEBRING" fedőnevű felninél van 46-os ET. A 18" vagy 19"-os felnik esetében 44 körül van az ET.
Véleményem szerint az ET 35-ös felni simán felrakható, nem fog beleérni semmibe, kicsit jobban kintebb ér majd a kerékjáratban. Egészen pontosan a mostani felnisíknál 18,7mm-el lesz kintebb az új felni külső széle.
Nekem évekkel ezelőtt volt egy SKODA Octavia II a tulajdonomban és arra is valami hasonló váltás ment és simán mentem vele sok százezer km-t.
Mivel én betartom a karantént rá érek ilyenekkel foglalkozni mivel otthon vagyok. Amint látod nem is igazán értek hozzá ezért írok be egy olyan fórumba ahol talán kapok olyam választ ami segít nekem egy olyan embertől aki ért is hozzá és nem csak karogni tud. Köszönöm szépen a segítséget előre is. Ja igen olvasok a felnik méretével kapcsolatban de nem igazodok ki rajta mi az ami elfer es mo az ami nem.
Gumi méret passzolna rajta ami megvan adva. De leirom pontosan more gondolok. Az autóba megvan adva, hogy 215/55 R17 ET41 6,5j 94V ami passzol hozzá gyárilag. Viszont én szeretnék egy ilyet rá tenni: 215/55 R17 ET35 7,5j természetesen ATE jóvá hagyassal. Annyi, hogy nem gyári felni lenne. Magyarba ez, hogyan megy nincsenek ilyen megkötések?
Ebből mi baj származhat? Et szám és a felni szélesség kicsit más ennyi. Tud valaki választ adni? Köszönöm.
Elméletileg csak homolog felni mehet rá, gyakorlatilag meg a vizsgáztatón múlik, de például az osztrákoknál, vagy nyugatabbra ilyen miatt könnyen kerülhetsz bajba is egy sima rendőri ellenőrzésnél is.
Még lenne kérdésem. Ha a kocsi papírja 7j szélességű felnit ír akkor mekkora a tolerancia ami jó rá. 7,5j jó lehet ugye? Valamint ha az ET szám ellter az baj? Mennyit térhet el plusz ill mínuszba? Köszönöm.
A felniben nincs szenzor. Az ABS jeladók adatait nézi a rendszer és abból veszi észre (egyébként már meglehetősen pontosan) ha az egyik kerék laposabb.
Azt nem mondanám biztosra, hogy extraként nem rendelhető bele nyomásszenzoros rendszer, de az alap kiépítés az nem ilyen!
Nekem tavaly ősszel azt is észrevette, hogy a pontosan beállított nyomású nyári kerekeimet lecseréltem az azonos nyomásra szintén pontosan beállított télikre és nem nulláztam utána...
Egyébként a rendszerről és a nullázásáról a használatiban is értekeznek, meg a keréknyomást feltüntető matricán (bal "B" oszlop az első ajtónál) is fel van tüntetve egy piktogram, hogy a nyomások ellenőrzése után nullázni kell!
Sziasztok! Ez történt ma velem... esetleg valakinek valami tipp ötlet? B7 passat variantról van szó.
ma megálltam a munkahely elött lezártam a kocsit. egésznap a zsebembe volt a kulcs első zsebbe. nem ültem rá semmi. munka után megyek a kocsihoz nyitnám és semmire nem reagál.. a kulcson a kis jelző felvillan h nyomom a gombot de semmi. haza pótkulcsért. vissza kocsi. nyitásra nem reagált zárásra igen. hálistennek a csomagtérajtó nyitást vette. úgy tudtam bemászni. pöccre indult minden. vettem új elemet kicseréltem mind a 2be. pótkulcs tökéletes nyit zár. főkulcs semmire nem reagál. se nyitás se zárás de jelzö led villan h nyomom.. válaszokat köszönöm!
Talán 250Nm-ig (vagy talán 300Nm?) jó a száraz kuplung is de felette csak olajos van. Ez praktikusan annyit tesz, hogy a benzinesekben 1.4-ig biztosan száraz van 7 sebességgel, 1.8-2.0 esetében nem tudom biztosan, de ott már lehet hogy olajos. (illetve olajfürdős többtárcsás, mint általában a motorkerékpárokban ezekben azért is van előírva 60 ezrenként a csere)
Dízelekben az 1.6 TDI még száraz 7 sebességes, de a 2.0 TDI már olajos, 6 sebességes! ...talán vagy 2-3 éve ott is megjelent a 7 sebességes változat (lehet, hogy kicsit korábban)
Nekem ez utóbbi van. Nagyon jó! 140-es tempónál forog a motor 2000-et. Nagyon jó pályázni vele! 150-160 nagyon nyugisan megvan csöndes motorral, de fölötte sem vészes!
Én nagyon szeretem!
A start-stop funkciót ki kell kapcsolni, ezt jó megszokni, mert nagyon kellemetlen ha városba pont akkor áll le amikor éppen indulnod kellene, meg a motornak sem használ a sok indítás. (levágnám a golyóit annak aki egy dízelbe beszerel ilyesmit!)
És ha van "Auto Hold" azt is jó használni, persze odafigyelve, hogy biztosan aktiválódjon amikor megállsz. Amikor áll az autó, akkor határozottan le kell nyomni a féket és nem a holtponton csúsztatni, mert annak a kuplung látja kárát, pláne a száraz megoldások nem bírják ezt sokáig! Amikor aktiválódik az "Auto Hold" akkor a kuplung rendesen kiemel és nem próbál kúszást szimulálni. Ettől ugyan kicsit ránt tempósabb indulásnál, de sima elindulást is lehet vele csinálni csak meg kell szokni a gázkezelést. Amikor indulni akarsz akkor csak egy gyors pici rúgás a gázpedálba és amikor megmozdul az autó akkor lehet nyomni, így rántani sem fog! ...szokni kell...
Igen persze jó minőségű szűrő és gyári olaj. Meg fogom nézetni szerelovel is megfogadom a tanácsod elviszem egy automata váltós szervizbe és skoda, Volkswagen szervizbe is biztos ami biztos alapon, kicsit drága jatekszerrol van szó 🙂 az enyemben milyen van nem tudod véletlenül Skoda Octavia 2 facelift,2008,2.0 tdi?