Fel nap alatt az egesz muszerfalat ki lehet kapni. Ha akad a kapcsolo, akkor eselyes, hogy szukseg is lesz ra, mivel a bowdenek vegei a futesboxba mennek.
Köszönöm! A közép konzol csavarokat kiszedtem, de ott megálltam, mert nem akartam elhinni, hogy az egész középkonzolt ki kell hozzá bontani. Akkor nekiesek, és szétkapom, ha lesz fél nap időm. Ezekszerint nem félórás meló :(
Sikerült megoldani az ABS-jeladó problémámat, végül is csak beszorult mögé a fékpor meg a rozsda, túl távolra nyomta a gyűrűtől, azért nem vette az adást néha.
Szeretném a gépen nyomokban lévő rozsdát kijavítani a tél folyamán, ebben kellene segítség.
2009-es Berlingo, a motorháztető alsó élén belül már jön le a festék, illetve az oldalra nyíló csomagtérajtó bal szárnyán belül-alul szintén.
A motorháztetőnél szerintem csak megáll a víz, mert javítás nem látszik rajta, vagy jól el volt rejtve, míg az ajtó egész biztos rossz minőségű újrafényezés miatt rozsdál már.
Szintén pöttyösödik már a hátsó kerekek mögött lévő függőlegesen összecsíptetett lemezek között. Nem vészes, de inkább megcsinálnám minnél hamarabb.
Az lenne a kérdésem, hogy ha a lemezek összehajtásánál rozsdásodik, a tömítőpaszta tövében, van esély bármi szakszerű jellegű javításra ott, vagy a lemezek között úgy is rozsdásodni fog, akármit csinálok?
Eddig amiket pöttyöket kijavítottam, így nézett ki:
Tisztítás.
Evipass rozsdamarós áztatás, majd ennek alapos lemosása.
Rozsdagátló vegyianyagos kezelés(a fehér tejszerű fajta).
Festék-stifttel javítás.
Bár ezek csak kis felületi pöttyök voltak a küszöb alján, vagy egy-egy ponthegesztésnél.
2001 es berlingó szellőzés fűtés vezérlő kapcsolóm bedöglött, próbáltam kiszedni, megnézni hogy miért szorult meg a kapcsoló, de nem jöttem rá, hogy hogy kell a kiszedni a kapcsolót a helyéről. Tud valaki egy linket, ahol utána tudnék nézni a szerelési utmútatónak? Köszönöm
Csak következtetni tudok. A képen két kimenő csonkot látok ezért úgy gondolom, hogy ez az egy motor látja el az első és a hátsó ablakok mosásához szükséges folyadékot. Ha, a motorzúgást sem hallod, akkor és a bajuszkacsolóra gyanakodnék.
Sziasztok!Találkozott valaki már ezzel a villanyfúró hanggal?1.4 benzines.A szerelő már kicserélt mindent,szervólszivattyú,szíj,görgők.A generátort megnézettem ,az nem rossz.Ha levesszük a szíjat ,elhallgat.köszönöm a válaszokat
Hát az első az amit 2008ig gyártottak, amiből volt kis - és nagylámpás.
A második meg ami ment 2008-18ig. Ez van nekem. Most meg van a harmadik az új.
Pont ez a probléma, hogy a légszűrőhöz se nagyon lehet hozzáférni.
Kb hasonló az elrendezés, mint az első berlingőban(nagylámpás), csak vagy 25cm-mel hátrább ment a motor, így hátul szinte semmihez nem lehet hozzáférni.
Ha ki lehetne venni a hidat ami a szélvédő alatt van, akkor már nem lenne nagyságrendekkel nehezebb szerelni, csak kb 2szer nehezebb, mint a régebbit....
Ma láttam egy 1.-es Berlingo motorteret, és elképedtem, mennyire egyszerűen van a motor beleszerelve(9HX), minden hozzáférhető rajta, sehol semmi eldugva.
a 2. generációsról a szélvédő alatt lévő műanyag elemet(ami az ablaktörlő mechanikát is takarja), hogy lehet leszerelni? Ezután egyszerűbb lesz hozzáférni a motor hátán lévő alkatrészekhez?
Légszűrőt kb 1.5 óra alatt sikerült cserélnem, annyira nem lehetett hozzáférni a házához, de hamarosan izzítás-javítás is fog kelleni, illetve előfordulhat hogy EGR takarítás is lesz.
Izzítás hibát ír, illetve EGR tanulási érték nem megfelelő, vagy valami hasonló. Check Engine nem világít, de ha jönnek a hűvösebbek, lehet hogy okoz még meglepetéseket, inkább előre szeretném megelőzni a nehéz reggeleket.
Szép ! Igazából nekem is késöbb jutott eszembe, hogy hőlégfúvól felmelegítve talán sikerült volna leszednem. Ettől függetlenül nem bánom, hogy csere lesz, mert egy ideig legalább használható lesz.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A napokban vettem egy dobozos Berlingot. Az eladó defektet kapott és nem rakta vissza a pótkereket a helyére...gondoltam majd én megoldom, de többszöri VD40-zés után sem tudtam megmozdítani az anyát sőt a lemez is elferdült. Mielőtt leflexelném egyáltalán lehet venni valahol csavart és a hozzávaló lemezt ? A neten kerestem, de nem volt találat.
Nekem 1.4 benzines van. Szívócső befecskendezéses. Ott nincs ilyen probléma.
A kipufogó leömlő és a további szakasz között van egy "rugalmas" kapcsolat. Nem a fémszövettel burkolt flexicső, hanem egy rugókkal összetartott csukló-szerű kapcsolat. A két csővég belül fészket tartalmaz, és ebbe ül bele egy tűzkarikának nevezett, préselt fémforgácsból készült gyűrű. A motor billenését ez engedi mozdulni, hogy ne törjön el a kipufogó.
Ezt kell cserélgetni, ill. kenegetni. Volt olyan, ami pár száz km után már nyekkent, kenés ellenére. A mostani már elég rég bírja, de csak úgy, hogy időnként (amikor megszólal) rézzel dúsított hőálló zsírral jó alaposan be van kenve.