SZIA!
Annyiféle fórumban folyik erről a vita, gondoltam nyitok 1 konkrét topikot ez ügyben.
Szóval ide jöhetnek a KOMPAKT vagy a DSRL előnyei, hátrányai.
Te miért választottad azt, amit?
A téma mondjuk 10 m-re van, ide állítottuk az élességet.
ekvivalens fókusz 88 mm.
FZ-30 f2,8 @ 100, ISO 100 (nem tudom lehet-e ilyet, ez csak példa)
Sigma 55-200/4-5,6 f4 @ 100, ISO 200
kb. milyen mélységélesség várható (téma előtt és után)?
Két dolog problémás a kérdésfelvetésben:
Tudni kellene, hogy mennyi a valódi gyujtótáv, mert a mélységélességnél (sem) igaz a marketingesek által sulykolt ekvivalens gyutáv azonosság.
A másik, hogy a mélységélességnek semmi köze az érzékenységhez.
Függ az objektív fókusztávolságától (itt négyzetes az összefüggés), a rekesz nagyságától, a beállított tárgytávolságtól és a szóródási körtől, (ami a nyersanyag/érzékelő méretének a függvénye)
Másik megvilágításban függ a rekesztől, szóródási körtől és a leképzési aránytól. (Az egyik egyenletrendszer a másikba áttranszformálható egyébként)
Az elejét lehagytad: Százbolha: igy mondjuk 1/25sec. vagy ISO 400 (Fé változatlan!! jóvicccc..). De még nem válaszolt, hogy Ő sem mindkettőre gondolta.
Nagyon fontos dolog hogy mikor nevezzük a felvételi média érzékenységét ISO100-nak vagy bármilyen más szabvány szerint X-nek.
Ez közmegegyezés kérdése, szerintem szabványokon alapul.
Mondjuk akkor ISO100, ha _M_ mérési módszerrel _Y_ mennyiségű megvilágítás esetén F(i) és T(i) expoziciós adatokkal a jellegörbe _Z_ pontja megfelel a szabványban leírtaknak.
Nagyon-nagyon pongyolán és nem müszaki attitüddel fogalmazva ISO 100, amikor helyes fedettséget kapunk adott megvilágítás és adott Fé mellet. Az Fé meg az F(i) T(i) beállított expoziciós adatpárokból származik.
Ha téves az elképzelésem akkor irjátok le, hogy miért.
Az elsővel egyetértünk: EV=AV+TV ezt már sokadszor ismétled, a másodikat: EV=SV+BV pedig mindig kihagyod, helyette a digitális ISO meghatározása mellékvágányt ajánlod.
Pl. egy FZ-30-on a helyes expozíció f2,8 @ 1/100s ISO 100-nál (itt még nem zajos a kép, ugyebár), akkor ez ennek megfelelő DSLR számsor hogyan alakulhat, egy olyan obival, aminek a legszűkebb rekesze f5,6?
Ha a gépeden beállítod az expoziciós adatokat: f5,6 @ 1/250 az mindig 13 Fé lesz
Ez független attól hogy milyen ISO-t állítottál be.
Ezzel lehet egyetérteni meg nem is.
ha nem értesz vele egyet akkor kérlek indokold meg miért.
****
Az ISO (ASA) filmérzékenység mérőszáma egy közmegegyezésen alapuló szám - legalábbis igy volt az analóg világban. tehát Filmes világban egy szabvány egy mérési metódus eredményeként létrejövő érték.
Egy adott nyersanyag jellegörbéjének jellemző értékeiből adódik.
Digivilágban nem tudom mi alapján történik a megállapítása, de gondold végig hogy a fényérzékelő elem "nativ" érzékenysége elektronikusan van módosítva.
Igy jön létre 100,200, stb ISO érzékenység a digigépeken.
Mielött a második részt forszirozni kezded, légyszives gondolkozz el (a másik két kedves vitapartnerrel együtt) hogy az ISO (ASA) speed ratingkifejezés mit takar.
Ja.. és pl a 100 ISO mit jelent.
Szerintem szervélszer pontosan tudja mi itt a helyzet......
Mégegyszer: 'Fényérték. A fényképezőgépen beállított expoziciós adatokat jellemzi.'. Szóval szerinted - bár nem mondtad, hogy az érzékenységet is állítod - a helyes exponáláshoz a beállított érzékenységet is figyelembe kell venni, méghozzá teljesen hasonlóan a másik két értékhez, de ezt ne nevezzük expoziciós adatnak és a Fé szót erre ne használjuk. Határeset, hogy diplomatikus legyek. :)
Mert a jellemzésem már kiválóan megy, de a vitatott fogalommal kapcsolatban még semmit sem írtál.
Elfogadom hogy Te sokkal többet tudsz minderről, hiszen én csak egy egyszerű fotóamatör vagyok.
De kérlek ird már le mi az a fényérték:
Köszi!!
********
Ledegradálot ezt a szép dolgot a politika és a magyar foci szintjére, amihez -mint tudjuk- mindenki ért.
Sajnálnám, ha igy lenne....
ÉN nem nagyon értek hozzá (sem mások jellemzéséhez technikai diskurzusokban), viszont szeretném tudásom bőviteni ezért mégegyszer kérlek, valami konkrétumot írj már a FÉNYÉRTÉK-vel kapcsolatban.
Mint látod elismertem már a tévedesém, de szeretném megtudni mi is az igazság.