A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Köszi! A himba lógás nem tudom ,hogy nézte e a szerelő. Lehet egyenlőre jegelem a dolgot a következő olajcseréig. Ha nem változik a hangja nem érdekel.
Igen, én is erre gondoltam. A leírás alapján könnyű ellenőrizni, neked melyik van: 17-es hatlapfej a régi, 15-ös az új. Itt is csak azt írja , a régi leállításkor elengedi az olajat, ez meg nem, tehát az indításkori becsörgést oldja meg. Ettől eltekintve nem ismerek problémát a lánchajtással. Az 1150-es bescsörgésére is csak azt írták, hogy idegesítő, de nem okoz bajt.
Ha most nem azt hallod, amit az 1150-en, akkor ennek szerintem nincs baja és ez már az új, ennyi pénzt nem érdemes elkölteni rá.
A szelephézagnál a himbák axiális játékára ránéztetek?
Vagy ez hülyeség? Volt 1150 em ott inditáskor csattogott, még emlékszem rá. Ez most nem olyan. Ma mentem vele egy hosszabbat, lehet már nem is hallom. Asszony szerint csak túlaggódom :) Arra is gondoltam , hogy csapágyas a motor. De akkor nem csak a bal oldalról hallanám. Kopogásos égésről még videóm is van, 1150 essel terhelve becsörgött. Szelephézag, szinkron rendbe, most volt állítva.
Így látatlanban nem tartom valószínűnek, hogy a láncfeszítő okozná a problémádat...
A lánccal kapcsolatban csilingelő hangól még nem hallottam, jellemzően kereplő, reszelő, zörgő, csörömpölő - elég kellemetlen és hangos zajkavalkádot ad. Nehéz leírni. Jellemzően indításkor - 1-2 másodpercig, míg fel nem épül az olajnyomás. Az 1150-nél a bal oldali csinálja ezt melegen, mert az lefele lóg, kifolyik belőle az olaj. Hidegen nem hallom, hogy megszólalna, melegen meg csúnya hangja van indítás után egy másodpercig.
Az 1200-esé már ehhez képest fejlesztett, ott ezt megoldották, pótalkatrészként az 1150-hez is azt árulják. Nem tudom, abba épült-e régi fajta egyáltalán? Vagy mihez képest lenne upgradelt? 1200-vel nem vagyok képben, mikor jött be az új feszítő?
De ez nem csilingelő hang és nem folyamatos.
Csilingelésről én kopogásos égés kapcsán hallottam, nagy fordulaton és terhelésen csilingelhet, kisebb fordulaton csörög inkább.
De a leírásodból nem derül ki, hogy milyen körülmények között hallod.
Ha alapjáraton is hallatszik, akkor egy sztetoszkóppal érdemes hallgatózni, ha az nincs, akkor egy csavarhúzóval vagy fém pálcával (pl. a feszítőnek nekitámasztani a másik végét a fül mögötti csonthoz) . Ezzel végig lehet hallgatózni a motort, hol erős és kifejezett a zaj.
Az indításkori felcsörgést leszámítva már az 1150-nél sem volt probléma tudomásom szerint a lánchajtással, nem itt keresném a hibát. Egy felhigult olaj máshol okozna elsőként problémát, a feszítő már alapjárati olajnyomásnál elhallgat, nemhogy emelt fordulaton.
K25 ös gs hez szertnék bal oldali láncfeszítőt, uprgadeltet venni. Itthon árulnak ilyet? Van valakinek öltete honnan vegyem meg? Az lehetséges, hogy az olajam szar volt, vagyis sokáig használtam, vagy csak felhigult, azért a láncfeszítő nem tette a dolgát, és menet közbe melegen csilingelő hangott adott? Ledobtuk az olajat , már sokkal jobb, lehet már nem is szól csak már én hallom bele. Ezért gondoltam a bal oldali feszítő cseréjére. Biztos ami biztos.
Eladó kihasználatlanság miatt egy BMW R1200 GSA, DOHC, Triple Black. 2012. 06. havi, 118.000 km.
Gellén Művek által karbantartott.
Akkori Full extra. Három gyári alumínium doboz. Gyári Akrapovic kipufogó műbizonylattal, kormány kiemelő. Hyperpro progresszív rugók, kormány lengés csillapító. Plusz szelepfedelek, alsó bukócső. Vadonatúj Continental tkc 70 gumik.
Szóval itt: https://www.facebook.com/groups/bmwr1300gs/ A kommentek között van Phil Seven hozzászólásában, hogy R 1300 GSA lesz a név, és még nyáron bemutatják, talán a garmischi Bmw napokon.
Én egy KTM-re raktam VICMA márkájú műanyag gyorscsatit (ugyanaz a rendszer mint a BMW), ránézésre minőséginek tűnt, beszerelve viszont ömlött belőle a benzin.
Amit linkeltél az 8mm-es és egyenes, abból nekem CPC van a motoron.
Amiről én feltettem a képet az teljesen más, az 90fokos és 6mm-es, ez az átmenő tömlőhöz van Adv motorokon. Én ilyet nem nagyon találtam másnál, ezt USA- ból rendeltem és érzésre nagyon jó minőségű, szerintem nem kínai gyártás. A fenti hozzászólásomban ott a linkje, azon azt irják hogy Made in the USA
Ja bocs, most nézem, hogy a Polo is Steint árul már. Na azt pont az, amit lentebb említettem. Ennek a belső átmérője 0,9 mm-rel szűkebb, mint a CPC-é, azaz 5,5 6,4 helyett. És már a CPC fém csatija is határeset, ha nem GS-en van, egy RT-re pl. kevés.
Bár a derekam nem javul, úgy döntöttem, hogy ha hordágyon hoznak haza, akkor is motorozok :-)))))) 12 nap múlva megyünk túrázni. Barátom friss csípőprotézissel. Járni még nem tud mankó nélkül rendesen, de motorozni igen, lenyomott egy jóadag tesztkilómétert a múlt hetekben. Szóval a túra mottója, "rokkantaknak is szabad élni" :-)
Na de a lényeg... most eszméltem rá, hogy a vario koffereket biztos nem fogom tudni cipelni ezzel a derékkal. Kellene gyorsban beszerezzek két belső táskát. Tudtok ajánlani konkrétat, ami bevált, vagy vegyem meg a gyárit és kész? Kösz a segítséget.
Ja, igen! Egy picit hosszabb lett az út, amin mozog, de alig észrevehetően. Viszont így az üres fokozatot sem kell keresgélni. A felszereléséhez kell egy kis szókincs, mert amúgy sincs sok hely. Tegnap nyüstöltem kicsit. Úgy döntöttem, hogy marad, mert nagyon tetszik. Csizmában szinte észre sem veszed a fel-le váltást, utcai cipőben meg sokkal kellemesebb, mint előtte. Nem egy csodaszer, a kapcsolás hangjait nem tünteti el, viszont kényelmesebb lett. Itt áll a sógorom Varaderoja a garázsban. Össze is hasonlítottam a kettőt. Így már nincs is különbség a váltók között. Az este még kapott egy kis faceliftet.
Úgy bizony! A gyorsváltó kapcsolójára szereltem. 5 milis alumínium lemez, 3 db 4-es csavar, 6 db 4-es alátét /hézagolás/, egy 8-as csavar /hatlap is jó, elfér/ és egy 8-as anya. A gyári gömbfejet átraktam a lemezre úgy, hogy menetet faragtam bele, majd a végére egy kontraanyát tekertem.