ELÉG KEZDŐ VAGYOK EBBEN ,AKKOR EZ AZT JELENTI,HOGY A GOOGLE EARTH RITKÁN MUTAT FRISS KÉPEKET?AZT HITTEM KB HETENTE FRISSÍT (NAIVAN MÉG ARRA IS GONDOLTAM HOGY NAPONTA)EGYÉBKÉNT ÉN AMERIKÁBAN SZOKTAM KUTAKODNI ÉS A NEW YORK-I KÉPEKEN VETTEM ÉSZRE,HOGY NEM FRISSÜL.SZÓVAL AKKOR MIKORONTA KELLENE ÚJ KÉPEKET LÁTNOM,ÉS AZ MAGÁTÓL FRISSÜL VAGY LE KELL TÖLTENI?
Mindazonáltal a Google Earth különböző változataiért bár több és több pénzt kell fizetni, az ingyenes Google Earthön is ugyanazt a képanyagot látjuk. Elegendő a Google Earth weblap kezdetek óta kirakott sorait elolvasni:
"Megjegyzés: Bár a Google Föld Pro további lehetőségekkel és funkciókkal rendelkezik, a képkészlet a Google Föld összes verziójában azonos."
Az egy általános tévhit, hogy a drágább változatok az ingyenes változatot használók által nem látható területeket tartalmaznak, felfedik annak cenzúrázott területeit és az egész földfelszínt dm2 felbontásban, valós idejű frissítésben mutatják.
Ez a kmz file (a fenti linkről) megmutatja ezeket a helyeket. 2 hónapon belül ez egyébként a második nagyobb frissítés, a júniusi is megvan a fenti blogban. És a korábbiak is.
MÁR KB 2 HÓNAPJA UGYAN AZOKAT A KÉPEKET MUTATJA A GOOGLE EARTH.TUD VALAKI SEGÍTENI HOGYAN LEHET FRISSÍTENI?MÁR PRÓBÁLTUNK ÚJAT LETÖLTENI DE MINDHEZ KELL EGY LICENSZ KÓD.RÁADÁSUL A LETÖLTŐ OLDALAKON MIND VÍRUSOS VOLT.A SEGÍTSÉGET ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.
a norc.hu-n kiváló minőségű utcaszintű képek vannak szinte egész Budapestről és már nagyrészt elkészült a Balaton környéke is, de az még egyelőre nem látható.(piros)
"Ugyanoda, ahol a GE a Panoramio fotókat csatolja...."
Nem mellékesen az az illető (NEM a GE) jó helyre pakolta a képét, a linkeden is látszik, mert ott a hajócsavar által keltett örvényeket látunk, egy hajóból fényképezve, nem pálmafás Marokkót. A pálmafás marokkós képek máshol vannak.
Nincs ott kitakarva semmi, hajók járkálnak ott, a hajók se takarnak ki semmit, víz van alattuk.
Ha visszatekerem az időt a műholdképek keletkezési ideje előttre, csak a tengerfenékfelmérés domborzatárnyalása marad. Kikapcsoltam a vízfelszínt, mert zavart, ott a domborzaton a kiemelkedés. (Víz alatt volt az egész, bőven)
Igen, Spartel. CAPE Spartel. Vagy Cabo Spartel. Annyi mint Spartel-fok. Ott van az is, nem messze, a szárazföldön. Marokkóban....
Ha zavarnak a Google által rárakott nagyfelbontású képek a Spartel-egykori-szigetnél, akkor kapcsold ki őket, megmarad a tengeri felmérés domborzata, bekapcsolt vízfelszínnél látszik, elég közel megy, debizony nem jön ki.
Attól, hogy esetleg hülye turisták a marokkói Spartel-fok irányítótornyát kirakják a tengerbe, ne ülj fel nekik.
Keress rá, Cape Spartel. Ez nem egyenlő Spartel Islanddel. Utóbbinak ívpernyi közelítésű koordinátája (egy ívperc észak-dél irányban ugye 1 tengeri mérföld!) kb. itt van: 35°55' N 5°58' W
Nem. Ahogy én tudom, ugyan valóban az egykori sziget nagy része víz alatt van, azonban egy kis rész a felszínen van. Vagy szerinted ezt a képet a víz alatt készítették?
És ennek bizony a felirata: Spartel. Továbbá a GE-en ahol ez a kép van, egy hajót látni a nyílt vizen és oda van csatolva ez a fotó még pár hasonlóval...
A wikipédia koordináták is ide mutatnak: egy teherhajóra. Ugyanoda, ahol a GE a Panoramio fotókat csatolja....
Megnézhtem a légifelvételekből, és nem műholdképekből összeállított holland tengerpartot, ott is hullámzik. Akkor a következő effekt jelentkezett az előzőn hangsúlyosan, és pont a megfelelő ütemben, az zavart meg:
Az útvonalrajzoló lenyomva tartott egérgombbal rajzol, külön-külön kattingatva szakaszokkal köti össze a pontokat. Ezeket a töréspontokat aztán bal gombbal arébb is húzhatjuk*, vagy jobb gombbal törölhetjük.
*Ha visszamegyünk egy ponthoz, és arrébb tesszük, utánna kattintsunk az utolsóra, ha onnan akarjuk folytatni, mert különben az általunk kijelölt és az azt követő pont közé szúrja be az újakat.
Nagyjából már értem, az elmozdulás egy része abból adódik, hogy a repülőgép a föld felett x km magasságban van. Ha a felszínen lenne, nem lenne szellemképes.
"Ezalatt a műhold 1,2 ívpercet tesz meg (a Nap vagy a Hold látszólagos átmérője kb. fél ívperc), és kb. 2 és fél km-rel kerül arrébb."
Na, közben gondolkodtam, hogy ez így nem stimmel, és látom már, hogy szokás szerint minden ilyenben elszúrok valamit, de a vége, a km, jó:-)
Szóval természetesen fél fok a Nap és Hold, 30 ívperc:-D Ezer helyre írtam már itt az indexen is különböző topikokban, mint viszonyítási szöget, most pedig ráadásul nemhogy elírom, de a rosszal aztán számolok is:-)
Az az 1,2 ívperc is jó, csak épp a Föld középpontjából nézve. Földfelszínről nézve már 13 ívperc, majd' a fele a Holdnak.
Ha viszont más programmal kapott útvonalat akarsz átrakni kmz-be, akkor pl. a gpsbabellel lehet a különböző gps-es formátumok között konvertálni. Azt azért figyelembe kell venni, hogy pl. a ViaMichelin webes tervezője gps exportnál (akár Garmin, akármi más) simán kimenti útvonalként a kezdő és végpontot (ennyit!), hogy majd a kütyü úgyis megtervezi az útvonalat a saját feje után.
Ha Google Earth-ben tervezted meg, akkor a bal felső ablakban eredményként kapott lista bármely eleme külön menthető, akár a végén lévő vektoros útvonal, akár a csomópontok, akár a gyökerénél megfogva, mind együtt. Ekkor .kmz-be ment a Google Earth, a .kml zipelt változatába.
Ha vannak pontjaid, amiket nem a tervezéssel kaptál, és vonalakkal összekötve, az így kapott cikk-cakkot szeretnéd .kmz-be menteni, akkor pl. a fenti ikonsor "útvonal hozzáadása" ikonjával tudsz szabadon rajzolt vonalat létrehozni, majd menteni.