Nem, nem kell, hogy így maradjon. Sok van, ami megérett az átalakításra, akadálymentesítésre.
A járműcsere időszerű, tehát az új járműveknek megfelelően kell kialakítani a megállókat, állomásokat.
Igen, lehet olyan járművet gyártani, amellyel kényelmes az utazás és gyors az utascsere. De mivel nem egyszerre készül el a megfelelő mennyiségű jármű, azért a jelenlegieknek is tudnik kell közlekedni, vagyis sok elemnek csereszabatosnak kell lenni, főleg ami meg lett említve: a peronmagasság.
Remélem, mindenki ki tudja választani, ami neki szól.
Igen, a HÉV-nél is két vágány van egy megállóban és a sínekkel párhuzamosak a peronok. De itt véget is ér a hasonlóság. De én nem erről beszéltem. A HÉV megállókat általában mozgőlépcső nélkül lehet megközelíteni. Ez a metróról nem mondható el, kevés kivételtől eltekintve. A metrónál van peronzár, a HÉV-nél még csak néhány helyen és az is csak "lélektani", vastag macskakörömbe téve. A járműveket meg had ne boncoljam.
Mondjuk a 2-es metró esetében egyik sem akkora probléma. Azért a Pillangó utca nem különbözik olyan sokban a hév megállóitól. (peronmagasságban igen, de ennyi)
Az állomástávolság a belső szakaszon nem olyan nagy, a metróéval összemérhető.
Nem, nekem nem az elnevezésével van bajom, de hívhatjuk ezentúl Cirminek is. Nekem az a bajom, hogy a metrónak nevezett közlerkeedési eszköz kialakítása (állomások, járművek), nem elővárosi gyorsvasútnak lettek kitalálva. A metrón (vagy nevezzük városi gyorsvasútnak) a gyorsaság (követési idő) és a gyors utascsere a fontosabb. A HÉV-nél (nevezzük elővárosi gyorsvasútnak) a kényelem és a nagyobb távolság a döntő. Nálunk ezt addig nehéz vegyíteni, amíg mindenki azt hiszi, hogy csak egy metrókocsi megy a következő állomásig és nem jön a következő pár pillanat múlva.
Nem mondta senki, hogy mindenki a hévhez akar menni. Azt viszont igen, hogy mindenki (majdnem) a metróhoz akar menni.És ennek a mikéntjéről szól a fáma.
Senki nem mondta, hogy 2 percenként kell Csömörre menni. Lehet fordulni már az Örsön. Jelenleg is fordul vonat CSömör és Gödöllő mellett Cinkotán, Kerepesen és Mogyoródon is. Nem kell föltalálni a spanyol viaszt.
Szerintem nem kéne az embereknek azt bemagyarázni, hogy mindenki csak a HÉV-hez akar menni, van elég sok más járat amire át lehet szállni. Teljesen felesleges az összekötést boncolgatni. A jelenlegi HÉV-et kellene inkább fejleszteni mert az talán működik és még pénz is jutna arra. Tehát minek kell 2 percenkén Csömörre, vagy Gödöllőre közlekedni???? Biztos kifizetődő lenne??????
Erre lehet az a válasz, hogy csak Cinkotáig menne a vonat, de az még jobban ráfizetéses és szintén felesleges lenne. Szerintem....
Úgyhogy fel kéne ébredni, szép az álom, de... Csak álom marad.
Megint elfelejtetted, hogy nem mindenki megy metróval tovább, tehát azoknak igenis plusz átszállás lenne. Először a kiköltöztetett buszukról a hévmetróra, aztán az Örsön a másik közlekedési eszközre, kiéve, ha az is kijjebb lenne költöztetve, mert akkor előbb arra, ami elvisz odáig, ahol felszállhatnak rá.
Megkérdezzük a lakosságot, hogy akarnak-e késsel-villával palacsintát enni? És a válasz az, hogy NEM, tehát nem kell késsel-villával enni a palacsintát. Lehet úgy is enni, de nem kötelező. Metrót építeni sem kötelező, főleg ott nem. Viszont nem csak Cinkotára nem akarok metrót, én nem akarok Gazdagrétre sem, mert oda is felesleges. Az Etelére sem vinném, mert oda sem kell, csak most az a koncepció, hogy oda kell, mert így akarják. És most ott fog kialakulni egy második Örs vezér tere, ami végül kezelhetetlen lesz, mert annyimindent zsúfolnak egy helyre.
Az adó szükséges, de az meg egy másik topikra tartozik.
Még szerencse, hogy nem mennek Gödöllőig. A buszok utasainak jelentős része a Veres Péter úton száll fel, azaz mehetne éppen hévvel is, ha megérné neki. De nem éri meg így.
Egyébként meg nem lenne plusz átszállás azoknak se, akik nem ott szállnak fel, csupán az Örs vezér téri átszállás áthelyeződne Mátyásföldre, és kimaradna a Veres Péter úti tekintélyes dugó.
Miért zavarnak a párhuzamos buszok? Csak egy végállomásuk közös, a céljuk más. Nagyon jól elfér egymás mellett a busz és a HÉV. Mert aki most a busszal kár, annak meg az lenne a plusz átszállás, ha nem odáig menne. Érdekes meglátás, hogy akik csak HÉV-vel és metróval járnak most, azoknak kedvezzünk, akik buszoznak, azoknak még egy átszállást tegyünk be. Nagyon jó példa erre a 11-es úton járó buszok vonala. Egyik a Pók utcai lakótelepre megy, a másik a Római partra, és a harmadik pedig bemegy Csillaghegyre. Teszem azt, a 106-ost visszavágnák a HÉV-ig, akkor a metróhoz igyekvőknek két átszállás lenne a jelenlegi közvetlen kapcsolat helyett. Ugyan ezt vetítsd ki a Gödöllői vonal belső szakaszára. Néha nem csak egy oldalról kellene vizsgálni a dolgokat, hanem ahány felől csak lehetséges.
Igen, megfordulhatot valaki fejében, hogy szintbeli keresztezés lesz. De ezért nem szabad kinevetni, hiszen a többség nem szakember. Én is jókat röhöghetnék azon, hogy a Pillánál felbukkanó metrót vissza akarják gyömöszölni a föld alá... Viszont akik a metrót vinnék kijjebb, mindig kitalálnak valamit, hogy miként nem zavarná a forgalamt a jelenlegi átjárónál. Egyébként annak a 99%-nak készül, nem az 1%-nak, tehát a 99% véleménye a fontosabb.
Látott már közelről zöld kukacot. Elég közelről. És a lényeg pedig ott van, hogy nem átjárhatóság kell a kettő között, hanem könnyebb átszállási lehetőség. Vagyis még a HÉVet sem kell bevinni, elég, ha az aluljűáróban nem faltörő kosként közléekedik mindenki. Jártam sokat az Örsön, az aluljáróban is. Át lehet jutni, csak megállni nem, de a XXI. században már nem azért vannak az aluljárók, hogy ott ácsorogjunk.
meséltem a HÉV metró összekötésről, csak annyit mondott, hogy agyrém és visszakérdezett, hogy ugye ezt csak kitalálta valaki, de nem akarják megcsinálni?
Sajnos az emberek 99%-ának ez a véleménye az átjárható gyorsvasúti rendszerekről, de valószínűleg csak azért, mert még soha nem láttak ilyet, nem tudják, miért jó. Hab a tortán, hogy sok esetben semmi kreativitás sincs azokban, akik látatlanban, félinformációk alapján ítélkeznek.
A kedvencem az volt, mikor valaki pár hónapja leírta, hogy mekkora hülyeség ez HÉV-metró összekötés, mert az Örsön lévő két végállomást összekötő szűk ívekben el sem férnének a vonatok, és egyébként is zavarná a felszíni forgalmat a kétpercenkét keresztbe járkáló metró... :)))
"Vagyis nem metrót kinyújtani, hanem HÉVet bevinni."
A kettő ugyanaz. A Hévet visszük be a Déliig:)
"Nos, ez jól tükrözi az internettel nem rendelkező józan emberek hozzáállűását a dolgokhoz."
A témához úgy egyébként ért valamit az illető? Mert ha valaki a Stadionig való hév-hosszabbítást komolyan gondolja, akkor nem hiszem, hogy valamit is ért hozzá.
Na, jó, elég ha egyszer nem érek haza időben és máris meglódúl az áradat.
Okostóniknak sipirc dolgozni, a töbieknek kellemes munka utáni pihenést!
De témazárónak: ebédszünezben beszélgettem egy kollégámmal, akinek meséltem a HÉV metró összekötésről, csak annyit mondott, hogy agyrém és visszakérdezett, hogy ugye ezt csak kitalálta valaki, de nem akarják megcsinálni? Nos, ez jól tükrözi az internettel nem rendelkező józan emberek hozzáállűását a dolgokhoz. Vagyis nem metrót kinyújtani, hanem HÉVet bevinni.
Nem. Mintha csak PalacsintásLVII-ről és rólad írtam volna.
Ha te közösséget vállalsz egy olyan alakkal, aki olyan alpári módon fröcsög, hogy végleg kimoderálják, és utána fikanickekkel tovább próbálkozik, az téged (is) minősít.
Volt egy olyan megjegyzésed pár hete, hogy LVII-tel nem értesz mindenben egyet. Én ezt egy nagyon szolíd, enyhe elhatárolódásnak vettem. Azt hittem, hogy azért írtad, mert időnként neked sem jön be a stílusa. Úgy látszik tévedtem. Nyugodtan védjed a haverodat, ezzel csak azt bizonyítod, hogy te is hasonló szinten állsz.