Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 566
Nem, nem kell, hogy így maradjon. Sok van, ami megérett az átalakításra, akadálymentesítésre.

A járműcsere időszerű, tehát az új járműveknek megfelelően kell kialakítani a megállókat, állomásokat.

Igen, lehet olyan járművet gyártani, amellyel kényelmes az utazás és gyors az utascsere. De mivel nem egyszerre készül el a megfelelő mennyiségű jármű, azért a jelenlegieknek is tudnik kell közlekedni, vagyis sok elemnek csereszabatosnak kell lenni, főleg ami meg lett említve: a peronmagasság.

Remélem, mindenki ki tudja választani, ami neki szól.
Szentendre Creative Commons License 2005.10.31 0 0 565

Hmmm! Látom folyik tovább az álmodozás.

Azért essen szó arrol is, hogy a metró sokkal zavarérzékenyebb, nem ismeri a helytelen vágányon való közlekedést, stb...

A legkisebb forgalmi zavarnál rögtön jönnek a buszok.

A HÉV-nél amíg az egyik vágány járható addig közlekedik, még ha esetleg egy kicsit (vagy nagyon) ritkábban. A lényeg az, hogy KÖZLEKEDIK.

Előzmény: GABORBP (564)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 564

Van a metrónak mozgólépcső nélküli megállója, legföljebb még több lenne.

Peronzár annyira nem biztos, hogy fontos, de ki lehet alakítani.

Járműveket meg mindkét vonalra kell mostanság venni.

Előzmény: Törölt nick (562)
g86 Creative Commons License 2005.10.31 0 0 563
Igen, jelenleg így van. Miért kell, hogy így is maradjon?
Előzmény: Törölt nick (562)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 562
Igen, a HÉV-nél is két vágány van egy megállóban és a sínekkel párhuzamosak a peronok. De itt véget is ér a hasonlóság.
De én nem erről beszéltem.
A HÉV megállókat általában mozgőlépcső nélkül lehet megközelíteni. Ez a metróról nem mondható el, kevés kivételtől eltekintve. A metrónál van peronzár, a HÉV-nél még csak néhány helyen és az is csak "lélektani", vastag macskakörömbe téve.
A járműveket meg had ne boncoljam.
Előzmény: GABORBP (558)
g86 Creative Commons License 2005.10.31 0 0 561
Lehet gyártani olyan járművet is, mely hosszú távon is kényelmes, és az utascsere is gyors.
Előzmény: Törölt nick (557)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 560
Ha az M4-re jut, akkor erre is kell, hogy jusson mivel sokkal kisebb nagyságrendű.
Előzmény: Szentendre (559)
Szentendre Creative Commons License 2005.10.31 0 0 559

Nem csak a HÉV oldaláról kell nézni a dolgot, hanem a metró oldaláról.

Még mindig kérdezem jutna erre pénz?????

Nem megvalósíthatatlan dolgokról kéne álmodozni, hanem az apróbb és reálisabb célokat kéne kitűzni és megcsinálni.

Ha az M5-re várnánk és nem újítanák fel a szentendrei HÉV-et akkor mondván nem arra megy mint most akkor a MA közlekedése lenne lehetetlen.

Úgyhogy cselekedni kell és nem beszélni még mindig túl sok az unatkozó ember.

Előzmény: GABORBP (556)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 558

Mondjuk a 2-es metró esetében egyik sem akkora probléma. Azért a Pillangó utca nem különbözik olyan sokban a hév megállóitól. (peronmagasságban igen, de ennyi)

Az állomástávolság a belső szakaszon nem olyan nagy, a metróéval összemérhető.

Előzmény: Törölt nick (557)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 557
Nem, nekem nem az elnevezésével van bajom, de hívhatjuk ezentúl Cirminek is.
Nekem az a bajom, hogy a metrónak nevezett közlerkeedési eszköz kialakítása (állomások, járművek), nem elővárosi gyorsvasútnak lettek kitalálva.
A metrón (vagy nevezzük városi gyorsvasútnak) a gyorsaság (követési idő) és a gyors utascsere a fontosabb. A HÉV-nél (nevezzük elővárosi gyorsvasútnak) a kényelem és a nagyobb távolság a döntő. Nálunk ezt addig nehéz vegyíteni, amíg mindenki azt hiszi, hogy csak egy metrókocsi megy a következő állomásig és nem jön a következő pár pillanat múlva.
Előzmény: GABORBP (552)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 556

Nem mondta senki, hogy mindenki a hévhez akar menni. Azt viszont igen, hogy mindenki (majdnem) a metróhoz akar menni.És ennek a mikéntjéről szól a fáma.

Senki nem mondta, hogy 2 percenként kell Csömörre menni. Lehet fordulni már az Örsön. Jelenleg is fordul vonat CSömör és Gödöllő mellett Cinkotán, Kerepesen és Mogyoródon is. Nem kell föltalálni a spanyol viaszt.

Előzmény: Szentendre (554)
Szentendre Creative Commons License 2005.10.31 0 0 555
Inkább rémálom!!!!
Előzmény: Szentendre (554)
Szentendre Creative Commons License 2005.10.31 0 0 554

Szerintem nem kéne az embereknek azt bemagyarázni, hogy mindenki csak a HÉV-hez akar menni, van elég sok más járat amire át lehet szállni. Teljesen felesleges az összekötést boncolgatni. A jelenlegi HÉV-et kellene inkább fejleszteni mert az talán működik és még pénz is jutna arra. Tehát minek kell 2 percenkén Csömörre, vagy Gödöllőre közlekedni???? Biztos kifizetődő lenne??????

Erre lehet az a válasz, hogy csak Cinkotáig menne a vonat, de az még jobban ráfizetéses és szintén felesleges lenne. Szerintem....

Úgyhogy fel kéne ébredni, szép az álom, de... Csak álom marad.

 

Előzmény: GABORBP (542)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 553

De nagy többség azzal megy tovább. (saccra 80-90%)

Viszont aki pluszátszáll az is nyert csúcsban a dugók kihagyása miatt. Mondjuk lesz egy kis kényelmetlensége is, dehát ez van.

Előzmény: Törölt nick (551)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 552

Na ja, de ezért mondom azt, hogy nem az a fontos, hogy a lakosság 99%-a mit gondol.

Most ha nem metrónak, hanem elővárosi gyorsvasútnak, netán kismacskának hívjuk, akkor jobb?

Előzmény: Törölt nick (550)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 551
Megint elfelejtetted, hogy nem mindenki megy metróval tovább, tehát azoknak igenis plusz átszállás lenne. Először a kiköltöztetett buszukról a hévmetróra, aztán az Örsön a másik közlekedési eszközre, kiéve, ha az is kijjebb lenne költöztetve, mert akkor előbb arra, ami elvisz odáig, ahol felszállhatnak rá.
Előzmény: GABORBP (549)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 550
Rossz a példád.

Megkérdezzük a lakosságot, hogy akarnak-e késsel-villával palacsintát enni? És a válasz az, hogy NEM, tehát nem kell késsel-villával enni a palacsintát.
Lehet úgy is enni, de nem kötelező. Metrót építeni sem kötelező, főleg ott nem.
Viszont nem csak Cinkotára nem akarok metrót, én nem akarok Gazdagrétre sem, mert oda is felesleges. Az Etelére sem vinném, mert oda sem kell, csak most az a koncepció, hogy oda kell, mert így akarják. És most ott fog kialakulni egy második Örs vezér tere, ami végül kezelhetetlen lesz, mert annyimindent zsúfolnak egy helyre.


Az adó szükséges, de az meg egy másik topikra tartozik.
Előzmény: GABORBP (547)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 549

Még szerencse, hogy nem mennek Gödöllőig. A buszok utasainak jelentős része a Veres Péter úton száll fel, azaz mehetne éppen hévvel is, ha megérné neki. De nem éri meg így.

Egyébként meg nem lenne plusz átszállás azoknak se, akik nem ott szállnak fel, csupán az Örs vezér téri átszállás áthelyeződne Mátyásföldre, és kimaradna a Veres Péter úti tekintélyes dugó.

Előzmény: Törölt nick (548)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 548
Miért zavarnak a párhuzamos buszok?
Csak egy végállomásuk közös, a céljuk más.
Nagyon jól elfér egymás mellett a busz és a HÉV. Mert aki most a busszal kár, annak meg az lenne a plusz átszállás, ha nem odáig menne. Érdekes meglátás, hogy akik csak HÉV-vel és metróval járnak most, azoknak kedvezzünk, akik buszoznak, azoknak még egy átszállást tegyünk be.
Nagyon jó példa erre a 11-es úton járó buszok vonala. Egyik a Pók utcai lakótelepre megy, a másik a Római partra, és a harmadik pedig bemegy Csillaghegyre.
Teszem azt, a 106-ost visszavágnák a HÉV-ig, akkor a metróhoz igyekvőknek két átszállás lenne a jelenlegi közvetlen kapcsolat helyett.
Ugyan ezt vetítsd ki a Gödöllői vonal belső szakaszára.
Néha nem csak egy oldalról kellene vizsgálni a dolgokat, hanem ahány felől csak lehetséges.
Előzmény: GABORBP (545)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 547

"Egyébként annak a 99%-nak készül, nem az 1%-nak, tehát a 99% véleménye a fontosabb."

 

NEM!!!

 

Kérdezzük meg a lakosságot, hogy akarnak-e adót fizetni. 99% azt fogja mondani, hogy nem. Tehát akkor nem kell adó.

 

Így gondoltad?

Előzmény: Törölt nick (546)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 546
Igen, megfordulhatot valaki fejében, hogy szintbeli keresztezés lesz. De ezért nem szabad kinevetni, hiszen a többség nem szakember.
Én is jókat röhöghetnék azon, hogy a Pillánál felbukkanó metrót vissza akarják gyömöszölni a föld alá...
Viszont akik a metrót vinnék kijjebb, mindig kitalálnak valamit, hogy miként nem zavarná a forgalamt a jelenlegi átjárónál.
Egyébként annak a 99%-nak készül, nem az 1%-nak, tehát a 99% véleménye a fontosabb.
Előzmény: g86 (543)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 545

De, mert az nem old meg semmit, hogy egyszerűbb átszállni. Attól nem fognak többen hévezni, a párhuzamos buszok ugyanúgy megmaradnak.

Az Örsön meg átmenni se túl vidám dolog... (lehet néhány kérdésem ; csak fél perc- nem- a folytatást inkább nem idézném)

Előzmény: Törölt nick (544)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 544
Látott már közelről zöld kukacot. Elég közelről.
És a lényeg pedig ott van, hogy nem átjárhatóság kell a kettő között, hanem könnyebb átszállási lehetőség. Vagyis még a HÉVet sem kell bevinni, elég, ha az aluljűáróban nem faltörő kosként közléekedik mindenki.
Jártam sokat az Örsön, az aluljáróban is. Át lehet jutni, csak megállni nem, de a XXI. században már nem azért vannak az aluljárók, hogy ott ácsorogjunk.
Előzmény: GABORBP (542)
g86 Creative Commons License 2005.10.31 0 0 543

meséltem a HÉV metró összekötésről, csak annyit mondott, hogy agyrém és visszakérdezett, hogy ugye ezt csak kitalálta valaki, de nem akarják megcsinálni?

Sajnos az emberek 99%-ának ez a véleménye az átjárható gyorsvasúti rendszerekről, de valószínűleg csak azért, mert még soha nem láttak ilyet, nem tudják, miért jó. Hab a tortán, hogy sok esetben semmi kreativitás sincs azokban, akik látatlanban, félinformációk alapján ítélkeznek.

A kedvencem az volt, mikor valaki pár hónapja leírta, hogy mekkora hülyeség ez HÉV-metró összekötés, mert az Örsön lévő két végállomást összekötő szűk ívekben el sem férnének a vonatok, és egyébként is zavarná a felszíni forgalmat a kétpercenkét keresztbe járkáló metró... :)))

Előzmény: Törölt nick (541)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.31 0 0 542

"Vagyis nem metrót kinyújtani, hanem HÉVet bevinni."

 

A kettő ugyanaz. A Hévet visszük be a Déliig:)

 

"Nos, ez jól tükrözi az internettel nem rendelkező józan emberek hozzáállűását a dolgokhoz."

 

A témához úgy egyébként ért valamit az illető? Mert ha valaki a Stadionig való hév-hosszabbítást komolyan gondolja, akkor nem hiszem, hogy valamit is ért hozzá.

Előzmény: Törölt nick (541)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 541
Na, jó, elég ha egyszer nem érek haza időben és máris meglódúl az áradat.

Okostóniknak sipirc dolgozni, a töbieknek kellemes munka utáni pihenést!

De témazárónak: ebédszünezben beszélgettem egy kollégámmal, akinek meséltem a HÉV metró összekötésről, csak annyit mondott, hogy agyrém és visszakérdezett, hogy ugye ezt csak kitalálta valaki, de nem akarják megcsinálni?
Nos, ez jól tükrözi az internettel nem rendelkező józan emberek hozzáállűását a dolgokhoz.
Vagyis nem metrót kinyújtani, hanem HÉVet bevinni.
dr. Agy Creative Commons License 2005.10.31 0 0 540

"Bár semmi közöd hozzá, de elárulom, hogy a különböző közlekedési topicokba több mint tízezer hosszászólást írtam."

 

Milyen néven írtad azt tízezret?

Mert ezen a nicken 364 hozzászólásod van.

Előzmény: Törölt nick (533)
csacsogo55 Creative Commons License 2005.10.31 0 0 539
Nulla!
Előzmény: Törölt nick (538)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 538

Mintha csak magadról írtad volna.

 

Nem. Mintha csak PalacsintásLVII-ről és rólad írtam volna.

Ha te közösséget vállalsz egy olyan alakkal, aki olyan alpári módon fröcsög, hogy végleg kimoderálják, és utána fikanickekkel tovább próbálkozik, az téged (is) minősít.

Volt egy olyan megjegyzésed pár hete, hogy LVII-tel nem értesz mindenben egyet. Én ezt egy nagyon szolíd, enyhe elhatárolódásnak vettem. Azt hittem, hogy azért írtad, mert időnként neked sem jön be a stílusa. Úgy látszik tévedtem. Nyugodtan védjed a haverodat, ezzel csak azt bizonyítod, hogy te is hasonló szinten állsz.

Előzmény: csacsogo55 (536)
csacsogo55 Creative Commons License 2005.10.31 0 0 537
Észrevételt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!