Ha még nem volt nyomáspróbáztatva a tartályod akkor lehet nyomáspróbára küldeni 1x . Ki-be szereléssel stb kb 18e. Egy tartály a gyártástól számítva nyomástartó edény max 15 évig lehet . Ha ez már nem lehetséges akkor új tartály, de ha a régi multiszeleped 2002 elötti akkor azt is cserélni kell mert akkortól a 67r00ás szabványt 67r01re cserélték. Akkor az kb 50e be fájhat vagy bontott tartálymég a megoldás.
Kérdeznék valamit, ha már gázosról van szó és ezzel foglalkozol: a Niveámban 90 litykós tartály van, ami ebben az évben jár le. Így most felülvizsgálatra kell vinnem, ami mit takar: kell új tartály, vagy nyomáspróbázzák, vagy az egész rendszert ki kell dobnom és újat beleépíttetni?
szóval nincs nagy jelentősége, hogy injektoros, vagy karburátoros? De injektorosokból jobb a hengerenkénti. Karbinál meg azért lehet lpg-s, ha jól értem. Alvázzal mit lehet kezdeni, hogy kevésbé rohadjon. Pl műanyag dob betét?
Miénk 97-es, nem tudom, hogy milyen okból került egy budapesti önkormányzathóz, de eléggé sok cuccot kellett kicserélni rajta műszaki előtt. Végül rájöttem, hogy valószínűleg a vizsgaállomáson akartak egy kis boltot csonálni, "tapasztaltabb" koromban kicsit elgondolkodtam azon, hogy mi a tök köze van a vizsgabiztosnak ahhoz, hogy milyen féltengelycsukló van a járgányban, főleg, ha hibátla? Kétszer is kicseréltették velünk, mert "nem gyáriak".
A mostani autóim sokkal durvább átalakításokkal (csörlő, emelés, spéci gátló, módosított kasztni, MT gumi, stb...) úgy mennek át a vizsgákon, hogy csak porzík utána a föld. Ehhez az is kell, hogy a fékek és a motor tökéletes, a kasztni sem rohad. De a Nivával sem volt gond, csak én voltam a béna, hagytam magam behintáztatni.
Én azt vettem észre, ha összepakolod a Nivát, mindent megcsinálsz rajta, akkor utána szélsebesen kezdenek lerohadni benne a dolgok, majd egy szinten megáll az amortizáció, utána zörgősen, lötyögősen idők végtelenségig szolgál. Egyszerűen nem lehet, legalábbis nekem nem sikerült elérni azt az állapotot tartósan, hogy azt mondja az ember, ne igen, ez egyben van, személyautóknál könyebb. Jön megy, semmi baja, csakhát érzi az ember, hogy problémák vannak.
Sokat agyaltam, hogyan építsem át, mit módosítsak rajta, aztán arra a konkluzióra jutottam, hogy minden úgy jó, ahogy van. Ha erősebb a motor, akkor pusztul a féltengelycsukló és akardánok, ha emelt akkor szintén, nagy gumihóz végni kell a kasztnit, tőrni fog a féltengely, stb. Egyedül az üléseket cseréltük ki és a külső tökrőket, ez a kettő atom nevetséges volt.
Az 1,7 nekem 8-9 kajált, abszólút elégedett voltam ezzel az értékkel, gázszett szóba sem jöhet amúgy sem, az általad emlegetett okok miatt.
Ma elgondolkodtam azon, hogy kicsit helyrepofozom, kb. fél milából kijönne projekt, kapna új fényezést, alvázvédelmet, lakatolást, meg egy csomó mindent. Megéri? Hát....
Az államadósság törlesztő Nivák a rendőrségiek voltak, 2000 körül jöttek be
Amiket "pénzért vettek" ugyanakkor, azok a szerelők szerint kevésbé rosszul voltak összerakva. (mindamellett ezekre is igaz: "Nagy baj nincs vele, de kicsi, az állandóan")
injektor: A szerelő szerint a Bosch jobb volt, mint az első időkben szerelt GM. Boschból is volt talán központi befecskendezéses, de kb. 2001-től már hengerenkénti Bosch volt.
Saját tapasztalat, hogy nincs vele baj, ill. az is lehoz a hegyről, ha pl. meghal valami a szabályzókörben (pl. levegőszenzor, katalizátor)
Váltó: csapnivaló, az egyetlen igazán szar fődarab, 50ezrenként szétszedés! Kapcsolóujjak kopnak, 5-ös kihajtótengely gyenge (kb. 2005-ig, de az újabb váltó berakható a régibe). A terepváltóval nincs baj.
Gázos:
A porlasztós 13l/100km-nél kevesebbet nekem nem tudott. Ha hajtottam, 15l/100km gáz.
(ugyanekkor viszont a benzines fogyasztás 11-12 ill. hajtáskor 13-14l benzin).
Valamivel kisebb teljesítmény, kemény, emelkedős terepen és országúton a végsebességnél érzed a különbséget (meg hogy 100km/h feleltt hogy gyorsul - alatta nem számít.
Egyébként nem szerettem a gázüzemet. Szag mindig volt, mélygarázs problémás, és a nem minősített szerelő sem nyúlhat hozzá (neked meg nem adnak el alkatrészt, pl. szűrőt a gázkörbe, legalábbis 10-15 éve így volt).
Injektorral nem próbáltam. Más a rakodótér, meg eleve kisebb a benzinfogyasztás, drágább a gáz-készlet, tehát lassabban térül meg.
Sziasztok. Azért azt nézzük meg, hogy mikor gyártották az utolsó 1.6-os karbis nivát? Lehet, hogy az volt a csúcs, de már az ilyen Nivák nagy része kohótöltelék kezd lenni, köszönhetően a gazdáik karbantartás kultúrájának. EZ kicsit olyan, mint a régi Patrolok legendája, a 90-es években lehetett abban okosság, hogy ezeket a koravéneket válassza az ember, de mostanra már annyira megöregedtek, hogy max somogybabodra talál az ember. Sajna elment az idő.
Nekem 1.7-es Nívám volt-van, odafigyeléssel hosszútávon is használható. AZ injektorokkal sosem volt gond, a váltót egyszer kellett matatni, elötte 6 évig önkormányzati kézbesítő autó volt, a tulaj azt sem tudta mi az a a terepváltó, ilyen körülmények között nem csoda, hogy 12 éves korában egy két szinkrongyűrűt kell cserélni.
A miénkben központi injektoros motor van, sosem volt gondunk, pont ilyen injektorunk és vezérlőnk volt az Astránkban, azzal sem volt gond. SZerintem egy kiforrott konstrukció volt, talán az összeszerelés minőségével lehettek problémák, mert ezek államadosság törlesztéseként kerültek a kis országunkba.
Most 15 éves a járgány, az a döntés, hogy a legelső komolyabb hibáig fog ittmaradni, de ez már régóta várat magára. Apám jár vele, nagyon szereti, pedig ott egy Focus, amivel járhatna, de neki a Niva a király.
Igazából méhészkedéshez kellene. Nem sokat menne terepen, de ahol menne ott elég húzós az út, nehéz terep. Utánfutót kellene még vinnie, de azt hosszú útra. Köszönöm az eddigi válaszokat!
Nekem volt játszani 1.6-os és most van 1.7i de a központi befecskendezős. Városba és terepen is faggattam mindkettőt. Nekem az 1.7 jobban bejön. Könnyebb bepakolni csomagtartóba ,hosszabb difik gyorsabb utazótempó 5 sebesség fogyasztás is kellemesebb stb.
Erről megoszlanak a vélemények de ahogy én olvastam az 1.6 -os sima karburátoros a nyerő . Főleg mert nekem is az van :)) Azt is beszélik ,hogy az injector ha beszarik azt elég necces javítani mert kevesen értenek hozzá . Állítólag az 1.6 os simák megbízhatóbbak ,jobban össze vannak rakva . Viszont az 1.7 már kényelmesebb , és van pár szempont amiből előnyösebb . Szerintem fontos ,hogy mire akarod használni . Ha sokat terepezel akkor 1.6 , ha csak hobbyterepjárónak horgászni járni akkor jó az 1.7 . De majd a szakik megmondják én csak úgy belekotyogtam :))
tessék egy kép egy szép 1.6 os ról pihenés közben :)
jóestét! Véleményt szeretnék kérni. Az injektoros Niva, vagy a karburátoros a megbizhatóbb? Akár javítás terén is melyik az előnyösebb? Köszönöm előr is!
Érdekelne mennyiből lehet felújítani egy Niva felfüggesztését, rugóit, lengéscsillapítóit, és a fékberendezést. Felajánlottak 50.000 Ft-ért egy nivat, de ezeket teljesen fel kell újítani. A többi része jó. Nos?? :)
Nem egyszerű,igy online.Lövök egy párat.PL,kikopott az olajszívattyút és elosztófejet meghajtó fogaskerék közepe,vagy a rotorban lévő ellenállás,tönkrement.Esetleg fellazult szétlazult a karburátor.Tápszivattyú hiba,koszt is szívhat a tankból,szívócsó likas valahol,szűrődugulás is lehet.Megszakító is zárlatolhat,meg a kondi is zavaroghat,esetleg a trafó is lehet.Nem irigyellek,ezek a legrosszabb hibák.
Kellene egy kis segítség a szakiktól .Niva 1.6 karbzrátoros , pár hete a motor darabosan jár , néha olyan érzésem van mintha csak 3 henger menne mert annyira erőtlen a gép , kettesbe alacsony fordulaton meghal lefullad, csak tökighúzott szivatóval tudok menni vele , ha bemelegszik akkor félszivató , de ha visszatolom teljesen akkor elmegy az alapjárat és lefulladok vele . Néha meg megjavul és napokig tökéletes , de ma megint elkezdte és egy kis dombon is felezőt kellett kapcsolnom . Elsősorban hidegen csinálja . Az is érdekes ,hogy hallásra a motor szépen jár normális hangja van viszont a kipufogónál már nem muzsikál szépen ott olyan akadozós darabos hangja van ..... Gyujtás beállítva , zsír új gyertyák , kábelek , elosztófedél , karburátor felújítva,úszószint beállítva . Szal fingom nincs ,hogy mi lehet .
Egyszerre csak egyet.Én minden évben eldobáltam a Nivámból,a gyertyakábeleket,gyertyákat,megszakítót,kondenzátort,elosztófejfedelet,hihetetlen sokat javít a gépen.