Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Biri01 Creative Commons License 2014.01.08 0 0 937

Akkor az már 01-es cumó elzáró mágnestekerccsel a tartályon.

Előzmény: u.hu (936)
u.hu Creative Commons License 2014.01.08 0 0 936

Köszi. Lefotózom.

2005-ben vagy 2006-ban lett beszerelve,  a tartály adatlemezén és a sárga műszaki lapon 2014-es dátum van.

Előzmény: Biri01 (933)
Ferenc Takács Creative Commons License 2014.01.08 0 0 935

Biri01, infókat kaphatok a nemsokára eladó gyöngyszemről? :)

Biri01 Creative Commons License 2014.01.08 0 0 934

Mindkettő lehet LPG-s csak a karbisba a legolcsóbb a beszerelés. 

Előzmény: Ferenc Takács (931)
Biri01 Creative Commons License 2014.01.08 0 0 933

Helló!

 

Ha még nem volt nyomáspróbáztatva a tartályod akkor lehet nyomáspróbára küldeni 1x . Ki-be szereléssel stb kb 18e.  Egy tartály a gyártástól számítva  nyomástartó edény max 15 évig lehet . Ha ez már nem lehetséges akkor új tartály, de ha a régi multiszeleped 2002 elötti akkor azt is cserélni kell mert akkortól a 67r00ás szabványt 67r01re cserélték.  Akkor az kb 50e be fájhat vagy bontott tartálymég a megoldás.

 

Fotózd le és akkor meg tudom mondani.

Előzmény: u.hu (932)
u.hu Creative Commons License 2014.01.08 0 0 932

Szia!

 

Kérdeznék valamit, ha már gázosról van szó és ezzel foglalkozol: a Niveámban 90 litykós tartály van, ami ebben az évben jár le. Így most felülvizsgálatra kell vinnem, ami mit takar: kell új tartály, vagy nyomáspróbázzák, vagy az egész rendszert ki kell dobnom és újat beleépíttetni?

Előzmény: Biri01 (930)
Ferenc Takács Creative Commons License 2014.01.08 0 0 931
szóval nincs nagy jelentősége, hogy injektoros, vagy karburátoros? De injektorosokból jobb a hengerenkénti. Karbinál meg azért lehet lpg-s, ha jól értem. Alvázzal mit lehet kezdeni, hogy kevésbé rohadjon. Pl műanyag dob betét?
Biri01 Creative Commons License 2014.01.08 0 0 930

Nekem gázzal 12l  körül evett városban terep 16l

 

Mi a karbisba 110-120e körül szereljük be.

Központiba  kb 150-160e Lanbda vezézlővel.

Hengerenkéntibe   170-180e a jó cucc.

 

Szűrőt és egyéb gázalkatrészeket is értékesítünk ha igény van rá.

Előzmény: rev251 (928)
pinguru Creative Commons License 2014.01.08 0 0 929

Miénk 97-es, nem tudom, hogy milyen okból került egy budapesti önkormányzathóz, de eléggé sok cuccot kellett kicserélni rajta műszaki előtt. Végül rájöttem, hogy valószínűleg a vizsgaállomáson akartak egy kis boltot csonálni, "tapasztaltabb" koromban kicsit elgondolkodtam azon, hogy mi a tök köze van a vizsgabiztosnak ahhoz, hogy milyen féltengelycsukló van a járgányban, főleg, ha hibátla? Kétszer is kicseréltették velünk, mert "nem gyáriak".

 

A mostani autóim sokkal durvább átalakításokkal (csörlő, emelés, spéci gátló, módosított kasztni, MT gumi, stb...) úgy mennek át a vizsgákon, hogy csak porzík utána a föld. Ehhez az is kell, hogy a fékek és a motor tökéletes, a kasztni sem rohad. De a Nivával sem volt gond, csak én voltam a béna, hagytam magam behintáztatni.

 

Én azt vettem észre, ha összepakolod a Nivát, mindent megcsinálsz rajta, akkor utána szélsebesen kezdenek lerohadni benne a dolgok, majd egy szinten megáll az amortizáció, utána zörgősen, lötyögősen idők végtelenségig szolgál. Egyszerűen nem lehet, legalábbis nekem nem sikerült elérni azt az állapotot tartósan, hogy azt mondja az ember, ne igen, ez egyben van, személyautóknál könyebb. Jön megy, semmi baja, csakhát érzi az ember, hogy problémák vannak.

 

Sokat agyaltam, hogyan építsem át, mit módosítsak rajta, aztán arra a konkluzióra jutottam, hogy minden úgy jó, ahogy van. Ha erősebb a motor, akkor pusztul a féltengelycsukló és akardánok, ha emelt akkor szintén, nagy gumihóz végni kell a kasztnit, tőrni fog a féltengely, stb. Egyedül az üléseket cseréltük ki és a külső tökrőket, ez a kettő atom nevetséges volt.

 

Az 1,7 nekem 8-9 kajált, abszólút elégedett voltam ezzel az értékkel, gázszett szóba sem jöhet amúgy sem, az általad emlegetett okok miatt. 

 

Ma elgondolkodtam azon, hogy kicsit helyrepofozom, kb. fél milából kijönne projekt, kapna új fényezést, alvázvédelmet, lakatolást, meg egy csomó mindent. Megéri? Hát.... 

 

 

Előzmény: rev251 (928)
rev251 Creative Commons License 2014.01.08 0 0 928

Az államadósság törlesztő Nivák a rendőrségiek voltak, 2000 körül jöttek be

Amiket "pénzért vettek" ugyanakkor, azok a szerelők szerint kevésbé rosszul voltak összerakva. (mindamellett ezekre is igaz: "Nagy baj nincs vele, de kicsi, az állandóan")

 

injektor: A szerelő szerint a Bosch jobb volt, mint az első időkben szerelt GM. Boschból is volt talán központi befecskendezéses, de kb. 2001-től már hengerenkénti Bosch volt.

 

Saját tapasztalat, hogy nincs vele baj, ill. az is lehoz a hegyről, ha pl. meghal valami a szabályzókörben (pl. levegőszenzor, katalizátor)

 

Váltó: csapnivaló, az egyetlen igazán szar fődarab, 50ezrenként szétszedés! Kapcsolóujjak kopnak, 5-ös kihajtótengely gyenge (kb. 2005-ig, de az újabb váltó berakható a régibe). A terepváltóval nincs baj.

 

Gázos:

A porlasztós 13l/100km-nél kevesebbet nekem nem tudott. Ha hajtottam, 15l/100km gáz.

(ugyanekkor viszont a benzines fogyasztás 11-12 ill. hajtáskor 13-14l benzin).

 Valamivel kisebb teljesítmény, kemény, emelkedős terepen és országúton a végsebességnél érzed a különbséget (meg hogy 100km/h feleltt hogy gyorsul - alatta nem számít.

Egyébként nem szerettem a gázüzemet. Szag mindig volt, mélygarázs problémás, és a nem minősített szerelő sem nyúlhat hozzá (neked meg nem adnak el alkatrészt, pl. szűrőt a gázkörbe, legalábbis 10-15 éve így volt).

Injektorral nem próbáltam. Más a rakodótér, meg eleve kisebb a benzinfogyasztás, drágább a gáz-készlet, tehát lassabban térül meg.

Előzmény: pinguru (926)
AtiNiva Creative Commons License 2014.01.08 0 0 927

Tisztelt hozzáértők!

 

Egy Nivával szemezek meg keresegélek jó áron jót!Nem mkönnyű!

 

Elsőre egy kérdésem lenne:gázból mennyit fogyaszt /100 km megközelítőleg egy

 

1,6-os?Nem terepen használnám  csupán kijárni a telekere ahol xar az út?

 

Köszönettel:

Attila

pinguru Creative Commons License 2014.01.07 0 0 926

Sziasztok. Azért azt nézzük meg, hogy mikor gyártották az utolsó 1.6-os karbis nivát? Lehet, hogy az volt a csúcs, de már az ilyen Nivák nagy része kohótöltelék kezd lenni, köszönhetően a gazdáik karbantartás kultúrájának. EZ kicsit olyan, mint a régi Patrolok legendája, a 90-es években lehetett abban okosság, hogy ezeket a koravéneket válassza az ember, de mostanra már annyira megöregedtek, hogy max somogybabodra talál az ember. Sajna elment az idő.

 

Nekem 1.7-es Nívám volt-van, odafigyeléssel hosszútávon is használható. AZ injektorokkal sosem volt gond, a váltót egyszer kellett matatni, elötte 6 évig önkormányzati kézbesítő autó volt, a tulaj azt sem tudta mi az a a terepváltó, ilyen körülmények között nem csoda, hogy 12 éves korában egy két szinkrongyűrűt kell cserélni.

 

A miénkben központi injektoros motor van, sosem volt gondunk, pont ilyen injektorunk és vezérlőnk volt az Astránkban, azzal sem volt gond. SZerintem egy kiforrott konstrukció volt, talán az összeszerelés minőségével lehettek problémák, mert ezek államadosság törlesztéseként kerültek a kis országunkba.

 

 Most 15 éves a járgány, az a döntés, hogy a legelső komolyabb hibáig fog ittmaradni, de ez már régóta várat magára. Apám jár vele, nagyon szereti, pedig ott egy Focus, amivel járhatna, de neki a Niva a király.

Előzmény: Vietnamiveteran (921)
Biri01 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 925

Az enyém nemsokára eladó lesz:)

Előzmény: Ferenc Takács (924)
Ferenc Takács Creative Commons License 2014.01.07 0 0 924

Igazából méhészkedéshez kellene. Nem sokat menne terepen, de ahol menne ott elég húzós az út, nehéz terep. Utánfutót kellene még vinnie, de azt hosszú útra. Köszönöm az eddigi válaszokat!

 

Biri01 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 923

Nekem volt játszani 1.6-os és most van 1.7i de a központi befecskendezős. Városba és terepen is faggattam mindkettőt. Nekem az 1.7 jobban bejön. Könnyebb bepakolni csomagtartóba ,hosszabb difik gyorsabb utazótempó 5 sebesség fogyasztás is kellemesebb stb. 

 

Tényleg az a döntő ,hogy mire kell.

Előzmény: Ferenc Takács (920)
Biri01 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 922

Az alkatrészárak nem olyan vészesek. Innkább a meló.... Ha csak nem te csinálnád.

 

 

Itt tudsz árakat böngészni:http://www.specikft.hu/arlista.php?fc=&fm=niva+

Előzmény: bükki_szabcsi (919)
Vietnamiveteran Creative Commons License 2014.01.06 0 0 921

Erről megoszlanak a vélemények de ahogy én olvastam az 1.6 -os sima karburátoros  a nyerő . Főleg mert nekem is az van :)) Azt is beszélik ,hogy az injector ha beszarik azt elég necces javítani mert kevesen értenek hozzá . Állítólag az 1.6 os simák  megbízhatóbbak ,jobban össze vannak rakva . Viszont az 1.7  már kényelmesebb , és van pár szempont amiből előnyösebb . Szerintem fontos ,hogy mire akarod használni . Ha sokat terepezel akkor 1.6 , ha csak hobbyterepjárónak horgászni járni akkor jó az 1.7 . De majd a szakik megmondják én csak úgy belekotyogtam :))

 

 

tessék egy kép egy szép 1.6 os ról pihenés közben :)

 

 

 

 

Előzmény: Ferenc Takács (920)
Ferenc Takács Creative Commons License 2014.01.06 0 0 920

jóestét! Véleményt szeretnék kérni. Az injektoros Niva, vagy a karburátoros a megbizhatóbb? Akár javítás terén is melyik az előnyösebb? Köszönöm előr is!

bükki_szabcsi Creative Commons License 2014.01.06 0 0 919

Üdv

 

Érdekelne mennyiből lehet felújítani egy Niva felfüggesztését, rugóit, lengéscsillapítóit, és a fékberendezést. Felajánlottak 50.000 Ft-ért egy nivat, de ezeket teljesen fel kell újítani. A többi része jó. Nos?? :)  

Vietnamiveteran Creative Commons License 2014.01.05 0 0 918

köszi , mondtál még pár lehetőséget ,ezeket megnézzük , eddig nem volt vele semmi gond remélem mire leesik a hó meg tudjuk csinálni.

Előzmény: niváskarcsi (917)
niváskarcsi Creative Commons License 2014.01.05 0 0 917

Nem egyszerű,igy online.Lövök egy párat.PL,kikopott az olajszívattyút és elosztófejet meghajtó fogaskerék közepe,vagy a rotorban lévő ellenállás,tönkrement.Esetleg fellazult szétlazult a karburátor.Tápszivattyú hiba,koszt is szívhat a tankból,szívócsó likas valahol,szűrődugulás is lehet.Megszakító is zárlatolhat,meg a kondi is zavaroghat,esetleg a trafó is lehet.Nem irigyellek,ezek a legrosszabb hibák.

Előzmény: Vietnamiveteran (916)
Vietnamiveteran Creative Commons License 2014.01.05 0 0 916

Kellene egy kis segítség a szakiktól  .Niva 1.6 karbzrátoros , pár hete a motor darabosan  jár , néha olyan érzésem van mintha csak 3 henger menne mert annyira erőtlen a gép , kettesbe alacsony fordulaton meghal lefullad, csak tökighúzott szivatóval tudok menni vele , ha bemelegszik akkor félszivató , de ha visszatolom teljesen akkor elmegy az alapjárat és lefulladok vele . Néha meg megjavul és napokig tökéletes , de ma megint elkezdte és egy kis dombon is felezőt kellett kapcsolnom . Elsősorban hidegen csinálja . Az is érdekes ,hogy hallásra a motor szépen jár normális hangja van viszont a kipufogónál már nem muzsikál szépen ott olyan akadozós darabos hangja van ..... Gyujtás beállítva , zsír új gyertyák , kábelek , elosztófedél , karburátor felújítva,úszószint beállítva  . Szal fingom nincs ,hogy mi lehet .

Vietnamiveteran Creative Commons License 2014.01.02 0 0 915

Végre elkészült az üléshuzatom , barátnőm ilyeneket hímez  kicsit reklámozom ha már megcsinálta nekem karácsonyra  :))

 

 

 

 

 

 

 

 

Biri01 Creative Commons License 2013.12.31 0 0 914
Sziasztok!

Használ valaki sperdifit vagy valamilyen kézikapcsolású difizárat?
niváskarcsi Creative Commons License 2013.12.30 0 0 913

Persze a megszakítót is.

Előzmény: niváskarcsi (912)
niváskarcsi Creative Commons License 2013.12.30 0 0 912

Egyszerre csak egyet.Én minden évben eldobáltam a Nivámból,a gyertyakábeleket,gyertyákat,megszakítót,kondenzátort,elosztófejfedelet,hihetetlen sokat javít a gépen.

Előzmény: VaZoLa (911)
VaZoLa Creative Commons License 2013.12.29 0 0 911

Köszönöm!

Akkor tehát a gyújtást ne babráljam?

 

Előzmény: niváskarcsi (910)
niváskarcsi Creative Commons License 2013.12.29 0 0 910

Egy karburátor tisztítás ,üzemanyagszint beállítás,ráférne.Esetleg egy tank szívócső szűrő tisztítás is.

Előzmény: VaZoLa (909)
VaZoLa Creative Commons License 2013.12.29 0 0 909

Jó estét!

Segítséget szeretnék kérni tapasztalt Niva tulajdonosoktól, barkácsolóktól...

Adott egy 1989-es (?) karburátoros 1,6-os benzines Niva.

A probléma/jelenség aminek megoldásával kapcsolatban segítséget kérek, a következő:

Szivatóval indítva csak többszöri indítás után indul be, felmelegedés után szivatót levéve alapjárat megvan, viszont gázadásra leáll/lefullad.

Nincs (soha nem is volt) semmilyen riasztórendszer a kocsiba szerelve, sima egyszerű gyújtás, és eddig -2 éve van meg- hibátlanul működött.

Hol keressem a hibát?

Köszönöm.

 

F Gábor Creative Commons License 2013.11.19 0 0 908

Sziasztok !

 

 

Eladó  Lada 1500, vagy nívához első index/parkoló lámpa búra szett - fehér !

 

 

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/kulso_autofelszereles/optikai_tuning/lada_1500_1600_niva_feher_index_par_1827287210.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!