Ezt neked kell kitalálnod, mindenesetre 100 lóerős autóhoz 1000 kg bepakolt össztömegű lakókocsinál nagyobbat nem nagyon keresnék, mert nyűgös lesz használni.
Csak egy személyes vélemény a lakókocsi klíma témához: kisebb-nagyobb megszakításokkal lassan 40 éve lakókocsizom; egyetlen egyszer volt egy bérelt lakókocsiban klíma, a sajátjaimban sosem. Egyszerűen nem éreztem szükségét. Árnyékos helyeket keresünk, napközben úgysem vagyunk bent, este meg hamar lehűl normális hőmérsékletre, nem őrzi úgy a hőt, mint egy téglaház.
Én azt mondanám, hogy ne kapkodd el, olvass utána akár ebben topikban, de van egy csomó facebookos is. Most úgysincs szezon, ráérsz, és főleg nem első látásra beleszeretni.
Köszi! Akkor lehet, hogy dobni kellene mindkettőt és valami könnyebb lakót keresni? Na de milyet.....amiben benne van nagyjából minden amit szeretnénk és bele fér ebbe az árba?? Voltam néhány kereskedésben...(Érd, Vác), ezeket kihagynám a keresgélésből. Ezért néztem inkább tulajdonostól.
Tengelyenként mérnek, de nem is ez a fontos, az autód teljesítménye kevés, aztán ha erősebb autót veszel, akkor a jogsi lesz kevés, szóval ezeket gondold át és úgy tervezz!
A döntés továbbra is nehéz (a héten pontot teszünk a végére!) nálam továbbra is a Holiday a favorit, a páromnál nem....valakinek kompromisszumot kell mutatni....attól tartok tudom ki lesz az :).
Lakókocsi, lakóautó, autó tömegek kapcsán igazán nem akarok riogatni senkit, de a forgalmi engedélyben lévő számokat igencsak fenntartással kell kezelni...
Példának okáért az egyik már rég eladott lakimat (elévült) megmértem kipakolva. A forgalmiban az össztömegnél (nem az üres tömegnél) szereplő számot kicsontozva a mérleg szerint 69kg-mal lépte túl.
Úgyhogy csak módjával a terhelést.
Nem véletlen, hogy 10 lakiból 8-9-nek beszakad a gumiágyas futóműve, vagy, hogy a DUKIk acélfelnije reped...
Valószínűleg elírtál valamit, szerintem az a fűtés 2750W lesz, de a felvett teljesítmény valahol 1200W körül lesz maximum, szóval nem lesz vele gond. Persze nyilván a többi fogyasztó figyelembevételèvel.
Kérdezném még tisztelettel: hűtő-fűtő klimánál ha a hűtés teljesítménye 2,5 kW a fűtésé 750 W (220 v készülék) - gond nélkül használható a kempingekben?
Általában igen, de előfordulhat (főleg Olaszországban találkoztunk ilyennel), hogy csak 6A-es kismegszakító volt minden csatlakozónál, az meg az indukciós főzőlaphoz is kevés volt :(
A Holiday-re rákeresve is túlnyomórészt 1300 kg-t írnak, bár valóban van néhány "könnyebb" is. Viszont egy ellenőrzés során a papír másodlagos szempont lesz :(
Én továbbra is azt javasolnám, hogy mérjétek le a kiszemeltet. Ha a Te autód megengedett össztömege 2270 kg akkor a "B" jogsival max 1230 kg megengedett össztömegű lakót húzhatsz legálisan. Amit én találtam Südvind pedig 1300 kg (akkor is ha a forgalmiban kevesebb van), ergo az már nem fér bele :(
1. Eiffelland Holiday 440 TF (2000) 920/1200 kg - forgalmiból + magyarországi használati utasítás, számla
2. Knaus Südwind 420 QD (2002) ..../1200 kg de van ahol 1300 kg - még nincs forgalmi, adattábláról ill. knaus honlap
Kérdezném még tisztelettel: hűtő-fűtő klimánál ha a hűtés teljesítménye 2,5 kW a fűtésé 750 W (220 v készülék) - gond nélkül használható a kempingekben?
Nézegetem a lakókocsi emelőket....(nincs a Südwindben), hát nem olcsók! Esetleg van valami másik alternatíva!? Mondjuk krokodil emelő, vagy hidraulikus emelő? Köszönettel: Imre
Szia! A Südwind az amit találtál, a Knaus pedig erre hasonlít:https://www.nettikaravaani.com/en/knaus/eifelland/1584894 - igaz ez 440-s. valószínűleg a kisebb (Südwind) lesz - a párom aggódik a nagyobb miatt :). A jogsim "B"-s, az autó önsúlya 1570 kg, össztömege 2270 kg, hossza 4,72 m. A vonó függőlegesen 100 kg-ig terhelhető, 590 kg húzhat fék nélkül, 1300 kg-t fékezettet.
Attól tartok a forgalmival nem sokra mész, mert nagy valószínűséggel - az eladhatóság miatt - kisebb súly lett beírva :( Ez azért külhonban egy mérlegelés során okozhat gondokat.
Másrészről a tényleges súly is lehet problémás akár az autó vontathatósági adataival összevetve (lehet nem is húzhat ilyen súlyt) is, de akár a jogosítványod is kevés lehet (nem tudom milyen jogsid van, de a "B" határmezsgyéjén mozoghat valahol a szerelvény össztömege) ehhez az "összeállításhoz".
Az, hogy mi van a forgalmiban az szabadonválasztott. Nekem a Knaus Eifelland Holiday 350 HK forgalmijában 1000 kg összsúly van beírva, a gyári adatlap szerint 900 kg. Ráadásul a Knaus Eifelland Holiday 350 H-ként van nyilvántartva, de valójában HK kivitel egy lehajtható plusz ággyal.
Üdv. Köszönöm a választ! Úgy néz ki megtaláltuk amit kerestünk....Sőt kettő is van (a bőség zavara)! Mindkettő Knaus, az egyik Südwind Gold II 420 (2002), a másik Holiday Eifelland 520 (2000), mindegyik összsúlya 1200 kg. Nem tudom melyik legyen.... Mindkettő friss műszakis a Südwind 28-án fog vizsgázni, amúgy Hollandiából hozták., nincs hozzá gázpalack és téli takaró, viszont van nagyon frankó bringaszállító A Holiday magyarországi vásárlás komoly elektromos hűtő-fűtő klima (Cool4) van benne 2 db hűtőszekrény, mikró, gázpalack a tűzhelyhez, téli ponyva,zuhanyzó, gyenge bringaszállító. Kívül belül egyformán szépek. Az ára mindkettőnek ugyan az (3 m). Fiat Doblo Maxival (1,6 mjet dízel 105 LE) húznám. A páromnak a kisebb tetszik, nekem a nagyobb, de még soha nem vontattam semmit :) - még egy Lady futót sem ::)). A súly ugyan az (bár ezt nem tudom, hogy lehet!) és nem tudom az az 1 m többlet hossz mennyit számítana... A Doblo önsúlya 1570 kg. Lehet el sem bírja ez a motor a lakót!? Szóval fő a fejem.