hogy lehet, hogy (tudtommal) tőlünk nyugatabbra nemigen sóznak, és ők mégis kibírják valahogy a telet?
ugy lehetseges, hogy 20-30 kilometerenkent van egy-egy Autobahnmeisterei, es amint nekiall esni a ho, irany az autopalya, es mindenki takaritja FOLYAMATOSAN a neki kiosztott 20-30 km-es reszt. (vagyis ha lekotorta, megfordul, es kotorja tovabb az ellenkezo oldalon.)
en sem elek alomvilagban, tudom hogy nincs penz. en mindossze csak annyit szeretnek, hogy HA mar egyszer megcsinalnak valamit, csinaljak meg RENDESEN. stuttgart kornyeken tudok neked olyan utat mutatni, ami a negyvenes evekben epult, es egy darab lyuk nincs rajta.
ha ezzel a szemlelettel alltak volna neki a rendszervaltaskor az utak javitasanak, akkor ma pesten az osszes ut tukorsima lenne, es evente minimalis osszegeket kene kolteni karbantartasra.
az meg egyenesen FELHABORITO, hogy egyes utakon meg mindig macskako van! (esos idoben fekezeskor kulonosen praktikus.)
tenyleg, ha en egy ilyen szar miatt balesetet szenvedek, be lehet perelni a varost?
Kátyuk mindenhol vannak ahol a kontinentális klima következtében periódikusan az éjszakai kemény fagyokat (-15-20 fok) nappal olvadó sós hólé kíséri. Ennek még a titán vagy egy króm-vanádium ötvözet sem áll ellen.
Ez így nem egészen igaz. Egy félmondat hiányzik az első mondat végéről. ...kíséri és az utak rendszeres karbantartása (kopóréteg felmarása és újrafektetése) hiányzik. Ugyanis a kátyúk fő oka tényleg a repedéseken beszivárgó, és éjjel visszafagyó hólé. Csakhogy a repedések oka az idő és a terhelés. Ha tehát egy utat rendszeresen felújítanak, illetve a készítésekor nem a minimális, 5 cm-es kopóréteget viszik fel, haem vastagabbat, akkor nem alakulnak ki ezek a repedések, nem jut be a víz, és nem lesznek kátyúk. (És persze a kötő-, sőt az alapréteg felbontásával is járó, drága és időigényes felújítások is ritkábbak.) Csak nálunk mindig a tűzoltás, meg a (választási) kampányszerű javítások, átadások mennek. Kilóra megvan, jól néz ki, aztán kit érdekel, hogy egy-két év múlva megy is szarrá. A Citroenes topikban valaki említette, hogy a Bartók Béla úton már megjelentek az első beszakadt csatorna fedlapok. Ja kérem, fél év nagy idő, öregszik minden. De ugyanez érvényes a Lágymányosi-híd lehajtójára is, pedig az sem egy elaggott cucc.
Szerinted mennyi lenne egész budapest úthálózatának kicserélése? Nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem 1000Milliárdnál több...
És ezt nekünk kéne megfizetni... nemhogy inkább az egészségügyre lenne költve, vagy szinte teljesen leomlott házak renoválására/újjáépítésére..
Annyiban igazad van, hogy egyszerre kéne megcsináltatni az egyes útrészeket..
de arra spórólni kell, amit a Magyar állam nem tud és szvsz még egy ideig nem fog tudni megvalósítani...
De ha egyszer kéne megcsinálni jól az nagyon drága lenne és szerintem vannak fontosabb dolgok itthon amik rosszul állnak.
pelda:
most akkor koltsenek ra egyszer 5 milliot, vagy 10 ev alatt 20 milliot?
kontar munka a legdragabb munka, mert a minoseget csak egyszer kell megfizetni, de a szar mindig tonkremegy!!
oreganyam is rendszeresen ezt csinalja, ha a varos masik vegeben 5 forinttal olcsobb a tejfol, megy es vesz legalabb egy tucatot. hogy utana a fele rarohad, mert nem eszi meg senki, meg elbuszozik tobbszaz forintot, az nem szamit, a lenyeg, hogy sporoltunk. aha.
hanyingerem van ettol a mentalitastol, ezert tart budapest ott, ahol.
Hát mint város nem tetszik jobban mint Buidapest de vannak olyan szempontok ami miatt jobban szeretem Bécset mint a mi fővárosunkat.
Ezek pl.
-egy csomo olyan koncert van ott ami itthon nincs vagy csak nagyon ritkán
-rengeteg olyan cdt lehet ott venni amit itthon egyáltalán nem
-valamenyivel olcsobb (multkor néztem a cdk kb 500 - 1000 Ft vel voltak olcsobbak)
De ha ki is megyünk oda akkor is csak azért mert valami bulivan vagy vásárolgatni akarunk
Valóban. De olvadas után el kell takarítani és az is költség. Gondolom előbb-utóbb mi is váltani fogunk, de gondolom a szerkentyűket is költség átállítani sóról kavicsra.
meg tudnatok nekem magyarazni, miert jo osszefirkalni a hazak (ne adj Isten: frissen felujitott hazak) falat??? Nulla infot nem nyujt, kozlendoje nincs, meg csak nem is esztetikus (sot!)... mi ebben a jo?!
Nem tudtam, sirjak vagy nevessek: a Fovam teri aluljarot (2-es vili) nemreg kifestettek, mert tele volt graffitivel. Ket het nem telt bele, maris ujra tele volt. Ez ellen tenyleg nem lehet tenni semmit?!
Ez nem igaz, hogy aki 30 év felett busszal jár az elcseszte az életét abból kifolyólag, hogy:
-lehet, hogy utál vezetni
-nem alkalmas a jogsira
-bevonták neki (ittas vezetésért)
-drágállja a benzinárakat
-Buszsofőr/ellenőr (bár az utóbbi az arra igaz, hogy elbaszta az életét :))
-szervízben van a kocsija
-ellopták a kocsiját
Kocsim előny:
-Munkahelyem kocsival 10-15 perc BKV-val 45-60.
-Van céges parkoló
-Azt mondják, aki 30 éves kor felett busszal jár az nagyon elcseszte az életét. :)
Kocsim hátrány:
-Nem hiszem, hogy még egy műszaki vizsgán át tudom nyomni szegény öreget :)
-Régebben állandóan lelopták a szép alfa-jelet
Busz hátrány:
-Morcos vagyok, ha egyszerre hárman lépnek a két lábamra,
-Ezeken a vacak új buszokon már nincs hely állni, ülni meg nem szeretek.
Autó előnyei:
-mindig van ülőhely
-mindig az ablak mellet
-nem állsz meg minden megállónál
-nem kell a csövesek szagát elviselni
-nem kell elviselni a többi utas szeszélyeit
-nincs ellenőr
busz előnyei:
-olcsóbb
-nem kell a vezetésre koncentrálni
-nem fog igazoltatni a rendőr
:)))))
ha van még akkor egészítsetek ki.. most ennyi jutott eszembe...
Azt is lehetne említeni, mennyire gusztustalan, hogy a reggeli csúcsforgalomban mennyire tapló az autósok egy része: százával mennek, egy ember ül egy autóban, és busz/villamos nem tud menni tőlük. (Viszonyításképp: a busz/villamos tömve van.)
Aztán amikor felállnak a járdára. Vagy elfoglalják a zebra nagyobbik felét ("épp akkor váltott pirosra", stb.). Miért fontos, hogy mindenki autóval járjon, aki meg nem, az rosszul?
Alternatív megoldás a kavicsszórás, de az is kerül ugyanannyiba, mint a sózás. Persze a kavicsra elég még egy hóréteg és lehet újra, a só meg bírja még egy darabig.
Olyan kotrógépezet még nincs kitalálva, ami után csak egy vékony vízréteg marad az úton ami nem fagy meg utánna. akármilyen remek tolólapot teszel az elejére, akkor is marad pár centi, ami remekül csúszik, tehát valahogy meg kell szüntetni.
Több kotrógép meg eléggé felesleges dolog, azért a pár havas nap havazásért ami Magyarországon szokott lenni.
Én egész télen kocsival jártam Budapesten, minden nap, a külvárosból a belvárosba, de egyszer nem kellett otthon hagynom a kocsimat a hóhelyzet miatt, pedig csóró vagyok és csak nyári gumira tellett. (két garnitúra gumi talán már meg is duplázná a kocsim értékét) :)
Hát nem tudom régebben azért nem volt ennyire durva a helyzet mint most. Az tény, hogy vidékről jövet autóval onnan lehetett tudni, hogy beértünk Budapestre, szinte mindegy, hogy melyik úton, hogy hirtelen elkezdett rázni:)
Ha valaki saját maga fizeti az autója javítási költségeit annak bizony nem mindegy, hogy milyen hamar mennek tönkre benne a cuccok, felfüggesztés, féltengely, felni stb. Aki meg busszal jár annak se mindegy, mert a busz is sokkal hamarabb tönkremegy, felújításra nincs pénz, ergo ritkábban fognak járni, rosszabb minőségűek stb.
Én a kátyúkról nem nagyon tudok véleményt formálni, mert Én így szoktam meg az utazást.. ha mentünk az autópályán olyan furcsa volt, hogy szinte teljesen sima az út...
Megszoktam, hogy a busz mindegyikbe belemegy, de zavarni nem zavar...
Multkor a naplóban volt ilyen téma hogy keresünk szar utakat nyugaton.
Bécsben eltelt egy kis idő mire találtak egyet. És nem többet
Hát ha a napló mondja az más. Akkor mérget vehetünk rá. Persze kérdés, mi tartozik a "szar utak" kategóriájába.
Kátyuk mindenhol vannak ahol a kontinentális klima következtében periódikusan az éjszakai kemény fagyokat (-15-20 fok) nappal olvadó sós hólé kíséri. Ennek még a titán vagy egy króm-vanádium ötvözet sem áll ellen.
Hát, az utak valóban nem a legjobbak, de ez már megint nem budapesti sajátosság. Múlt hétvégén jártam Debrecenben, bolyongtam egy kicsit (értsd eltévedtem), és rájöttem, hogy Bp még nem is olyan rossz ha ahhoz hasonlítom. :)
Lehetne jobb is, de hát ugyebár kis pénz kis foci...
Persze, nagyon szép lenne kicserélni a komplett burkolatot egész Budapesten, de akinek nincs pénze új nadrágra, az foltozza a régit...