Nagyon sajnálom ami történt veletek. Tudod le merem fogadni, hogy pesti Neckermann irodában voltál. Ott a legtöbben (tisztelet a kivételnek) "bunkó parasztok"!
Sajnos én is így jártam, bár évekkel ezelőtt. A Westendben az eladó azt mondta, hogy ne pampogjak, mert ha én nem fizetek be, akkor úgyis jön helyettem más. Hát tudod...
Aztán meglátogattuk vidéken az ismerőseinket. Ott bementem egy Neckermann irodába... Hát tudod, mintha itt az emberek 100% - al nyugodtabbak, kedvesebbek lennének! Olyan kedves volt mindegyik hölgy, hogy azonnal befizettünk ott. Onnantól telefonon intéztem velük mindent. Komolyan mondom, hogy érdemes elmenni vidékre, ha pontos, udvarias kiszolgálást szeretnél. Persze, tényleg tisztelet a kivételnek!!!!!
Nem muszály vidékre menni, a katalógus hátoldalán vannak telefonszámok. Elég ha csak telefonon felhívod őket, már akkor lehet tapasztalni, hogy mennyivel kedvesebbek arra az emberek.
Mi 2003 augusztusában szerettünkvolna a neckermannal utazni, jó előre (Február) le is foglaltuk az utat. Az utazás előtt 1 héttel felhívtak minket, hogy sajnos abba a hotelbe ahova szerettünk volna menni nem tudják biztosítani a helyet. Helyette felajánlottak egy másikat, de mi azt nem fogadtuk el (jogunkban áll) és arról volt szó, hogy visszakapjuk a pénzünket. Természetesen az átverés itt kezdődött. Másnap bementünk lemondani az utat, a kedves hölgyike el is küldött minket hogy most azonnal nem tudják visszafizetni a pénzt, ez nem megy ilyen gyorsan, de menjünk be másnap. Másnap bementünk semmi. Napok teltek el és még mindíg leráztak. Befizettünk egy másik utazási irodánál ugyanarra az útra abban a reményben, hogy a neckermann tényleg a pénzünk visszafizetésén fáradozik. De aztán jött telefonon a hír, hogy mégis mehetünk abba a hotelbe ahova befizettünk. Mi mondtuk nekik, hogy nagyon szépen köszönjük, de nem erről volt szó. És ha mondjuk ha nem hazudtak volna, megmondták volna hogy megpróbálják elintézni az utat hátha sikerül akkor várunk. A lényeg, hogy amikor kitört a botrány akkor is folyamatosan leráztak, hazudoztak. Végül ügyvédhez fordultunk. Az ügyvédnek sem nagyon akartak válaszolni. Végül meguntuk a szórakozást és elhatároztuk, hogy bírósághoz fordulunk. Megtörtént az utolsó fizetési felszólítás. Na ennek hatására másnap a neckermann ügyvédje személyesen jelent meg az ügyvédünknél és sikerült megegyezni és visszakapni a pénzünket.
Azt hittük, hogy nem történhet ilyen ha velük utazunk.... hát pont velük szívtuk meg. Amielőtt befizettem az összeget pont itt az indexen érdeklődtem a neckermann felől és sokan panaszkodtak, hogy nem a befizetett szálláshelyre viszi az embereket. Én akkor már kicsit kezdtem kételkedni, hogy jó ötlet-e náluk lefoglalni az utat. De itt meggyőztek, hogy ez biztos nem gyakran fordul elő. Hát a gyakoriságot azt nem tudom, de amitől féltem bekövetkezett.
Amúgy nem lett volna semmi probléma, akkor ha visszafizetik a pénzünket mivel nem tudják teljesíteni a szerződésben foglaltakat. Vagy ha közlik, hogy nem a pénzünk visszafizetése telik sok időbe hanem a hotel rábeszélése, hogy fogadjon. (Gondolom helyettünk meg mást pakoltak volna ki.)
Aztán kicsit durva volt amikor telefonban az ügyintéző azt ordította nekünk miután közöltük, hogy ügyvédhez fordulunk "Úgysem tudnak semmit sem csinálni, hiszen nálunk van a pénzük!!".
Bemásolok egy 2004. május 15-én kelt írásomat a gagyi utazási irodák topikból:
"Remélem ez egyedi eset, ami velünk történt.
Bementünk a Neckermannba, előre betelefonáltam, hogy mikor mehetek, mert bizony a 2 éves gyerekünket is vinnünk kellett, felkészültem a prospektusból, még egy krétai utat is bespájzoltam, ha lebeszélnének Egyiptomról, meg ugye utaztam is velük, azt hittem ismerem őket,de többet ilyet nem teszek.
50 percet vártunk (csak mi) a gyerek egy idő után persze elmutogatta az összes repülős képet, megivott két üveg teát, és belakta a falatnyi irodát, amit lehetett megtettem, hogy mégse tegye. Rosssz nem volt, csak éppen nem bírta vigyázban. Na akkor az egyik alakalmazott úgy ránk üvöltött, hogy azonnal "hallgattassam el a gyereket", így én csak néhány oldal panaszkönyvi bejegyzéssel távoztam, utazással nem. A további megjegyzéseit, és a hangsúlyt nem is jellemzem... Ez a gyerekbarát kiszolgálás. Márpedig ahova a gyerekemet nem vihetem, oda nem is megyek!!! Természetesen az utazási irodában van a hiba, de a kedvem valahogy nagyon megcsappant. Hétvégén feldolgozzuk ezt a "pofont" utána meg rákapcsolunk a többi utazási irodára. Hátha szerencsénk lesz:)))
Egyébként remélem ez mással nem fog előfordulni, mert bizony itt komoly összegeket hagynak az emberek, és szerintem ezért el lehetne várni, hogy legalább szóbaálljanak velük, és ne vegyék el a kedvüket. Mindenkinek jó nyaralást, de válassza meg melyik irodával! "
Választ azóta sem kaptunk, viszont nyaraltunk egy másik irodával. Természetesen nem hagytuk a kedvünket elrontani, és jól éreztük magunkat, de nem felejtettünk. Az ember a gyerekére érzékenyebb, mintha önmaga kapja a "pofonokat", és nem várok már soká a válaszra. Mi itt ugye szolgáltatást igénybe se vettünk, noha azért mentünk oda, mert előzőleg a Neckermann-nal voltunk a nászutunkon, és akkor elégedetten tekintettünk vissza.
A neck*rmann azokkal is megfizetette kb. 1 hónapja a kerozinfelárat ( +2400 forint ), akik akkor már a teljes összeget befizették.
Egyre komolyabb az elhatározás, hogy jövőre már nem magyar utazási irodát veszünk igénybe, hanem min. a sógorék fővárosáig elkocsikázunk. Ezt abból a megfontolásból, hogy egyre több iroda megy tönkre, és aki marad csak po..tlanodik.
Vannak nyugatabra élő ismerőseink, akik mosolyogva közlik mennyiért fizették be az utakat ott, nálunk hálistennek "világszinvonalú" árak vannak, ennek ellenére a szolgáltatás korántsem az.
Tavaly nem fényképeztem le a csótányokat a szállodába, ha lesznek az idén, le fogom..
Elöljáróban csak annyit, hogy tényleg együtt érzek azokkal akik valamilyen formában de ráfizettek arra, hogy utazási irodával utaztak vagy pontosabban ezt az irodát választották!
Én és családom is irodával szoktunk utazni, voltak kisebb vagy súlyosabb problémák természetesen, de mielőtt választanék és FIZETNÉK alapelvem a körültekintő információszerzés, mérlegelés-összehasonlítás és döntés!
Most nem okoskodni akarok, de bizony tényleg mindenre rá kell kérdezni egy utazással kapcsolatban,- gép indulása, transzfer ideje, van-e csomagszoba, stb... - amiről lehet, hogy az irodákban kérdezés nélkül is tájékoztatniuk kellene.
És még ilyen "extra" kérdésekre is megérkezett a válasz, hogy térítés nélkül biztosítja-e a szálloda a gyermekágyat és az milyen típusú?
Én szinte mindig februárban vagy márciusban leelőlegezem v. befizetem a nyaralás árát, de kerozinfelárat v. bármilyen különbözetet -lehet pont ezért?- sohasem fizettem.
Meg lehet oldani utazási iroda nélkül is, de elméletileg időt és fáradtságot lehet megtakarítani velük. Ez lenne a szolgáltalás lényege és ezért fizet az ember. Nem állítom, hogy mindig a helyzet magaslatán vannak. Egyébként töltöttünk már el nyarat a világ másik végében először saját szervezésben és voltunk már irodán keresztül is. Lehet, hogy mindegyikkel szerencsénk volt, ezért nem vagyok ellenük. Csak el ne kiabáljam, mert még az idei nyaralás előtt vagyunk!
Mi 3 nyelven beszélünk a férjemmel, de persze attól még utaztunk utazási irodákkal, sőt korábban csak azokkal. Vegyes tapasztalataink voltak. A Neckermann nem volt rossz, de ennél sokkal jobb volt az Apollon és mélyen mindegyik alatt az Eurotorus, akikről elmondhatom, hogy 100%-san elrontottak egy nyarunkat
Azóta viszont EU tagok lettünk, vannak fapados járatok, amik jóval charter-ár alatt vannak, nincsenek kis gyerekeink és olyan helyre, mint pl. Görög.o., eszembe sincs már utazási irodával menni és persze erre bíztatok mindenkit.
Biztosan ügyes és igyekszik mindent megtenni. Az ideális szerintem mégiscsak az, ha az idegenvezető ismeri mindkét oldal - vendégek és vendéglátók- nyelvét és kultúráját. Ez a váratlan eseteknél, vagy krízis helyzetben sokat jelenthet.
Ez a babakocsis dugó az étteremben megmosolyogtatott, viszont abban igazad van, hogy a pihenni, vagy romantikázni vágyóknak igazán megsúghatnák ezt a kis apróságot.
Azt már egyáltalán nem helyeslem, hogy egy olyan idegenvezetőt telepítenek ki, aki nem beszéli a helyi nyelvet. Mert ha még a szuahéliról lenne szó!!!! Mallorcára spanyolul és angolul jól beszélő kollégát kellene küldeni, akit előtte felkészítenek és megfelelő információval látnak el. Ha egy tapasztalt, helyismerettel rendelkező munkatársukról lett volna szó, aki csak angolul tud, akkor még bocsánatos. Sajnos mostanság kapkodnak a munkáltatók, ráadásul azt hiszik, hogy mindennel lehet spórolni. Persze, hogy ha valaki "csak" angolul tud az olcsóbb, mintha jól beszélne spanyolul és angolul. Kérdés, hogy ennek milyen hátrányai vannak a munkavégzés során. Tapasztalataim szerint a spanyolok sem beszélnek valami jól angolul (még a 4-5* szállodákban sem mindenhol).
Nekem a Spanyolországban spanyolul nem beszélő, helyismerettel rendelkező idegenvezető, nem idegenvezető. Olyan mint a buszsofőr, aki tud vezetni, csak nem buszt.
Én júliusban voltam a Neckermannal Mallorcán. A gép indulási ideje valóban pocsék, és nehezen hiszem el, hogy a Neckermann nem azért választja ezt, mert kedvezőbb a díjtétele.
A mallorcai hotel kifogástalan volt, két gyerekkel mentünk All inklusives ellátással.
A kinti idegenvezető közölte, hogy ő is csak egy hete van Mallorcán, ezért nagyjából nem tud semmit, viszont spanyolul sem beszél:(( (egyébként szimpatikus, segítőkész fiatalember volt)
Az út árát megnéztem az osztrák Neckermann oldalon is és a német és osztrák utasoknak "fillérre" annyiba került az út, mint nekünk.
A hotel szobából délben kellett kiköltöznünk, de volt csomagszoba, illetve biztosított a hotel zuhanyozási és öltözési lehetőséget. Természetesen az ellátás az elutazás percéig tartott.
A kisgyermekkel utazóknak is tudom javasolni a Viva Cala Mesquida Club hotelt, mivel sok-sok etetőszékkel és rácsosággyal várják a legkisebbeket is. Azt azért hozzátenném, hogy a magyar Neckermann-nál ez egy Neckermann de luxe hotelnek lett meghírdetve, ami a szolgáltatások szinvonalát tekintve rendben is van, de ha valaki a de luxe kategóriába nem ért bele 30-40 babakocsit az étterembe az lehet, hogy csalódni fog (szerencsére engem nem zavart:))))
Szerintem nagyon fontos az, hogy minél többen tanuljanak nyelveket, de ez egy másik téma. Én beszélek nyelveket (tárgyalási szinten), ennek ellenére többször igénybe vettem már utazási irodák szolgáltatásait és elvárom, hogy amiért fizetek, azt teljes mértékben megkapjam. Ez üzlet. Amennyiben ennek nem tudnak eleget tenni, akkor választok mást. Persze, ez egy elrontott nyaralást nem tesz jóvá. Szerencsére még nem keveredtem olyan sajnálatos szituációkban, amiről ezen a fórumon is lehet olvasni.
Ez amiről beszélsz, mégha közvetve is és azért, hogy a problémán miként lehet átlépni, pontosan azt támasztja alá, hogy a magyarok és Mo. jelen esetben egy utazási irodánál illetve egy adott utazásnál 2. osztályú polgároknak, országnak minősítődnek.
Hosszú távon nem megoldás, hogy Te mész hozzájuk más helyen, más módon.
A hozzáálláson nekik kellene változtatni.
Talán az uniós tagság erre megoldást jelenthet, mivel egyenlő feltételeket kell valószínűleg itt is teremteni és nem mellékelesen az uniós fogyasztóvédelem sokkal keményebb mint a magyar és egyenlőbb, ott nincs behódolás és hajlongás a külföldi tőke, mert ebból a szempontból nincs is külföldi tőke.
Sajnos ezek az esetek nemcsak erre a témára jellemzőek, ez őseink történelmi tetteinek velejárója, melyet talán már az unokáink nem fognak érezni.
Tudom, hogy most sokakat felbőszítek, de hát az az igazság, hogy az eurónk ugyanolyan euro, csak hát beszélni kellene egy-két nyelven és akkor nincs az ember rászorulva a magyar utazási irodákra.
Épp a Neckermann csinálta meg tavaly velünk, hogy a kifizetett utunkra Krétára, májusban nem akart elvinni minket csak 1 héttel később. Nekünk meg csak az az egy hét volt jó bizonyos oknál fogva. Kimentünk az osztrák Neckermannal ugyanoda, ugyanabba az appartmanba. Miből áll? Abból, hogy kell beszélni egy európai nyelvet a magyaron kívül. Mi már csak repülőjegyet vesszünk mindenhová. Ha lehet fapadosat és majd keresünk magunknak szállást és programot. Mindez lényegesen kevesebből jön ki, mint egy utazási irodán keresztül. Persze kisgyerekeseknek és nyelvet nem beszélőknek nem ajánlott.
Ez egy fórum, ahol véleményeket lehet megosztani - melyek természetesen eltérhetnek - úgy, hogy elkerülendő mások pocskondiázása. A minősítgetést nem Én kezdtem, tehát nézz magadba.
Agresszív ember vagy, aki nem tud érvelni, nem látja át a lényegi mondandót a sorokban, értelmes hozzászólás helyett azzal kérked, hogy letaglózott egy 38 kilós nyugdíjjast. ( feljelentés - > könnyű testi sértés )
Egyébként nő vagyok, nem fazon, több tiszteletet légyszíves. Részemről a kommunikációt Veled befejeztem.
Én a topikcímben említett irodával nem vagyok elégedett, ez - hangsúlyozom - az Én magánvéleményem, tapasztalatokon alapul, meggyőzhetnek másról, de a kellemetlen élményeket ez széppé már nem teszi és alapjaiban nem befolyásolja. Ettől függetlenül remélem az idei nyaralásom felhőtlen/ebb lesz, és megpróbálnak arról meggyőzni - nem erőszakos, ütlegeléses módszerekkel - hogy mégiscsak jól döntöttem, amikor Őket válaszottam.
" .....Mikor erre rákérdeztünk, előkeresték a német katalógust, amiben természetesen benne voltak ezek a lehetőségek is. A válasz: a magyaroknak nem osztottak ilyen szállásokat, de menjünk Bécsből. "
erről beszéltem, diszkrimináció :o) , a magyar forintja ( eurója ) tizedrangú, nyugatabbra jobban kell nyalni az ügyfél hátsóját. Ha lesz energiánk akkor jövöre meg is nézzük a bécsi lehetőségeket.
A késő délutáni hazaindulásról csak annyit, hogy eddig minden esetben (irodától függetlenül) bepakolhattunk egy bőröndszobába, és nagyon jól éreztük magunkat az indulásig, végül kinyitottak egy szobát, ahol mindenki lezuhanyozhatott és átöltözhetett indulás előtt. Szerintem nem vesznek el tőlünk időt a délutáni indulással, hiszen amennyivel rövidebb az első nap, annyival hosszabb az utolsó, bár tény, hogy a korai indulás a kellemesebb, főleg kisgyerekekkel.
A Neckermannról: két éve Mallorcán voltunk velük két 3 éves kisgyerekkel, és mindennel maximálisan meg voltunk elégedve. Egyedül hazafelé, a repülőtérre utazáskor éreztük egy kicsit, hogy mi 'csak' magyarok vagyunk, nem németek.
Viszont tavaly is szerettünk volna a Neckermannal utazni, de egész egyszerűen nem tudtunk! A katalógusból kikerültek azok a lehetőségek, ahova 2 gyerekkel lehet utazni, pl. a Mallorcai szállodánk sem volt benne a tavalyi katalógusban. Az ideit nem néztem. Általában csak 1 gyerekkel lehet menni a legtöbb szállodába, de volt olyan uticél is, ahol szinte egyáltalán nem találtunk 2 gyermekes lehetőséget, csak a legolcsóbb kategóriában. Mikor erre rákérdeztünk, előkeresték a német katalógust, amiben természetesen benne voltak ezek a lehetőségek is. A válasz: a magyaroknak nem osztottak ilyen szállásokat, de menjünk Bécsből. Két kisgyerekkel. Hát, mentünk inkább a Tui-val, idén már meg sem néztük a Neckermann ajánlatait.
Nem tudom mi jogosít fel arra, hogy szerencsétlennek és balféknek nevezzél. Gondolom kisebbségi komplexusod van, alapvetően egy vesztes típusú emberi réteget képviselsz, mindenbe beletőtődsz, és szemed előtt mindig húsos seggek "lebeknek" nyalás céljából, amit most is megtettél az irodának.
"Vannak aki sokkal szarabbul érkeznek meg a repülővel a szállodájukba" -> Engem ez nem érdekel, hanem az, hogy vannak akik időben megérkeznek és időben indulnak vissza, nem 5-6-7 órát pácolódnak a napon.
Nagyon sokan panaszkodtok amiatt, hogy a választott nyaralásotokhoz rossz időben repülő charter gép tartozik (késő esti indulás) s ezáltal a nyaralás első napja kárbavész. Erre van egy nagyon jó megoldás: alapos körbetekintés, utánajárás.
1. FONTOS! A Malév Charter már a nyári menetrendjét jóval a szezon kezdete előtt felteszi. Itt szerepelnek a bérlő utazási irodák nevei, s a repülési időpontok. Így mindenki könnyedén ki tudja választani a számára legmegfelekőbb járatot. Én például minden éveben kinézek 2-3 desztinációt, s kiválasztom a számomra a legmegfelelőbbet.
Ha például Travel Service-zel repülsz az már bonyulultabb eset. Itt célszerű előre érdeklődni, de sajnos ez gyakran változik. Célszerű a www.bud.hu utánanézni!
2. Tapasztalat: a Neckermann gépei általában délután indulnak. Legjobb időpontban a Best Reisen gépei repülnek, lsd. menetrend. Ez már évek óta így van.
3. A nyaralásokhoz általában (a repülési időtől függően persze) :) a 8-12 óra közti budapesti indulású járatok a legjobbak, hiszen akkor kora délutánra érsz oda s elfoglalhatod a szálláshelyed. Visszaúton pedig nem kell a csomagszobában vagy a lobbyban töltened a fél napot hiszen pontosan akkor visznek majd ki a reptérre mikor már el kéne hagynod a szobát. Mi évek óta így csináljuk, 99-ben Malagán mi is a fél napot az előcsarnokban töltöttük, nem egy kellemes dolog, tanultam belőle.
Az utazási irodák pedig az első és utolsó napot pedig utazási napnak veszi!
Másrészt valahol én sem rajongok azért, hogy 8 napot fizetek ki, amiből az elsőn éjfélkor foglaljuk el a szállást, azt követi 6 teljes nap és az utolsón ugye déltől már inkább nyűg, az említett csomagprobléma miatt.
Ha nyolc napot kifizetek, akkor szeretném nyolc napig jól érezni magam. Persze, az indulás előtti programért itthon én felelek. Olyan lesz, amilyenre szervezem:)
Félre téve a tréfát ez szerintem nem Neckermann specifikus, de mindenképpen az lesz a befutó hosszú távon, aki például ilyenre is oda tud és akar figyelni (mármint, hogy ha kifizetteti a napot, akkor az minél jobban legyen szervezve és az utas is így érezze).
az áraihoz képest a N*ckermann ( lehet hogy az osztrák irodák nem, és az osztrák nem utazik drágábban mint a magyar ) egyre ..arabb.
Az első bosszantó húzás a pitiáner 2400 forintos áremelés ( kerozinfelár ) nem fért bele az árfolyamváltozás kategóriába...
hogy a pénzünket március óta melengetik, az nem számit.
A másik sz*mét dolog a repülőgép pénteken 16.45-kor indul ( 19.20 leszáll és időben még +50 km a transzfer ) a péntekünk így köszönjük, de "hasznosan" elment, a késésekről nem is beszélek.
Visszaindulásnál következő pénteken délben kiraknak a szállásról ( mert ez ennyi pénzért nem tudják megoldani ), és estig rohadunk valahol a napon úgy, hogy lehetőleg szem előtt legyen a csomag, vagy megvesszük a portást hogy hadd tegyük be a cumókat valahova... ahogy tavaly is. Kényelmes, komfortos, igényes szervezés, olcsón.
Azt hiszem ez volt az utolsó hogy a N*ckermann irodával mentünk, kezdik hülyének nézni az embert. :o(
Ja, lehet azt mondani hogy ha nem teccik mehetünk a francba, így is lesz ezzel a hozzáállással, mert az én pénzemből ( is ) élnek, és ezért a pénzért ebben a "remek" országban, keményen meg kell dolgozni, ezért szolgáltatást várok el.
Én biztos nem fogom ezt az irodát javasolni senkinek.
Vivus valószinűleg jobb lenne a Dajka Gábor utcai Neckermannhoz, mint a most ottlévők,( tisztelet a kivételnek) mert bizony-bizony nem szép dolog 2 órán keresztül kiállítani 4 db repülőjegyet( és semmi mást) akkor, amikor az adatok teljes birtoikában van az illető már jópár hete és pontosan tudja, hogy mikor mennek a jegyekért.
Köszi a teljesen korrekt választ! Teljesen egyetértünk abban, hogy a rossz gyakorlatot nem lehet orvosolni csak akkor ha szóvá teszik az emberek. Mi magunk részéről fogunk írni egy levelet a központi iroda címére!
Neked teljesen igazad van. Az a gond, hogy nagyon sok esetben változik meg a menetrend az utolsó pillanatban (sokszor csak néhány órával az indulás előtt) és az értékesítő kollégáknak elég sok problémájuk van ebből. Pont ezért nem szivesen mondják meg ami viszont nem helyes. Én azt javasolnám, hogy küldjél ezzel kapcsolatban egy mailt vagy levelet a központi címünkre (honlapon megtalálod) és akkor valamilyen úton módon változtatunk ezen a gyakorlaton. A gond az, hogy ha nem reklamálnak elegen akkor mi azt hisszük, hogy a bevett gyakorlat kielégítő és nem változtatunk semmit. A cég nevében is bocsánatot kérek tőled és köszönöm, hogy felvetetted ezt a problémat. A levelet pedig nagyon megköszönném.
Szia Attika! Köszönjük a választ, a következő megjegyzésünk lenne a témával kapcsolatban: egy héttel ezelőtt, mikor lefoglaltuk az utat, és befizettük az előleget, a hölgy már valószínüleg tudta a gép indulását, persze valóban a mi hibánk az, hogy nem kérdeztünk rá. Ma amikor megkaptuk a visszaigazolást és nem volt rajta az indulási időpont a hölgy közölte, nem szokták ugyan elmondani az indulást csak amikor a teljes árat kifizetik, de hogyha nagyon akarom elmondja. Ez már eleve furcsa hozzáállás, tudjuk hogy változhatnak az indulási időpontok, de 2 éves kisgyerekkel nem a legideálisabb egy idegen országban hajnalok hajnalán utazgatni. Ha ezt előre tudjuk, nem fizettünk volna be erre az útra.