Keresés

Részletes keresés

dhpage Creative Commons License 2013.12.08 0 0 265381

a kivezényelt rendőr biztos hogy nem spontán, hiszen ő parancsot teljesít. viszont aki kiadja neki a parancsot, az már simán lehet.

meg ott van a mostanában bevezetett láncmérés, amit nem reklámoznak nagyon előre.

 

inkább akkor már ez: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.waze

Előzmény: gerzson_156 (265379)
euro Creative Commons License 2013.12.08 0 0 265380

Ne terelj! Nem vagy te tomcat.

És minek neked traffihunter? Múltkor is emailt olvasgattam, de közben ki kellett kerüljelek egy hirtelen kormánymozdulattal a hídon. :P

 

Előzmény: gerzson_156 (265379)
gerzson_156 Creative Commons License 2013.12.08 0 0 265379

Ha csak kettő lenne... :))

Más: ha tegyük fel gyorshajtó lennék, megbizhatnék a Traffihunter nevű appban? Valóban semmi spontaneitás nincs a fotózásban, méterre le van jelentve, hol lesznek, az app csak veszi a fáradságot és térképre teszi ezt?

Előzmény: Törölt nick (265378)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.08 0 0 265378

Na ja, de auronak legalább egy főnöke van, nem úgy mint neked, akinek kettő. Így motorozni is csak ő tud eljönni. Nem tom, de szerintem ő jobban csinálja.:)))

Előzmény: gerzson_156 (265377)
gerzson_156 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 265377

Nekem semmi OLYAT nem kell tennem a munkáltatómmal, a te eseted speciális. :)))

Előzmény: euro (265374)
Mcemru Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265376

akko mehet főnöke meg főnökfalvának polgimesteréhez, akik más földjéről elviszik ezt, azt, fát kivágják, és még bírási eljárást sem merik megindítani akkora hatalmú uraságok lettek már azon a vidéken

Előzmény: tomcat (265352)
tomcat Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265375

Céges üzemanyagkártyával még ez is könnyebb. :))))

 

tomcat

Előzmény: gerzson_156 (265373)
euro Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265374

A xenon nincs benne a BMW-ben? Vagy esetleg a munkáltatód kért valami visszabutított verziót felárért? :D

Előzmény: gerzson_156 (265369)
gerzson_156 Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265373

Akkor nekem ilyen fényem nincs. Megyek, felgyújtom ezt a fost. :))

Előzmény: KTMSzepy (265372)
KTMSzepy Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265372

Nem, ezek csak simáén barmok. A menetfény a nappali tompítottat pótolja _megfelelő_ látási viszonyok között. Nem helyzetjelző, annál erősebb (ill. más a szórásképe) és nem ég vele együtt a hátsó lámpa.

Még az Octavian/Polon is van, igaz a parasztedition-ön nem ledes, csak sima izzós, a ködlámpa mellett, de külön lámpatestben. Szemből jobban látszik, de nem vakít. Ez csak nappal, jó fényviszonyok között legális, akkor viszont helyettesíti a tompítottat, tehát lehet használni lakott területen kívül is.
Nem tudod lekapcsolni, ha nincs a tompított felkapcsolva, akkor ez mindig ég. Csak akkor kapcsol le, ha megy a tompított.

Aki sötétben/ködben azzal megy, az max. annyiból jobb az egyszerű hülyénél, hogy neki legalább elöl van egy lekapcsolhatatlan fénye, így ha elfelejti, akkor is legalább annyi ég rajta. Persze ez nem segít, ha hátulról találod meg.

Futottam már össze teljesen kivilágítatlan egyeddel a falun kívül, annál ez azért jobb. Bár azt végképp nem értettem, hogy nem tűnt fel neki a sötétben a lámpafény hiánya, vagy hogy vette a bátorságot nem működő világítással a sötétben elindulni.

Előzmény: Törölt nick (265368)
tomcat Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265371

Itten írnak róla kicsit részletesebben:

http://autotechnika.hu/cikkek/9220,a-nappali-menetjelzo-lampa-hasznalata.html

"a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5.§-a az alábbiakat rendeli.
5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
A módosítás megszüntette a 48.R. és az MR. előírásai között az elektromos kapcsolás tekintetében fennállt különbözőséget.
Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak.
Megjegyzendő, hogy a fényszórók meghatározás az útmegvilágító fényszórók bármelyikére vonatkozik, azaz tompított fényszóróra, vagy távolsági fényszóróra, vagy akár a ködfényszóróra. A meghatározott kivétel esete, pedig nem más, mint a távolsági fényszóró un. „fény kűrt” üzemmódja."

A helyzetjelzőnek viszont a tompítottal együtt kell világítania.

 

tomcat

Előzmény: tomcat (265370)
tomcat Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265370

Nekem úgy rémlik, hogy a menetjelző fénynek külön lámpatestben kell lennie, nem lehet integrált a fényszórótesttel. Csak helyzetjelző használatával szerintem nem szabályos közlekedni - akár fancy angel-eye, akár nem.

 

tomcat

Előzmény: gerzson_156 (265369)
gerzson_156 Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265369

Ez a menetfény a helyzetjelző továbbfejlesztett változata, nem? BMW-ben ugye az angel eye van, menőbbeknek xenon fénnyel, magamfajta területi képviselőknek sima zseblámpaizzóval. Ha csak az ég, akkor hátul semmi, ez szerintem is faszság, elvégre ha helyzetjelző, akkor hátul is van helyzet... 

Emiatt én always on-ra tettem a lámpát, az a biztos. 

Előzmény: Törölt nick (265368)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265368

Én azt nem értem, hogy ilyenkor nem ég a hátsó lámpa? Mert egy ideje azt veszem észre, hogy a sok műmájer csávó így megy ködben is, elől ledes menetjelző, de hátul semmi.  A múltkor a szürke szarját majdnem telibe vertem. Nem tudom az ilyen szaroktól hosszabb a pöcsük? Mert kívülről úgy sem látja a kocsit, akkor másoknak akarja mutatni, hogy de király a verda?

Előzmény: tomcat (265367)
tomcat Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265367

Gondolom ugyanarra a célra használható, mint autóknál: nappal nem kell a tompítottat felkapcsolni ha van mondjuk LED-es menetjelző fényed. De ugye továbbra is csak olyan lámpatest és üveg használható, ami gyárilag LED-re lett kialakítva és rendelkezik E jelöléssel, különben jó eséllyel elhasal a műszakin vagy egy közúti ellenőrzésen.

Túl sok értelmét nem látom, mert ha jól tudom 2004 óta minden az EU-ban 0 km-esen forgalombahelyezett motorkerékpáron kötelező az állandó tompított, szóval azt meg le kell kapcsolni, mert a menetjező és a tompított együtt nem használható.

 

tomcat

Előzmény: __BB__ (265365)
gerzson_156 Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265366

Szerintem kicsit túlértékelitek a céges dizeleket, mióta nagyon durván b@sznak meg a gyorshajtásért, az összes általam ismert autópályahuszár szépen meghunyászkodott. Havonta 50-100e Ft büntit még egy manager is megérez. Az exfőnököm a GT5-tel üditő kivétel, ő fizet, mint a katonatiszt. 

Én inkább SUV-okkal szoktam találkozni. Whitevanmanek inkább városban parasztok, de őket szoktam is engedni, sejtem, hogy a munkáltató kb. teleporttal lehetséges menetidőket tervez nekik. A románokat előzni nem szeretem, mert csalinkáznak, szerintem a fele bóbiskol. 

Előzmény: tomcat (265358)
__BB__ Creative Commons License 2013.12.06 0 0 265365

próbáltam kibogozni a közlönyből, hogy ez a valóságban mit jelent, de képtelen voltam rá

Előzmény: dhpage (265364)
dhpage Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265364
tomcat Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265363

Ezt nem tudom gyakorlati tapasztalattal cáfolni, az ósdi pl. csak 299 LE volt és propeller sem volt rajta. :)))

 

tomcat

Előzmény: dhpage (265362)
dhpage Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265362

gondoltam van, ha egyszer a 2 centiről tolás benne van a kreszben, mikor nekem nem 300 ló van a gépháztető alatt zöldnél induláskor, viszont a cégvezetőnek épp sietős...de aztán gondolom a kanyarban hirtelen felvillantja a propelleres központi számítógép a sárga kresz piktót, így a megengedett 40-nél úgy 20-al sikerül bevenni.

Előzmény: tomcat (265361)
tomcat Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265361

Van olyan czikkely a KRESZ-ben, hogy a lehető legmagasabb sebességgel KELL tudni kötelezően bevenni a kanyart? Vagy olyasmi, hogy közúton (akár egymás ellenében) erre legalábbis törekedni kellene? Léccilécci idézd, mert nekem nincs meg... :))

 

tomcat

Előzmény: dhpage (265360)
dhpage Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265360

ilyet én még nem láttam élőben, de elméletben biztos így van. :) kanyarban eddig csak laposabb gépek (ebből se volt túl sok) tudtak elmenni/tartani a lépést, ilyen magasított játékok nem.

Előzmény: tomcat (265354)
dhpage Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265359

hát, a rövid "hegyi" (XII) szakasz után a felszálló füst nem azt mutatta, hogy nagyon bírná :)

mondjuk itt egy japó is elvérzett már, az is füstölt. :)

a fhanszián ez pöpec, mondjuk nem véletlen, mert brembo betétet vettem rá. :)

Előzmény: Riki Ré (265350)
tomcat Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265358

Totál félreértésbe keveredtél.

Egyrészt van a német autópálya, ahol a "tolás" mint olyan 3 mp-en túl 1-2000 EUR büntit von maga után. A BMW a legfőbb piacán erre tervez. A front radarból származó infók alapján a hosszú fény villogás ugyanolyan fontos biztonsági fícsör, mint a fékasszisztensnél a kétoldali index egyidejű villogtatása a hátulról érkezőknek vészfékezésnél. Ha nem érted miért szükséges és hasznos, azzal nem tudok mit kezdeni.

Másrészt van a magyar autópálya, ahol önjelölt szabályértelmezők osztják az igazságot. Igen lehet a belső sávban 110-el haladni. Hidd el a tempomat a követő radar alapján megpróbál majd nem felöklelni senkit, majd legfeljebb villog.

De nem is erről volt szó, hanem hogy számodra az X5 az egy olyan hívószó, amivel az akolmeleg fenntartható. Holott a whitevan és ügynökasztra-kaptamvállalatiautót közösség legalább akkora tahó (ha nem nagyobb), mint a teljes BMW-s társadalom.

Szokták mondani, hogy fejben dől el.

 

tomcat

 

ps. a személyeskedést is értékelem, remélem jólesett, kedves egészségedre

Előzmény: KTMSzepy (265355)
KTMSzepy Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265357

Hát ha ez a 3 bejön gyorsan egyedül maradok a topkin... ;)

Előzmény: SP_323i (265348)
KTMSzepy Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265356

Én vagyok a fax, tudom, nem néztem meg kinek válaszolok ilyen sokat - inkább hagytam volna... :)

Előzmény: KTMSzepy (265355)
KTMSzepy Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265355

Nem. Arra gondoltam, hogy a gyorshajtás kicsit sem zavaró, míg a belső sávban a sort előző, elé nem bevágó egyed tolása meg nagyon. Bár a bevágó egyedeket sem illik tolni, de ott legalább egyenlő erők (gyengeségek :) ) küzdenek.

De látom az olvasás-értelmezés tábor ráférne még pár delikvensre. :)

 

A szépen kiragadott sebességre utaló részlet csak felütés arra, hogy az elé kivágókra az okos technika automatán villog - ezért vélelmezi az ember, hogy a pályát érzékelve már lassan sem tud menni és csak azért villog, mert nem szeretné vasig koptatni a fékbetétjeit, hogy visszafogja a technikát mire elengedik. :)

 

Az meg, hogy a kocsinak mennyi az elméleti kanyarsebessége nagyjából semmit nem számít, ha a középkategóriás dízelt messze nem határon autózva is feltartja vele a béna tulaj, hogy aztán a pályán meg szökési sebességgel próbálkozzon a belsőben. Ez utóbbi nem lenne gond, max. láthatóan nem képes egyenszinten vezetni, de ha kanyarodni sem tud, ne az a pár másodperc idegesítse, amíg az előtte lévő szépen lehúzódik az első lehetséges alkalommal. Az első lehetséges alkalom pedig nem ott jön el, ahol a külsőben a két jármű között 1m-rel nagyobb távolság van, mint az aljas feltartó teljes hossza. Bármennyire is fájó. :)

 

Ja és én is az M3-on tapasztalok.

Előzmény: tomcat (265354)
tomcat Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265354

Erre gondoltál?

"a 200-as tempójú alapjárat is gyári fícsör ezek szerint, kivétel ha kicsit kanyargósabb az út, mert akkor a 80 sem megy"

A 2012-es standard X5 kanyarképessége egy Porsche 924 szintjén van. 0,82 g laterális gyorsulás.

 

tomcat

 

Előzmény: KTMSzepy (265345)
tomcat Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265353

Hopp, a forrásmegjelölés elmaradt, csak a törzsanyag ment át.

Szóval: via Hir24.hu

 

tomcat

Előzmény: tomcat (265352)
tomcat Creative Commons License 2013.12.05 0 0 265352

Rogán ismét megnyilvánult

Közben Rogán újra elővette a témát, a Facebookon ezt írta:

    "Magyarországnak olyan országnak kell lennie, ahol senki sem részesülhet jobb elbánásban csak azért, mert sok pénze van. Magyarország egy szabad ország, ahol mindenkinek szabadon lehet bármiről véleménye, még a bíróságokról is. Nekem is, és Önöknek is. Az első Rezešová-ítélet után nem csak nekem, hanem nagyon sokaknak az volt az érzése, hogy azért részesült más elbánásban, mert a családja gazdag. Ez a valódi probléma, amivel szerintem a bírósági vezetőknek foglalkozniuk kellene."

Előzmény: euro (265328)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!