Más: ha tegyük fel gyorshajtó lennék, megbizhatnék a Traffihunter nevű appban? Valóban semmi spontaneitás nincs a fotózásban, méterre le van jelentve, hol lesznek, az app csak veszi a fáradságot és térképre teszi ezt?
Na ja, de auronak legalább egy főnöke van, nem úgy mint neked, akinek kettő. Így motorozni is csak ő tud eljönni. Nem tom, de szerintem ő jobban csinálja.:)))
akko mehet főnöke meg főnökfalvának polgimesteréhez, akik más földjéről elviszik ezt, azt, fát kivágják, és még bírási eljárást sem merik megindítani akkora hatalmú uraságok lettek már azon a vidéken
Nem, ezek csak simáén barmok. A menetfény a nappali tompítottat pótolja _megfelelő_ látási viszonyok között. Nem helyzetjelző, annál erősebb (ill. más a szórásképe) és nem ég vele együtt a hátsó lámpa.
Még az Octavian/Polon is van, igaz a parasztedition-ön nem ledes, csak sima izzós, a ködlámpa mellett, de külön lámpatestben. Szemből jobban látszik, de nem vakít. Ez csak nappal, jó fényviszonyok között legális, akkor viszont helyettesíti a tompítottat, tehát lehet használni lakott területen kívül is. Nem tudod lekapcsolni, ha nincs a tompított felkapcsolva, akkor ez mindig ég. Csak akkor kapcsol le, ha megy a tompított.
Aki sötétben/ködben azzal megy, az max. annyiból jobb az egyszerű hülyénél, hogy neki legalább elöl van egy lekapcsolhatatlan fénye, így ha elfelejti, akkor is legalább annyi ég rajta. Persze ez nem segít, ha hátulról találod meg.
Futottam már össze teljesen kivilágítatlan egyeddel a falun kívül, annál ez azért jobb. Bár azt végképp nem értettem, hogy nem tűnt fel neki a sötétben a lámpafény hiánya, vagy hogy vette a bátorságot nem működő világítással a sötétben elindulni.
"a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5.§-a az alábbiakat rendeli. 5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.” A módosítás megszüntette a 48.R. és az MR. előírásai között az elektromos kapcsolás tekintetében fennállt különbözőséget. Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak. Megjegyzendő, hogy a fényszórók meghatározás az útmegvilágító fényszórók bármelyikére vonatkozik, azaz tompított fényszóróra, vagy távolsági fényszóróra, vagy akár a ködfényszóróra. A meghatározott kivétel esete, pedig nem más, mint a távolsági fényszóró un. „fény kűrt” üzemmódja."
A helyzetjelzőnek viszont a tompítottal együtt kell világítania.
Nekem úgy rémlik, hogy a menetjelző fénynek külön lámpatestben kell lennie, nem lehet integrált a fényszórótesttel. Csak helyzetjelző használatával szerintem nem szabályos közlekedni - akár fancy angel-eye, akár nem.
Ez a menetfény a helyzetjelző továbbfejlesztett változata, nem? BMW-ben ugye az angel eye van, menőbbeknek xenon fénnyel, magamfajta területi képviselőknek sima zseblámpaizzóval. Ha csak az ég, akkor hátul semmi, ez szerintem is faszság, elvégre ha helyzetjelző, akkor hátul is van helyzet...
Emiatt én always on-ra tettem a lámpát, az a biztos.
Én azt nem értem, hogy ilyenkor nem ég a hátsó lámpa? Mert egy ideje azt veszem észre, hogy a sok műmájer csávó így megy ködben is, elől ledes menetjelző, de hátul semmi. A múltkor a szürke szarját majdnem telibe vertem. Nem tudom az ilyen szaroktól hosszabb a pöcsük? Mert kívülről úgy sem látja a kocsit, akkor másoknak akarja mutatni, hogy de király a verda?
Gondolom ugyanarra a célra használható, mint autóknál: nappal nem kell a tompítottat felkapcsolni ha van mondjuk LED-es menetjelző fényed. De ugye továbbra is csak olyan lámpatest és üveg használható, ami gyárilag LED-re lett kialakítva és rendelkezik E jelöléssel, különben jó eséllyel elhasal a műszakin vagy egy közúti ellenőrzésen.
Túl sok értelmét nem látom, mert ha jól tudom 2004 óta minden az EU-ban 0 km-esen forgalombahelyezett motorkerékpáron kötelező az állandó tompított, szóval azt meg le kell kapcsolni, mert a menetjező és a tompított együtt nem használható.
Szerintem kicsit túlértékelitek a céges dizeleket, mióta nagyon durván b@sznak meg a gyorshajtásért, az összes általam ismert autópályahuszár szépen meghunyászkodott. Havonta 50-100e Ft büntit még egy manager is megérez. Az exfőnököm a GT5-tel üditő kivétel, ő fizet, mint a katonatiszt.
Én inkább SUV-okkal szoktam találkozni. Whitevanmanek inkább városban parasztok, de őket szoktam is engedni, sejtem, hogy a munkáltató kb. teleporttal lehetséges menetidőket tervez nekik. A románokat előzni nem szeretem, mert csalinkáznak, szerintem a fele bóbiskol.
gondoltam van, ha egyszer a 2 centiről tolás benne van a kreszben, mikor nekem nem 300 ló van a gépháztető alatt zöldnél induláskor, viszont a cégvezetőnek épp sietős...de aztán gondolom a kanyarban hirtelen felvillantja a propelleres központi számítógép a sárga kresz piktót, így a megengedett 40-nél úgy 20-al sikerül bevenni.
Van olyan czikkely a KRESZ-ben, hogy a lehető legmagasabb sebességgel KELL tudni kötelezően bevenni a kanyart? Vagy olyasmi, hogy közúton (akár egymás ellenében) erre legalábbis törekedni kellene? Léccilécci idézd, mert nekem nincs meg... :))
ilyet én még nem láttam élőben, de elméletben biztos így van. :) kanyarban eddig csak laposabb gépek (ebből se volt túl sok) tudtak elmenni/tartani a lépést, ilyen magasított játékok nem.
Egyrészt van a német autópálya, ahol a "tolás" mint olyan 3 mp-en túl 1-2000 EUR büntit von maga után. A BMW a legfőbb piacán erre tervez. A front radarból származó infók alapján a hosszú fény villogás ugyanolyan fontos biztonsági fícsör, mint a fékasszisztensnél a kétoldali index egyidejű villogtatása a hátulról érkezőknek vészfékezésnél. Ha nem érted miért szükséges és hasznos, azzal nem tudok mit kezdeni.
Másrészt van a magyar autópálya, ahol önjelölt szabályértelmezők osztják az igazságot. Igen lehet a belső sávban 110-el haladni. Hidd el a tempomat a követő radar alapján megpróbál majd nem felöklelni senkit, majd legfeljebb villog.
De nem is erről volt szó, hanem hogy számodra az X5 az egy olyan hívószó, amivel az akolmeleg fenntartható. Holott a whitevan és ügynökasztra-kaptamvállalatiautót közösség legalább akkora tahó (ha nem nagyobb), mint a teljes BMW-s társadalom.
Szokták mondani, hogy fejben dől el.
tomcat
ps. a személyeskedést is értékelem, remélem jólesett, kedves egészségedre
Nem. Arra gondoltam, hogy a gyorshajtás kicsit sem zavaró, míg a belső sávban a sort előző, elé nem bevágó egyed tolása meg nagyon. Bár a bevágó egyedeket sem illik tolni, de ott legalább egyenlő erők (gyengeségek :) ) küzdenek.
De látom az olvasás-értelmezés tábor ráférne még pár delikvensre. :)
A szépen kiragadott sebességre utaló részlet csak felütés arra, hogy az elé kivágókra az okos technika automatán villog - ezért vélelmezi az ember, hogy a pályát érzékelve már lassan sem tud menni és csak azért villog, mert nem szeretné vasig koptatni a fékbetétjeit, hogy visszafogja a technikát mire elengedik. :)
Az meg, hogy a kocsinak mennyi az elméleti kanyarsebessége nagyjából semmit nem számít, ha a középkategóriás dízelt messze nem határon autózva is feltartja vele a béna tulaj, hogy aztán a pályán meg szökési sebességgel próbálkozzon a belsőben. Ez utóbbi nem lenne gond, max. láthatóan nem képes egyenszinten vezetni, de ha kanyarodni sem tud, ne az a pár másodperc idegesítse, amíg az előtte lévő szépen lehúzódik az első lehetséges alkalommal. Az első lehetséges alkalom pedig nem ott jön el, ahol a külsőben a két jármű között 1m-rel nagyobb távolság van, mint az aljas feltartó teljes hossza. Bármennyire is fájó. :)
Közben Rogán újra elővette a témát, a Facebookon ezt írta:
"Magyarországnak olyan országnak kell lennie, ahol senki sem részesülhet jobb elbánásban csak azért, mert sok pénze van. Magyarország egy szabad ország, ahol mindenkinek szabadon lehet bármiről véleménye, még a bíróságokról is. Nekem is, és Önöknek is. Az első Rezešová-ítélet után nem csak nekem, hanem nagyon sokaknak az volt az érzése, hogy azért részesült más elbánásban, mert a családja gazdag. Ez a valódi probléma, amivel szerintem a bírósági vezetőknek foglalkozniuk kellene."