Én a https://www.kocsigumi.hu/ és a https://www.teli-nyari-autogumi.hu/ -ról szoktam gumit venni. Mindig friss ( pár hetes DOT számú ) gumikat kapok és jók az áraik is. Gyakorlatilag egy cég a kettő, csak az egyiknél a kiszállítás ára többnyire benne vam az árban, a másiknál nincs. Értem ezt úgy, hogy beleszámolják a vételárba, tehát ott annyival drágább pl.
Köszi Nagya2! igyekszem falni a kilométereket, de már nyugdíjban lévén nem nagy megyek sehová, kihasználom az ingyenes tömegközlekedést, kisebb távokat megyek a Thalival.
Még nem merültem bele, megvárom a jó időt. Elképzelésem szerint van egy átvezetés az utastér és a motortér között ott lehet a szakadás.. De nehéz ügy mert a kábelköteg szorosan és feszülősen helyezkedik el, nem tudom valaha szemrevételezhetem-e közelebbről, ezért nem érdemes kibontani. Ez az átkötés a relé lábai között teljesen megfelel, a rajz szerint a két kábel egy pobntról érkezik a relére, mindegy, hogy ez a közös pont a távon hol helyezkedik el...
Először is gratulálok, ügyes voltásl és nagyon is érthetően leírtad, hogyan sikerült megoldanod. Emlékszem az első " kálváriádra" a motorvezérlővel is.
Az megvan, mitől és hogyan sérült meg a hibás vezeték?
Megvan hála Istennek, sokat forgattam, mire meg tudtam oldani a hibámat, áldom is érte azt aki annak idején közzétette.
A hibám mint írtam az volt, hogy nem röffent a motor. Leírom mit találtam, hátha valaki hasonló helyzetbe kerül.
Az, hogy egyik napról a másikra ilyen totális változás történt, arra utalt, hogy valami elektromos hiba lépett. fel. Átnézve a biztosítékokat mindent rendben találtam , minden biztosíték ép volt, minden biztosítékon ott volt a +12 Volt. Minden működött látszólag, volt egy olyan sejtésem, hogy a motorvezérlővel lett probléma. Átgondolva arra jutottam, hogy megmérem a motorvezérlő csatlakozókon, a fontos táp feszültség és test jelen van-e és eldöntöttem, ha igen akkor a motorvezérlő halt meg. Láttunk már ilyet.
Szépen kimértem, megvolt a 12 volt, ahol lennie kell, a három csatlakozólábon ami a vezérlő táplálásához kell.
Nincs mese a vezérlő a beteg.
Mivel már egyszer cseréltem vezérlőt - de azt egy sokkal kacifántosabb sokáig tartó huzavona után, - ismét a bontott alkatrészek után indultam, és találtam egy bontott, tökéletesen a régivel megegyező vezérlőt Gárdonyban, mindjárt felhívtam a manust, kérdeztem megvan-e még és milyen kondíciókkal adja el? Azt is kérdeztem járó, üzemképes motorú autóból lett-e kiszedve. Azt mondta, hogy igen és 40 rongy. Átgondoltam, ennyit megér így karácsony előtt nekem és levitettem magam Gárdonyba, ahol már az fogadott, hogy fogalma sincs milyen autóból szedte ki és semmilyen garanciát nem vállal ha viszem adja ha nem akkor nem. Persze nagyon be voltam indulva, gondoltam egy 4 fős vacsora árát megkockáztathatom több is veszett már.. Megvettem, hazavittem és betettem az autóba. No ekkor jöttem, rá, hogy kellett volna még néhány kisérletet tennem, ugyanis az új vezérlővel ugyanaz volt a jelenség mint az előzővel. Gondoltam, mivel megvolt még az eredeti gyári vezérlőm amivel a kocsit vettem azt is kipróbálom az tudtam, hogy működik csak néhány km. után kezd rakoncátlankodni. Csere és próba: ugyanaz a jelenség amint az előző kettőnél. Nagy elkeseredés, feladtam gondoltam nem úszom meg szervíz nélkül és lehet, hogy bontó a vége ha túl sokba kerül, hiszen 19 éves az autó 300 ezer km.-rel, nem szabad már sokat költeni rá nem lesz vége soha..
Éjszaka arra ébredtem, hogy nem is olvasgattam utána a fórumban, volt-e másnak hasonló problémája.. Gyorsan bekapcsoltam a gépet, és beírtam a keresőbe a relé szót. Azért ezt mert az este még Youtube-on nézegettem nem induló 1,5 dCi-ket és valami angol oldalon Dáciát méregettek meg reléket cserélgettek...
A kulcsmondat Nagya2 Cartárs írásában hangzott el: Ha az izzítás lámpa nem világit nem induló autónál a befecskendezés relé a ludas... Áldja meg Nagya2-t az Úr!
reggel gyorsan beültem az autóba rátettem a gyujtást és nem világított az izzitás jelző lámpa.
A rajzon megkerestem a felelős relét, kiszedtem és megmértem asztalon, minden jó volt a fesz ráadásra kattant, az érintkezők rövidzárba mentek ahogy kell. Akkor elővettem a műszert, és az F5 biztosíték meg a relé 1-es lába között mértem folytonosságot és szakadást mutatott. Az egyik oldalon elindult a vezetéken a feszültség a másik végére nem érkezett meg. A gyujtás ráadásakor a motorvezérlő a relé tekercsének másik végére testet kapcsolt, tehát, ha lett volna feszültség a relé kapcsolt volna. Egy kis vezeték darabbal kivülről megkerülve elvittem a reléhez a feszültséget a biztosítéktól, és a gyujtás ráadásakor meggyulladt az izzítás lámpa, majd kis várakozás után az indítómotort megfogatva beröffent a motor. Ilyen felséges zenét régen hallottam szilák szakadtak le a szívemről....
Azóta mentem már vele majdnem 100 km-t, gyönyörűen muzsikál, helyreállt a rend, mindössze annyi változott, hogy most már három vezérlőm és 5 kulcsom van.
Szóval a fórum is jól vizsgázott kívánom, ha valaki ilyen helyzetbe kerül találja meg ilyen gyorsan a bajra az orvosságot...
Bocsi a hosszúra nyúlt beszámolóért, de elmondhatatlanul nagy kő eset le a szívemről és fontosnak tartottam ilyen részletesen beszámolni erről az esetről.
Minden kedves Cartársnak Boldog balesetmentes Új Évet kívánok
Ha augusztusban jár le és májusban viszed el,akkor valóban májustól indul a 2 év.
1 könnyítés van:
A szabályok szerint a műszaki vizsga lejárata előtti 30 napban bármikor elvégeztethetjük azt, a műszaki vizsga érvényessége ugyanúgy a lejárati dátumtól fog újrakezdődni.
Még nem cseréltettem le a nyári gumit. És egy évig használnám a télit. De mondom, csak városi használatra van. Amúgy ha augusztusban jár le a műszaki, akkor elvihetem májusban is? Vagy akkor májustól lesz érvényes?
Átaludtam valamit? Ma( 2022.12.22) kaptál defektet nyári gumin. Ha van télid is, miért nem az volt fenn? "úgyhogy egy jó darabig téli gumival fogok közlekedni". Amennyiben a "jó ideig", az mondjuk március vége - április eleje lesz, biztos nem lesz probléma. A téli gumi télre való, nyáron ha nagyobb terhelést kap, nagyon hamar tönkre is megy, városban erre kisebb az esélye mondjuk. ;-)
A téli gumi lágyabb, mint a nyári, ezért a hóban jobban tapad. Nyáron is jól tapad, de jobban kopik, meg kanyarokban kicsit kúszik oldalra. Ettől még jól használható. Télen is nyári gumikkal közlekedek, nem éri meg nekem átszereltetni a kevés km miatt. Ezt tudom, sokkal óvatosabban közlekedek. Eddig nem volt még koccanásom sem.
Tapasztalatom nincs,de a szakik azt mondják,hogy nyáron jobban kopik a téligumi és kicsit megnő a fékút valamint kanyarban a tapadás is kicsit gyengébb.
Mi a véleményetek arról, ha valaki nyáron is téli gumival közlekedik? Ma kaptam egy defektet a nyári gumin, úgyhogy egy jó darabig téli gumival fogok közlekedni. Renault Thalia 1,4 16V, 2001. Csak városban használom.