Kedves ATomTom !
Tulajdonképpen igazad van ha mindenféleképpen a fenntartási költségekre koncentrálunk. Nekem most szerencsém van, mert jól keresek a munkámmal így jobban elengedhetem magamat és nem okoz nagy hiányt a baby "mértéktelen" fogyasztása.
Szerintem aki egyszer használt huzamosabb ideig 200 lóerő feletti autót és anyagilag megteheti már nem akar gyengébb teljesítményű járművel közlekedni.
Én is így számolgattam először a különbséget, mint te, de ne feledd, hogy egy dízel autót még 15 évesen is drágábban tudsz eladni, mint egy benzinest. Itt jön vissza az árkülönbség plusz ott, hogy kevesebbet eszik. Ez a kettő összege adja azt az eredményt, hogy megérje. Új autó esetén évi 20ezres átlag kilométerrel számolva a 3. évben már bejön az a néhányszázezer forintos különbség ! És egy új dízel esetén (pl: peugeot HDI) ne feledd, hogy maga a motor is korszerűbb, mint az 1.6 benzin.
Nagy motor ? Hát legyen 2000-es dízel, ott van erőtartalék, 250 Nm-es nyomatékkal!
Kedves HpG,
Igen, tényleg jók a dízel autók az alacsony fogyasztás miatt. nekem is volt és nagyon szerettem. de ha azt is beleszámítod, hogy jóval drágábban jutsz hozzájuk akkor a benzines drágább tankolásai valahol visszajönnek.
és akkor még nem beszéltünk az élvezetről amit a nagy motor jelent. ez nem azt jelenti, hogy mint egy állat kell közlekedni, de sokkal inkább azt, hogy szükség esetén nagy erőtartalékhoz lehet mozgósítani. szóval szerintem gazdaságossági okokból összességében nem rosszabbak a benzinesek, talán inkább a környezetszennyezéssel lehet gond a nagyobb károsanyagkibocsátás miatt.....
Ramboom1
Opel Ascona 2.0i GT most télen, tiszta Bp. 12.5L, tavaly nyaron a legjobb varosi 9L, atlagban inkabb 9.5-10L. Múlt heti eredmény: Bp.-Keszthely-Bp. 7L, autopalyan 150-160-as tempóval.
Előtte Samara volt, az télen kb. 9.5-10L, nyáron, 8-9L, Budapesten.
+rengeteg cégautó, rosszabbnál rosszabb fogyasztásokkal (Citroen BX 1.4, Fiat Uno 1.7D, Punto 1.1, Ducato 2.5D, Peugeot 306 1.9TDi, Transit 2.5D stb.), ha érdekel valakit szóljon. :)
Csatlakozva a dízel autókat dícsérőkhöz, legutóbbi mérés (Opel Astra 1,7D, '94, 251.000 km):
kb. 150 km város (óvatos gyorsításokkal, kanyarokat 4.-5.-ben 40-50-el véve, max. 55 km/h),
kb. 150 km országút 80 km/h-val,
össz. 303 km: 11,31 l --- 3,73 l/100 km.
(Most zömében 80 km/h-ás országúti használat mellett 498 km-el a napi számlálóban még éri az üzemanyagszint-jelző mutatója - alulról - a 3/4 jelölést. Ekkor kb. 17-18 lityi hiányzik a teletankból, ami 50 l).
To:Clarvoyant
Nem vagyok szaklember, de értesüléseim szerint egy hagyományos(nem sokszelepes, stb)motor max. olajfogyasztása 0,8 liter 1000 km.-en. Ha ennél többet eszik, akkor mondják, hogy "keverékkel megy". Ez persze egy öregebb motornál függ attól, hogy mennyire hajtják. Ha sok olajat fogy., akkor lehet szelepszárszimmering hiba(szívó), kopott motor (henger-dugattyú-gyűrű), vagy szivárgás. Nekem is hasonló korú vw golfom van, nekem szerencsém volt, mert "csak" szelepszár szimmering csere volt...
Üdv.
Tudna valaki mondani realis adatot olajfogyasztasokra?Konkretan , nekem egy '83-as Audi 100-asom van 2.2-es benzines.Mennyi olajat ehet meg mondjuk 1000km-ren?
Tud valaki autententikus adatokat a kovetkezokre?
Seat Cordoba 1.4 (Stella)
Skoda Felicia Combi 1.3
Opel Astra 1.4
A Skodara a gyar 5/7,2/8,1 (90/120/varos) mond, az Astra-ra a markakereskedo 10,6/7,2 (varos/orszagut) letezhet ekkora kulonbseg koztuk?
Azt hiszem az utobbi adatok takarhatjak a valosagot (meg a Skoda eseteben is).
Örülök választásodnak, de te is nagyon jól tudod, hogy a benzinest nem szabad megengedni. Jó példa erre Dobcsi írása, mert 124-esből a 200D és a 250D (frány dízelmerci)szintén beéri 5, ill. 6,5 literrel városba, ésszerű közlekedés mellett. A biztonságos érzéssel egy 250D-ből nézve a világot tökéletesen egyet tudok érteni. 220 LE helyett elég 115 is, a diesel úgysem megy, lehet akárhány lóerős. (Mármint ezek a traktor Dieselek. )
Saját tapasztalat:
1991-es 124-es 300E-24, város 15-16 l, vegyes 14, országút 11-12, király gép, minden benne van és nagyon biztonságos érzés közlekedni vele + a 220 lóerő is jól esik
ezután nehéz már másban gondolkozni.....
Gratulálok az eddig elért eredményekhez, és kívánok még sok-sok negyedmilliót az órába, és további gyorsulási eredményeket. E téren a dieselek nem remekelnek, de erre nincs is semmi szükség. Csak egy megnyugtató adat: Egy vigyori 123-mas régebbi kivitelben, 55 lóerő felhasználásával 1,5 tonnához mintegy 27 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, igaz, ez közel van a végsebességhez. Ennek fényében mi továbbra is kitartunk a Diesel mellett, és ezt tudom ajánlani neked is.
Na ja!
Nekem is már 256.000-ik ment bele lassan és én sem tervezem a motorgenerált. Na meg a legutóbbi gyorsulásin vertem egy kettes 1.6-os CRX et! meg a többi 1-est
Csak hogy megnyugtassalak: A mi kis szemétládánkba már 300 ezer km-t sikerült beleröltetni az elmúl 11 esztendő során. És biztosíthatlak: meg sem állunk 800 ezerig, motorgenerálról meg hasonló okosságokról hallani sem akarunk a jubileumi 500 000. km-ig.
Az én CRX-em 120-140 között 322 km alatt ette me a szerény 17.91 liter benzinjét. Ha jól számolok ez 5.56 l/100km!
Azért nem rossz egy 15 éves autótól!