Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Kicsit nagy a csend, itt alig van forgalom, naponta 2-3 autó megy el a ház előtt, meg néha valami kistraktor. Totál kiesik, a falu legvége, a madár sem jár ide. Egy szomszédom van, aki csak szombaton jár ide befűteni a házat, oszt el is megy. Majd nyáron gyakrabban járnak, de már készül a nyugdíjra, akkor még többet fordulnak meg itt.
A minap éjjel mondjuk valami gazda egy órát járatta a traktorját a közeli bekötő úton, hajnali 4-kor kezdte. Gondolom nem tudta hogy lakik itt valaki. Nem mentem ki pampogni, de majd elcsípem egyszer oszt megkérem hogy ne zavarjon. Ettől eltekintve akkora csend van hogy ihaj. Vadak azért járnak, a kutyi tök ki van akadva hogy a kerítés túloldaláról nézi a szarvas meg a róka. Meg tán más is, nem t'om...
Igen, tetszik a hely. Majd nyáron lesz az igazi, kva jó lesz a fedett terasz: erdőre néz, céli fekvésű, de nem tűzi be a Nap, és jó nagy. Lesz ott egy kafa kis kiülős hely, meg tán egy kis medence is, hogy a nagy melegben be tudjam magam áztatni :-)
Még van mit reszelgetni a házon, ezek egy része tavaszra van tervbe véve. Terasz burkolás, a ház színezése, meg apróságok. Amikor meg akarják majd csinálni ezeket, akkor elhúzok egy hétre valahova. Az apróságokat meg majd megcsinálgatom vagy megcsináltatom lassacskán, de nyárig el akarok velük készülni. Idén még talán leteríttetek 2-3 köbméter kőzúzalékot a kapu elé, mert nagy a sár. De ott elfér 3-4 autó is, 6-7 méterrel beljebb van a kapum, mint az utcafront, előtte kényelmesen lehet parkolni.
Egyelőre elég sokat eszik a ház gázból, még nem találtam ki, hogyan tudom összelőni az ostoba termosztátot a lüke kazánnal meg a xar radiátorokkal, De kijövök a havi kedvezményes mennyiségből, pláne ha bedurrantom a cserépkályhát. Ez utóbbira nagyon kíváncsi vagyok, holnap ki fogom tróbálni. Ügyesen rakták le a kályhát, elvileg képes befűteni egymaga az egész kecót. kivéve a tetőteret, de azt meg nem használom úgysem.
Jóvanaz, rohadjon rájuk az összes fa. Obiban ott van "fillérekért" kiváló minőségű, befaragják, becsomagolják ingyen. Egy közeli kertészetben az plusz 500 Ft, hogy behúzza hálóba. Meg duplája a fa, mint az obiban. Ugyanaz a nordmann fenyő, szerintem mindkettő Dániából hozatja, ott meg nincs kánikula.
Mikor még kamionoztam, november 20 környékén már rendszeres fuvar volt Dániából hazafelé a fenyőfa. Hatalmas nagy ültetvények, sorban álltak a cégnél a kamionok, 0-24-ben rakták a kamionokat. Szerintem napi szinten 50-60 kamion biztosan rakodott ott. És ez csak egy termelő volt a sok közül. Rengeteg ott a karácsonyfa, az legalább megterem abban az időjárásban is. Ezért sem értem az idióta zöldeket, hogy háborognak a fakivágások ellen, meg tilccsák be. Hát bazz ott a családok ebből élnek, ugyanolyan mezőgazdaság, mint a gabona termelés, csak fent északon rövid a nyár, nincs ideje beérni a gabonának, a fenyőfa pedig megnő. Csak gondolom a belpesti ződek akik sosem hagyták el a körutat, azt gondolják, hogy mennek, oszt kivágják a zerdőket aztán marad a kopár síkság mögöttük.
Azt még megérteném, ha a költségeiket megdobja mondjuk az öntözés, de azokon a területeken, ahol a fenyőt termelik, nem igazán volt csapadékhiány az idén.
Aszongya a rágyóban a manus: "Idén sajnos a kánikula és az aszályos idő betettek a karácsonyfa termelőknek, ezért azok kénytelenek erősen emelni a fenyőfák árait. Azért aggódni nem kell, mert lesz bőven elég karácsonyfa, és a minőséggel sem lesz baj, csak az árak fognak meredeken emelkedni." -- Akkor bonyek mit tett be az időjárás? Ha nincs hiány és nem romlott a minőség, akkor miért kell drágítani? Mindenki kva kapzsi már...
Amúgy meg ezen a télen tök didergős lettem. Amennyire jól sikerült "akklimatizálódni" tavaly az ősz végén, most olyan xarul sikerült, állandóan fázós vagyok. Bisztosss a költözés miatt. Tavaly 21,5 fok fölött már szinte fulladoztam a melegtől, most meg 22,5 fokban is cidrizek. Holnap bedurrantom a cserépkályhát...
Köszi szépen, igen. Felgyógyultam. Már köhintés sincs és keddtől ismét busman leszek, de most már kurvára be fogok öltözni. Az utóbbi pár napban kifosztottam az Engelbert Starauss magyarországi raktárát. :D
Nem annyira volt az megosztó, a közvélekedés szerint zseniális volt a Jag régi formavilága.
Ezt az E-type-ot rendszeresen választják meg a valaha volt legszebb autónak. Igaz, hogy kicsit meg kell szokni az íveit, de nincs abban semmi hiba. De ez az új katyvasz. Ez nem hogy hosszúéletű nem lesz, hanem egyenesen a sírba viszi a márkát...
2014-es, nekem az végtelenül fiatal autó. :D Svédauto.hu-t megtaláltam, összeszedett oldalnak tűnik. Bárdi, Unix ismerős, csak kedvezménnyel (de még ugye valamikor úgy sem olcsóbb. :D ) Többi 3 oldalt nem ismertem, köszi.
Nem is feltétlenül a motorolajra voltam kíváncsi, azzal én is hasonlóképpen vélekedek. :) Hanem az összes többire. Haldex+diffi, váltó, szervo. De akkor nyilván túlgondolom...nézzétek el, nekem ez most űrhajó a 2003-as Accord után. :D Gyári spec, azokat nézem, és nem lehet gond. Értettem.
A srác cseréli a kis gumi ütközőket is, az is javasolt egyúttal? Mert nekem pl. a felnyitással nincs gondom. Érdekes módon ő is azt írja amúgy, hogy csak melegben nem működik neki. Bár ő szerintem a felnyitásra (fellökésre) gondol. Azt nem mutatja a videó, hogy neki is visszaesne fentről. Viszont két oldalon van ez a teleszkóp? Nem teljesen értem amit mond a srác a videón.
Már csak egyet mondjatok meg nekem légyszi, és elnézést, hogy ilyen kételkedő kis g*ci vagyok, :D de ha amúgy bizonyos esetekben megáll a fenti végállásban, akkor is biztos, hogy azt a teleszkópot kell cserélni? Nem teljesen értem az összefüggést, tényleg bocs ez miatt.
Bezony, ezek megfáradnak, a 960-asban csomagtartónál még Longboat cseréltette a két kisebbet, a motorháztetőt tartó két nagyobb cseréje már nekem jutott. A 480-asnál 2008 óta a harmadik szettet cseréltem, október végén meg a bukólámpák teleszkópjait is kellett.
Csomagtér teleszkóp lesz az pedig, pont a héten cserélték a V70-ben. :-D Ugyanez a jelenség.
Szerintem a folyadékoknál az a fontos, hogy a gyári specifikációnak feleljenek meg. A többi már csak hit kérdése. :) Manualban meg a neten fent van minden folyadék speckója.
Alkatrészt onnan szerezz be, elsősorban, ahol van hozzá. :D Ez idősödő autókhoz néha feladja a leckét. Egyébként érdemes sajnos minden felületet átbogarászni, mert óriási eltérések lehetnek árban. Gyári alkatrészekben a többiek lehet hogy jobban képben vannak, én ha olyat keresek, akkor a svedauto.hu amiről tudok. Mármint hogy ott akad gyári alkatrész. Bárdi, Unix kerülendő, hitvány árakon dolgoznak. Kauffer.huautodoc.hu esetleg. Vagy ha van ismerős bárhol, akinek van kedvezménye, akkor akár a kerülendő kereskedők is szóba jöhetnek.
Korlátozott készlettel, de nagyon segítőkészek és általában képben vannak a volvoab.hu nál is. Bontott alkatrészekkel is foglalkoznak.
Olaj.
Azt hogy gyári olaj én személy szerint parasztvakításnak tartom, olyan mint a gyári akkumulátor. Ezek autógyárak, nem nyersolaj feldolgozók, mint ahogy akkumulátort sem gyártanak. Tehát ezt valaki beszállítja nekik, kap egy szép dobozt, meg címkét és máris háromszor drágábban rá lehet sózni a vevőre, gyakorlatilag ugyan azt, amit megtalálsz a gyári beszállító kínálatában. A Volvo beszállítója én úgy tudom, hogy a Castrol, de majd a többiek kijavítanak. De a Castrollal kapcsolatban meg azzal riogatnak, hogy hamisítják. Szóval nem tudom. A lényeg, hogy a viszkozitáson túl, figyelj a gyári specifikációra. Ha azt tudja bármilyen más gyártó olaja, amiben megbízol, akkor szerintem nyugodtan bele lehet locsolni.
Keresek egy forgalmas fórum felületet, ahol a Volvós kérdéseimre megkaphatom a választ. Nézzétek el nekem, sosem használtam az index fórumot, és biztos vagyok benne, hogy már itt is az idegesítő hsz-ek közé fog tartozni az enyém, de nem megy a kereső használata. :D Nem rég vettem egy 2014-es XC70-et, és érdekelne, hogy honnan érdemes alkatrészeket, folyadékokat beszerezni, illetve hogy mennyire káros/nem káros ha gyáritól eltérő olajat, folyadékokat használunk. Teszem azt, a váltóba mondjuk csak gyárit érdemes tenni, de szervo, fékfolyadékból mehet bármi más nevesebb márka. Van egy ~460e-et futott Honda Accordom, amiből 230e-et én raktam bele, kisebb dolgokat kicserélek, kijavítok én magam, és sokszor előfordult, hogy adott Honda csoportban csak gyárit javasoltak, de a jóval olcsóbb ugy. is tökéletesen muzsikál azóta is. PL. váltó. (nyugi azt nem én cseréltem :D ). Illetve bármilyen jó tanácsot szívesen fogadok, amivel a karbantartásához hozzá tudok járulni az autónak.
Továbbá egy olyan problémája van az autónak, hogy a hátsó csomagtérajtó nyitásnál felső végállásig elmegy, majd kb. félig visszacsukódik. Voltunk kirándulni a Mátrában, nagyjából fagypont közeli (inkább párásabb) időben viszont működött tökéletesen. Többszöri próba alkalmával is. A hidraulika szerintem nem gyengült meg, mert akkor nem menne fel a tetejéig, illetve az említett időjárásban sem működött volna.