Keresés

Részletes keresés

Kucorkae Creative Commons License 2023.08.28 0 0 104786

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Többször láttam, hogy a Brawanak vannak BASIC, illetve BASIC+ modelljei. Mi a különbség eközött a kettő között? A válaszokat előre is köszönöm!:)

Bálint23-24 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 104785

Sziasztok! Lenne olyan modellező Pécs környékén, aki tudna segíteni beüzemelni egy analóg terepasztalt egy elektromos témában kezdő modellezőnek? Egy barátnak keresek segítséget... A címem publikus! Bálint 

rm40 Creative Commons License 2023.08.17 -2 3 104784
Előzmény: rm40 (104783)
rm40 Creative Commons License 2023.08.12 -2 5 104783
Geronimoo Creative Commons License 2023.08.04 0 4 104782

Kijott a Hornby Csoport eves penzugyi riportja:

 

 

https://wp-hornby-2020.s3.eu-west-2.amazonaws.com/media/2023/07/42393-HORNBY-%E2%80%93-AR23_Web.pdf

 

55 millio font osszbevetel es 5.9 millio veszteseg, ami massziv csalodas mert a tavalyi nyereseg utan meg tobbet vartak.

Nyakukon van egy raktar- tobblet.

Ugy tunik kifulladt a covid okozta eladasi euforia es a csaladok megalltak kolteni a hobbira. Hallottam hogy egy csomoan visszamondtak az elorendelest. Raadasul a Hornby kesik a behirdetett ujdonsagokkal is.

Filmtechnika Creative Commons License 2023.07.11 0 0 104781

Sziasztok.

Hátha valaki tud segíteni.

 

Ragacsos gumifelulet kialakulását mivel lehet megelőzni?

 

Köszönöm.

Fibrillofuttern Creative Commons License 2023.07.02 -1 1 104780

Sziasztok! Biztos volt már kérdés, de nem találom a választ sehol. 
A Fuggerth V43 ha jól tudom hossztorzított (erre utal a Piko V43-mal való összehasonlítás, ugyanis nemcsak a főkeret hossza tér el a két modell közt), melyek a torzított elemek? Jól gondolom, hogy a fülkeajtó és a fülke oldalablak?

Köszönöm!

somytomy Creative Commons License 2023.06.19 0 0 104779

Így késő este olvasgatva valamiért azt hittem, a későbbi TGV rekordról van szó

Előzmény: rezgaras (104773)
V63-017 Creative Commons License 2023.06.18 0 2 104778

A BB-9004 áramszedőjének cseréje 250km/h-s sebességnél történt meg, mivel az addig használt áramszedő állapota annyira megromlott, hogy a vonóerő hirtelen megszűnt, a forgóváz elkezdett úgy szitálni, hogy több tíz méteren megegyengette a pályát is. A másik áramszedő felengedése után tudtak a vonattal tovább gyorsítani, amik a sebességrekord után így néztek ki:

Forrás: https://docrail.fr/le-record-du-monde-de-vitesse-du-28-et-29-mars-1955/

A pályáról is láttam valahol képet évekkel ezelőtt, de azt most nem találtam meg.

Előzmény: rezgaras (104768)
Romike Creative Commons License 2023.06.18 0 1 104777

Üdvözletem tisztelt modellezők!

 

Az A.C.M.E. ezévi katalógusában szerepelt a szlovák államvasutak (ZSSK) 350-es sorozatú megjelöléssel rendelmező gorilla kakadu festésben. Tudna valaki kérem adni pár infót a jelenlegi állapotáról? (A Báthory EC élére kéne) 

Előre is köszönöm a választ további pihentető vasárnapot kívánok mindenkinek!

Balint Norbert85 Creative Commons License 2023.06.18 0 1 104776

Tisztelt Fórumozók!

Eladó HO mozdonyhoz és kocsikhoz is keresek gyűjtővitrint/Clear Display Case/.
Nem kell hogy új legyen. 
Akinek van esetleg eladó, kérem írjon a részletek miatt: norbert.balint3@yahoo.com

 

Tisztelettel és köszönettel:
Norbi

train999 Creative Commons License 2023.06.09 0 0 104775

 

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: somytomy (104771)
Geronimoo Creative Commons License 2023.06.09 -3 1 104774

A Wikipedian minden reszletezve van az SNCF sebessegrekordok kapcsan. Nem kell talalgatni, el kell olvasni.

rezgaras Creative Commons License 2023.06.09 -1 0 104773

Ez hogy jön ide? (amúgy nem csak az LGV vonalak, Franciaországnak nagyjából a fele 25kV 50Hz-el van villamosítva)

Előzmény: somytomy (104772)
somytomy Creative Commons License 2023.06.09 0 0 104772

Az LGV vonalak a francia vasút többi részével ellentétben a nálunk megszokott 25kV 50Hz-es rendszert használják, a rekordhoz ezt 29.5kV-ra emelték.

Előzmény: rezgaras (104768)
somytomy Creative Commons License 2023.06.09 0 2 104771

Új gyártású nem volt a kezemben sose, de a tizenévvel ezelőttieken közvetlenül a sínszálból kiálló tüskére van forrasztva a vezeték, pákával pár másodperces művelet leszedni.

Előzmény: train999 (104763)
Atis57 Creative Commons License 2023.06.08 -1 2 104770

Szia!

 

 Régi kollégáim emlegették, hogy a Kandón  a fázisváltó gyorsitásakor, meg a hajtómotor pólusváltásakor két áramszedő kellett.

 A V60al  emelkedőkön  tehervonatot  húzva. Szintén az áramfelvétel miatt.

 

Ugratták is egymást --A LEO-n is igy csinálod?

Előzmény: manhattani (104767)
manhattani Creative Commons License 2023.06.08 -1 1 104769

A TGV Atlantique áramszedője a rekord futása alatt folyamatosan szikrázott. A vonatból kamerával figyelték az áramszedőt, biztosan látták ezt, de hagyták a vonatot futni.

 

Talán vastagabb volt a munkavezeték? Vagy, a nagy sebesség miatt az ív hőhatása hosszabb vezetékdarabon oszlott el? Induláskor egy nehéz tehervonat mozdonya egy vezetékponton vesz fel nagy áramot. De ez csak okoskodás.

 

Előzmény: rezgaras (104768)
rezgaras Creative Commons License 2023.06.08 -1 2 104768

Az 1500V DC-vel működő francia mozdonyok sokkal több áramot vettek fel (tízszer annyit). Mégis, a híres 331km/h világrekord során egy szedővel indultak. Aztán cseréltek. Állítólag azért kellett 331-nél leállítani a gyorsulást, mert a felettük kísérő repülőgépről távcsővel látták, hogy a szedő palettája fehéren izzik. Akkor a mozdony több, mint 10000kW-ot vett fel, tehát több, mint 6000 Ampert (a feszültséget a kísérlethez kicsit megemelték).

Előzmény: manhattani (104767)
manhattani Creative Commons License 2023.06.08 -1 0 104767

Azt olvastam valahol, régen, és már nem emlékszem, hogy hol, de szakmunkának rémlik, hogy a Kandók a nagy indulási áramfelvétel miatt az egy pontos érintkezésnél a hőhatás miatt elszaktották a nem fővágány fölötti, és ott gyakran kisebb átmérőjű munkavezetéket.

 

Talán emellett szól, hogy amint sok képen is látszik, fővonalakon, fővágányokon a Kandóknak általában egy áramszedője volt fönn.

 

Mindemellett a két áramszedőnek lehetnek más előnyei is.

Előzmény: rezgaras (104766)
rezgaras Creative Commons License 2023.06.07 -1 0 104766

Én úgy tudom, hogy a Kandó mozdonyoknál azért használták mindkét áramszedőt, mert áramkimaradás esetén a fázisváltó kieshetett a szinkronból. A vicces az, hogy több kép is van, ahol egy áramszedővel megy.

Előzmény: manhattani (104765)
manhattani Creative Commons License 2023.06.07 -1 0 104765

>... mindkét áramszedőt használják (gondolom a nagy áramfelvételek miatt;

 

Vagy az áramszedő lepattanáskor keletkező óriási ív elkerülésére.

 

Nagy áramfelvétel miatt két áramszedőt a Kandó-mozdonyoknál használtak, az állomási mellékvágányok fölött néhol vékonyabb volt a felsővezeték, mint a fővágányok fölött. 

 

Előzmény: nazareth (104764)
nazareth Creative Commons License 2023.06.07 -1 1 104764

A háromszekciósnál sincs több áramszedő, csak kettő :) Ami esetleg szokatlan, hogy  ezeknél a mozdonyoknál mindkét áramszedőt használják (gondolom a nagy áramfelvételek miatt; a svédeknél 15kV-os a hálózat, ezek a gépek meg 7.200kW-osak). Így még az irányváltásokkal együtt járó szokásos áramszedőváltás is elmarad... 

 

Sajnos - tudtommal - ma már a gyártók nem is "vesződnek" (...) a felsővezetékes üzemmód kialakításával 

 

Valóban kiment divatból az áramot szedő áramszedőkkel való bajlódás. A működő felsővezetékes üzemnek addig volt előnye, amíg színtiszta analógban gondolkodtunk. Ekkor esetleg meg lehetett oldani, hogy egy szakaszon belül két mozdony egymástól függetlenül mozogjon.

 

És itt kb. véget is ért a működő felsővezeték előnye. A felsővezetékről üzemelő mozdony iránya nem lehetett akármilyen; a felsővezetéket szakaszolni is nehezebb volt, így kevesebb, a sínáramköröktől eltérő szakaszra lehetett bontani a felsővezetékrendszert, ami igencsak megbonyolította a logisztikát és a vezetékezést. 

Ezen felül egy működő felsővezeték az áramok miatt célszerűen vastagabb is kellene legyen, illetve az áramszedő nyomását is elég nagyra kellene venni. És ugye a cél az lenne, hogy ne felsővascsövet modellezzünk, hanem vezetéket (kivéve Märklin :) Gondolom az óhatatlanul előforduló szikrázás sem tehetett jót az áramszedőpalettának.

 

A digitális vezérlés a fenti egyetlen előnyt is tökéletesen elveszi: digitális üzemben minden mozdony függetlenül vezérelhető. 

 

Egyébként a FREMO-nak van egy komplett ága, aki a modern vasutat modellezi, ők szívesen bajlódnak működő felsővezetékkel. Csak az másképp "működik": kellően vékony vezetékek, ehhez mérten csökkentett szedőnyomás; a nagy távolságok miatt a hőtágulás is számottevő; van feszítés, nagy fixpont, ahogy az igazin. Azért egy ilyen módon "működőképes" felsővezeték nekem sokkal vagányabb, mint a feszültség alatt lévő.

 

Mindkét ágba egy-egy 250mA-es üvegbiztosítékot tettem – sosem árt, ha sorba kötünk két biztit. Persze nem is használ :)

Előzmény: Hooogy? (104762)
train999 Creative Commons License 2023.06.07 0 0 104763

Sziasztok!


Leszerelhető a Roco 42517-ről (digitális tápcsatlakozós sín) a csatlakozó a kábellel együtt?

 

(kép mellékelve)

 

Hooogy? Creative Commons License 2023.06.06 0 1 104762

Az igen !

Kár, hogy nincs róla (legalább) kép - pláne videó - ! 

Egy 3 szekciós mozdonyegységnél különösen "mutatós" lehetett...! 

 

Sajnos - tudtommal - ma már a gyártók nem is "vesződnek" a normál sínes áramfelvétel mellett a felsővezetékes üzemmód kialakításával : nincs ilyen funkció...

(Vagy rosszul tudom...?)

 

[Pár éve készítettem egy másfél méteres diorámát működő felsővezetékkel. (Ma már nincs meg)

Mindenki óvott tőle ("Meglátod, ezerféle baj, probléma lesz vele...") Mindkét ágba egy-egy 250mA-es üvegbiztosítékot tettem, és nagynéha sikerült egy kis szikrát "csiholnom" a videófelvétel tanúsága szerint...]

Előzmény: rezgaras (104758)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.06.06 0 0 104761

Fényvezetők:

https://www.piko-shop.de/de/artikel/lichtleiter-4869.html

 

Viszont szélvédő, oldalablakok nincsenek külön, csak a komplett kaszni.

Előzmény: Zoltán Himmer (104759)
Géza Kovács Creative Commons License 2023.06.06 0 1 104760

Legalább adj esélyt a segítségnek -  valami elérhetőséget, emailcímet ... 

Milyen Taurusról van szó? Típusszám? Úgy nézem, hogy a Hobby kategóriásokhoz a Piko csak komplett karosszériát kínál, külön ablakokat nem. 

Előzmény: Zoltán Himmer (104759)
Zoltán Himmer Creative Commons License 2023.06.05 0 0 104759

ÜDV MNDENKNEK

 

segítséget kérné!!!

 

keresek PiKO taurushoz  plexi részeket

 

szélvédő-oldalablak-lámpa....

 

talán elég lenne az is,ha a MEDiKERBEN a pótalkatrész rendelő llstában segítene megtalálni...

 

köszönöm

 

 

rezgaras Creative Commons License 2023.06.05 -1 2 104758

Csak érdekesség-képpen jegyzem meg, hogy az 1990-es évek közepén, amikor az amerikai modellvasút szövetség, az NMRA szabványosította a DCC-t, egy erről szóló konferenciára meghívtak egy ismert, svéd vasútmodellezőt, aki ott egy mozgó áramszedős, svéd, 3-tagú villanymozdonnyal demonstrálta a DCC képességeit.

Előzmény: Hooogy? (104745)
róbertke Creative Commons License 2023.06.05 0 0 104757

Köszönöm szépen a képet is! 

Előzmény: IP2000 (104756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!