jaja,minket is annyira elbizonytalanított a sok-sok negatív tapasztalat, a 6számjegyű javítási költségek...hogy le is tettünk pl a ford galaxyról (nálunk a méret volt indokolt...4gyerek)
vívódtunk elég sokat...megnéztünk pár mazdát-rozsdásodtak-nem volt középen 3pontos öv (köszi...4gyerekkel ez pont nem jó)
régebbi típusú fordot már nem akartunk-pont a márkatopicban írták,hogy tényleg szó szerint mindig van vele vm...sok kicsi meg sokra megy
benzines ekkora autóra...hát...aki 10-11literes fogyasztást nem sokall...talán tegye...
végül úgy döntöttük marad egy toyota previa...ennek is meg lesznek a saját buktatói...jelenlegi példányunk nagyszervíz után van, 10éves,235 e kmel...makulátlan külső/belső...
erről a típusról ennyire megoszló véleményeket nem olvastam
nem hitegetem magam...lesz majd baja...és nem lesz olcsó,mert toyota...viszont...ha kevésszer van baja,lehet jobban járunk, mintha sokszor kicsi
amúgy ismerősök közül 2nek is van s-maxa...semmi problémájuk vele
igaz egyiküknél céges az autó-így ha vm behal-azt a cég állja...gondolom a szervízt sem Józsi bácsi garázsában oldják meg...
nekünk is tetszett...de kicsi lenne...valamiért csak év autója volt...vagy nem?
Ja, hát kollega alaposan megindokolta a véleményét - valóban felsorolta az összes kényes alkatrészt, ami a manapság gyártott common-rail dízelekben előfordulhat. Nagyon okos volt. Nyilván, ezek elromolhatnak, és a javításuk tényleg - esetenként nem kevés - pénzbe kerül. A megemlített hibák egyébként bármelyik ilyen típusú dízelmotornál előfordulhatnak, akármelyik gyártmányban. Nem kizárólag Ford esetén.
Megjegyzem, kéttömegű lendkerék már benzinmotoros autókban is előfordul.
Mi az alternatíva? Mit lehet egy TDCi helyett választani?
Szívódízeles kivitel - ezek már 99%-ban régi, lelakott példányok, tízszer körbementek a Föld körül. Hiába egyszerűbb motorkonstrukció, korukból és futásteljesítményükből adódóan folyamatosan küzdeni kell velük, költeni kell rájuk, pénztemető mindegyik.
Benzines - egyrészt, szinte nincs is belőle (hasznaltauto-n jelenleg 10 benzines, 138 dízel S-Max van), kicsi a választék. Másrészt, azért a benzines is elromolhat, enni meg ekkora kasztnival többet eszik, az biztos.
Mondjuk, napi 2x6 km-re még a benzines se melegszik be... :)
Ez van, fejlődik a technika... Akinek majma van, banánja is legyen. :)
Hmmm... Családi egyterűt akarunk venni.. szinte eldöntöttem már, hogy 3-4 év közötti faceliftes dízel S-Max kell, erre ilyeneket olvasok.. Teljesen elbizonytalanodtam..
Mondjuk a használati szokásaim nem indokolják a dízelt, mivel minden nap megyek vele, de a melóhelyem mindössze 6km-re van a lakásomtól és szinte csak nyaranta mozdulunk ki a városból a családdal hosszabb utakra. Évi 10ekm :).
Idáig egy 2001-es dízel alfa 156-ost hajtottam, annak is meggyűlt a baja ezzel, de annál az EGR szelep kiblindelése megoldott minden problémát. :)
Kérdésem lenne, hogy pl. a részecskeszűrőt nem lehet egyszerűen kidobni, ha elkoszolódott és már nem regenerálható? Ezeknél az újaknál is van még EGR és ha van az is kitámasztható ha folyton elkokszolódik és leragad, vagy itt már bonyolultabb az ügy? Prémium üzemanyag használata (ÖMV MaxMotion) mennyit segít a fenti (DPF, EGR) problémák ellen?
Nehezen mondok le a dízelről, ráadásul benzinesből alig van eladó...
A lényeget nem vontad le. Főszempont, ne dieselt. ,Vehetsz B-maxot,C maxot,csak benzinest. Vannak benne kifejezetten jók erősek 125-lovasok. Azok egyetlen nagyobb meghibásodási lehetősége a vct-elem. Nekem egyik márkából sincs autóm, Viszont Toyotába még érdekes lenne nézelődni. HA nem egy agyonhajtott és 0 szervizest fogtok ki akkor sokáig fog szolgálnni.
Jó olaj,Jó olajszűrő,Jó vezérlés,és örök élet. Hozzá teszem nekem is tetsznek az emltett B-max-ok. HA sok a gyerek és megbízhatot akartok akkor csakis benzines autósezrlőknek 90% nak is benzines autoja van. NEm hiába szopnak eleget munkába nem akarnak még sajátjukkal is. Kiemelem megint hogy nem a régi-1,2 golfokról van szó,meg audikról még a 90-es évekből,mercédesek iylesmik füstölnek de emég 30 évesen is mennek. Az újjak már teljesen más témába tartoznak újnak számolok minden 96-98 utánnit onnantól jöttek a gondok.
EZek az autók ara vannak tervezve némettől a franciáig-140-160 ezer km.és dobt ki cseréld újra,a németek,meg midenki aki jól ál gazadsáiglak megtewhetik vesznek újjat. A keletiek meg viszik el tőlük,románok magyarok,ukránok stb
köszi a választ-hát akkor eléggé egybecsengenek a vélemények,hogy nem annyira jó ötlet ilyet venni...
nekem a "térélmény" és 2helyélmény" szólna nagyon emellet az autó mellett,lévén 4 gyereket kell napi rendszeresen hordoznom...
és egyszerűen nem jövök rá arra,mégis mi lenne akkor a jó választás
úgy,hogy maximálisan 2,4millió körül lenne rá pénzünk és kb 5-6évre terveznénk az autóval
évi mondjuk 2x kéne jobban bepakolni,de azért családhoz is ünnepekkor utazunk és 4gyerekkel azért 2nap is horror mennyiségű csomag tud lenni :)
amúgy dízelt néztünk-
1.8as dízelt és 2.0 ás dízelt
a 2007 előttiek ugye 1.9es dízelek...azok is szarok?
mert épp ott tartunk opcionálisan,hogy inkább akkor kicsit öregebb (8-9éves)-olcsóbb-és ha szervízelni kell-akkor nem vagyunk totál kicsontozva,mint egy 2,4-2,5 körüli autóval,amire ugye a hiteltörlesztő is magasabb-hosszabb ideig tart
férjem inkább Honda FR-V t venne...
én meg inkább nagyobb autót...
így áll picit a harc :)
amúgy nem tudok privátban írni,mert nem nyílvános az emailed :)
Gondolom a diferenciálmű működése és szerkezeti ábrája sincs előtted... Gondold kicsikét végig mit csinál a differenciálmű,és akkor meg lesz a titok nyitja.
Nálunk műhelybe ford márkának híven 4-ebernek van benzines,focus-1 nek corolla,az is benzines. A "mostani" dieselek-értem common-rally rendszerket,és annak különböző modosításait,már nem az a kategoria ami 30 évet elmegy füstöl izzít,vagy már azt se ,de még mindig szeli az utat.
Dieselhibák: egr szelep,turbó,turbo csöve elreped(ha gyárit veszel ugyanúgy elreped heggesztetni kell) Nivó pálca tartója eltörik,rázkódástól igen eltörik a fém...
ha dpf részecskeszűrős akkor eltömődik 140 ezernél,(100 ezres tétel) 2-tömegű lendkerék, generátor,generátor szabadonfutó(25ezer)
úgy vanak ezek méretezve,hogy 130-160ezernél jeletkezni fognak. MI műhelybe már csak anynit mondunk na a paraszt megvette de azt se tudja mit. Ti már legalább érdeklődtetek.
Ford-ba dieselt,soha. Ez egyébként már nem csak a fordra igaz,opel...pláne ne,citroen peugeot na az ugyanaz a psa motor.
Csak benzinest,ha karba van tartva akkor 250-300 ezerig elmegy. NEm mondom hgy sose lesz baja,de a legtöbb az úthiba(lengécsillapító,gömbfejek) vagy a városi közelkedés(kuplung) kb ez a legnagyobb tétel.
Ha szeretnél mér kérdezni személyes üzenetbe keress nyugodtan.
szeretnék felhasználói taasztalatokat olvasni- nem a mende mondát,hogy ezt hallottam,úgy gondolom,hanem igazi tapasztalatokat
Ford Galaxyt néztem ki- a 2007es verziót- konrkétan holnap mentünk volna egyért külföldre (Lengyelországba) az utolsó kanyarban fújtuk le
beszéltünk itthoni szervízesekkel-lesújtóan negatív véleménye volt egynek,pedig csak a férjem azért ment be,hogy telefonosan alvázszám alapján segítene e lecsekkolni az autót...pl,hogy első köben nem lopott e
2007es autó,151e km-e (ki tudja persze valós e) első lengyel tulaj,szervízkönyves,sérülésmentes...itthoni Ftra számolva 2,1millió lett volna-kinti autókereskedőnél áll az autó jelenleg
amolyan átlag felszereltség-nem ghia
szóval ez a szervízes elmondta a véleményét,h kintről behozottat kb ne vegyünk (itthoni forgalomba helyezett meg azt kell,hogy mondjam nincs ebben a 2,5milliós határban-ja mert több pénzünk sajna nincs autóra)
felhívtam egy másik kereskedőt,akinél láttam sok ford/ford galaxy forgott...hát ő sem mondott jobbakat
szerinte pl iszonyat költséges a fenntartása...ilyen 6-7éves kortól elkezdenek szarok lenni
ez valóban így van?
nem nagyzási mániánk van a nagy autó kapcsán
4gyerekünk van
4teljes üléses autót szeretnénk,és 5-6évre minimum kellene az autó
szóval kinek mi a véleménye?
a mai két vélemény szerint bonyolult,hibásodásforrásokkal teli az autó-és ha hibásodik az kb 200ezres tételnél indul...na annyitmi nem tudunk pl egyik hónapról a másikra előrántani az autóra
így most nincs autónk és körbejárjuk/szaglásszuk a témát-hogy valóban ilyen megbízhatatlan ez a típus?
megjegyzem férjem francia autót nagyon nem szeretne...
mi is marad így?
nem tudom...de ez a típus tetszett-külsőre,esztétikailag...stb...méretileg is megjegyzem-nem tenném egy opel zafira 3.sorára a gyerekem-max vkt akit utálok :D pl a szomszédot XD
Autóvásárlás előtt állok és szeretném megkérdezni, hogy mennyire megbízható a Ford Focus (1998-2002)? Melyik motorokat tudnátok ajánlani? Ilyen idős Focus -oknál gondot okoz a korrózió? Mik a típushibáik? Első autónak szerintem nem lenne rossz, ezen kívül még 2 autón gondolkodom: Skoda Octavia, Audi A3 (első gen.) Előre is köszönöm!
Valaki adjon tanácsot nekem abban, hogy a május végén megrendelt ford a mai napig nem érkezett meg. Mi lehet ennek az oka? A kereskedő csak hiteget, de már elegem van belőle. Ez vajon a ford hibája, vagy a kereskedőé?
Az alábbi problémával illetve helyzettel találkoztam ma amit nem igazán értek és egy kis segítséget kérnék a szakiktól.
Vásároltam egy Ford Cougart sérült volt a jobb eleje m (az előző tulajdonos elfelejtette megadni a jobb kezecskéjét), gyakorlatilag futóműcsere, lengőkar megvan, komplett gólyaláb, tengelycsonk, kerékagy megvan (még nincs beszerelve), viszont ma amikor be szerettem volna szerelni az alábbi jelenségre lettem figyelmes;
Az autó bal oldala rendesen áll a kerekén, jobb oldal felbakolva. Kicsit begyújtottam a motort, hogy cca 2 hét után járjon egy kicsit, a jobb oldali futóművet (kerék, fék, komplett gólyaláb, lengőkar, és féltengely nincs a helyén) korábban kiszereltem. Ma amikor járattam a motort azt vettem észre, hogy ÜRESBEN a jobb oldali "kis" féltengely forog. (Ez az oldal ugyebár 2 darabból van, van egy kisebb ami a váltóból kijön és van egy nagyobb ami ehhez csatlakozik és vezet ki egészen a kerékagyig).
Van esetleg valami ötletetek, hogy ez mi lehet, hogy ürsben forog de csak a jobb oldali kis féltengely, vagy ez normális????
Korábban szétszerelés előtt még a saját lábán álltam be vele igaz a jobb oldali gólyaláb elég szépen el volt hajolva. semmilyen rendellenes hangot nem adott akkor sem és most sem...
Vásároltam tegnap előtt egy 1.8 TD Escortot. Tegnap már vontattuk, mert elment a kuplungja. Rendes volt a régi tulaj, megjavítja. Feltehetően az a műanyag feszítő adta meg magát. Megköszönném, ha küldene valaki javítási útmutatót. 10 évig dízel BX-em volt, amihez nem kell műhely, azt ezen is szeretném otthon karbantartani, megjavítani. Örülnék, ha kapnék infót arról, hogy milyen cég alkatrészei váltak be ehhez a típushoz. Köszönöm!
"Ma nagyon szép nap volt. Reggel 7-kor(!!!!) felhívott Ica, hogy ugye a te apád karosszériás mert itt vagyok a BAH csomóponton és gyakorlatilag 12 irányból karamboloztam, hívok egy trélert és felmennénk hozzátok. Mondtam neki hogy vártenzibitte és felkeltettem fatert, hogy méjdéj méjdéj, ez a szitu, jönne egy kedves hölgy ismerősöm, összetörte a kocsiját. Mondta fater, hogy húzzak a p***ba, korán van! Mondtam neki, hogy a kuncsaft szőke és nagy mellű. Mondta, hogy hozzam be a kávét, a cigit, a melósruhát és ne keltsem fel anyámat.
Ica be is futott egy fél óra múlva, tréler leb***ta a verdát a házunk elé, fater csipás szemmel pislogott, én szintúgy. Namármost a járgány úgy festett, mintha egy idegből összegyűrt papírdarabot kib***tál volna a kukába. Kérdeztük Icát, hogyan úszta meg, azt felelte, hogy pont lehajolt a rúzsáért, namármost a rúzs az PONT a BAH csomópont kellős kib***ott közepén kellett neki és lehajolt és közben levette a lábát ugye a gázról és a szélrózsa minden irányából belerohantak - mily meglepő. Ica meg kotorászott alul valahol, majd érezte, hogy ezer oldalról csattannak belé a gépjárművek.
Fateron látszott, hogy keresi a rövid, sötétkék Multifiltert a bal felső zsebében, kezdi megnyújtani az arcbőrét az ideg, vett egy nagy levegőt majd azt mondta. -Idefigyeljen drága hölgyem... De Ica közbevágott, miközben a törött, 29 centis magas sarkújában bicebócázott és a derékig érő thai lányok hajából összevarrt műsérójában matatott. -Őőőőőő, azt akarom kérdezni őőőőő magát hogy is hívják? -Öcsi vagyok - mondta fater. -Szóval, kedves Öcsi úr....vagy mi... mond nekem egy árat?
(Fater ha írna blogot, tuti azzal kezdené, hogy amitől feláll a szőr a hátán az az, mikor megérkezik a kuncsaft és MÁR AZONNAL tudni akarja az árat. Fingod nincs mi baja a kocsinak, mi sérült, mi nem, de mondd meg mennyire lesz olcsó és mennyire lesz kész mondjuk délután kettőre mostazonnal.)
- Drága hölgyem - folytatta fater, nem kicsit színlelt nyugalommal. - Ránézésre, mondom RÁNÉZÉSRE több százezer forint a kár. Nincs egy ép elem! - Milyen elem? - kérdezte Ica tágra nyílt, buta szemekkel. - Ja az aksi? - Nem drága hölgyem. Nincs egy ép rész az autón és én csak a külsejét látom! Belül gondolom... á, faszom, ez totálkár, vigye el innen a búspi***ba, nem érdemes ezzel... -Jajistenem nem lehet!!!! Nekem nagyon kell ez az autó! Ez az én - szipog - az én... kis szerelmem! A kis Fordkám. (Ford Ká). Édes pici pöttye anyának (és átöleli az összegyúrt roncsot, sírva fakad), látod ez a bácsi...ez...meggyógyít téged édes kis mazsolakukacom, kis kückücharcosom, édes arany túrórudija anyának, igeeeeeeen... - Hölgyem - gyújt rá fater - ez egy roncs! - JAJISTENEM - visít fel Ica - jajj ne mondjon neki ilyet hát megsérül! - HOVA A FA***BA SÉRÜL EZ MÁR? - kérdi fater értetlenül. - MEGSÉRÜL A LELKE NEKI NA! - mondja hisztispi***san féligsírva Ica. - Nézze. 40 éve foglalkozom autókkal. Garantálom önnek, hogy nincs lelkük. Nagyrészt fém, kis rész textil, kábel, olaj... - NINCS MAGÁNAK SZIVE? Hát nézzen rá erre a kis cuncibogárra! Nézze milyen szomorúak a kis szemei. - Azok a fényszórók!!!!!!!!!!!!!! - De nézze milyen szomorú! - Naná, mivel lefelé lógnak!!!!... Értse meg,nincs az a lakatos, aki ebbe életet lehel. - De..(hüppög Ica)... én már elterveztem, hogy ha...már ez történt.... akkor lehetne más színe is... Mondjuk itt elöl, itt lehetne rajta egy pillangó...ott oldalt meg egy törökszegfű...a tükrökön egy édes csivava, masnival... ott hátul...látja? Ott lehetne ilyen nonfiguratív rajz érti? És sötétített rózsaszín üvegek. Nem nem is. Erős pink lehetne érti? És...és...lehetne rajta középen egy ICA felirat, körülötte fehér liliomok meg hóvirág, tudja, nagyon szeretem a hóvirágot és... és... itt oldalt... ide szeretnék egy Dolcsegábbáná jelet, mert az irtó szexuális érti? - Nézze. Engem a fényezés ponthogy nem érdekel, azon kívül nincs az a fényező és nincs az a karosszéria laka... - De nekem ez minden pénzt megér, ez az én punciporsém, a védjegyem, a mindenem, a szívem szotyolája!!!!!! - Ez egy totálkáros roncs. Lefőtt neki a zöldkártya. Vigye el innen a ház elől, vontassa el a pi***ba, hajtogassa ki és rajzoljon rá, csináljon belőle transzformerszt, űrsiklót, bádogembert,csináljon vele amit akar...- legyintett fater lemondóan és indult is befelé a házba.
Ica csalódottan állt a járdán, majd minden erejét összeszedve fater után ordított: - 5 millióból kijön?
Fater megállt, visszafordult mint egy vesztern hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: - Mit is mondott azokról a pillangókról...?
Úgyhogy most faternak van munkája, a fényező Csabi sokkot kapott, hogy hóvirágot meg f***m kis pillangókat kell sablonra vágni a fújáshoz, én meg nem szállok be idén a rezsibe az is qrvahétszentség........."
Adott egy 2001-es 1.3 KA. Egyik pillanatról a másikra lett erőtlen.Üresben gázadásra felpörög rendesen, kis gázra egy picit fullad de utána akár 5000-ig is felpörög. Ha viszont elindulo akkor newm igazán veszi a afordulatot, erőtlen és furcsa darálós hangja van.
Olyan mint amikor a régi puntom gyújtáshibás volt.
Kiakartam csavarni a gyertyákat, de úgy be van állva hogy megse mozdul.
Hogyan lehet ezt megindítani? Egy kis wd-40 a gyertya tövére?
Üdv. A segítségeteket szeretném kérni. '97 Fiesta 1.3 J4C motor.
Klímával ingadozik az alapjárat, pontosabban 5 másodpercenként egy pillanatra elveszi a gázt és majdnem leáll, lassításnál kuplungot benyomva néha emiatt le is fullad.
Lehet hogy hülyeség lesz amit kérdezek de azért megpróbálom feltenni kérdésemet.
Van egy ford Streetka-m (én szeretem, igaz női autó de leszarom ez volt a legolcsóbb itt UK-ban) Van egy olyan problémám, hogy valami csattog. Nem tudom eldönteni, hogy a szelepek, vagy a hidrotőke, mert ha benyomom a kuplungot akkor a sziszegés, kattogás megszűnik. Ahogy viszont újra sebességben van a kocsi megint lehet hallani. Ahogy gyorsulok úgy gyorsul a kattogás is.
Sziasztok! Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a 2008-as Ford S-maxban a hűthetőkesztyűtartót hogyan kell bekapcsolni? :) Eddig még csak melegebb lett hahaha!
Néztem egy 2011.11. havi gyártású Mondeo 2.0 Tdci titaniumot, mellette egy 2012.08. havi 2.0 Tdci Business felszereltségűt. Mindegyik 140 Le-nek volt kiállítva, de a motor máshogy nézett ki bennük. Nem csak a műanyag burkolat, hanem fizikailag is más volt a motor, egyes alkatrészek máshol voltak...