Nekem az az elméletem, bár nem tudom helytálló-e, hogy ami hangszerben ez a timing nem állítható (pl. manapság, de a 2001-es gyártású 9000 pro-nál is akár), ott a cucc midi-vezérlője ezt intelligensen lemenedzseli, bár ez az intelligens dolog egy DIN csatlakozású, mondjuk simplex, csak kifelé irányuló adatáramnál nem biztos hogy megáll teljesen. S ha ehhez még hozzáveszem a midi sávszélességét, amit 30-éve is tudnia kellett egy hangszernek a szabvány szerint, maximum arra lehet problémaként gondolni szerintem, hogy adott eszköz milyen felbontással (pl. seq. PPQ) és milyen mennyiségű adatot tol rá a másik nyakára, meg milyen BPM-el, ami ezt befolyásolhatja. (???)
Tény, hogy vannak olyan régebbi hangszerek, amelyeknél adagolni kell a sysexet és a pakkok között időt kell hagyni, különben nem képes megemészteni. Az még a szépség, hogy léteznek olyanok, amelyeknél a kifelé küldésnél normál sebességgel megy a dump, befelé viszont ez sok neki. Magam részéről a gyártó erre vonatkozó információira szoktam hagyatkozni, vagy ha nincs ilyen (nem hozzáférhető), akkor jó lassan adagolva szoktam beküldeni a csomagokat. Méricskélni esetleg oszcilloszkóppal lehetne, de mint említettem, lehet, hogy a kiküldés sebessége nem mérvadó.
A MIDI Program Change legrosszabb esetben pár Byte-al hosszabb, mint a Note On/Off MIDI üzenet. Ugyanezt a MIDI állományt más eszközből küldve jól fogadja és értelmezi a Ketron?
A helyzet ettől bonyolultabb, mert egy ismerősömnek van az a gondja, hogy a Yamaha PSR9000 pro cuccából lejátszva midi nótákat, meghajtván egy Ketron SD1000 modult, néhol nem vált be rendesen hangszíneket a Ketron (neki 50ms-ot ír a gépkönyve limitnek). És nem tudni a Yamaha nem-e túl gyorsan küldi neki a cuccokat, mert minden más hangszerrel és laptoppal jól megy a Ketronon a dal.
Emailben tudok küldeni kilistázott midi tartalmat, mit ad ki a hangszer a midi fájlban szereplő dolgokon felül ha érdekel! A hangszereket meg buliban szeretné együtt használni, semmi pc meg MidiOx nem játszhat. :)
részemről passz, viszont azt gondolnám, hogy egy adott eszköz a neki szóló - akár hosszú - sysex üzenetet is fel kellene, hogy tudjon dolgozzon a MIDI specifikációban meghatározott elvi legnagyobb sebességen érkezvén is
Tudtok olyan speckó progit ami ms-ban meg tudja mérni egy hangszer midi DIN kimenetéről érkezően, milyen midi buffer time-al dolgozik adott hangszer, aminél ez belsőleg nem állítható?
Értitek a kérdést ugye? Pl. volt Emu hangmodulomban a sysex dump-ra vonatkozólag lehetett ms-ban állítani ezt az értéket. De ha adott másik hangszernél nincs ilyen és feltehetőleg ezért nem értelmezi egy 3. eszköz annak midi eseményeit megfelelően (mert mondjuk gyors neki az adatküldés), erre van-e ötletetek mivel lehet kimérni a dolgot?
ha az effekten van midi bemenet (vezérlésre), akkor elég egy olyan midi kontrollert szerezni, amin van hagyományos MIDI kimenet (és persze programozható), és nagyon más nem is kell
Tudna nekem valaki olyan szakirodalmat ajánlani, ahonnan korrekten meg érthetem, megtanulhatom a MIDI lényegét ? Ha van valakinek ideje, meg kedve, el is magyarázhatja az is tökéletesen elég lenne, az a lényeg, hogy meg szerezzem a kellő tudást ahhoz amit szeretnék . Rajta vagyok egy gitáreffekt pedálokhoz használatos, programozható hurok kapcsoló építésén egy ideje, és felötlött bennem, hogy nagyon hasznos lenne egy MIDI kontrollerrel egybe kötni a dolgot . Így nem csak azt tudnám kezelni melyik effekt szóljon, hanem azt is, hogy melyik beállításon szóljon az az effekt (már amelyik tud fogadni MIDI jelet persze) .
off: az a különbség, hogy a "sima" keresést a TC "csinálja" (nem is tud *-ra mintát keresni semmilyen szövegben, "*"-ot keres), míg a regexp keresést "átadja" egy külső modulnak
Amúgy a hexa opciót miért nem jelölöd be? Így csak ANSI karakterek közt keres nem? Hexa-val meg elvileg 0 - 1 szinten binárisan olvassa a fájlt ha igaz vagy tévedek?
Kérdés: az x-nek mi a funkciója? A elvileg a karakter megkülönböztetés, de mi az x?
Valószínűnek tartom, hogy a Reason, mivel sajátos zárt rendszer, nem is fog kifele midin kommunikálni, csak befelé tudják meghajtani eszközök, de ha arra gondolsz szerintem, hogy egy Reason projektbe beépítesz egy Rolandból szóló hangszínt is a belső többi cullangjai közzé, az nem igen fog menni, de ez csak tipp. Jó lenne a manualjában utánanézni, vagy vmi Reasonos fórumot nézni speciálisan a kérdéskörrel.
Próbálta én már mindent. Most azt találtam ki ,hogy elvileg a Reason meg a Cubase tudnak együtt dolgozni. És ezt fogom megnézni. Hátha működik. Kínomba tettem a gépemre egy virtuális win xp-t amin fut a Roland rs70 drivere. Most itt tartok ,bár ha most se fog menni akkor feladom.