nemrég váltam Kuga tulajdonossá-tetszik, de csak kb5300 km-t vezettem ...diesel 160 le, automata váltós....mazdáról váltottam
szeretném TAPASZTALT-HOZZÁÉRTŐK véleményét is hallami
Csak városban 8.5-8.6 szokott lenni, a computer szerint. Már nem is bánom, hogy manuális, a 10 feletti elég sok nekem. Inkább városban használom, igaz, az automatának ott van értelme.
Ha már ismét szóba kerültek a fogyasztási adatok, akkor az én tapasztalatom az utolsó három tankolás alapján az, hogy folyamatosan javul a helyzet. Számszerűsítve: 7,6 - 8,1 - 7,4 L/100 km. (1,5 B, 2WD, man) Ezek nem fed. comp. adatok, hanem kiszámolt értékek. Ám meg kell jegyezni, hogy mostanában jellemzően inkább országút és autópálya dominál. Legalább 2/3 részben. Viszont négy vezetési stílus eredményeként ezek egész baráti értékek.
Szerintem soha nem lesz olyan, hogy én 60 liter benzint egyedül elautózzak. J Pedig arra az eredményre nagyon kíváncsi lennék.
na voltam az 1.5 automatámmal hosszabb úton. 7,6l/100km-en megállt a fogyasztás a computer szerint. Így egy kicsit megnyugtató, hogy csak városban magasabb a fogyasztás az átlagosnál.
Hát nem is tudom, hogy mi volt a gyári adat. De nem ennyi az biztos? Kicsit sokallom, de ez van. Egyébként jó autó, bár dupla kuplungos jobb lenne a bolygóműves helyett, de benzinesben nincs.
Nekem 3000 környékén, már beállt. Legalábbis ez derül ki az adataimból, és ezt mondták a szakik is. A mai tankolásom után 7,66L/100km jött ki, de ennek a kb 70-80%-a országúti volt.
Nem nekem manuális van, 1.5. Azon gyötröm magam (2 éve), hogy automatát kellett volna venni. Mennyit írtak gyári adatnak? Egyébként 10 ezer után szokott beállni a fogyasztás, legalábbis a manuálinál.
5000km-nél vagyok. Szinte csak városban használtam eddig, mert a zombijárvány miatt nem mentünk sehova. A computer 10.6-on áll. Mérni külön nem szoktam.
’19. októberi a Kugám (1,5, manuális, benzin). 1-2 héten belül belecsúszok a 10 000 km-es futásteljesítménybe. Én sajnos (?) nem vezetem a fogyasztást, de észben tartom az utolsó 2-3 tankolás eredményeit. Az év elején leírt anomália után (amiről itt a fórumban is írtam néhány bejegyzést) beállt a fogyasztás kb. 7,5 L/100 km-re. Ezzel azért már jobban meg vagyok elégedve, mint az átvétel utáni 9,5-10L/100 km-es értékkel. Szóval szerintem ez a 7-8 L a normális.
A másik a gyorsításkor tapasztalható remegés kérdése. A hét végén próbáltam „modellezni” az általad leírtakat, de nekem nem nagyon jött össze. Tapasztalataim: Másodikban 40 km-es sebességnél fordulatszám: 2 500 rpm, harmadik fokozatban 40 km-es sebességnél 1750 rpm. Az én fülem 35-40 km-es sebesség között már igényli a harmadik fokozatot (szerintem az autó is). Eddig nem óra alapján váltogattam, de most kíváncsi voltam az adatokra, innen tudom. Sajnos az általad említett 1200-as fordulatot ilyen tempónál nem tudtam sem ebben a sebességtartományban, sem ezekben a fokozatokban produkálni. Az általad említett „nem sietős felkapcsolások” gondolom, azt jelenti, hogy egy-egy fokozat alaposabban ki van húzatva, ami nem is baj. Ám ha ez így van, akkor hol jön össze az 1200 rpm?
Szerintem gumi (szálszakadás) nem lehet, annak folyamatos, minden sebességi tartományban érezhető és hallható tünetei vannak. Én is a kettős tömegűre szavaznék, de a végső megoldást a szerviznek kell megtalálnia.
2015, 2000 köbcenti, dízel, automata, összkerék. Az a nagy kiugrás lefelé egy hosszú hétvége Békéscsabán, végig tartva a megengedettet. (Sík terep, viszont végig ment a klíma.)
típusra, motorra, váltóra ugyanott vagyunk. Most tartok 2800 kmnél 3 hónap alatt.
Talán 2-3szor volt hasonló élményem, és mindig odavezettem vissza hogy nagyon kis fordulaton vagyok, és onnan kell feltornásznia magát a motornak. Mindig a reggeli hidegindítás után kb a 3 kigyorsításnál (amikor még óvatosabb vagyok)
Utóbbi időben nem tapasztaltam, de majd még figyelem! illetve egy fokkal kevésbé vagyok óvatos vele...(de még mindig nagyon kímélve van :-) )
A hozzáértők szerint ezek jelentik, hogy nem jó a kettős tömegű lendkerekem.
nehézkesebbé válik a váltás
lassan elkezd zajosodni a váltás
alapjárati zajok
alapjárati remegés
hideg induláskori zaj és „nyögések”
leállításkor remegés és csörömpölő zaj
az autó beindítása közbeni fulladás, valami lefogja a motort, akkor baj van vagy lesz.
Nem mondom, hogy nálad is ez a tuti, de:
Mivel az autód, garanciális, így a legkézenfekvőbb, hogy vidd el a szervizbe, és mutasd meg nekik, én biztosan ezt tenném. Mert ha valóban a kettős tömegűvel van baj, akkor előbb-utóbb a kuplungodnak is annyi lesz(együtt is szokták cserélni, ha a kettős tömegűt cserélik). Ha pediglen történetesen kibírja így a gari végéig, akkor utána húzós(anyagilag) beavatkozás lesz.
A másik, amit szerintem nem tesz jót a motornak, az a túl kicsi, vagy túl nagy fordulaton történő használat( a sebesség nem lényeg). Szerintem, de majd a hozzáértőbbek kiigazítanak, a te általad leírtak is azt mutatják nekem, hogy egy kicsit óvatosan kezeled a gázpedált, mintha tojást tettél volna alá. Félre értés ne essék, nem vagyok én sem egy fittipaldi, ráadásul nem vagyok "szagértője" sem a témának, csak egyszerűen leírtam egy fórumon, az általam gondolt dolgokat. Igaz dízeleknél mondták mindig azt, mert ugye valamikor csak nekik volt DMF a kocsiban, hogy az 1000-1200-as fordulatot kerüljék, a tempó igazából lényegtelen, a fordulaton van a hangsúly. Tudom a miénk benzines, de mivel az én autómban még sosem tapasztaltam az általad leírt hibajelenséget, a tanácsom az, hogy irány a szakszerviz. Mert én is a kettős tömegűre, vagy a kuplungra, vagy a váltóra gyanakodnék. A gumit én kizárnám, mert az akkor mondjuk autópályás tempónál már rázna, mint a nagyfeszültség.
Persze, ha valami konkrétumok kiderülnek majd, akkor szívesen vennénk, ha itt is jeleznéd, hogy mi volt a valós oka a hibajelenségnek. Előre is köszönjük!
Nem vagyok mai gyerek. sokféle autóm volt már, félmillió km. -t biztosan levezettem.
Most Ford Kuga 1,5 ecoboost kézi váltós, benzinest vettem , újonnan. 2019 évjárat. Most van benne 3000 km.
Első turbós autóm így nincs összehasonlítási alapom.
Az első pillanattól kezdve - nem sietős felkapcsolások után, elérve a 40 - 45 km sebességet, mondjuk már kettesben van, vagy éppen akár hármasban - enyhe hangtalan remegést érzek a kocsiban. A jobb lábamnál érezni a legjobban. Sem kisebb se nagyobb tempónál már nem csinálja. Laikus észre sem venné. A fordulatszám ilyenkor 1200 fordulat lehet kb. Ez a remegés zajjal nem jár.
A futás tökéletes,sehova nem húz, nem rázkódik semmi, zajtalan s a kormány semmilyen tempónál nem üt. Az enyhe, alulról érezhető rázkódás kizárólag a - csak a leírt tempónál/fordulatszámnál ? - tükörsima úton is érzékelhető és nyugodt gyorsítás mellett kb. 3 - 4 másodpercig tart. Azt figyeltem meg, ha erőteljesebben gyorsítok akkor nem érződik. Nagy tempónál álom a futómű. Kínomban mind a 4 kereket centíroztattam de 40 és 45km/h között ez a gyenge és átmeneti remegés megmaradt. Mintha a motor/váltó felfüggesztés gumija rázkódna? Mintha egy tengely nem lenne kiegyensúlyozva és üt bizonyos fordulaton vagy ilyesmi érzés. Maga a gumi lehet selejt? Akkor viszont más sebességnél is érezném. Vagy a benzines turbós motorok ilyenek, esetleg okozhatja természetes módon maga a kettős tömegű lendkerék is? Ez lehet természetes is ?
mennyire szoktad hajtani az autót, vagy mennyire vagy hamar felváltós típus? Utóbbinál folytószelepház ban beragadhat a korom, ami miatt nyitás-záráskor megragadhat, ami okozhat ilyen tünetet.
ugyan nem ez a márka, de hasonló történt velem. Lámpánál fel-fel pörgött.
Nem tudom mit várok a szoftverfrissítéstől. Talán azt, hogy nem játszik random az alapjárattal, nem tudom. Nem vagyok egy autoguru, ezért nem fogok találgatni. Elvittem márkaszervízbe az autót és csupán egy kérdést tettem fel a frissítéssel kapcsolatban, de lehet nem is motorvezérlő okozza ezt a hibát.
Más készülékek esetében korábbi hibás működés újraszoftverezés után normálisan működnek. Olykor elég csak egy memória törlés után újratelepíteni a korábbi installációt (üzemelési tapasztalat).
Nem volt sem klíma, sem pedig bármilyen más fogyasztó használatban, ami okozta volna és mivel már nem az első alkalommal tapasztaltam ezt, ezért fordultam a szervízhez.
Mondjuk az enyém 8.6-ot fogyaszt átlagban, de az első utam (Olaszországba volt, tényleg csak 2-3 ezer volt benne akkor) 7.6 volt, azóta nem csökkent, hanem nőt.
A megnövekedett alapjárati fogyasztást nem okozhatja az éppen bekapcsoló klíma? Régi Mondeomnál tapasztaltam ehhez hasonló jelenséget. Más hangja lett a motornak, és – valóban - volt benne egy kis rezonancia. Itt ugye digit klíma van, ami akkor kapcsol, ha a beállított érték megkívánja. Lehet, hogy menet közben is kapcsol, csak azt nem vesszük észre, mert menetzaj, forgalom, stb. Persze ez az okoskodás csak akkor igaz, ha a klíma be van kapcsolva. Ám ha ezek a tünetek kikapcsolt klíma esetén is fennállnak, akkor nincs ötletem.
A frissítésre adott szervizes válasz pedig szerintem egy kapitális ostobaság. Jól is néznénk ki, ha pl a Microsoft azt mondaná, hogy addig nem lehet operációs rendszert frissíteni a PC-n, amíg a készülék garanciális. Épp azért végzi ezt a MÁRKASZERVÍZ, hogy ne vesszen el a gari. Szóval ezt alaposan körbe kellene járni, mert nekem szó nélkül megcsinálták. Legalábbis azt mondták. :O)
A szervizkönyvben régen találtam egy olyan mondatot, aminek az a lényege, hogy ha tulaj nem jut
dűlőre a szervízzel, akkor hívja a Ford helpdesk-et. Végső esetben .... .
Elmondom a problémát: Időnként mondjuk piros lámpánál mikor megállok, megemelkedik az alapjárat és beremeg az autó (ilyenkor a 0,7-0,9-ről 2,4-2,5-re felugrik a pillanatnyi fogyasztás). Gázadásra különösebben nem reagál, ugyanúgy visszaáll a magasabb fordulatra. Következő lámpánál már nem csinálja. Fogyasztást nem tudom 9 liter alá vinni (2018 év végi az autó 1,5 benzines, manuális, nem összkerekes). Jó tudom nagy autó és nehéz is, meg biztos rosszul nyomom a gázpedált, de akkor a márkatársak...
Rákérdeztem a motorvezérlő szoftverfrissítésre. - Azt garanciális autónál nem lehet csinálni, mert elvész a garancia (márkaszervíz).
Jövő hétre kaptam időpontot, amikor is ráteszik gépre és megnézik, hogy mi lehet vele. Kíváncsi vagyok mit fognak mondani.