Ujságok, magukat valamire tartó web portálok az impresszum címszó alatt közlik a kiadvánnyal kapcsolatos tudnivalókat, elérhetőségeket, stb.
A matav.hu oldal impresszumában többek között ezek állnak:
Ha ügyet szeretne intézni, szolgáltatást kíván megrendelni, írjon az ugyfelkapcsolat@mail.matav.hu címre!
Ha befektetői információra van szüksége írjon, az investor.relations@ln.matav.hu címre!
Ha üzleti kommunikációs szolgáltatásainkról kér tájékoztatást, írjon az uzletiakcio@matavnet.hu címre!
Ha képzési ajánlatainkról kér információt, írjon a nagymathe@mail.toig.matav.hu címre!
Ha a telefonkártyáról kér tájékoztatást, írjon a telefonkartya@ln.matav.hu címre!
Ha kereskedelmi partnerünkként tenderfelhívásainkról, elfekvő készleteink kiárusításáról kér tájékoztatást, írjon a pap.gyorgy@ln.matav.hu címre!
Ha Ön viszonteladónk, vagy az kíván lenni, kérjük, írjon a dealer@mail.matav.hu címre!
Amennyiben a Matáv nagykereskedelmi tevékenységével kapcsolatban kérdése van, kérjük, írjon a ws@ln.matav.hu címre!
Összekapcsolási ügyekben az osszekapcsolas@ln.matav.hu címen várjuk kérdéseit.
Ha belsőellenőrzéssel kapcsolatos információra van szüksége, ezt jelezze az internal.auditing@ln.matav.hu címen!
A Tudakozóval kapcsolatos kérdéseivel, észrevételeivel forduljon az adatpont@ln.matav.hu címhez!
Ha a Tudakozó Plusz szolgáltatással kapcsolatos észrevételei, kérdései vannak, írjon a tudakozoplusz@ln.matav.hu címre!
Én pl. javasolnám az ögyfélkapcsolati cím használatát.
Volt, hogy írtam nekik a weboldalukkal kapcsolatban, és válaszoltak: köszönve az észrevételt jelezték, hogy a megfelelő szakterületnek továbbítják felvetésemet.
A reklámstratégiáról lehet persze vitatkozni. A levélírónak csípi a szemét egy-két áttételes szekszuális utalás. Viszont pl a "répatortás" filmről említést sem tesz. De biztos az sem tetszene, merthogy az is utal a nemi szerepekre: apa Eiffel-tornyot épít, anya meg füzési receptek után kutat a neten. Ugye itt is a nők kizsákmányolása...
Én meg unom a tamponreklámokat, egyebeket, de hogy a témánál maradjunk - távközlés és reklámetika: felháborít, amikor egy mobilszolgáltató reklámjában furkos-botos maffiózóknak állítja be a konkurenseit...
>Várom a fent idézett szövegben említett "készséges válaszukat",
Szóval arra ugyan várhat a levélíró, ha levelét mindenféle lev.listákra, fórumokra irja, csak egyedül a matávnak nem.
>amelyben meztelen kigyúrt férfi felsőtesteket, lengén fedett duzzadozó péniszeket láthatok.
Van persze ilyen reklám is. csak az egy másik cég, másik termékcsoport, másik reklám, más célcsoportnak...
Honalpukon az alábbi szöveg található:
"Kérjük, ha honlapunk megnyeri a tetszését, vagy vannak ötletei, kérdései, illetve kérései, írjon nekünk! Készséggel válaszolunk minden levélre, arra törekszünk, hogy honlapunk valóban elnyerje az Ön tetszését is."
Ám ezek után nincs olyan emailcím, ahol valóban a tetszésemmel kapcsolatosan tudnék véleményt adni. Kérem továbbitsák az alábbiakat a megfelelo" helyre.
Köszönöm.
Tulajdonképpen honlapjukkal, reklámstratégiájukkal szembeni mély nemtetszésemet szeretném kinyilvánítani. Szomorú látnom, hogy egy ekkora és neves vállalat nem tud megfelelőbb reklámstartégiát kitalálni mint a szexuális képzetek termékhez való társítása. Az utólsó cseppet a mai napon a www.port.hu honlapon elhelyezett flash animációs bannerük jelentette, melyen egy férfi panaszkodik: "A főnök folyton azt figyeli, hogy mit töltök le" miközben a képen látjuk az irodai számitógépét egy fürdőruhás női alakkal - majd: "Most már otthon is ingyen szörfözhet." és látjuk az otthoni számitógépet ugyanazzal a fürdőruhás női testtel. Bocsánat, női torzóval, hiszen csak deréktól fölfelé látjuk, dehát végül is mi fontos lehet még a melleken kívül egy nőben. (Örömmel látom a vagina bemutatását ebben a kampányukban- nyilván Önökön kívül álló okok miatt- még nem hasznosítják.)
Nyilván nem egészen értik, mi is a problémám, hiszen ha értenék, nem néznének át a magyar népesség cca. 55%-át kitevő női nemen.
Sajnálom, hogy az Önök számára nem vagyunk vásárlóerővel bíró célcsoport, hiszen az azért gondolom egyértelmű, hogy engem nemigazán érint meg az otthoni pornósiteböngészés lehetőségének csillogtatása.
Sőt mi több, nem szerepel vágyaim közt az sem, hogy közös otthonunkban férfipartnerem női torzókat nézegessen a közös pénzből finanszirozott netszolgáltatás igénybevételével.
Nyilván ezekkel a "furcsa" szokásaimmal nem vagyok izolált jelenség a társadalomban, sok nőtársam érez hasonlóan.
Azt is sajnálom, hogy koncepcionális szinten egyetértenek a női test prostituálásával, az eufemizáltan "erotikus"nak bélyegzett ipart támogatva, annak ellenére, hogy köztudott hogy mindez a nők kizsákmányolására és a férfiak kizárólagos igényeinek kielégítésére szolgál, sőt , a jelek szerint válalltan erre építik ki szolgáltatásukat.
Mitöbb, azt is sajnálom hogy a hibás társadalmi képzetek ismételgetésével, újbóli szájbarágásával mélyítik ezeket a társadalmi tudatalattiban, ezzel nehezítve az amugy is oly háttérbe szorított női jogok érvényesülését. A "hibás képzetek", amire utaltam pl: a számitástechnika férfijáték, "érteni" kell hozzá; a net szexlapnézésre való; ellenben a nők csak csevegnek butácskán (ez további, elsősorban televízióban sugárzott csevegő dícsomag hirdetésekből következtethető),stb.
Továbbá értetlenül állok egy másik, újságborítón látott hirdetésük előtt is, amelyen az internetes szolgáltatást egy rózsaszín fűzőbe szorított női felsőtest eldeformált-elszorított mellei között kéjelgő, hosszúujjú piros melegítőfelsőbe öltöztetett kisméretű férfialak reklámozza. A felirat tanulsága szerint "ott lehetsz mindenhol". Hmm. Mondanám, hogy nyilván ez a hirdetés is csak a férfiak azon szűk csoportjának szól, akik számára a mindenséget a női mellek jelentik, de még ezt sem állítanám, hiszen a képen látható betegesen soványka vállakkal és amputáltnak tetsző karok csonkjaival bíró nő inkább szánalmat ébreszt. Próbálták esteleg valami kontrollcsoporton tesztelni hogy ez a reklámfotó hány embernek juttatja eszébe a netvásásrlás igényét, illetve erősíti meg őket az Önök netszolgáltatásának minőségét illetően? Meggondolandó lenne.
Sorolhatnám más reklámaikat is, a két kiragadott példa csak a kampányuk két darabja.
Sajnálom, hogy az emberek sokszor a monopolhelyzet adta szükségből választják Önöket a valós márkaszeretet és mögöttes minőség helyett. Sajnálom, hogy csúful kihasználják az ebből adódó lehetőségeiket és minőségen aluli reklámstartágiájuk lengi be a médiát.
Félretéve a magyarázós hangnemet, női mivoltomban mélyen sértve és megalázva érzem magamat a reklámaik által , és nyilván így érez sok más nő is,azok, akik nyilvánítanak véleményt, de esetlegesen nem veszik a fáradtságot az Önök felvilágosítására; illetve aki beletörődve/megedződve a társadalom velünk szembeni bánásmódján elszokott már attól/még nem szokott rá hogy saját szemszögéből elemezzen dolgokat és vegye észre azokat a törekvéseket, melyek a tradícionális női szerepek megtartását, a női jogok elnyomását célozzák.
Jelen levelet BCCben továbbítom ismerőseimnek és az általam használt levelezési listákra. Az email továbbküldéséhez is hozzájárulok. Biztatni fogom őket és az általam látogatott netes felületek felhasználóit szolgáltatásaik igénybevételének minimalizálására vagy lemondására. Nyilván ez nem fog jelentős veszteségeket okozni Önöknek. De minden energiámat bevetve sem tudok akkora kárt okozni, mint az Önök reklámkampánya okoz a társadalmi tudatban.
Várom a fent idézett szövegben említett "készséges válaszukat", melyben reményeim szerint megmagyarázzák nekem hogyan kapcsolódik ily szorosan a nők szexuális kizsákmányolása az Önök szolgáltatásához, illetve segítenek megértenem miért is célkitűzése az Önök vállalatának a nők elnyomását célzó társadalmi törekvések fenntartása és elmélyítése. Továbbá várom szives tájékoztatásukat arról, hogy mikorra várható a reklámkampány azon szakasza, amelyben meztelen kigyúrt férfi felsőtesteket, lengén fedett duzzadozó péniszeket láthatok. Örömmel látnám ha az emlitett rózsaszín fűző szorításával analóg módon herecsipeszeket viselne a modell.
Megnyugtatlak, nem lehetséges.
Egy 51-es körzetszámra kezdeményezett hívás, nem tud emelt díjassá válni.
Szerintem a tévénézős ismerősöd azt hallhatta félre, hogy a felhasználónak nem kell bontania és újra felkapcsolódia az immár igencsak emelt díjas számon. Ezt ugyanis megteszi helyette az óvatlan kattintással letöltött progi. Így ő - ha nem eléggé figyelmes - nem vesz észre semmit.
Éljen számlapanasszal, így kiderül, a matáv szerint mikor milyen számokat hívott. Volt-e olyan, hogy az 51-es megszakadt és rögtön utána jött egy külföldi emelt díjas, és jó erősen gondoljon vissza arra az alkalomra. Azt hiszem, ennél többet nem is nagyon tehet.
Nem nézett szexoldalakat, egyáltalán, semmi olyan oldalt, amilyenből akárki ne nézne meg egy csomót, ha csak felmegy a netre. Átnéztem a historyját, biztos vagyok benne. Ráadásul a tárcsázási beállítások is teljesen rendben vannak, minden felcsatlakozáskor ott virít a freestart száma, ugyanis azt használja.
Egy másik ismerősöm szerint a tévében is volt szó erről a dologról, és állítólag egy matávos illető nyilatkozott, hogy aki nem figyel oda, hogy milyen weboldalakat látogat meg, az egy családi házat is elnetezhet a hétvégén. Az egészben az a legdurvább, hogy a tévénézős ismerősöm szerint azt mondták, hogy újratárcsázás nélkül is emelt tarifás módba léphet az ember, azon a netes behívószámon, amit normálisan használ. Szerintem ez kibaszottul nem lehetséges, de örülnék, ha valaki megnyugtatna...
Ha valami szexoldalon gondatlanul nyom egy OK-t, akkor a windows tárcsázási beállításait átállító program telepítését indíthatja el. Utána ez a fizetős oldal a rohadt drága hívás díjából kaszál.
A moden-beállításai hogy néznek ki? Biztos, hogy kizárólag 51-es körzetszámon netezett, vagy csak úgy gondolja?
Azt természetesen tényleg nem tudják megmondani, hogy milyen oldalakat nézett meg, de híváslistát tudnak adni. Nem hiszem, hogy ilyen drága lenne, inkább oldalanként ennyi. De ha számlareklamációs panasszal él, akkor nem kell fizetnie a híváslistáért. Vagy megrendelheti az "eszamla" szolgáltatást, az talán ingyen van, és ott le lehet kérni a hívások listáját.
Szevasztok! Egy ismerősömnek több tízezer forintos telefonszámlát küldtek ki a matávtól, mondván, hogy olyan weboldalakat látogatott, amikért sokat kell fizetni. Azóta hallottam, hogy állítólag a tévében is volt szó erről, egyesek több százezres számlákat is kaptak, és minden rendjén van ezzel. Hallottatok ti már ilyesmiről, mi a rák ez? Hogy a francban képzelik ezt? Mit lehet tenni ellene? Az internetezés amúgy modemen egy sima 51-es behívószámon történt, nem bontott a modem, nem hívott új, emelt tarifás számot stb. Az ismerősöm nem internetezik sokat, és semmi extra weboldalt nem látogat: állást keres, tévéműsort néz meg meg ilyenek.
Amikor az ismerősöm az 1212-n érdeklődött arról, hogy miről van szó közelebbről, azt mondták, nem tudják megmondani, milyen weboldalakért is kell fizetnie, mert rengeteg tétel van, és ha kíváncsi rá, hogy mik azok pontosan, akkor tételenként 75 Ft-ot kell fizetnie a listázásért.
Maga Bölcskei Imre nyilatkozta 2 hete a Népszabiban Szabó Brigittának, hogy eszük ágában sincs csökkenteni a GSM-RLL-ek előfizetőinek havi díját. És
- szerinte NEM BAJ, hogy nem tudnak vele faxolni (mert szerinte az egyetemes tki szolgáltatásba az nem tartozik bele :-hogyan kell vicsorogni szmájliben?!?!)
- nem baj, hogy nem lehet netezni sem vele
(detto)
És a gyöngyszem: az előfizetési díj egy egész szolgáltatási terület 8értsd vezetékes) átlagos műszaki állapotára utaló költségalapú (sic!) és EZÉRT nem lehet csökkenteni a GSM-RLL-esek havidíját!!!
Akkor csak annyit árulj el nekem, kedves kollégám, hogy amikor 4 éve megoldott a GSM faxolás lehetősége és már GPRS alapon szörfölnek (olyannyira ugye, hogy éppa W900 szüntette be a 777-es netes elérésé és csak wapra trerelte az ügyfeleit :-D ), akkor a Matáv - W900 - Motorola(?) ezeket mind miért nem tudja megoldani?
Hű de nem vagyok mobilpárti (ismerhetsz már), de Bölcskeitől és az RLL-től a gyomrom kifordul külön-külön is. Együtt meg egyzserűen törvénytelennek tartom.
(És akkor azt a riasztós ügyet nem is engedem be a tudatomba, mert a Matáv GSM-RLL BESZÉDCÉLÚ GSM alkalmazás, ami miatt NEM MINDEGYIK riasztó-megoldás működik.)
Mondok jobbat is: nem is olyan biztos, hogy egy GSM-RLL bázisállomás esetében is külön ELMÜ (helyettesítsd emegfelelővel) áramvételezési szerződést kötnek - mint egy normális BTS-nél, 3 órás elhárítási határidővel és ha nem sikerül vagy előre bejelentett üzemszünet van, vajon a W900 vagy a Matáv aggregátoros embere kiruccan oda éjjel 2-kor?!- azaz a segélyhívás lehetősége legalábbis korlátozott és megkérdőjelezhető a CB ellátottal azonos üzembiztonság is.
Az egy jó duma Bölcskeiék részéről, hogy mobil Matávtelefont kap az ügyfél - de ha irányított sugárzókkal dolgoznak, és esetleg a csatornaszám is korlátos, sőt ha el van osztva a sugárzók között, akkor nem mehet akárhová a faluban a kis kézikészülékével:-D
Akár itt, akár mai-ben jöhet kérdésed, szívesen segítek!
Előrebocsátom, hogy a múltkori egy hetes leállás óta rosszabbul működnek, mint addig, bár néhány tanácsomat megfogadták:-)
A technikai részét illetően pontosan nem tudom, hogyan működik a dolog, de a telek szomszédok elmmodásai szerint sokat nem ér. (Mi még időben le tudtuk mondani és inkább választottuk a mobilt)
Egyébként az index fórumán is olvasható volt erről a technológiáról sok minden, a topic címére nem emlékszem.
> A matáv által javasolt megoldás egy kalap kaki. Jobban jársz mobillal.
:-)
Mivel a Matáv is nagy valószínűséggel egy a Westel GSM hálózatán működő speciális telefont fog felszerelni, ezért nem igazán látom a kettő közt a különbséget.
>(Minek is fizetnéd a havi díjat, ha nem vagy a nyaralódban?)
A riasztót szokták rákötni általában, azért kell a telefon, és minimál díjcsomaggal végülis elviselhető a költség.
Feltétlenül szükséges a vezetékes telefon?
A matáv által javasolt megoldás egy kalap kaki. Jobban jársz mobillal.
(Minek is fizetnéd a havi díjat, ha nem vagy a nyaralódban?)
Vettem egy nyaralót és be akarom köttetni a vezetékes telefont. A Matáv azt mondta, hogy nem huzza ide a kábelt, hanem Dektet szerel be. Kérdeztem mi az, de olyan szakmaiul beszéltek, hogy semmi sem értettem belőlle.
Kérdésem hozzátok, hogy mi az, hogyan működik, drágább-e a vezetékes telefonnál, milyen a minősége? Ja és befér-e a házba, mert valami toronyról és antennákról is beszéltek.
Köszi!
Mivel azt írod, bt-ről van szó (annak anevére kérted), javaslom, hogy MINDENT faxolva juttass el hozzájuk. (06-80-44-33-23)!!!
Lehet, hogy jóindulatúan felvette neked az ÜSZI-s kollegína a váltást de az OSS (amit Te jól említesz szgépes rendszer) nem engedte érvényre jutni.
A faxolás céges esetben mindenképp jobb védekezési célra is, de magánelőfizetőknek is melegen ajánlom.
A letiltást pedig az 1212-őn mindenképp érdeklődd meg! Mert lehet, hogy a MKP (magyar királyi posta) egy befizetésedet elpasszolta és te nem is tudsz róla!
> Csakhogy, hiába adtam meg azon a hétfőn az 1212-n, hogy melyik díjcsomagot kérem az új isdn-hez –
> bár állítólag 24-48 órán belül aktiválódik – ez valamiért a mai napig nem történt meg
Honnan lehet azt tudni, hogy mikor aktiválódik az új díjcsomag?
> Igen ám, de a hétvégén, amikor hívni akartam egy ismerősöm, már az a géphang fogadott, hogy tartozásom van, csak segélyhívót hívhatok....
> Kérdezem én, miért? Ha a határidő még messze nem járt le??
Nem lehet, hogy valamelyik régebbi számlád befizetése maradt el valami miatt?
De különben én is az 1212 hívogatását tudom javasolni, ha bármi gondod van.
Akár naponta is zaklasd őket.
Persze tudom, hogy nem egy élvezet hívogatni, a zenét és egyebeket hallgatni, de akkor is talán ez a leggyorsabb elintézési mód...
Csakhogy, hiába adtam meg azon a hétfőn az 1212-n, hogy melyik díjcsomagot kérem az új isdn-hez Már a szerződéskötés során megtehetted volna, hogy a Neked megfelelő tarifacsomagot kérek, esetleg további kiegészítő díjcsomagokkal, pl turbo ISDN. És akor nem utólag kell intézni a csomagváltásokat... És akkor már nem a bekapcsolás után kellene aggódni...
már az a géphang fogadott, hogy tartozásom van, csak segélyhívót hívhatok.... Szó szerint azt mondta, hogy tartozásod van? Nem valami mást, csak Te kevered össze?
Ha gond van, igenis hívd az 1212-t vagy a 143-at!
Meg fogják nézni, és rendbeteszik!
Üdv!
Kénytelen vagyok legalább kiírni magamból azt a határtalan dühöt, amit most érzek, főleg a tehetetlenség miatt.
Kezdődik a dolog ott, hogy albérletben lakom, ahol adott egy analóg vonalas telcsi. Múlt hét hétfőjén végre bekötötték az isdn-t matávék (mini méretű bt.-m részére igényeltem), tehát már két vonal is volt ezen címen. Csakhogy, hiába adtam meg azon a hétfőn az 1212-n, hogy melyik díjcsomagot kérem az új isdn-hez – bár állítólag 24-48 órán belül aktiválódik – ez valamiért a mai napig nem történt meg. De ez még hagyján, gondoltam, addig használom a régit, csak nem vagyok olyan hülye, hogy a bázis csomag csillagászati áraival telefonáljak.
Csakhogy a múlt héten pénteken érkezett egy számla a régi számra (kb. 80 E), ami teljesen jogos, de a befizetési határideje szept. 7. Gondoltam megint, hogy ok, addigra be is fogom majd fizetni. Igen ám, de a hétvégén, amikor hívni akartam egy ismerősöm, már az a géphang fogadott, hogy tartozásom van, csak segélyhívót hívhatok....
Kérdezem én, miért? Ha a határidő még messze nem járt le??
Persze, most hülye birka módjára beszélhetek aranyárban az új vonalról, már ha nem üt meg a guta mindjárt. De azt hiszem meg fog. Azon már túl vagyok, hogy az 1212-t felesleges hívni, mert mindenki síkhülye (bocs). Tudom, hogy "mindent a számítógépes rendszerre lehet kenni". Már befizettem egy rakás pénzt, de használni mikor fogom tudni a vonalaimat??
Nincs egy hónapja, hogy ARF-ről átkötöttek EWSD-re.
Az elmúlt időszakban a körzetünkben legalább 6 ARF konténert váltottak ki, és a nagyobb kapacitású főközpontok is sorra kerülnek. Én is egy ilyen nagyobb központba voltam bekötve.
Ja. Mail ment!
Sobig-es lewelek jönnek rendületlenül, de a tien nem érkezett meg...
Bocs! Nyertél!
Elfelejtettem, hogy az SM-C-t azonosítania kell bejövő SMS esetén a készüléknek.
Mindenesetre talán már az ARF/ARK-k is hajlamosak lesznek fsk-zni... (vagy végre elbontják öket - a számhordozhatóság miatt amúgy is nagy gáz lesz velük.. pedig nekem semmi kifogásom ellenük!).
Hát átolvastam azóta az ETSI 13 dokumentumát a vezetékes SMS (azaz az online FSK adatátvitel) témájában és az implementáció messze nem lesz olyan könnyű, mint gondoltam...
Bocs! Nyertél!
Elfelejtettem, hogy az SM-C-t azonosítania kell bejövő SMS esetén a készüléknek.
Mindenesetre talán már az ARF/ARK-k is hajlamosak lesznek fsk-zni... (vagy végre elbontják öket - a számhordozhatóság miatt amúgy is nagy gáz lesz velük.. pedig nekem semmi kifogásom ellenük!).
Hát átolvastam azóta az ETSI 13 dokumentumát a vezetékes SMS (azaz az online FSK adatátvitel) témájában és az implementáció messze nem lesz olyan könnyű, mint gondoltam...
Bocs! Nyertél!
Elfelejtettem, hogy az SM-C-t azonosítania kell bejövő SMS esetén a készüléknek.
Mindenesetre talán már az ARF/ARK-k is hajlamosak lesznek fsk-zni... (vagy végre elbontják öket - a számhordozhatóság miatt amúgy is nagy gáz lesz velük.. pedig nekem semmi kifogásom ellenük!).
Hát átolvastam azóta az ETSI 13 dokumentumát a vezetékes SMS (azaz az online FSK adatátvitel) témájában és az implementáció messze nem lesz olyan könnyű, mint gondoltam...
Utaltam rá, hogy utána kell néznem, szóval biztos Neked van igazad.
A matav.hu-n ez áll:
"Mindehhez csupán egy SMS - képes vezetékes telefonkészülékre és a Hívószámkijelzés szolgáltatásra van szüksége. "
Ezekszerint a Hívószámkijelzés is központfüggetlen?
C+ban, C++ban nem vagyok otthon, de egy zsák reset mindíg van nálam szükség esetére. :-)
Javítanálak egy dologban: a vSMS KÖZPONTFÜGGETLEN!
Ui. az FSK nem a központban hanem az SMS központban (fizikailag tudtommal Kelenföld TC-ben vannak) generálódik és az IN háló irányítja oda a hívót (06/41/202020).
Jut eszembe: nincs ötleted, honnan lehetne épkézláb FSK kezelő (mondjuk C, C++) program forrást beszerezni modemhez? Vagy FSK vezérlő-szekvenciákat ilyen képességű (Rockwell pl.) modemekhez?!
Mert lassan nagyon kezd érdekelni és mivel a próbálkozások úgyis ingyenesek (mármint a 41/2x), asszem belekezdek:-)
Mail-ben reagálj, ha gondolod!
van-e lehetoseg a vezetekes WAPra es MMSre? Letezik-e ilyen? Addigis, amíg megvalósul, lehetne próbálkozni alternatív megoldásokkal: vezetékes vonalon történő interneteléréssel (dial up), illetve azon túl pl az e-mailben történó kép küldéssel...
RF annyi mint rádiófrekvencia.
Az a kör alakú antenna (Totaltel) valójában egy parabola antenna volt, precízen irányba állítva egy másik torony felé.
Mit keres egy erdőben? talán az a pont volt az, ahonnan a legnagyobb területet tudta besugározni.
És miért más a légkondi?
Miért volt más venti a most végre nyugdíjba vonult AMD5x86-os procimon, mint az új AMD-n?
Kissé más technológia, kissé más teljesítménydisszipáció. De azt is mondhattam volna, hogy egyszerűen csak, mert olyan volt készleten...