Nyugi, nyugi!:-))) Dolgozom rajta ezerrel, ugye képek, video, feltöltések, stb. Van információ arra, amit kérdeztetek, fent lesz a honlapon, amint elkészültem vele. Valszeg holnap már olvasható lesz.
Engem a gmc sonoma syclone legyorsulása kapott meg a leginkább. Olyan könnyedén vert rá az első 50m-en két-három autónyit, hogy az csuda! Pedig az ellenfél sem semmi (v8 biturbó, jóval több mint 400Nm nyomaték, 5,4 mp-es gyári gyorsulás).
És ha abba is belegondolok: ezt egy gyári állapotú T16 csinálta! Na most már tutira veszek egyet! (egyszer :-)))
Sansalvador!
Ha van még valami infód (mióta van meg neki, honan vette, stb...), én szívesen veszem, ne kímélj! Az április még olyan messze van :-) És nem is biztos, hogy el tudok menni :-(
Kellemes vasárnapi sziesztázást mindenkinek. San nagyon kiváncsi vagyok minden képre és videora amit a T16-ról csináltál! Jó lenne élőben is látni. Zoli nem nyilatkozott az ügyben hogy az áprilisi találkozóra eltud jönni????
A 406klubbal kapcsolatban elérkeztünk egy fontos ponthoz: megvolt az 1000. látogató!!!!! :)
Az illető ma hajnalban 1:48-kor tekintette meg a honlapot, melyhez egy freestartos gépet használt, amin WinMe fut IE6-tal, a képernyőfelbontás pedig 800*600. Valaki magára ismer?
A tiszteletére az áprilisi talin kölyökpezsgőt bontunk, mert persze alkoholt autós eseményen nem illik fogyasztani :) Az íz választható :)
Oké, hagyjuk az enyészetnek ezt a hülye cikket, annak való!:-)
Más:
Uhly kérdezte: képek lesznek kint a villámtaliról hamarosan, azaz megpróbálom még ma.
T16:
Voltunk a srácnál, megnéztük az autót. Sőt! Mentünk vele! Gyerekek, ez egyszerűen csúcs! Gyönyörű az autó, jó állapotban van és ahogyan megy, eszméletlen. Zoli a gazdája pedig egy nagyon rendes srác. Tudjátok mi volt benne a legjobb? Az, hogy ez az autó kényelmes és kényelemre hangolt, de ennek ellenére nem tud leesni az útról. Ez nem az a klasszikus sportváltozat veselerázó futóművel. Én azokban a japán utcai sportautókban, amikben eddig életemben ültem, egyszerűen sehol! mégegyszer mondom sehol sincsenek ehhez az autóhoz. Ez az autó egy legenda, egy kuriózum. Ebben benne van az igazi Peugeot, ebben benne van a Peugeot sport hagyományai, minden. 4 kerék meghajtás, olyan futómű, amely nem engedi elpattanni az autót az útról. Valami automatikus szelep a lengéscsillapítókat úgy vezérli, hogy a kerekeket mindig az úthoz nyomja, de bent kényelmes marad az érzés. Ilyet még én sem láttam, egyszerűen fantasztikus. Amikor kiszálltunk, szépen leeresztette a fenekét. Minden eredeti gyári benne, a srác nem tuningolta sehogy sem. Nesze neked Subaru!:-) Csináltam képeket, sőt egy videot a gyorsulásról, remélem sikerült, amint feldolgozom megy fel a honlapra egy kis riport keretében. Én még mindig ennek az autónak a mámorában úszom... Amikor fényképeztük az autót, tuning BMW-sek jöttek nyálukat csorgatva és előre integettek a Zolinak, mert már mindegyik megkapta a magáét a T16-tól:-)
Másfél napig nem teszem be ide a lábam és alig bírom végig olvasni a sok bejegyzést. De ennek csak örülök!
Én is olvastam a cikkét és őszintén szólva elég amatőr! Ezt mint egykori újságíró mondom! Nagyon amatőr modon, szakmailag hiteltelenül van megírva a cikk. Ha körbe akarok járni egy problémát, akkor minden szereplőt meg kell keresni és egyenlő mennyiségben és minőségben kell helyt adnom minden szereplőnek. A konkluzió levonását pedig az olvasóra kell hagyni, nem szabad sugallni, vagy állást foglalni. Ezt hívják kiegyensúlyozott tájékoztatásnak. A cikk írója, nem adott elég helyet a kereskedő, sem a Peugeot Hungária sem az anyacég véleményének! Viszont a vásárló minden panaszát felsorolta. Lehet, hogy fontos védeni a fogyaztót, de azért ennyire nem kellene! Na mindegy, láttunk már ennél rosszabb cikket is!
A mai magyar márkaszervízekben (nem csak Peugeot) tényleg csak arra vannak ráállva, hogy beszedjék a nagy dohányt a kötelező átvizsgálásért és olajcseréért (pl. dévóó matíznál: 25e Ft!), közben meg nem vagy csak alig-alig csinálnak valamit. A javítás náluk pedig egyenlő egy horribilis árú alkatrész cseréjével - és ez sem jön be mindig (sőt!). A hibafelderítés színvonala is kritikán aluli. Nem éri meg a márkaszervízeknek, -kereskedőknek az, hogy olyan specialistákat is alkalmazzanak jó pénzért, akik ennél bonyolultabb feladatokat is el tudnak végezni. Ha viszont az ember magánakcióban szeretné átnézetni, netán megjavíttatni az autóját valaki mással, akkor bezzeg elveszik a garancia!
Ha egy hót mezei, szimpla opelt sem tudnak a márkakereskedők "szervízeiben" fellelhető fekete lyuk sötétségű alakok megjavítani, akkor tényleg nem túl nagy merészség ma egy kicsit igényesebb Citroën-t vagy Peugeot-t venni? Valószínűleg az emberanyag itt sem sokkal jobb, mégha az feltételezhető is, hogy legalább a márkát szeretik (persze ezzel is vannak néha gondok). Nekem pl. a Peugeot Gablinival, mint céggel igen komoly fenntartásaim vannak mind az árak, mind a színvonal tekintetében, igaz, találkoztam ott már rendes, segítőkész szerelővel is.
San félre ne érts minket illetve engem én értettem mit szerettél volna mondani és azt is aláirom, hogy nem szabad azt a tényt kizásrni, hogy esetleg a kedves ügyfél volt teljesen műszaki analfabéte. Mert hát ilyenek is vannak. Nem tudom moilyen idős az úr és azt se hogy elötte milyen autója volt. De azt tudom, hogy mikor Édesapám úgydöntött, hogy akkor ő most lépni fog és vesz egy olyan autót ami neki régóta szíve vágya ami jelen esetben egy Opel Astra volt. Meg is vette azt azért tudni kell, hogy elötte egy négyütemű Wartburgunk volt. Szóval mikor átült az Opelbe hát igen furcsán érezte magát. Hazavittük az autó és 2 napig a használati útmutatót bújta hogy tudja kezelni: na most azért egy ople nem egy bonyolult darab, de mégis mivel nem volt érzéke hozzá. Sok időbe telt míg funkciókat megtanult rendesen rutin szerűen kezelni.
Szóval én ezt sem tartom kizártnak, hogy a kedves vevő is esetleg ebben a cipőben járt!
Az meg hogy a magyar sajtó vagy mint sajtó álltalánoságban hogyan ír meg egy cikket mennyi a valóság alapja vagy esetleg milyen szakértelemmel ért hozzá szerintem nem kellene jellemezni. Persze tisztelet a kivételnek. Lehet, hogy valaki az újságíráshoz ért, de ahhoz nem amit leír. De sajnos ez nem csak a sajtónál van így hanem mindenhol máshol megvan a szakma maga kukabulvárjai.
Nos én egyetértek veletek ebben az ügyben, ne értsetek félre. Legfeljebb míg ti az egyik oldaláról, én a másikról kritizálom a dolgot. Szóval egy pillanatig sem szeretném védeni azt a márkakereskedőt, aki azért bólint a vevő minden kérdésére igennel, hogy csak eladja azt az autót. Mert ez ugye gusztustalan. Sőt továbbmegyek, sajnos elég gyakori tapasztalat ennek ténye. Legyen az akár értékesítés, akár szerviz.
Én az írásomban azt szerettem volna jelezni, ha valaki megír egy ilyen SÚLYOS cikket, akkor az normálisan írja le, ne féligazságokkal meg tele rakás félrefogalmazott, műszakilag nulla hozzáértéssel teli zagyvasággal. Erre példa, a cikk első fele.
A cikk egy oldalról kezeli a dolgot, a vevő oldaláról. Onnan mutatja be a történetet. Mégegyszer mondom: el is hiszem, hogy ilyen van és ez megtörtént ezzel a fickóval. De az objektivítás is fontos és higgyétek el sok hülye ember van. Részemről a cikk ott lett rögtön gázos, amikor többedszer említi az autó hibájaként felrótt ablakbezárás hiányát. Holott ez egy laikus számára is -de főleg egy Peugeot szalon számára- nyilvánvaló, hogy ezzel 2000-ben egyetlen autó jelent meg a Peugeot modelljei között, ez pedig a 607-es volt (az is a gyári riasztóval). Később pedig a 307-es. Ezt a csontot szarrá rágták az akkori újságok és az internet. Mindenhol olvasni lehetett.
Szóval alapvetőleg találom hibásnak a cikket, abból a szempontból, hogy egy bizonyos módon nem felhúzható ablakból indul ki, és eljut egy rossz kábeldarabig. Szerintem jogtalanul alázza meg ezzel a Peugeot-t, mint márkát, mivel a kettőnek semmi köze egymáshoz. Persze arról, hogy ki ígérte meg azt amit megígért, és azt valóban megígérte-e, az egy más kérdés...
Igen ez tény a profikat tényleg nem a márkaszervízben találod meg. Az külön dologzik és meg van a maga ügyfél kőre. De sajnos ezeket nagyon nehéz megtalálni!!!!
Minden bizonnyal nem egy nagy tétel és ha rászámoljuk a munkadíjat is akkor se lesz egy olyan összeg ami földhöz vágná az embert. Az ember mosolya se törik le és elégedetten megy haza. Sőt azt is megkockáztatom hogy elismeréssel mert egy drót hibát megtalálni úgy hogy nem mindig jelentkezik elég behéz!!!
Szóval:Csodák nincsenek.
Nem tudom, az autószervizekben az elektromosok mennyire képzettek, tartok tőle hogy nem eléggé.
Azt azért tudjuk:A legkommerszebb hiradástechnikai márkák is mérnököket alkalmaznak szervizfeladatokra.Véleményem szerint 1 db-ot el kéne bírni szervizeknek, az elektronika egyre inkább hódit az autókban is.
Bár a képzettség nem pótólhatja a szakmai kihívásokra való fogékonyságot, több empátiával az egész helyzet elkerülhető lett volna, s mint utóbb kiderült azért meg lehetett találni a megoldást.Sajnos, ebben az esetben is valszeg fejétől bűzlik a hal.
Szakmai igénytelenségre viszont szerintem semmilyen mentség nem fogadható el, alulfizetettség sem.
Nem tudom felhigyeltetek-e rá, nagy általánosságban igaz:A penge szerelőt/villanyost,
turbóst, stb/nem márkaszervizben találod, hanem
magánpraxisban.
Baggio:igazából valszeg egy selejt csatiról,
törött-kidörzsölődött drótról van szó, - értéke 5 Ft.
Igazat adok Uhlynak. Az a baj, hogy nem csak mint magát a szervízet húzza le hanem mint a nevet, hogy Peugeot. Mert sajnos az embernek akkor nem rögtön a szervízzel lesz baja hanem az autóval mert ez az álltalános. a peugeot Hungáriának inkább ezzel kéne többet törödnie milyen emberek állít a szervízbe!!!
Nekem a cikket olvasva csak az jutott eszembe hogy aki egy 406-ost nem tud ugy eladni hogy a vevo (persze ha ep elmeju) elegedett legyen, az monnyon le. :)
Gondolom (ahogy szokas) vasarlasnal minden kerdesre a "kereskedo" ugy valaszolt hogy emberunk vegye meg az autot. Igy az ablakfelhuzos kerdesre is gondolkodas nelkul igen volt a valasz.
Ha tenyleg 16* produkalt hibat az auto a garancialis ido alatt ugyanazzal a hibaval, akkor lehet hogy okozott ezzel a szerviz benazasa (es nem az auto) annyi kellemetlenseget emberunknek hogy tobbe nem akar pugot.
Ha szeretne visszakapni a penzet, belekapaszkadhat abba hogy az auto nem tudja azt amit igertek.
Húú San ez igen. Rendessen kivesézted a sztorit. Sajnos a 406-hoz és tulajdonságaihoz nem nagyon tudok mit szólni mivel csak olvasgattam róla és tapasztalni nem tapasztaltam. De az tény, hogy a kihangosítót úgy tudom sehol nem adják gyári felszereltségként hanem max beépített telefont. Azt hogy egy kábel volt rossz! Hmmm Igen ebben jkutyának van igaza. Könnyebb mindig a munka onnan megfogni ahol a legkevesebbet kell dolgozni és a legtöbbet lehet lehúzni a vevőről. Én is valamilyen szinten műszaki ember vagyok mert azt végeztem. Mondjuk egy kábel hibát kikeresni egy ekkora korbácsban azért az sem egy kis feladat de én még most is megkérdőjelezném, hogy tényleg ki van-e cserélve abba az autóba az a kábel??!!!
De ami azt illeti, hogyha meg se próbálják végig mérni és kikeresni a hibát azért az már megbocsájthatatlan. egyszer volt egy hasonló tapasztalatom bár az nem egy Peugeottal volt hanem az egyik barátom 7-es BMW-vel, hogy egyszerűen többször is gondja volt elektromosan és egyszer olyan szintre jutott vele, hogy beindította az autót én utána abban a pillanatban le is állt. Szóval több elektromos szerelőt megjárt az autó, de senki nem tudta megmondani mi a baja, hanem rögtön ajánlgatták neki hogy miket kellene kicserélni és akkor rögtön megjavul. na persze súlyos pénzekért. Azt még tudni kell, hogy a BMW nem egy mai darab huszonéves korában jár. Cápa 7-es. Utána elvittük a város másik végébe az autót végighúztuk a városon és elvittük egy echte autóvillamoságis öreg emberhez aki még BMW-s is volt. Mikor a barátom elakrta mesélni neki, hogy a többi szerelő miket mondott közölte hogy nem érdekli és félbeszakította. Majd megkérdezte, hogy: "Megtudták csinálni?". mire mondtuk, hogy nem ezért jöttünk ide. Azt mondta, hogy majd ő teljesen körbe kimér mindent nem érdekli elötte ki mit mért és nézett ő magának hisz. 1 nap alatt megcsinálta az autót. A biztósíték tábla kontaktos volt. illetve valamiért a tápot elvitte de valami angy ellenállást kapott szedett fel és emiatt állt le a motor.
Csak azt akartam mondani ezzel, hogy hiába szakszervíz meg rajzok műszerek meg minden, ha nem lelkiismeretes szerelővel van dolgunk akkor mindegy milyen autót veszünk és hova viszük szervízbe. Tehát bármelyik más autó típússal megtörténhet ez. Amit már én is tapasztaltam a Porsche Budánál a céges autónkkal. De ez nagyon hosszú lenne.
Azt már az elején nem értettem, miért írták ki a rendszámot, ha a muki nevét meg nem - vagy most nem az a lényeg, már bocsánat, ha már egy ilyen lehúzós cikk születik, hogy ki is az, aki pórul járt???. Egyébként pedig kb 2 perc kinyomozni ezek után a faszi nevét. No mindegy.
Bár minden sajnálatom annak az embernek, akivel ilyen megesik, mert bizony az ember nem azért ad ki ennyi pénzt, hogy csalódjon. Csalódni olcsóbban is lehet!:-) Ettől függetlenül számomra kicsit nevetséges ez a sztori. Miért? Hát rögtön azzal, hogy a nélkül nem autó az autó, ha nem húzza fel az ablakokat miután kiszállok belőle. No meg azért mert szerintem az újságíró szvsz nem sok szakmai háttérinfoval maga mögött elég hülyéket ír, kvázi rosszul fogalmaz.
Khmm, először is a 406-os kategóriája legjobban felszerelt autói közé tartozik, nem is tudom ennyi pénzért egyáltalán ad-e valaki ekkora felszereltséget. Nem hinném. A japán verdákból még a maiak sem! A németek meg eleve drágábbak. Ha tehát másba nem, akkor az ablakfelhúzós dologba..., nos abba bele lehet kötni. Már aki akar. Ez azonban iszonyú erőltetett és nevetséges.
"G. Jánosnak már tíz évvel korábban is olyan autója volt, amely magától bezárta a nyitott ablakokat."
Mintha ezt minden 10 évvel ezelőtti, akármilyen autó tudta volna helyből, csak a Peugeot olyan szar, hogy még ma sem tudja. Na ne vicceljünk. Nekem is volt 10 évvel ezelőtti Peugeot 605-ben ilyen riasztó, amely mindent megcsinált, az ablakokat is felhúzta. De érdekes mikor megrendeltem a 406-osomat, ez a funkció nem hiányzott, hiszen ezen kívül másik ezerrel kényeztetett el ez az autó, a mai napig is.
Nem tudom G.János mit szólna egy olyan kategóriatárs autóban, amelyikben feleannyi felszereltség sincs, mint egy 406-osban, de esetleg felhúzná az ablakokat, ha ő elfelejti? Lehet, hogy ennek örülne, azaz ez lenne a legfontosabb számára. Érdekes.
"A megrendelő ezzel a funkcióval kérte az új autót is, amit így igazoltak neki vissza.
Kérdésem: hogy igazolták neki így vissza, amikor ilyet egyik 406 gyári katalógus sem ír, hiszen erre vonatkozólag elég sok info áll a vevő rendelkezésére, bármit el tud olvasni. Ha meg így igazolták neki vissza -amit nem tudok elképzelni- de ha mégis, akkor a Pug kereskedő a hülye, de nagyon.
A gépkocsi átvételekor ezt a funkciót nem tudta: ezt azzal magyarázták, hogy nincs még ehhez a típushoz gyári riasztó, amely képessé teszi a járművet erre a funkcióra.
Ez így ebben a formában valótlan állítás, csúsztatás. A helyes mondat valahogy így hangozna:
A gépkocsi átvételekor ezt a funkciót nem tudta: ezt azzal magyarázták, hogy nincs még ehhez a típushoz olyan gyári riasztó, amely képessé tenné a járműben ezt a funkció elérését.
Mert ugye igenis van a típushoz gyári riasztó.
"...ideiglenes megoldásként, addig, amíg a Peugeot leszállítja az időközben ehhez a típushoz kifejlesztett gyári riasztót.
Ehem, szóval a Peugeot, annak ellenére, hogy ehhez a típushoz már eleve létezik 8 éve gyári risztó (ezt legfeljebb az újságíró nem tudja), most mégis azalatt míg G.János használja az autót, extra kifejleszt és leszállít majd egy olyan riasztót, amely ezt a funkciót támogatja?! Ekkor hülyeséget is régen hallottam.
Két nappal később menet közben furcsa zörgő hangokat hallott, majd meghökkenve tapasztalta, hogy a mobiltelefon kihangosítója nem halkítja le a rádiót, a sötétedésérzékelő automata pedig nem kapcsolja be a lámpát.
Most akkor a menet közben lévő zörgésnek milyen köze is van a mobiltelefon kihangosítójához, meg ahhoz, hogy nem halkítja le a rádiót??? (mondanám, hogy ezek eleve nem gyári dolgok, azok egészen biztosan utólag kerültek beszerelésre!) A lámpáról meg a zörgések közötti összefüggésről már ne is beszéljek...
Volt, amikor a légkondicionáló váratlanul ontani kezdte a hőséget, máskor a fedélzeti számítógép az autó fogyasztását liter helyett gallonban, a megtett távolságot pedig kilométer helyett mérföldben írta ki. Az is többször előfordult, hogy a gépkocsi leállításakor a fényszóró bekapcsolt, és csak hosszas kísérletezés után sikerült lekapcsolni.
A légkondi nem hűteni szokott? A fűtés pedig fűteni, illetve meleget "ontani"? A fedélzeti számítógépet el lehet nyomkodni és akkor abban írja ki az adatokat, amiben a tulaj akarja. Egészen véletlenül, azt honnan tudhatjuk, hogy G.János nem-e egyszerűen egy műszaki analfabéta, akinek gőze sem volt, hogy éppen mit, hogyan nyomkod? A lámpa megállás után fel tud kapcsolni, hiszen tudja a "Follow me home" funkciót, ami azt jelenti, hogy addig míg beérsz a lakásba, lássál valamit, ha sötét van. Ez amerikai autó specialitás volt már régebben is. Lehet hogy G.János ezt egyszerűen hibának vette és nekiesett az autónak, holott az csak a dolgát tette?:-)
No nem folytatom tovább, mert bár lehetne, kicsit túl hosszú lenne. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy G.Jánossal nem történhetett meg a legrosszabb. De mivel G.János csak egy név, egy pár betű itt, ebben az esetben, azt sem tudjuk ki is ő valójában és mit tud az autóról, mint olyanról, esetleg ért-e valamit műszakilag az adott dolgokhoz? Azaz tudja-e azokat rendeltetésszerűen használni?
Az újság részéről pedig megannyi csúsztatás van a cikkben, ez sajnos nem objektív bemutatása egy történetnek, hanem egy bulvár jellegű szencációkeltésnek, hajrászásnak tűnik. Azt ugyanis jó lenne tudatni, hogy ez nem egy jellemző hiba és tulajdonsága a 406-osoknak, illetve ugye a Peugeot-nak általában, hanem egy egyedi eset, hiszen pont ez a típus az, amelyikre a legkevésbé hallani panaszt.
Szóval elfogadom a cikket, hiszen lehet ilyen gond, G.Jánost is sajnálom, hogy így járt, ellenben az újságcikk bulváros jellegű és mint mondtam, nem kellően informativ hátterű, nem objektív, hiszen aki írta, az sem biztos, hogy a márkát egyáltalán ismeri vagy mennyire ismeri.