Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Ezt a fajta motort úgy is hívják, hogy "univerzális motor". Alapvetően felkészítik a váltakozó áramú üzemre, ami azt jelenti, hogy a motor állórésze is szigetelten (szulfátozva) van lemezelve, de egyenáramról is vidáman mennek. Az irányváltás úgy lehetséges, hogy vagy az állórész, vagy a forgórész kivezetéseit megcserélik. Ha viszont az állórészt egy Graetz-hídba tesszük, akkor egyenáramúvá válik a mozdony; polaritásváltásra csak a forgórész polaritása fordul meg, az állórészé nem, tehát a forgásirány megváltozik...
Ennek a fajta váltóáramú motornak megfelel az egyenáram is...
Nekem a 18 V-os Marklin (háromsínes) és a PV is remekül megy az FZ1-es max. 12 V-jával. (Sőt! Az eredeti - max. 18 V - feszültséggel a Marklin úgy rohan, hogy inkább elszáll a kanyarban...)
Az áramnem-váltás csak fordítva okoz gondot: az egyenáramú motor valóban nem megy váltóárammal.
Ezek az előre mozdonyok olvasatom szerint 10-20V tartományban működnek. A mai trafók 12-14 V-ig adnak ki egyenfeszültséget. Vajon az terhelés alatt elég? (mai Piko trafóm és Fleischmann külön tápegységes menetszabályozóm van csak)
Le tudnátok írni nekem, hogy hogyan tud egyenáramról működni ez a motor? Jöhet magánba is, ha untatom a topikot.
Attól még megy, de irányt váltani csak az irányváltóval tudsz továbbra is. Vagyis bármerre tekered az egyenáramú trafót, a mozdony ugyanarra megy. De megy, ez a lényeg.